• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Banner podle konfigurátoru taky 60tka, P60 68 ASIA, případně EFB 565 15 ASIA.
 
X180 je první generace SkyActive-X, která měla spoustu problémů. Až druhá generace (X186) toho většina vyřešila. Osobně bych do té první nešel.

Kdyžtak: https://www.mazdaklan.cz/threads/skyactiv-x-zkusenosti.3817
Já bych už nešel ani do té druhé. Ten motor je proti G pocitově líný, za stude rachtá, nemá charakter a ani ta spotřeba není o moc nižší.


Jinak nevyřešil někdo jak by se dalo obejít to nařízení EU, že se nastavení asistentů a otravné pípání při překročení rychlosti vždy po nastartování vrací do základního nastavení? V Mazdě mě sice tvrdil, že se snaží najít skulinku v zákoně jak to zákazníkům zas umožnit povypínat, ale.... ono to je stejně vše jen softwarové, takže kdyby chtěli, tak to jde i v rámci servisního zákroku.
 
Já bych už nešel ani do té druhé. Ten motor je proti G pocitově líný, za stude rachtá, nemá charakter a ani ta spotřeba není o moc nižší.


Jinak nevyřešil někdo jak by se dalo obejít to nařízení EU, že se nastavení asistentů a otravné pípání při překročení rychlosti vždy po nastartování vrací do základního nastavení? V Mazdě mě sice tvrdil, že se snaží najít skulinku v zákoně jak to zákazníkům zas umožnit povypínat, ale.... ono to je stejně vše jen softwarové, takže kdyby chtěli, tak to jde i v rámci servisního zákroku.

To si žiadny oficialny servis Mazda neriskne znefunkčniť bezpečnostných asistentov. Pokial nedostanú z importu na to befel že môžu tak sa to neudeje aj keď by to vedeli.
 
Pochopil jsem, že to jde tedy vypnout a po vypnutí motoru se to opět aktivuje? Jelikož to je nařízení EU, tak pochybuji, že to originál servis vypne.
 
Pochopil jsem, že to jde tedy vypnout a po vypnutí motoru se to opět aktivuje? Jelikož to je nařízení EU, tak pochybuji, že to originál servis vypne.en tie pásy fixuje
Áno, funguje to ako i-stop, čiže po každom novom štarte sa to nanovo aktivuje.

Len taký pohlad do šoférskej duše. Ako všetci bazírujeme na bezpečných vozidlách, sme ochotný dať nemalé peniaze za to aby za nás auto myslelo a bolo top bezpečné. No a potom vidím že možno aj 50% vodičov to ochcáva a už len tie pásy fixuje všeliakými udelátkami a najnovšie odstavujú asistentov. Komédia ale realita.
 
No tak aspoň něco. Sice otravné, ale vypnout to jde. Jsem se bál, že to nepůjde vypnout ani v menu. Sednu do auta, nastartuji, vypnu istop a zapnu autohold. Teď by přibyla jen ještě jedna položka v menu.
 
Áno, funguje to ako i-stop, čiže po každom novom štarte sa to nanovo aktivuje.

Len taký pohlad do šoférskej duše. Ako všetci bazírujeme na bezpečných vozidlách, sme ochotný dať nemalé peniaze za to aby za nás auto myslelo a bolo top bezpečné. No a potom vidím že možno aj 50% vodičov to ochcáva a už len tie pásy fixuje všeliakými udelátkami a najnovšie odstavujú asistentov. Komédia ale realita.
Protože půlka těch věcí je tam k hovnu.😕
 
Už si mal niekedy nehodu? Ja áno, napálil to do mňa v šmyku s Octáviou a vďaka tomu že SuperB má výstuhy v dverách a bočné aerbegy tak okrem zlaknutia sa mi nič nestalo, škoda 300 tis Kč.(r.2002) Nechcem ani pomyslieť na to keby som nemal zapnuté pásy. Neprajem nikomu. Hovorí sa že iba ten čo zažil nehodu sa stáva lepším šoférom lebo si uvedomuje čo všetko sa môže stať a preto jazdí bezpečnejšie. Samozrejme že kopec situácii nevieš ovplyvniť.
 
