• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Ale po předchozích kiksech výrobců filtrů a e-shopů by možná nebylo na škodu vytáhnout ten starej filtr z auta, přeměřit ho a porovnat s tím co se nabízí na netu pod těma OEM kódama.
 
Jj jen nemají uvedeny rozměry tak těžko říct zda sedí třeba ten Bosch nebo Filtron které mají schodné rozměry nebo naopak Febi, BluePrint a rada dalších které jsou zas o 1 mm širší.

Pak je plno jiných které i pod tím číslem mají úplně jiné rozměry.
Rozměry jsem nikde nenašel, je to asi záměr, aby prodali originál. Ale jak píše @Max6 , do motoru bych dal radši kvalitní, tedy origo.Ale je to na Tobě.
 
Rozměry jsem nikde nenašel, je to asi záměr, aby prodali originál. Ale jak píše @Max6 , do motoru bych dal radši kvalitní, tedy origo.Ale je to na Tobě.
Já bych dal taky kvalitní rád , jen těžko říct zda ten origo je kvalitnější jak třeba Bosch nebo filtry jako Mann, Mahle…. Po tom co vidím ,,origo” brzdy bych se nedivil kdyby to byl filtr v nejnižší ceně s vysokohorskou přirážkou. Někdo to pro ně musí dělat (plno značek jen překupuje) těch výrobců není zas tolik a materiálů také ne.

Ale ano pokud dnes namerim úplně jiné rozměry tak hold vemu ,,originál”
 
A myslíš do sání (motor) né kabinový.
Včera jsem na něj jen koukal dnes ho přeměřím taky ale no vypadá to opravdu nevěrohodně všechno a zrovna do sání opravdu chci jistotu - u toho kabinového jde v celku o prd maximálně to pustí bordel trochu, ale pouštět bordel do nového motoru nechci.
Proto jsem měl vzduchový zatím vždycky originál měněny v Mazdě.
 
Já bych dal taky kvalitní rád , jen těžko říct zda ten origo je kvalitnější jak třeba Bosch nebo filtry jako Mann, Mahle…. Po tom co vidím ,,origo” brzdy bych se nedivil kdyby to byl filtr v nejnižší ceně s vysokohorskou přirážkou. Někdo to pro ně musí dělat (plno značek jen překupuje) těch výrobců není zas tolik a materiálů také ne.

Ale ano pokud dnes namerim úplně jiné rozměry tak hold vemu ,,originál”
Tohle jsem si ověřil když měla sestra Mitsubishi ASX. Originální filtr pro Mitsubishy dělalo Denso a když jsis koupil tenhle "originál" tak tě ten vzduchovej filtr stál lidových 1200Kč. Když jsis ale koupil přímo ten samej filtr od Densa (chyběla tam jen značka Mitsibishi), tak už tě stál jen nějakých 300Kč.
To samý se můžeme bavit o svíčkách, ložiskách,...
Netvrdím, že ten výrobce vždy vyhodí stejnou kvalitu přímo zákazníhovi jako když to dodá automobilce, ale zatím jsem se nesetkal s ničím, kde by ta kvalita byla diametrálně odlišná.
To se ale bavíme o jednom výrobci jednoho výrobku, který dodává ten samej díl jak volně zákazníkovi, tak přímo automobilce.
 
Jj a já bych tam spíš čekal od Mazdy tlak na cenu a tedy tu kvalitu bych čekal stejnou nebo nižší.
 
Kvalita podle mě u toho origo filtru bude hodně dobrá, ale je otázkou jestli to odpovídá tý ceně, protože jak tu @mastif dával odkaz na mazdashop.cz kde prodávají ten originální PAH9-13-3A0A, tak 1121Kč je docela hodně za takovýhle filtr. Kdyby to bylo třeba 500-600Kč, tak bych při současnym výběru druhovýroby asi nepřemejšlel a taky koupil origo, ale takhle mi to trochu nevoní.
 
Tak rozměry origo:

258x183x54

Ve střední části je to ale jen 255mm, šířka zůstává zachovalá po celé délce.

Zde nějaké foto co jsem na filtru našel za kódy.

IMG_2016.jpeg IMG_2015.jpeg IMG_2014.jpeg IMG_2013.jpeg IMG_2011.jpeg IMG_2012.jpeg
 
Takže tam jde dát třeba ten Bosch.
Jen je škoda že u toho originálu nepráskli kdo to pro ně vyrábí (možná Siam Filters nebo Schavakon). U olejovýho filtru to tam napsali.
I když podle toho kódu 20M24T je to spíš filtr do tiskárny Sharp :joy:
 
Poslední úprava:
Jj objednal jsem ten Bosch za 274,-
K tomu ten kabinový uhlák od BluePrint za 241,-
No oproti origo to vychází tedy cca o 1800,- levněji.
 
