• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Pises o racionalonich argumentech (vzdalenost servisu, prostor, bezna auta...). Ale to ti potvrdi kazdy prodejce Mazdy, ze zakaznici z vetsiny nechodi k Mazde po racionalnim porovnani s jinejma znackama. Pro Mazdu se chodi, protoze ji chces mit / libi se ti. Nebo protoze jsi vzdycky jezdil Mazdama. Nebo protoze te oslovuje pocit z rizeni. Ne protoze ma servis za rohem, levny gumy, vydrzi kroupy a prevezes s ni skrin.

Golf, Focus, Kia - to jsou "racionalni"/okoukana auta, kterych u nas v garazich stoji v rozmezi trileteho stari bez prehaneni po deseti az patnacti kusech. A je jedno, jestli GT, RS, nebo obyc, porad je to ten samy tvar. A (letos) vymazleny ty normalni modely za 600 moc nejsou, kdyz jsem naposled naklikaval - tady kvuli foru - Focuse na uroven Mazdy 3, dostal jsem se na prakticky shodnou castku, myslim ze par desitek tisic min. Golf nebo Octavie jsou na tom podobne, k 700 se to priblizi rychleji, nez se muze zdat, Octavie me pri shodny vybave vychazela asi o 50 min, nez Sestka, kterou si ted kupuju. Krom toho nevim, jestli mam nejaky divny ruce nebo nohy, ale ridicsky zazitek mi Focus (naposled jsem ridil pred tremi lety, tzn. predchozi model) nebo Octavie (neRS, RS jsem nemel tu cest) prinasi jeste tupejsi, nez jakakoliv Mazda.

Design se imho neokouka, kdyz clovek to auto potka jednou za den. Nova trojka vypada podle meho jeste lehce unikatneji, nez ta minula. Ve stredu vecer jsem, tesne pred ctvrtecnim prodejem, parkoval s dvouletou nablyskanou Mazdou 6 u Lidlu... pri prijezdu i odjezdu se za ni otacel kazdy chodec, ktereho jsem videl. Pritom je to v zasade petilety design. Skoro kdekoliv s tim autem clovek stoji, tam vycniva z rady... samozrejme dilem i diky laku. Ale to auto proste neni okoukany, ani po tolika letech. Behem 10 hodin na silnici tydne potkam denne max jednu cervenou, tydne max jeden cerveny sedan. Nepocitam-li tedy kolegu v garazi s cervenym Wagonem :). S trojkama to neni jiny, k moji stejnou bilou trojku (mel jsem 2015) jsem potkaval parkrat tydne.

Podvozek novy trojky mi prisel "tupejsi"/pomaleji reagujici, nez u 2017 Sestky nebo CX-3, ale porad se ty kola drzely silnice i v ostrem uhlu skvele. Nemyslim, ze by to byla takova tragedie. Rozdil proti minule trojce vidim v pocitu z rizeni, nikoliv v tom, jak se to auto drzi silnice. Takze ackoliv podvozek neni "promakany", nerekl bych, ze je spatny. Vedle toho je na pomery tridy docela uzasne, jak na velkych kolech vyhlazuje nerovnosti.

Pokud to ma nekdo nastaveny tahkle nejak, jako ja, pak porad zustava otazka - co jineho, nez Mazdu? :D

BTW i30n mi pred par dny na tocity silnici ve stoupani natrhla prdel... coz teda s ohledem k dvojnasobnymu vykonu neni az tak prekvapivy. Ale i po predjeti jsem se drzel v (prodluzujicim se) zavesu. Fyziku clovek neoklame. Kazdopadne me to lehce prekvapilo a svym zpusobem potesilo, protoze se mi moc casto nestava, abych potkal kolegu ridice, ktery nejede jak s platem vajec.
 
