• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Ad ceny, já se na trojku díval také kriticky skrz vyšší ceny. V jeden den jsem měl možnost si těsně po sobě přesednout z M3 v ceně 650k do Octavie za stejnou cenu, pak do Scaly za 500k a byl jsem vyléčen. To bych radši 2 roky šetřil a jezdil vlakem. Posez, materiály, zpracování, výbava, design a vůbec celkový dojem ceně odpovídá a Mazda by byla blázen, kdyby na ni dala cenovku ze Scaly. Já si myslím, že Mazda se s trojkou posouvá do teritoria prémiových značek a má být na co pyšná. Ale na druhou stranu za 700k už je Mazda 6 Challenge a to už bych neváhal a šel do většího.
 
No já s tou Mazdou 6 bych teda hodně váhal..... Chalenge je holátko - oproti tomu bude trojka za 700 úplně jinak vybavená a šetka pak nabídne jen větší rozměry. Ikdyž zas je v šestce G165, který u trojky není (2,5 litru bych se bál kvůli vibracím).
S tou prémii opatrně - vlečná náprava není moc prémiová. To už trocha koženky navíc nespasí.
No osobně nevím co bych vybral....počkám na sky X jak bude vypadat za rok.
 
Já to bral spíš historicky, šestka taky podražila mezigeneračně o něco pod sto tisíc... Dneska už Revolution s manuálem v červené apod. stojí něco jako 835, tzn. je o 135 dražší, než shodně vybavená nová trojka. Ale ještě před rokem a kousek by ten rozdíl byl "jen" asi 70, kdyby ty dva modely existovaly vedle sebe.

Trochu mi prostě přijde škoda - hlavně kvůli sobě - tohle Mazdí rozhodnutí stát se "prémií", protože jsem nikdy "prémiová" auta nepotřeboval, ač bych si je mohl dovolit. Nemám tak prostě nastavený mindset... kdybych chtěl za něco utrácet, tak za veterán nebo rallye auto (což je teda ještě další level volného cashe, pokud to má být něco zajímavého :)), nikoliv za luxusní palubní systémy nad rámec toho nejužitečnějšího, nebo za nějakou superkvalitní italskou kůži (kterou zatím Mazdy nenabízí, to je spíš narážka na jiné značky :)).

Takže mě samotného to lehce straší, co bude dál. Mazdy jsem měl rád pro netradičnost, technickou konzervativnost a jakousi konstrukční jednoduchost, slušné jízdní vlastnosti, a také za dobrou cenu, kde jsem neplatil za něco, co nepotřebuju. Teď to vypadá tak, že budu platit čím dál víc za věci, na kterých mně osobně tolik nesejde. Třeba naše CX-3 je holátko, protože jsem věděl, že manželka najede pár tisíc km ročně, ale to auto mi stejně dělá obří radost tím, jak ty základní věci jsou v něm skvělé... dobrý motor, skvělý pocit z pozice za volantem, řízení, přiměřené pohodlí, velká ochranná plocha plastů okolo, nízké provozní náklady. A k tomu jí nemá každý. To vše za cenu vybaveného ASX nebo Dacie, ale já ty hodnoty měl jinde, než v té výbavě.

Tohle pro mě dodnes symbolizovala Mazda, nikoliv boj s Audi, Alfou, BMW, Volvem, Lexusem nebo Jaguarem. Nad těmi jsem mnohokrát přemýšlel, nechal si dělat nabídky, ale nikdy mi nepřišlo, že by dávalo smysl — s mými hodnotami — dát o třetinu/polovinu víc peněz za jakousi mýtickou prémiovost. Nikdy jsem nenašel, čím by mi za to tyhle značky zlepšily denní soužití s autem, aspoň při porovnání porovnatelného. Jediné, co se mi (spíš dřív) u prémie líbilo byl větší výběr výkonných motorů... ale to je zas směr, kam Mazda taky nejde.

Takže na jednu stranu Octavii bych nechtěl kvůli stejnosti se všemi a opravdu mimořádně odporné vnitřní ergonomii a vzhledu interiéru, také dílem asi kvůli naprosto nudnému charakteru podvozku, motoru, spojky, apod., ale na druhou stranu nemám potřebu lovit u prémie kvůli kůžovatější kůži, velkým infotainment obrazovkám, mild hybrid systémům nebo chytřejším lampičkám :). Podle mě Peugeot se snaží o něco podobného, a jsem z toho dosti rozpačitý. Na moji strunu prostě "cool" nápisy uvnitř LED lamp, piáno-lakované černé díly zvenku na karoserii, nebo různé "fičurky" v interiéru nebrnkají. A trojka k tomu má dost nakročeno.

Tak uvidíme, co bude Mazda předvádět dál.

