• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

@exBURNJa si totiz myslim, ze naprosta vetsina ridicu, co potkas na silnici, tohle nepoznaji. Nebo mozna nebudou jen dokazat urcit. Tudiz jsou analfabety.

Většina řidičů nemá možnost srovnání. Nemají možnost půjčit si jiné auto. A když si chtějí koupit něco nového, pak si jdou logicky pro značku, se kterou mají zkušenosti. Kdysi dávno jsem četl nějakou statistiku, že snad 75% řidičů značku aut nemění. Ten zbytek jsou nespokojená individua nebo lidé, co rádi zkouší nové věci. A těch, co se nebojí změny, je poměrně málo. Ve skutečnosti si tedy jen velmi málo lidí všimne, že jsou tu značky, které za méně nabízí více. Když k tomu přičteš poměrně chabý marketing Mazdy, pak za jejími celkem dobrými prodeji stojí hlavně atraktivní design.

Alespoň tohle jsem vypozoroval já - Mazdy se lidem opravdu líbí, ale v podstatě nic o nich neví. Většina lidí si myslí, že jsou to drahá auta s drahým servisem a neevropským (divným) ovládáním. Proto mnoho z nich zažilo překvapení, když uviděli v mé Mazdě dílensky precizní interiér se zcela logickým ovládáním za cenu lépe vybavené Oktávky.

U běžných řidičů se tedy nedivím, že zůstávají u VW, Škodovky nebo Renaultu. Spíše mě udivuje to, co nastřelil @exBURN. Protože různými auty fakt jezdím a mám možnost srovnávat, přijde mi hodně zvláštní, že motoristický novinář nevidí doslova dramatický rozdíl ve zpracování mezi Scalou a Mazdou 3. V obou autech jsem seděl a nová trojka je použitými materiály jiný level. Tím neplivu na Scalu, dokonce se mi celkem líbí. Ale její interiér je prostě lowcost, který nezachrání ani digitální cluster s velkým multimediálním displejem. Možná velká barevná obrazovka novináře natolik okouzlí, že nevidí ty laciné plasty okolo, jinak si to nedokáži moc vysvětlit. Pro mě je Mazda v dnešní době jedna z nejlepších značek pokud jde o poměr cena-výkon. Za ještě normální peníze nabízí perfektní materiály a zpracování jako snad žádná jiná mainstreamová značka. Pokud posílí motory a vylepší technologii některých asistentů, pak budou schopni konkurovat i některým prémiovým modelům.
 
...rozdíl ve zpracování mezi Scalou a Mazdou 3. V obou autech jsem seděl a nová trojka je použitými materiály jiný level. Tím neplivu na Scalu, dokonce se mi celkem líbí. Ale její interiér je prostě lowcost, který nezachrání ani digitální cluster s velkým multimediálním displejem.

[OFFTOPIC]
Presne takýto pocit som mal z Octavie - je to auto, ktoré cenovo začína na 450tis a to je vidieť aj v konfigurácii za 850 (pri troške snahy sa dá dostať skoro na mega), lebo lepšie spracovanie a iný materiál prístrojovky sa dokúpiť nedá. Je fajn, že sa dá priplatiť za koženú ručnú brzdu, ale stále je v tom hnusnom plastovom odliatku.

Podobné príklady sa dajú nájsť na viacerých miestach. [/OFFTOPIC]
 
V sobotu jsem seděl v Karoq i Kodiaq na nějaké prezentaci. Jsem Mazďák, to nepopírám, ale líbivost interiéru je s Mazdou nesrovnatelná. Oči přitahuje velký tablet v obou Škodovkách, ale když se podíváte po zbytku palubní desky...
 