Pokud vím,tak se řešil otravný omezovač rychlosti a ty vytasíš boční airbagy.🤦 Samozřejmě jsem měl na mysli různé istopy,omezovače rychlosti a tak dále.Tohle akorát nahravá vemenám co mají mokrý řidičák a spoléhají na to , že je asistenty spasí.Pak vidíš,jak jede soplivec v nové káře a čumí do mobilu a spoléhá na to, že za něj auto všechno vyřeší.Asistenty z člověka lepšího řidiče neudělají.Je potřeba jezdit a mít k tomu respekt.Já osobně jsem se začal o řízení trochu více zajímat až po koupi MXa a až pak jsem se začal zajímat jak najet do zatáčky,jak ji projet.Do té doby jsem byl klasický "sednu a jedu".Spousta lidi ani neumí v autě pořádně sedět,natož pak řídit.A havaroval jsem už dvakrát,jako spolujezdec právě s mladým řidičem vlivem špatného počasí.Klasické "nepřizpůsobení jízdy povrchu a stavu vozovky".Byla to pokaždé stará Felicie.Auto na kaši,ale posádka odešla po svých.Problém je, že lidi nechtějí řídit.Oni se chtějí jenom přesunovat a moc o tom nepřemýšlet.Kdyby řídili ,tak by nepotřebovali zástupy asistentů.
 
Tak súhlasím je to tak, na cestách je dnes saigon a rýchlokvasných šoférov hafo.

Bočné airbagy som vypichol lebo pred 25 rokmi to bol luxus a výbava za príplatok, niečo také ako dnes asistenti a parkovacie kamery.

Strelili mi všetky airbagy, predný, bočný a hlavový ktoré sa aktivujú iba keď som mal zapnuté pásy. A nebyť tej hrubej výstuhy vo dverách tak mám minimálne lavú nohu v hajzli. Preto sa dnes nepohnem bez pásov. Tiež sme sa bránili zapínať pásy lebo nás to obmedzovalo tak ak dnes tí pranierovaný asistenti, ktorý za ďalšie desaťročie bude samozrejmosť a my si na ne zvykneme.
 
Tak súhlasím je to tak, na cestách je dnes saigon a rýchlokvasných šoférov hafo.

Bočné airbagy som vypichol lebo pred 25 rokmi to bol luxus a výbava za príplatok, niečo také ako dnes asistenti a parkovacie kamery.

Strelili mi všetky airbagy, predný, bočný a hlavový ktoré sa aktivujú iba keď som mal zapnuté pásy. A nebyť tej hrubej výstuhy vo dverách tak mám minimálne lavú nohu v hajzli. Preto sa dnes nepohnem bez pásov. Tiež sme sa bránili zapínať pásy lebo nás to obmedzovalo tak ak dnes tí pranierovaný asistenti, ktorý za ďalšie desaťročie bude samozrejmosť a my si na ne zvykneme.
Pásy jsou pro mě automatika.Bez toho nejedu.A nikdo kdo jede se mnou.😉
 
Tomu se říká pasivní a aktivní bezpečnost vozidla. Pasivní vás ochrání při nehodě, která už započala - tohle je Alfa/Omega toho jestli po nehodě skončíte v krematoriu nebo ne. A pak je aktivní bezpečnost, která má nehodě předcházet - a tady je velký prostor pro to namontovat kdejakou kokotovinu, kterou potom nemalý procento řidičů vypne a nemalý procento uživatelů na ní spoléhá a bere jí jako 100% bezchybnou věc.
 
