Forester
rodinný člen KLANu
- 589
Tak taky hlásím po 5 letech baterie KO... Vyměněno za Exide EFB EL604.
To máš ale 60 Ah. Nemala tam ísť 65 Ah?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Tak taky hlásím po 5 letech baterie KO... Vyměněno za Exide EFB EL604.
Dle https://www.exidegroup.com/eu/en/brand/exide je tam správná, drobný rozdíl v kapacitě mě netrápí.To máš ale 60 Ah. Nemala tam ísť 65 Ah?
Já bych už nešel ani do té druhé. Ten motor je proti G pocitově líný, za stude rachtá, nemá charakter a ani ta spotřeba není o moc nižší.X180 je první generace SkyActive-X, která měla spoustu problémů. Až druhá generace (X186) toho většina vyřešila. Osobně bych do té první nešel.
Kdyžtak: https://www.mazdaklan.cz/threads/skyactiv-x-zkusenosti.3817
Já bych už nešel ani do té druhé. Ten motor je proti G pocitově líný, za stude rachtá, nemá charakter a ani ta spotřeba není o moc nižší.
Jinak nevyřešil někdo jak by se dalo obejít to nařízení EU, že se nastavení asistentů a otravné pípání při překročení rychlosti vždy po nastartování vrací do základního nastavení? V Mazdě mě sice tvrdil, že se snaží najít skulinku v zákoně jak to zákazníkům zas umožnit povypínat, ale.... ono to je stejně vše jen softwarové, takže kdyby chtěli, tak to jde i v rámci servisního zákroku.
Áno, funguje to ako i-stop, čiže po každom novom štarte sa to nanovo aktivuje.Pochopil jsem, že to jde tedy vypnout a po vypnutí motoru se to opět aktivuje? Jelikož to je nařízení EU, tak pochybuji, že to originál servis vypne.en tie pásy fixuje
Protože půlka těch věcí je tam k hovnu.😕Áno, funguje to ako i-stop, čiže po každom novom štarte sa to nanovo aktivuje.
Len taký pohlad do šoférskej duše. Ako všetci bazírujeme na bezpečných vozidlách, sme ochotný dať nemalé peniaze za to aby za nás auto myslelo a bolo top bezpečné. No a potom vidím že možno aj 50% vodičov to ochcáva a už len tie pásy fixuje všeliakými udelátkami a najnovšie odstavujú asistentov. Komédia ale realita.
Pásy jsou pro mě automatika.Bez toho nejedu.A nikdo kdo jede se mnou.😉Tak súhlasím je to tak, na cestách je dnes saigon a rýchlokvasných šoférov hafo.
Bočné airbagy som vypichol lebo pred 25 rokmi to bol luxus a výbava za príplatok, niečo také ako dnes asistenti a parkovacie kamery.
Strelili mi všetky airbagy, predný, bočný a hlavový ktoré sa aktivujú iba keď som mal zapnuté pásy. A nebyť tej hrubej výstuhy vo dverách tak mám minimálne lavú nohu v hajzli. Preto sa dnes nepohnem bez pásov. Tiež sme sa bránili zapínať pásy lebo nás to obmedzovalo tak ak dnes tí pranierovaný asistenti, ktorý za ďalšie desaťročie bude samozrejmosť a my si na ne zvykneme.
Takže přeprogramování asi vubec nepomohlo.Tak toto přeprogramování (AM005A) mi při garančce dělali. Tj 7 dní před vybitím.
To je jeden z důvodů, proč iStop nepoužívám... Mi vydrží motor zhasnutý maximálně minutu a už zase startuje.. takže za mě to nemá smysl.samozrejme je potrebný čas a spätná väzba z premávky pre ďaľší a ďaľší krôčik k zdokonaleniu a vylepšeniu pomocných asistentov. Pokrok vo vývoji napreduje každým novým modelom......
Na stredovom displeji sa zobrazuje stav baterie (myslím 6 čiaročiek). Je využívaná táto batéria iba na potreby displejov, rádia, navigácie, ventilátora, svetiel, osvetlenia v interieri, smerovky, posúvanie okien, stieračov, ostrekovanie svetiel a skla, ....... ?????
Z ktorej batérie je automatické štartovanie motora teda istop pri zastavení na červené svetlo?
Všimol som si pri posúvaní v kolone maximálny čas iba 2 minuty pre vypnutie motora i keď sa neposuniem a s nohou na brzde, keďže vozidlo pred mňou sa tiež neposunulo vpred.
V strede medzi sedadlami mám v 12V zásuvke voltmeter a ten mi ukazuje rovnako nabitú batériu. Z toho usudzujem, že zásuvka v interiéri je napájaná z batérie pod prednou kapotou pri motore, ktorá sa nabíja asi nonstop. Iba batéria zobrazená na stredovom displeji sa nabíja a vybíja a nabíja a vybíja....
Viete prosím presnejšie ako fungujú obe batérie?
Mňa prekvapilo zistenie, že prečo obmedzili čas vypnutia motora. Nerozumiem čo je lepšie, ak je obmedzený čas vypnutia motora, keď auto stojí a mám nohu na brzde. 🤔To je jeden z důvodů, proč iStop nepoužívám... Mi vydrží motor zhasnutý maximálně minutu a už zase startuje.. takže za mě to nemá smysl.
Mňa prekvapilo zistenie, že prečo obmedzili čas vypnutia motora. Nerozumiem čo je lepšie, ak je obmedzený čas vypnutia motora, keď auto stojí a mám nohu na brzde. 🤔