No ale nema novinar psat s ohledem na svoji cilovku? Nevim, kdo cte automagaziny, jestli nadsenci do aut, nebo aktualne nekdo, kdo po aute kouka (kolik vytisku se proda kazdy mesic z toho nebo toho duvodu)... Protoze pro bezny lidi je proste Golf nebo Scala nekonecnekrat uzitecnejsi, nez Mazda 3, a je uplne fuk, jaky ma Mazda v interieru materialy. 120k motor pocitove v nizkych otackach, kde jezdi 99 % lidi (staci videt ty obliceje, kdyz nekoho svezu), vubec nejede, vzadu se neposadi dospely, a do kufru se u HB nevejde prumerne vetsi kocarek a nejaky veci k tomu. Jestli si nizsi stredni kupuji (krom firemnich flotil) hlavne mlade rodiny, s prumernymi naroky a zivotnim stylem (ktery se v Nemecku od ceskeho moc nelisi... zaliba v "chatareni", kutilstvi, dojizdeni do mest z venkova), tak je to proste fail. Stejny jako to ovladani, ja uz pomalu zacinam verit, ze pro beznou lamu je lepsi, kdyz si na miste pred cestou naklika veci na obrim tabletu, nez kdyz to samy muze udelat efektivne a bezpecne za jizdy pomoci neceho chytrejsiho s fyzickyma ovladacema... jenze lidi prave nejspis skoro nic nedelaji, a kdyz to delaji, je to jednou za uherak, a tim padem je pro ne snazsi, kdyz je to velky (citelny), ovlada se to stejne jako mobil (dotykem), a je tam kolem toho dostatek vysvetleni (je na nej prostor). Kazdej byl prekvapenej, kdyz jsem onehda asi pred 5 lety kritizoval, ze v O-III nejde zmenit sklon svetel v mensi nez asi 8. urovni menu, narozdil od Mazdy, ktera ma nahmatatelny fyzicky ovladac..... protoze nikdo z lidi, kterejm jsem to tenkrat rikal, nikdy v zivote sklon svetlometu nemenil - na rozdil ode me, kterej to u aut bez autosklonu delal pomerne pravidelne podle nalozeni auta, typu silnice (s horizontama, dalnice, mesto...); teda s nasi socialni CX-3 to delam dodnes a neumim si predstavit, ze kvuli tomu furt prolejzam menu.

Ja teda tim vysledkem testu prekvapeny nebyl.
 
Mimochodem dobry kamarad si ted koupil dvouletou O-III kombi, a ja mu to schvalil, spolu s Focusem kombi. Protoze nechtel novy auto (jezdi par tisic km rocne), a potreboval auto, kam narve dve deti, detsky jizdni kola bud dovnitr nebo na strechu, dospelacky 3 (silnicka + 2 horsky) vzdy na strechu, a veci na aktivni vikend v prirode k tomu... To cely za rozumnou porizovaci cenu s velkym vyberem ojetych, s nizkou spotrebou (nechce za auto pocitove prubezne utracet, ma rad diesel), levnym provozem (pneu, servis, pojistka), dostupnym servisem nekde blizko u sveho bydliste, at to nemusi moc resit. Nejakej zazitek z rizeni je mu uplne ukradenej, ma auto k preprave za jinyma zazitkama. A kolem me neni jedinej v tyhle zivotni situaci... kolem me jsme temer vsichni tricatnici+ s malyma detma, vetsina se toci nekde kolem designu/marketingu/IT. V mem vzorku proste pro takovy lidi Mazda 3, s jakkoliv uzasnym pomerem cena/vykon/vybava a nadhernym interierem, proste neni.
 
Asi máš pravdu. Za mě tam Mazda do srovnání nepatří. BTW. Na auto.cz myslím srovnávali Scalu s trojkou a tam scala prohrála.

Ještě bych chtěl říct, že se mi Scala moc líbila - Škoda udělala fakt ohromný kus práce a posunula se od Rapidu hodně dobrým směrem. Hodně mě lákala 1,5 TSi , páč jsem si myslel, jaká to bude raketa ve srovnání s G122. V reálu to bylo spíš zklamání. Ale je třeba říct že pro mladou rodinu to bude opravdu dobrá volba. Řekl bych, že to je super auto, ale to bych nesměl sedět pár dnů zpět v nové trojce. Rozdíl v jízdě je co do hlučnosti a "příjemnosti" propastný.
 
V poslední generaci už 3ka patří spíše do srovnání s Audi A3, BMW 1 a Áčkem od Mercedesu. Ty na jednu stranu minimálně dohnala kvalitou a pocitem z interiéru, jejím plusem je oproti nim cena, ztrácí ale v současné době ( a asi bude i po dodání Sky-X) v motorech, kde je ta nabídka strašně malá. Už to prostě není ten kompaktní hatchback ale více stylovka.