Tak tady jde spíš o otravné sledování řidiče, sledování krajnice a neustále ťukání do volantu a občas chaotického předkolizního asistenta (ten už se mě jednou div nepokusil zabít, když mě poslal vstříc protijedoucí Tatře. Zachraňoval mě před odstavenym autem v protismeru za krajnicí). Jo ať si to ohu zapnout, když jedu na dovolenou, ale na ježdění "kolem komína" to je spíš na škodu.
 
samozrejme je potrebný čas a spätná väzba z premávky pre ďaľší a ďaľší krôčik k zdokonaleniu a vylepšeniu pomocných asistentov. Pokrok vo vývoji napreduje každým novým modelom......

Na stredovom displeji sa zobrazuje stav baterie (myslím 6 čiaročiek). Je využívaná táto batéria iba na potreby displejov, rádia, navigácie, ventilátora, svetiel, osvetlenia v interieri, smerovky, posúvanie okien, stieračov, ostrekovanie svetiel a skla, ....... ?????
Z ktorej batérie je automatické štartovanie motora teda istop pri zastavení na červené svetlo?
Všimol som si pri posúvaní v kolone maximálny čas iba 2 minuty pre vypnutie motora i keď sa neposuniem a s nohou na brzde, keďže vozidlo pred mňou sa tiež neposunulo vpred.
V strede medzi sedadlami mám v 12V zásuvke voltmeter a ten mi ukazuje rovnako nabitú batériu. Z toho usudzujem, že zásuvka v interiéri je napájaná z batérie pod prednou kapotou pri motore, ktorá sa nabíja asi nonstop. Iba batéria zobrazená na stredovom displeji sa nabíja a vybíja a nabíja a vybíja....
Viete prosím presnejšie ako fungujú obe batérie?
 
Poslední úprava:
samozrejme je potrebný čas a spätná väzba z premávky pre ďaľší a ďaľší krôčik k zdokonaleniu a vylepšeniu pomocných asistentov. Pokrok vo vývoji napreduje každým novým modelom......

Na stredovom displeji sa zobrazuje stav baterie (myslím 6 čiaročiek). Je využívaná táto batéria iba na potreby displejov, rádia, navigácie, ventilátora, svetiel, osvetlenia v interieri, smerovky, posúvanie okien, stieračov, ostrekovanie svetiel a skla, ....... ?????
Z ktorej batérie je automatické štartovanie motora teda istop pri zastavení na červené svetlo?
Všimol som si pri posúvaní v kolone maximálny čas iba 2 minuty pre vypnutie motora i keď sa neposuniem a s nohou na brzde, keďže vozidlo pred mňou sa tiež neposunulo vpred.
V strede medzi sedadlami mám v 12V zásuvke voltmeter a ten mi ukazuje rovnako nabitú batériu. Z toho usudzujem, že zásuvka v interiéri je napájaná z batérie pod prednou kapotou pri motore, ktorá sa nabíja asi nonstop. Iba batéria zobrazená na stredovom displeji sa nabíja a vybíja a nabíja a vybíja....
Viete prosím presnejšie ako fungujú obe batérie?
To je jeden z důvodů, proč iStop nepoužívám... Mi vydrží motor zhasnutý maximálně minutu a už zase startuje.. takže za mě to nemá smysl.
 
To je jeden z důvodů, proč iStop nepoužívám... Mi vydrží motor zhasnutý maximálně minutu a už zase startuje.. takže za mě to nemá smysl.
Mňa prekvapilo zistenie, že prečo obmedzili čas vypnutia motora. Nerozumiem čo je lepšie, ak je obmedzený čas vypnutia motora, keď auto stojí a mám nohu na brzde. 🤔
 
Mňa prekvapilo zistenie, že prečo obmedzili čas vypnutia motora. Nerozumiem čo je lepšie, ak je obmedzený čas vypnutia motora, keď auto stojí a mám nohu na brzde. 🤔

Ten čas nikto neobmedzil je štandartne nadstavený na 2 min. Riadiacia jednotka ho skracuje podla odberu spotrebičov alebo ho vôbec nespustí.
 
Poslední úprava:
Back
Top