Bohuzial ani ta Mazda nie je to co byvala. Staci facelift 6-tky, skoro rovnaky motor a pocit iny. 2.5 vo faceliftovanej sestke je akasi tupsia a lenivsia ako v predoslej. Ma to na svedomi vyssia hmotnost, ale aj zmenene pouzitelne otacky. Interier vyzera lepsie, to nepopieram, ale pocit z jazdy je horsi.Neviem, ci nieco robili s riadenim, ale aj to mi pripadalo viac umele ako v mojej. A to nespominam problemy s vibraciami.
Inak tych predoslych trojek jazdi v mojom okoli pomerne vela. A sestky stretavam tiez pomerne casto. Ale asi si ich viac vsimam :)
 
Podívej já si s dvouma dětma koupil BN takže vím moc dobře jak vypadá iracionální rozhodnutí. Jenže BN je BN - to není Golf, to není Focus, to je prostě Mazda - řidičské auto. Ale mám pocit že poslední od Mazdy a u BP si pořád říkám, proč si ho koupit. Co je na něm tak unikátní co potěší řidiče? A pokud už nepotěší řidiče (což G122 se zrychlením 0-100 za 10,3 s asi nepotěší) tak proč to koupit? Vzhled? Interiér? To mi přijde na Mazdu málo
 
Ale preci kdybys chtel opravdu ridicske auto, koupil by sis opravdovy hothatch, ne?

Kdybych se zkusil vcitit do role, ve ktery jsem byl pred ctyrma rokama, kdyz jsem kupoval trojku, tak bych si i dneska koupil trojku. Mlady par bez deti, zijici ve meste, hodne a casto cestujici autem (25 - 30tkm rocne, takze nejakou roli hraji i provozni naklady a pohodli = hothatche jsou ze hry), s durazem na self-prezentaci/styl/design (nejen auta :)), s flexibilnim, ale nikoliv uplne neomezenym rozpoctem, pracovne oba pobliz ergonomie a informacniho designu, s laskou k benzinu.

Takze proc to koupit:
- (Subjektivne) a v nasich kruzich povazovana za jedno z nejhezcich aut
- Je (a bude) jich malo, individualita
- Nesezere travu kolem silnice
- Proti nekterym znackam vyssi spolehlivost = bezstarostne dlouhe cesty
- Pohodlny posaz a (subjektivne :)) bezchybna ergonomie interieru
- V horach na hezke silnici umi vykouzlit usmev na tvari
- Pro stredne-prijmovou skupinu obyvatel dostupna cena

Vsechno ostatni je v podstate nerelevantni. Vyse uvedene podle me platilo pro trojku pred ctyrmi roky a plati i dnes. Co se tyka aspektu prakticnosti, dve kola a veci na tydenni kempovani jsme dokazali vozit i ve dvojce, vsechny ostatni situace uz to pak pokreje.

I kdyby odpadnulo jakekoliv rozpoctove omezeni a ohledy na provozni naklady, porad nevim co jineho by cloveku prineslo podobny mix image a dostatecneho uzitku a zazitku. Nejspis 911, i kdyz co ctu o spolehlivosti v poslednich cca 5 letech je dost desive... a mozna je to (pri neomezenem rozpoctu) zbytecne prilis masova zalezitost. Giulia QV? Ale asi moc vykriceny a tvrdy, spolehlivost dtto. AMG GT je nadherny, ale neprakticky, stejne jako dlouha rada jinych sportaku, ktere se mi libi (typu 370Z nebo F-Type... v te prakticnosti 911 vynika). Nedavno jsme se zenou premyslenim nad touhle otazkou stravili celou cestu od Lago di Como k Lago Maggiore ("to jsou problemy, co?"), a nevymysleli jsme nic; nakonec jsme dosli k tomu, ze je dobry, ze to nemusime resit a muzeme si kupovat Mazdy :).
 
No k tej spolahlivosti ... po dieselovych sestkach GG a GH (spokojnost) som si kupil GJ (diesel), co bola katastrofa - okrem klasiky - vackovy hriadel to boli brzdove kotuce, trieskanie od motora pri starte, kopec drobnosti a hlavne nenormalne silny aerodynamicky hluk. Dal som tomu sancu a presiel som na benzin - GL 2.0 165k, s ktorym som bol spokojny. Co som zatial aj s GL 192k. No uvidime, co bude dalej. Sucasna 6 sa jazdne neposunula k lepsiemu, skor naopak. Nova sestka (2020?) bude urcite krasna, ale motoricky som o nicom zaujimavom nepocul. 6-valce, ak budu, tak budu drahe a zrave, skor by som privital nieco ako sucasna 2.5 + elektromotor, inak to asi ani nepojde. Zadny nahon je zbytocny a iba este navysi cenu.
A SUV? CX-5 je fajn, ale ak nechces diesel, tak ta 2.5 je jednoducho nedostacujuca. Vytacanie motora, aby to trochu islo, je u SUV trochu divne. Preto som spomenul hybridnu RAV4, pretoze jazda v nej je o niecom inom. Po stranke dynamiky aj spotreby. Stabilita v zakrutach je u Mazdy o nieco lepsia, ale velky rozdiel to nie je.
 