Zajímavější by za mne bylo srovnání sedanů - tam by to mohlo být třeba společně s novou Corollou, ale i Meganem (nyní myslím Grand Coupe) určitě víc vyrovnané.
 
Videorecenze v klasickém Tomově stylu ;):
 
Videorecenze v klasickém Tomově stylu ;):

Zaujalo mě to zrychlení. Nevím, jak exaktně ho měří, ale 9,3 je o dost lepší než tabulkových 10,4 nad kterými někteří ohrnovali nos. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že auto je opravdu příjemně živé a dech mu začne docházet až když je naložené a jede nad dálničním limitem. Když jedu sám, tak není problém předjíždět bez výrazného vytáčení. Např. kopec z Loděnic nahoru do Vráže u Berouna (kdo to tam znáte) - na výjezdu z Loděnic zařazená čtyřka a jakmile se silnice rozšířila na dva pruhy, tak stále na čtyřku bez problému svižné předjetí.
 
Horké dny a problém s nimi spojené.

Chci se zeptat, zda jste se někdo už setkal s následujícími problémy:

Auto nešlo odemknout pomocí smart keyless entry (otevřeni klikou), musel jsem odemknout dálkovým ovladačem, a po nastartování se mi zobrazilo porucha: automatické světla nejsou zapnute, zapněte je ručně. Po chvíli to zmizelo a pak už světla šli.

Toto se mi stalo tento víkend, poté kdy jsem nechal auto pár hodin na Slunci, bylo tedy pěkné rozpálené. Je to na reklamaci nebo za to mohlo Slunce, velké teplo?

Auto je 14 dní staré.
Oficiální vysvětlení - nejedná se o problém s kvalitou a není nutná výměna dílů, protože to nezabrání opětovnému výskytu problému v horkém prostředí:
Pokud dešťový senzor detekuje teplotu vyšší, než je rozsah, kdy je garantována funkce, systém automatických světel se dočasně vypne a rozsvítí se varovná kontrolka vnějších světel. Systém automatických světel začne normálně fungovat po poklesu okolní teploty.
 
Tak jsem si včera konečně přivezl novou Mazdu 3 sedan G122. Respektive já si ji přivezl už před třemi týdny, nicméně se na mém kusu vyskytla výrobní vada, kterou bylo nutno opravit. Prodejce se k tomu postavil čelem a díl byl na garanci vyměněn a po dobu opravy (3 týdny a cca 2000km) jsem měl k dispozici Mazdu 6 g165 2018. Takže pár okamžitých postřehů po přesednutí z M6 do M3, třeba to někomu pomůže při rozhodování, protože já osobně hodně váhal mezi M3 a M6 v sedanu. U mě nakonec rozhodla velmi výrazný rozdíl v ceně a na druhou stranu poměrně málo výhod M6.

Plusy M3vsM6.
Lehkost pohybu, brzdění, zatáčení.
Pocitově lepší reakce v dolním pásmu otáček (vyšší kvůli zájezdu m3 zatím nemůžu posoudit).
Funkční, jednoduchý a rychlý infotainment, kamera.
Funkční autohold (v M6 fungoval podivně).
Odhlučnění valivého hluku.
Cena.

Mínusy M3vsM6
Horší sedadla.
Horší prostornost interiéru a masivnost konstrukce (holt rozdíl třídy a váhy vozu).
Tvrdý brzdový pedál.

Samozřejmě co se týká m3 jsou to opravdu jen okamžité postřehy, protože jsem na ní zatím najel jen cca 200 km. A časem bych se k tomu ještě rád vrátil. Očekávám po zájezdu pěknou spotřebu a jsem zvědavý zda budu mít lepší zrychlení než papírových 10,4.
 
Nová Mazda 3

Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost projet novou Mazdu 3 hatchback, v benzínu (G-122) v nejvyšší výbavě a s manuálem, tak jsem se rozhodl napsat své dojmy z řízení a nových funkcí. S autem jsem ujel cca 400 km za dva dny, což není mnoho. Auto mělo najeto něco málo přes 4000 km, tzn, že by mělo mít motor už celkem zajetý.