Tak jenom pro zajímavost, koupil jsem si někdy zjara letos stěrače Bosch, bo originál už měly nalítáno a začaly tahat vodu. Chvíli dobrý, ale v posledním měsící jak bylo pořád deštivo to dělalo po setření zpět mokrý mapy. Sklo jsem důkladně odmastil. ale nepomohlo. Tak jsem ze zoufalství, po pročítání zkušeností s jinými značkami stěračů, objednal origo, a světedivse, ihned po první setření krásně čistý sklo. Neříkám že vše origo je bez problémů, jasně že to pro automobilky někdo dělá, stejně jak potraviny pro řetězce, ale jenom toliko z mojí zkušenosti. Totož, mám i kabinovej Blueprint, ale ten musím měnit co půl roku, narozdíl od origo, který sem si nechával měnit při každé prohlídce. Ale cenově i tak ty dva Blueprinty vyjdou o chlup levněji než originál.
 
Tak jenom pro zajímavost, koupil jsem si někdy zjara letos stěrače Bosch, bo originál už měly nalítáno a začaly tahat vodu. Chvíli dobrý, ale v posledním měsící jak bylo pořád deštivo to dělalo po setření zpět mokrý mapy. Sklo jsem důkladně odmastil. ale nepomohlo. Tak jsem ze zoufalství, po pročítání zkušeností s jinými značkami stěračů, objednal origo, a světedivse, ihned po první setření krásně čistý sklo. Neříkám že vše origo je bez problémů, jasně že to pro automobilky někdo dělá, stejně jak potraviny pro řetězce, ale jenom toliko z mojí zkušenosti. Totož, mám i kabinovej Blueprint, ale ten musím měnit co půl roku, narozdíl od origo, který sem si nechával měnit při každé prohlídce. Ale cenově i tak ty dva Blueprinty vyjdou o chlup levněji než originál.
Máš ten uhlíkovej?
Já měl origo papírák vydržel 1,5 roku.
Teď mám origo uhlí a není tam ani rok a je KO.
Chtěli za něj asi 1300,- takže těch Blueprintů za jeden origo koupím 5.

Jo ty stěrače origo dobrý - už tedy nejsou fajn delší dobu, budu je tedy teď taky měnit ale 2 roky fungovali pěkně.

Z druhé strany se dají zmínit ty brzdy a ukaž zde na jediného majitele který nemá na 3 starší půl roku orezlé zadní kotouče - to je za mne fiasko.
 
Poslední úprava:
A co se může prosím pokazit na kabinovym filtru ? To je zrovna podle mě ten nejmíň zajímavej díl na celym autě a nebýt polovina rodiny alergická, tak si tam klidně místo filtru nastříhám silonku jen aby nepadal bordel na větrák. Ano pokud je někdo alergik, astmatik, nebo jinej ...ik tak si koupí uhlíkový, fungicidní nebo jinak vytůněný filtr, ale to jak dlouho filtr vydrží záleží hlavně na podmínkách ve kterých je používanej. Pokud na něj půjde čistý vzduch, tak bude filtr dlouho funkční (to ho zase spíš zlikviduje venkovní vlhkost). Přesuň auto do lesa, pod stromy nebo někam do začouzený oblasti a i ten nejlepší kabinovej filtr bude KO mnohonásobně rychleji. Já používám kabiňáky od Filtronu (ne teda do BP) a někdy se musí vyměnit 2x do roka a někdy i po roce vypadá pořád pěkně, ale to je daný tím kde ty lidi s tím jezdí a i parkují.

To samý i vzduchovej filtr motoru. Ten potřebuje mít nějaký stanovený filtrační a zároveň propustnostní hodnoty, ale to jak často je ho třeba měnit zase bude záležet jen na tom co za "bordel" na něj půjde z venkovního prostředí.

Stěrače jsou něco jinýho a i tady se řešili originál Mazda Denso versus Denso NVB.
 