Jo a ještě připíšu, že se mi samozřejmě nová trojka pořád líbí víc, než skoro cokoliv jiného, a kdybych auto takové velikosti hledal, tak ta cena ještě není až takový extrém a do prémie daleko :). Takže to nemyslím zas tak zle... spíš prostě řeším tu tendenci.
 
Ve stredu jsem se konecne projel sam za volantem nove trojky v moji kdysi "zvazovane" konfiguraci (vyjma motoru), tedy sedan, manual, cervena. Ja na podzim zvazoval nahradit sestku sedan za presne takovou trojku, ale se Sky-X. Nakonec vyhrala sestka s automatem, i protoze zacal byt cim dal jasnejsi cenik, a protoze dojizdeni se mi dal zhorsuje. Tohle tedy byl obyc dvoulitr s rekuperaci.

No ale k jizdnim vlastnostem, aspon tak jak jsem si je byl schopny vykouset.

Zacnu sokem. Tohle uz pro me uplne neni Mazda. Nebo neni Mazda takova, jake byly Mazdy poslednich treba sest let. Mel jsem z toho pocit, ze min Mazda, vic koncern. Pro vetsinu trhu tohle je ale pozitivni zprava.

- Lehounke razeni s min presnou kulisou a takovym "skakacim" pocitem z chodu paky
- Lehci spojka s jinym prubehem zaberu (stridal jsem kazdych par dnu sestku a CX-3, predtim trojku, vse s atmo dvoulitrem, takze mam osahane, ze spojky jsou svym charakterem takrka shodne), vic mi pripomina treba Rapida nebo Octavii
- O poznani linejsi reakce auta na rychle pokyny volantem (a to i proti sestce, takze to neni jen rozvorem nebo strmosti rizeni)
- Zadni naprava na nerovnostech klape (zvukove) jako u Octavie 3. gen. s vlecenou zadni napravou, ten projev mi prisel dost podobny
- Ventilace je subjektivne, mozna diky melke pristrojovce a velkym otvorum, hlucnejsi nez v sestce, prisla mi jako v CX-3... hodne kazila dojem z tichosti; nastavoval jsem i manualne, delal jsem psi kusy, ale aby to chladilo, hucelo to fakt dost (par minut pred tim a potom jsem ridil stejne vyhratou sestku)
- Motor mi prisel docela liny, ale to asi odpovida i papirovym udajum... na druhou stranu v Mazde rikali, ze se s ni da jezdit rozumne i pod pet, coz je pekny, a stejne za chvili vsude budou radary, v autech sledovaci systemy, a budeme vsichni jezdit max 80 :D

Chvala:

- Navzdory tem pozdnim reakcim mi prislo, ze to sedi porad skvele (tzn. nema to asi negativni vliv na schopnost drzet stopu, jen na pocit z jizdy)
- Skvele odhlucneni kol, skoda ze o to vic je pak slyset ta zadni naprava
- Prisla mi skoro tak pohodlna, co se tyka vibraci nebo poskakovani, jako sestka
- Rekuperace pri brzdeni je znat mnohem min, nez jsem cekal, ale zas se to chovalo dost nevyzpytalatelne, ze na stejnych mistech pri stejne intenzite to nekdy dobijelo, nekdy nic... asi to zalezi na mnoha okolnostech

Krom jizdnich vlastnosti, ktere jsem popsal vyse, mi jeste jako sok prislo to, ze ani v sedanu (predtim jsem mel zkusenost jen s hatchbackem) se v podstate neposadim sam za sebe. Ten nedostatek mista na zadnich sedackach je totalni, snad horsi nez v CX-3. Ale chapu, ze to asi cast kupcu takoveho auta neresi.
 
Poslední úprava:
Dalsi zpravy ze salonu: Pristi rok vyrazne zdrazeni Mazd kvuli vysokemu CO2, nove modely i bez vlivu CO2 budou drazsi nez soucasne (CX-30 tez bude o dost drazsi, nez CX-3, pristi Sestka take), CX-30 je vzadu taky snad mensi, nez CX-3 (videl jsem fotky zamestnance salonu, ktery zkousel, jak se vejdu dozadu, a je zhruba stejne vysoky jako ja... 173cm).
 
No ked budu cenu kompenzovat postupne zrusenym clom z dovozu z Japonska, tak by sa moc menit nemusela. Cena bola inak jeden z dovodov, pre ktore som Mazdy dlho kupoval. A ako pises, nova 3 sa uz zacina podobat na svojich konkurentov a to nielen cenou :)
V buducnosti sa bude asi nutne poobzerat po inej znacke :(
 
Tak to určitě, jestli si Japonec myslí, že bude u nás kasírovat 700 litrů za 121 koňovou M3, tak to ho čeká velmi nepříjemné překvapení. :confused:
 
Uz se to tu probiralo, to clo se nejak aut vubec netyka, uz si nepamatuju jak to s tim presne je. Takze v tom smeru se nic nestane. Nova sestka bude v hezke vybave pry az kolem 1.25m. Vuci cene CX-30 a nove Trojky + nejake dane za CO2 k tomu takova cena i dava smysl.
 