Exteriér:
Naživo Mazda působí ještě lépe než na fotkách. Agresivně se svažující příď s černými lakovanými díly, místo chromu a moderní záď s úžasně tvarovanými světly a do černa lakovaným difuzorem. Jediná věc, co nehrála, byla boční partie, kde se někdy zdá, jakoby byly dveře prohnuté dovnitř, jakoby "bourané".
Disky lakované na tmavo a brzdiče lakované do standartní stříbrné barvy působí dobře. Obutí je nově značky Toyo.
Ještě zmíním stěrače, které mě osobně překvapili. U nové Mazdy jsou totiž ostřikovače integrované přímo ve střerači a stříkají tedy při stírání, podobně, jako to mají dodávky.
Myslím si, že v tomto směru je nová Mazda3 opravdu atraktivní auto. I když subjetivně se mi zdá sedan ještě hezčí, vyváženější.


Interiér:
Nový interiér opravdu příjemně překvapil. Pokud je tohle nový směr Mazdy, tak opravdu míří k prémiovému segmentu typu Audi, BMW. Moderní design, podtržený kvalitními materiály. Veškeré viditelné díly palubní desky jsou potažené kůží, takže interiér působí hodnotným dojmem.
U mé výbavy byl černý strop a sloupky, což na mě nepůsobilo příjemně, ale je to asi o zvyku.
Volant je příjemně tlustý a velký akorát. Řekl bych, že vychází z předchozí generace, což je dobře. Naštěstí Mazda nedala na módu hranatých volantů, jako například najdete v nových Peugeotech, takže se dá v klidu ručkovat. Středová část je oproti minulé generaci úplně nová a vypadá fakt dobře a stejně dobře se ovládá.
Řadící páka má také nový tvar a drží se hezky. Řazení jde úplně hladce a přitom naprosto přesně.
Středová část je také úplně nová, držáky na pití se přestěhovali před řadící páku, což je podle mě praktičtější, protože nebrání láhev nevadí při řazení. Celý středový panel je v lesklém "klavírním" plastu, který už byl poškrabaný, což se nedivím. Tenhle nápad se mě osobně zrovna nezamlouvá. V přední části je guma na odložení mobilu, klíčů apod.
Za řadící pákou je ovládání infotaimentu, který je také přepracovaný. Materiálově jde o kombinaci černého matného plastu a chromu na kolečkách. Oproti předchozí generaci jsou kolem velkého ovladače 4 tlačítka a ten je větší a plošší. Ovladač hlasitosti je také nižší a větší, nyní lze pomocí něj i přecházet z jedné skladby na druhou. Tlačítko oblíbené se přesunulo pod ovládání hlasitosti Na nové ovládání si zvyknete rychle. Celkově s elektronickou ruční brzdou je ovládání symetrické, což vypadá podle mě velmi dobře.
Nové je i ztvárnění loketní opěrky. Ta se dá polohovat dopředu a dozadu. Po úplném odsunutí dozadu ji můžete otevřít/odklopit. vevnitř je slušný prostor a není zde schránka na drobnosti, tak jako byla v minulé generaci.
Středový displej je nyní širokoúhlý a zobrazuje více informací naráz. Např. u navigace může ukazovat i aktuální hudbu apod. Rozlišení je perfektní.
Přístrojová deska je v nové generaci, tak jak udává trend už plně digitální. Takže auto má ještě druhý větší displej. Rozložení je „klasické“: vlevo otáčkoměr, vpravo ukazatel teploty motoru (výborně Mazdo!) a stav v nádrži. Uprostřed je velký rychloměr, který si můžete pomocí tlačítka info na volantu upravovat. Jsou zde tři módy: základní, se spotřebou a potom s digitálním ukazatelem rychlosti. Po stranách rychloměru jsou ještě další ukazatele: vlevo aktuální spotřeba (může jít až do nabíjení) a vpravo aktuální dojezd. Za mě super, nechybí žádný důležitý ukazatel, nic nemusíte přepínat a o všem máte přehled. Snad jen teplota oleje pořád chybí, ale jinak super.
A ještě jedna změna přišla s digitalizací, podsvícení už není regulování tyčinkou, jako v devadesátkách, ale dvěma tlačítky po straně.
Úplně vlevo jsou opět umístěny tlačítka ovládání asistentů a pod nimi paměti elektrického ovládání sedadla.
Panel klimatizace je také nový, ovladače jsou menší a vyšší než u předchozí generace a ovládací tlačítka jsou shora. Všiml jsem si, že klimatizace má jen dva módy, tedy vypnuto a zapnuto, chybí režim ECO. Pod klimatizací jsou soustředěné ovladače vyhřívání a výstražné světla.
Sedačky byly v mé výbavě v tmavé kůži a elektrice. Materiál velmi příjemný na dotek, perforovaný. Elektrické ovládání standartní a nastavit sezení lze podle potřeby. Dá se nastavit výška sedáku, sklon opěradla, „vypolstrování“ opěradla a sklon sedáku. Boční vedení je velmi dobré, v zatáčkách držíte bez problému. Sedačky jsou pohodlné a výplně se mi zdají tužší než v předchozí generaci. Sedák je pro mě trochu užší, takže mě bočnice mírně tlačili. Ale zdá se, že by mohli vydržet víc, než ty minulé, se kterými byly problémy.
Ještě zmíním osvětlení interiéru, které je konečně v LED provedení a u osvětlení nechybí ani povinné tlačítko SOS.