Ondro částečně s tebou souhlasím, ale částečně se na to pořád díváš hodně jako fanoušek Mazdy. Právě, že řidičské auto nemusí být nutě přemotorovaný HH, ale současné Mazdy nabízeli perfektní zážitek, hodně příbuzný k MX-5. Tu jsem si několikrát půjčoval a byl jsem až zaskočen, jak je MX-5 RF g165 podobná trojce. Dokonce i základní dvoulitr bylo levné auto, ale s perfektním podvozkem a motorem, který měl povědšinou podstatně víc koní než udávaných 120. Tohle na pobavení opravdu stačilo - hodně lidí baví z auta ždímat potenciál, to je vlastně úspěchem MX-5. U nové trojky tohle podle mě odpadá - ten potenciál ke ždímání tam prostě není, do toho bubující vlečná náprava.

Já bych třeba po BN chtěl sednout do něčeho, kde bych si výkonem minimálně nepohoršil. U Mazdy se u nás nabízí pouze 2,5 litr v šestce, který vibruje a mám z něj strach a nebo skyactiv X, kde už odpadá relativní jednoduchost atmosféry a nikdo o tom motoru nic neví.
 
Za 700k máš Octu 2.0 TSI 4x4 AT
Je pravda, že se mi nové Mazdy začínají čím dál víc vzdalovat, ceny už přestávají být argumentem a technicky začínají taky kopírovat konkurenci. Octavia 4x4 se taky dostala do mého hledáčku, tam nemá Mazda co nabídnout, kdoví jak to dopadne až to u mě bude aktuální.... Jinak už i nudná Škoda začíná mít co nabídnout a nemusí to mít logo RS
 
Poslední úprava:
Je pravda, že se mi nové Mazdy začínají čím dál víc vzdalovat, ceny už přestávají být argumentem a technicky začínají taky kopírovat konkurenci. Octavia 4x4 se taky dostala do mého hledáčku, tam nemá Mazda co nabídnout, kdoví jak to dopadne až to u mě bude aktuální.... Jinak už i nudná Škoda začíná mít co nabídnout a nemusí to mít logo RS

Koukame na stejny weby? :) Mne teda prijde, ac s lepsi dynamikou, Octavie ve srovnatelny vybave porad o hodne drazsi. A pokud nekdo nepotrebuje tu jeji vyssi prakticnost... a nebo chce jinou barvu, nez co se nabizeji pro L&K...

Btw stresni okno mi tam u Octavie hodil nejakej balicek, nebo tak, urcite jsem ho nedaval, pouze jsem doklikaval balickovou vybavu na uroven Mazdy (safety + multimedia + par drobnosti jako LKA + blind spot).

octavia-vs-mazda3.jpg
 
Nojo, ale z tohoto 140kW Milleru ti udělají přes notebook RS, které dietní Skyactiv-X deklasuje. :( 2.0 TSI není soupeř, obzvlášť s DSG.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Přesně - tohle prostě nejsou soupeři a ještě jedna věc - Octu si nakonfiguruješ i za míň a ikdybych vzal tvoji cenu, tak jí máš výbavou asi nabušenější a i přes to víme jak jsou na tom slevy u Mazdy. U Škody je celkem reálné jen za dobrý den dostat cca 10% slevu a pak jsi najednou na stejné ceně.
 