Tenhle směr vývoje se mi nelíbí. Chápu, že se snaží dostat do prémie, ale třeba mě byla mazda vždy sympatická tím jak jezdila. Mě by třeba udělal větší radost motor z nové MX-5 a zachování multilinku než luxusější obšití palubky.
 
No to už je Stinger...

Tak on i Passat nebo Superb. Takze pokud bude pristi Sestka treba lehounce vetsi a s vetsim motorem (tu V6 porad nikdo uplne nevyvratil), bude asi cenove primo soutezit s temito, zatimco dosud platila ve vysoke vybave za citelne levnejsi. Otazka spis je, kolik je lidi, kteri chteji vysokou vybavu a vykonny motor. Pohledem na trh se mi zda, ze i u te evropske produkce jde o "vlajkove lodi", ktere jsou v katalogu a na showroomech jako lakadlo na lidi, ale ti pak odjizdeji v zakladnich vybavach se zakladnimi motory. Zvlast v CR. A pokud Mazda nevrati mene vybavene modely do nabidky, tak to pro ni bude asi zle. A s tim i pro vsechny jeji zdejsi prodejce. Navic velci vyrobci aut maji vetsinou lepsi ten prumer CO2 a budou teda nejspis platit mene dani = nuzky se jeste vic rozevrou.
 
Zrusenie 10% cla sa aut samozrejme dotyka, ale ma sa rusit postupne pocas niekolkych rokov. za 50 000 EUR (1.25 mil Kc?) Mazdu 6 kupi malokto. Stinger je vyborny, ale ta cena ho zabila. Premia v podobe Xedosu tu uz bola a skoncila neslavne. Dufam, ze Mazda vie, co robi.
 
...a nebo to Mazda nedela kvuli nasemu mikrotrhu, ale kvuli Asii a USA. A nas proste hodi pres palubu.
 
S tymi vyssimi cenami to nie je logicke. Ked som sa s predajcom bavil o predajoch CX-5, tak mi povedal, ze vela majitelov predosleho modelu radsej kupili novu RAV4. Ti, co ostali pri Mazde a kupili novu CX-5, tiez o hybridnej RAV4 uvazovali, ale z dovodu nizsej ceny ostali u Mazdy. Ak sa cena vyrovna, kto u Mazdy ostane? Tych par fanusikov predaje neurobi a dizajn je dobry aj u inych znaciek. Inak ta hybridna RAV4 je vazne dobra, tak sa ani necudujem ;). Vyssia dynamika a rozdiel v spotrebe 2 litre. V cene je rozdiel 4 000 EUR. Zatial.
 
Zrusenie 10% cla sa aut samozrejme dotyka, ale ma sa rusit postupne pocas niekolkych rokov. za 50 000 EUR (1.25 mil Kc?) Mazdu 6 kupi malokto. Stinger je vyborny, ale ta cena ho zabila. Premia v podobe Xedosu tu uz bola a skoncila neslavne. Dufam, ze Mazda vie, co robi.

"Clo ve výši 10 % na osobní automobily bude odstraněno do 8 let od vstupu dohody EUJEPA vplatnost, cla na automobilové části a přísluš enství, stejně jako na motocykly a kola budou odstraněna vedvou přechodných obdobích, a to do 4 a 6 let"

Vice viz https://www.mpo.cz/assets/cz/zahran.../2018/9/Dopadova-studie-EUJEPA-2018-08-26.pdf

Celkove mi z tech zaveru prijde, ze prvni roky se to cen nedotkne nejspis vubec a je otazka, jak silna bude lobby evropskych vyrobcu aut za to, aby to nejak zvratili nebo dodatkovali. Protoze ten dlouhodoby dopad, po osmi letech, na evropsky trh, vypada pro mistni vyrobce aut docela spatne a pomerne jednostranne nahrava Japonsku.
 
S tymi vyssimi cenami to nie je logicke. Ked som sa s predajcom bavil o predajoch CX-5, tak mi povedal, ze vela majitelov predosleho modelu radsej kupili novu RAV4. Ti, co ostali pri Mazde a kupili novu CX-5, tiez o hybridnej RAV4 uvazovali, ale z dovodu nizsej ceny ostali u Mazdy. Ak sa cena vyrovna, kto u Mazdy ostane? Tych par fanusikov predaje neurobi a dizajn je dobry aj u inych znaciek. Inak ta hybridna RAV4 je vazne dobra, tak sa ani necudujem ;). Vyssia dynamika a rozdiel v spotrebe 2 litre. V cene je rozdiel 4 000 EUR. Zatial.