Infotainment:
Vzhledem k tomu, že nová Mazda3 má i nový infotainment, zkusím zhodnotit, co jsem za tu chvíli pochytil. Hlavní menu je nyní formou seznamu, který je stejný, jako v minulé generaci (informace, zábava, komunikace, navigace a nastavení). Celkově je systém svižný a podobně řešený jako MZD. Např. informace o vozidle jsou v podstatě stejné, přibyly jen některé další informace, např. vypínání válců, ukazatel „hybridního“ pohonu apod. Co se týče připojení telefonu, tak bluetooth fungoval na první dobrou a s telefonováním nebyl problém.
Navigace je zcela nová, už umí i česky a je velmi příjemná. Naviguje přesně, bez problému. Pokyny se samozřejmě zobrazují na HUD a to nově včetně názvů ulic.
Zkoušel jsem i AA, po zapojení na kabel se rozjelo na druhý pokus. Pokud si dáte navigaci, tak na HUD se neukazují šipky, což je pro mě zklamání.
Velká nevýhoda je, že displej už není dotykový, takže adresu musíte zadávat ručně otočným kolečkem, což je zdlouhavé.

HUD:
Nově zpracovaný je i HUD displej. Nově je plně barevný, přímo na sklo přenášený. Celkově je HUD větší a zobrazuje více informací. Bylo vylepšeno i čtení dopravních značek, takže zobrazuje kromě rychlosti i další důležité značky, jako STOP, nebo zákaz předjíždění. Na displeji se třeba zobrazí i to, kam byste měli zatočit volantem. Jediná nevýhoda je, že na slunci je čitelnost displeje na skle horší, než přes pomocné sklíčko.


Audioaparatura:
Audio BOSE hraje velmi dobře, do kufru se opět vrátil subwoofer a je to poznat. Ve dveřích už není repro umístěno klasicky dole, ale nahoře v úrovni kliky. Nastavení je podobné jako v minulé generaci, ale přibyla funkce zaměření na řidiče. Subjektivně se mi zdá, že se zlepšila kvalita příjmu rádia. Hudbu přes USB jsem nestihl vyzkoušet.
 
Poslední úprava moderátorem:
Jízda:
Nastavení sedaček a volantu je perfektní. Za chvíli se cítíte jako doma. Startovací tlačítko se přesunulo na logičtější místo, což je dobře. Po nastartování a rozjetí slyšíte cvaknutí, což je automatický zámek dveří – konečně. Tuto funkci mají dnes i mnohem levnější auta. Po rozjetí Vás překvapí klidnější jízda. Řekl bych, že se dost zapracovalo na utlumení interiéru. Celkově je ovladatelnost auta výborná, řízení je citlivé a příjemně tuhé. Kam zatočíte, tam jedete. Živost motoru je podle mě stejná jako u minulé generace. Kámen úrazu nastává, když budete chtít zabrzdit. Pedál se zarazí hned nahoře a brzdy se tak o dost hůře dávkují. Je to nezvyk. V Mazdě mi říkali, že je tam použitý jiný systém. Navíc při prudkém brždění se zadek začíná nepříjemně vlnit, což jsem u minulé generace nepozoroval. Přičítám to použití jiné zadní nápravy. Při brždění ze 120 na 50 km/h jsem neměl dobrý pocit. Co se týče podvozku, tak je naladěný příjemně. Není zbytečně tuhý a nerovnosti žehlí opravdu výborně. Až jsem se divil.