Nojo, ale z tohoto 140kW Milleru ti udělají přes notebook RS, které dietní Skyactiv-X deklasuje. :( 2.0 TSI není soupeř, obzvlášť s DSG.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

A jak často to reálně potřebuješ? S šestkou se shodnou dynamikou jako SkyX 4x4 jsem nikdy nikde nepřekážel a necítil se výkonově omezený při předjíždění nebo nájezdech na dálnice (obvykle není problém již ve zrychlovacím pruhu třeba 160 km/h)... Ostatně s Cx3 s maximalkou kolem 200 a zrychlením za devět tady teď po okreskach prohanim kde koho, až na tu i30n ;). Takže podle mě ty dvě auta pořád srovnatelná jsou, Škoda nemá slabší motor s 4x4, takže je to jediná možnost při touze srovnat koncern s Mazdou. Všichni tady na fórech víme, že běžní majitelé (i Mazd, i O RS) na okreskach nad 130 a na dálnicích nad 180 jezdí výjimečně...
 
Přesně - tohle prostě nejsou soupeři a ještě jedna věc - Octu si nakonfiguruješ i za míň a ikdybych vzal tvoji cenu, tak jí máš výbavou asi nabušenější a i přes to víme jak jsou na tom slevy u Mazdy. U Škody je celkem reálné jen za dobrý den dostat cca 10% slevu a pak jsi najednou na stejné ceně.

U Mazdy se za dobrý den, srovnám nabídku 5 prodejců, dostaneš dost blízko k těm 10 %, aspoň dříve, a nejspíš i teď, až opadne čerstvost trojky. Octavie má tak, jak jsem ji postavil, výbavu de facto úplně stejnou. Ano, můžeš si koupit relativně sociální model s 4x4 za 800, ale to Mazdu 3 4x4 bez příplatků a metly taky (teda za míň).

No a TSI 2.0 má o 15 % lepší dynamiku, ale pokud to není zázračně jinak naladěné, než 1.5 TSI, tak taky subjektivně pořád horší feel z řízení.
 
Promin, ale s tímhle nesouhlasím. Ja dokonce nejezdím ani 180, ale často a rád si užívám klikaté okrsky, kde mě prostě baví, když auto adekvátně zrychluje. Teď se ale omlouvám, ale 2.0 TSI je opravdu jiná káva už ve standardu, to se nedá s šestkou vůbec srovnat a u Octávie si dovolím zas jen mé oblíbené - ta bude mít za ty peníze aspoň multilink.
 
Marže u mazdy ani zdaleka nejsou 10%...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Marže u mazdy ani zdaleka nejsou 10%...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Psal jsem blízko. A je mi jasné, že se to nesmí prozrazovat přesně, ale oba víme a ostatním stačí info, že blízko.
 
U Mazdy ti daj max metlu zdarma - což se pohybuje někde kolem 5% - aspoň na novou trojku. U Škodovky se dá dostat po známosti i k 20%.
1.0 TSI se může srovnat s G122, 1,5 TSI bude asi soupeřit s Sky-x, ale pak se nůžky otvírají.

Pro mě by byla super varianta 3 G184 :( TO by mě bavilo
 
Co se týká nápravy, viz ve třídě hh Megane nebo předchozí Civic... ;). Doporučuju se s tou Mazdou nejdřív svézt, sám jsem hatch Skyx 4x4 taky ještě neřídil, a pak to šmahem odsoudit. Ano, je asi hlučnější, ale jak jsem psal výše, i v tom sedanu to navzdory tupejsimu pocitu sedělo jako prikovane. Víc mě štvala ta kulisa řazení a spojka.
 
U Mazdy ti daj max metlu zdarma - což se pohybuje někde kolem 5% - aspoň na novou trojku. U Škodovky se dá dostat po známosti i k 20%.
1.0 TSI se může srovnat s G122, 1,5 TSI bude asi soupeřit s Sky-x, ale pak se nůžky otvírají.

Pro mě by byla super varianta 3 G184 :( TO by mě bavilo

Kdyby mi dali jen metlu zdarma, nekoupil jsem tam zatím ani jednu... Tak asi tak.
 
Co se týká nápravy, viz ve třídě hh Megane nebo předchozí Civic... ;). Doporučuju se s tou Mazdou nejdřív svézt, sám jsem hatch Skyx 4x4 taky ještě neřídil, a pak to šmahem odsoudit. Ano, je asi hlučnější, ale jak jsem psal výše, i v tom sedanu to navzdory tupejsimu pocitu sedělo jako prikovane. Víc mě štvala ta kulisa řazení a spojka.
Megan má aspon 4control a civica to stálo málem jméno - proto v nové generaci je multilink zpět.
 
Back
Top