Tak ja bych si treba RAV4 nekoupil, ani kdyby mi nekdo miril pistoli na hlavu. Vlastne nikdo z kruhu mych blizsich pratel a kolegu, RAV je nas oblibeny terc. Polarizuje. Takze design je subjektivni. Nemyslim, ze by se souboj Mazda vs Toyota odehraval na poli ceny nebo uplne racionalnich parametru, nejsou to auta, ktery se prodavaj "protoze je soused ma taky" nebo "protoze nabizi nejvic muziky, hlavne prostoru a uzitne hodnoty". Pokud jeden z tech dvou bude o par tisic eur drazsi, nez ten druhy (a je jedno, v jakem poradi), porad bude rozhodovat zakaznikuv vkus, brand affiliation, nebo nejaka uchylka na konkretni parametr. Navic nevime, co udela Mazda s CX-5 pristi rok nebo napresrok...

Ale jinak mi prijde, ze prodeje Mazdy v CR (a koneckoncu skoro cele Evrope) jsou tak male, ze by mistni trh klidne mohla chtit hodit pres palubu a zahojit se jinde a jinak. Treba tady jednou bude jako Subaru.

Jestli se ale neco vyznamne nezmeni, tak si myslim, ze treba zakazniky jako me uz Mazda stejne napul ztratila, a nikoliv cenovou politkou, ale jinym zamerenim brandu, jinym stylem designu, jinymi "hodnotami". Stejne jako me stihnulo ztratit BMW driv, nez jsem se rozhoupal si od nich neco koupit.

Nabizet se tedy bude pro mnoho z nas jina otazka. Co jineho, nez Mazdu? :) Sam si absolutne nedokazu odpovedet. Porad doufam, ze se stane zazrak, Mazda si ujasni to (pohledem zakaznika) lehce neostre zacileni opet spis proridicskym smerem, a nove modely znacky budou "stat za to", i kdyby byly o ctvrtinu drazsi. Protoze fakt - co jinyho?

Nudny koncern? Ujeta Francie? Maniodepresivni Alfa? Bavorsky lesteny prd? Stuttgartsky kolotoc? Britsky pacient? Seversko-cinska nespolehliva nuda?

Jsme zpatky u toho, ze nova trojka me v mnoha smerech neprestava zklamavat, jako celek bych ji ja osobne hodnotil niz, nez mi kdy v nedavne minulosti prisla jakakoliv jina nove uvedena Mazda, a presto kdybych nemel na Sestku, potreboval kratky auto stredni tridy a neresil prostor, nebo nechtel neco co vidim 100x denne, stejne bych skoncil v salonu Mazdy. Stejne jako o odstavec vyse - co jineho? Megane, C4, Focus, Astra, Golf, Octavie, A3, MB A, BMW 2 apod.? Uf, ne, ani za nic. :)
 
Poslední úprava:
Asi by som sa obratil na Koreu. Ak by som mal riesit hatch v cene cca 27 000 EUR, beriem Ceed GT/Proceed. Ak nieco silnejsie, i30N/Fastback. A to sa ani nedostanem na cenu najdrahsej Mazdy 3. Ak sme uz u tej Toyoty, ani nova Corolla nie je zla, a to dokonca ani po jazdnej stranke.
 
Stejne jako o odstavec vyse - co jineho? Megane, C4, Focus, Astra, Golf, Octavie, A3, MB A, BMW 2 apod.? Uf, ne, ani za nic. :)

Megane GT, Focus taky klidně (lepší podvozek), Golf kolem 600k bude taky vymazlený.
Octávku máš dneska s 1.0 tsi 85KW za 460K i s ledkama (blbý tříválec ale bude minimálně stejně dynamicky jako G122 a o 100k levnější)
Za 700k máš Octu 2.0 TSI 4x4 AT na což u Mazdy ani není odpověď.
Za 600k je 150 KW proceed v plné, za 700k 200KW i30n

Já chápu, že je v modě zesměšňovat koncern, ale pojďme otočit tu otázku hipoteticky - proč si mám teď koupit novou Mazdu 3, když tu je třeba Scala? Dizajn se okouká, u BN jsem oceňoval promakaný podvozek, to už je pryč. U Scaly si můžu aspoň dokoupit elektricky ovladatelné tlumiče - můžu si přikoupit panorámu a i s 1,5 Tsi a AT budu pořád cenově níž než u Mazdy. Scala je taky o řádny kus větší. Mě třeba zas ten interiér u Mazdy tak boží nepřijde - jo, je to pěkný, ale furt středový display neumí navigace a ten hlavní je moc úzkej atd. Pak taky 10km od bydliště je tak 5 servisů Škoda, Mazda je nejblíže 30km.
 
Back
Top