Asistenti:
Na jízdní asistenty jsem byl opravdu zvědavý, hlavně na adaptivní tempomat. Takže začnu s ním. Na volantu si můžete vybrat mezi dvěma volbami, tempomatem/omezovačem a tempomatem s asistentem řízení. Rozdíl je v tom, že v druhém případě zasahuje auto do volantu a to celkem výrazně. Pro mě nepříjemná záležitost, takže jsem vybral první možnost a nahodil adaptivní tempomat. Hned mě zarazilo, jak obrovskou mezeru mezi autem předem mnou vytvořil. Přenastavil jsem tedy vzdálenost na nejmenší možnou a i tak se mi zdála mezera více než dostatečná. Auto se chovalo ukázkově a brzdilo a zrychlovalo dle potřeby. Bylo potřeba jen řadit správnou rychlost. Zlom nastal při dobrždění na křižovatce, kdy se na HUD displeji objevilo, že tempomat je vypnut a mám převzít řízení. Toto tempomat udělal vždy, pokud rychlost klesla tuším pod 25 km/h. Takže se netěšte, jak si v kolonách zjednodušíte život. Předjíždění se zapnutým tempomatem je v podstatě nemožné, protože i když dáte blikačku a vjedete doleva, tak senzor ještě nějak zaregistruje auto, které předjíždíte, a snaží se srazit rychlost. Velmi nebezpečná věc.
Další vychytávkou je kamera 360°. Jde o to, že kameru máte vpředu, vzadu a na bocích v zrcátkách. Rozlišení mi přišlo super a obraz byl o poznání lepší, než u minulého modelu. Jinak vše funguje standardně, jen máte lepší přehled o okolí auta. Při dojezdu se automaticky zapne přední kamera. Bohužel to nefungovalo vždy. Asi brzdím moc prudce.
Ještě zmíním i-stop, který funguje v podstatě totožně. Ráno při vypnuté klimatizaci nechal auto vypnuté klidně i 90 sekund, odpoledne při zapnuté klimatizaci se motor nastartoval automaticky asi po 15-ti sekundách. Pro mě je to zbytečná, destruktivní funkce, která neušetří skoro nic.
Nakonec ještě zmíním jednu novinku a to hlasové povely. Na volantu máte pro aktivaci speciální tlačítko a vše by bylo super, pokud bych uměl mluvit. Z několika pokusů se mi podařilo správně zadat příkaz jen jednou. Jinak mě systém odkazoval na nápovědu. Připadal jsem si jak Clarkson v Top Gearu. Kdybych měl tuhle funkci používat každý den takto úspěšně, tak asi něco rozbiju.

Ostatní:
Vzpomněl jsem si ještě na automatický zámek dveří. Tlačítko je zrušeno, stačí dát ruku do kliky a máte odemčeno. Bohužel automatický zámek jsem asi neměl nastavený, takže jsem zamykal ručně. Zajímavá věc je tlačítko na hraně pátých dveří, které auto zamkne. Praktické…
A další překvapení se týká klíče od auta. Jedná se o poměrně velkou plochou věc s velkým logem a malinkými tlačítky na boku. Moc praktický mi nepřišel.

Tak snad jsem napsal vše podstatné. Pokud jste dočetli až sem, tak gratuluju. Pokud se Vám čtení líbilo, budu rád za like :-)
 
Takže ne v nejsilnějším benzínu, prostě v benzínu ;) slabší snad nedělají - 122 koní a silnější je Skyactiv-X - 181 koní (ale možná se pletu)
 
Tak prostě v benzínu :-) Máš pravdu, slabší verze už zrušili. Bohužel už nemůžu editovat...
 
Nee, bohužel zrušily silnější verzi 165 koní a nechaly jen G 120 a Skyactiv-X 181 a samozřejmě ještě asi méně prodavanou naftu. Škoda té 165
 
Na recenzy Sky-X se těším, páč zatím první vlaštovky nevyznívají vůbec pozitivně :-(
 
Back
Top