Poslední úprava:
A co se může prosím pokazit na kabinovym filtru ? To je zrovna podle mě ten nejmíň zajímavej díl na celym autě. Ano pokud je někdo alergik, astmatik, tak si koupí uhlíkový, fungicidní nebo jinak vytůněný filtr, ale to jak dlouho filtr vydrží záleží hlavně na podmínkách ve kterých je používanej. Pokud na něj půjde čistý vzduch, tak bude filtr dlouho funkční. Přesuň auto do lesa, pod stromy nebo někam do začouzený oblasti a i ten nejlepší kabinovej filtr bude KO mnohonásobně rychleji. Já používám kabiňáky od Filtronu (ne teda do BP) a někdy se musí vyměnit 2x do roka a někdy i po roce vypadá pořád pěkně, ale to je daný tím kde ty lidi s tím jezdí a i parkují.
To mas pravdu jde o to ze drtivá většina toho co najezdim je na stejný trase ve stejných podmínkách. Jde mi o to jak je cítit ale i o to ze už se pak mlží okna.
Tedy ten původní origo papírák mi vydržel v podstatě jednou tak dlouho co ten origo uhlíkovej.

Ale je to jedno chtěl jsem tím říct ze zrovna u tohoto dílu koupím raději 5 filtru za cenu jednoho a budu je střídat třeba co půl roku.

Naopak třeba zrovna filtr v sání mne velmi překvapuje jelikož má 54000 km měněn nikdy nebyl jen jsem ho občas profoukl a ještě začátkem léta vypadal velmi pěkně - teď už tolik ne proto ho měním. Ale přičítám to hlavně konstrukci toho sání - jinak jsem měl vždy filtry po 15 - 20 tisicich KO.
 
Též kupují originál Mitsuba. I za cenu vyšší ceny mají prostě navrch ve stírání i životnosti. Někdy ten originál má smysl...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Máš ten uhlíkovej?
Já měl origo papírák vydržel 1,5 roku.
Teď mám origo uhlí a není tam ani rok a je KO.
Chtěli za něj asi 1300,- takže těch Blueprintů za jeden origo koupím 5.

Jo ty stěrače origo dobrý - už tedy nejsou fajn delší dobu, budu je tedy teď taky měnit ale 2 roky fungovali pěkně.

Z druhé strany se dají zmínit ty brzdy a ukaž zde na jediného majitele který nemá na 3 starší půl roku orezlé zadní kotouče - to je za mne fiasko.
Blueprint mám obyč. Mně teda účtovali v servise za origofiltr obyč cca 800. Možná budu o něm zase uvažovat. Ty zadní orezlý kotouče je děs, ale brzdí to dobře tak to nemá cenu řešit. Až kotouče doslouží, přemýšlím o Zimmermanech.Desky nechát buď ATE co tam sou origo, nebo Textar, s těma mám na druhým autě dobrý zkušenosti. zatím mám co se brzd týče vše původní, a najetto necelých 80000. V prosinci jedu na prohlídku, tak uvidím co mi řeknou. Můžu se zmínit i těch orezlých okrajích, ale obávám se že mi zas řeknou že "je to vlastnost". :rolleyes:
 
Hm za obyčejný chtějí teď kolem 1000 a ten uhlíkový kolem 1300.

No jdu se ještě prokousat tím jaké stěrače, neb ty Mitchuba nikde ne a ne najít v potřebném rozměru.
Koukám ze najít zadní bude taky oříšek.
 
Hm za obyčejný chtějí teď kolem 1000 a ten uhlíkový kolem 1300.

No jdu se ještě prokousat tím jaké stěrače, neb ty Mitchuba nikde ne a ne najít v potřebném rozměru.
Koukám ze najít zadní bude taky oříšek.
Přední+zadní origo cca 2200. Když vydrží ty 3 roky, tak to máš investici cca 700 ročně, ale máš jistotu že vydrží.
 
Přední+zadní origo cca 2200. Když vydrží ty 3 roky, tak to máš investici cca 700 ročně, ale máš jistotu že vydrží.
Já je mám 2 roky a měním už mi jen patlají skla a dnešní obnova nepomohla.

Objednam ty Bosche přítelkyně je má na BM a stirají pěkně tak uvidím. Kamarád je má taky a chválí si je (na VW).
Hlavně nemám dnes už buňky na to někde je hledat a brát je přes Mazdu se 100% přirážkou se mi nechce.
Třeba jim dám příště zas šanci.

Ještě by mne zajímali Continetaly ale ty tu asi nikdo nemá, Valeo jsem míval kdysi to bylo taky fajn. Jako ty Mitsuba pěkný no ale najít je v prodeji za normální cenu.
 
Já ty Mitsuba beru za 1100kc oba z Allegro. Ale na BP budou dražší.
Mazda si účtuje 1800kc. To jest 700kc k dobru včetně poštovného.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top