• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Jeden maly postreh k asistentu 'systém pro sledování odstupu a rychlosti' - pekne nebezpecna vecicka!!! to jsi tak pripraveny ze budes predjizdet, zavesis se za borce, trojka pekna natocena, a ted chces vyrazit a tuta pi*** te pridrzi vzadu nez mas vetsi odstup!!! .... jednou me to chytlo pozdeji, to uz jsem byl vedle auta a nepustilo, doprotivky auto ... to nechces!!!
 
Pokud neni asistent na trojce nastaveny vyrazne jinak nez na Mazde 6, tak tohle se mi nestalo ani jednou, a to mam za sebou urcite uz par stovek predjizdecich manevru s tou novou... a nepocitane s modelem 2017. Podle me se moc lepite, pokud vam to tam skace... Skocilo mi to jednou, kdyz prede me vlitlo necekane auto z pripojnyho pruhu (trochu jsem to cekal, takze jsem samozrejme uz lehtal brzdovy pedal), potom jsem byl tak tri ctyri metry za nim, "napnulo" to brzdy, takze jsem mohl rychleji reagovat.

Bejt pred predjizdenim bliz jak deset nebo vic metru, podle rychlosti, mi prijde hodne nebezpecny.

* Manevr do strany je pak velmi prudky (risk smyku na sterku/bordelu/mastne silnici, vode, snehu; at uz nedotacivy - poslete kroutak na kola a do toho je naklonite - mcpherson - nebo setrvacny/pretacivy svihem),
* pokud jste nekoho v protismeru prehlidli, nemel sanci zareagovat na vase rychly vyboceni (a vase korekce zpatky taky bude muset byt prudsi),
* pokud nekdo za vama jede rychlejc a najizdi si na predjizdeni a vy nestihente behem rychlyho manevru doleva (nestihnete) mrknout do zpetnyho, vlitnete primo pred nej,
* kdyz auto pred vama dupne na brzdy, protoze mu tam vleti zajic nebo se neceho lekne, napalite to do nej (reakcni doba zdraveho cloveka za beznych okolnosti, soustredeneho na bod pred sebou, nejmin 0.5 vteriny, vetsinou ale vic)
 
Poslední úprava:
Tak to by me zajimalo, jak se spravne predjizdi do kopce, kdyz jede traktor 10km/h, za nim 2 auta, 3ti ja ... u tutoho rozestaveni planet jsem nikdy 10m mezery nevidel
 
Tak ja teda pochybuju, ze by "BRAKE!!" a nouzovy mod brzd nabehnul, kdyz jedete oba 10 km/h a mas mezeru 5 metru, jedno auto, coz je takovy nejaky minimum, ktery asi clovek normalne muze mit... a pokud zacinas zrychlovat az po vyboceni do strany, nebo mas vetsi mezeru a jeho roh mijis vyssi rychlosti (treba 30), kdyz jsi tech 5+ metru od nej, jsem si docela jisty, ze ti nenaskoci — ten system zarucene zohlednuje rychlost, protoze pri rychlem dojizdeni k vratum mi obcas "BRAKE" (bez zasahu) naskoci, pri pomalem dojizdeni nikdy (coz je drtiva vetsina mych interakci s tim systemem, pri predjizdeni nenaskocil nikdy, a to jsem ho mel i v 2015 Mazde 3)...

Kazdopadne porad plati reakcni doba. Staci, aby ridic traktoru nejen dupnul na brzdy, ale treba jen vybocil ze sve drahy, protoze mu spadne cigareta do klina, zakouka se na mobil, stipne ho vosa, a mas problem, protoze to tvoje mijeni jeho levy zadni hrany je tak tesny, ze i ten pulmetr, o kterej se muze vcelku rychle posunout do strany, proste diky svoji reakcni dobe nemas sanci vychytat. Kdybys v momente, kdy vybocujes, mel 30 km/h, potrebujes nejmin kolem 8 metru rozestup za predpokladu, ze by dokazal zastavit "skokove", coz zvlast pri nizky rychlosti skoro dokaze... realne by mu z 10 km/h trvalo zastaveni treba 3 metry a vyboceni o 50 cm by taky bez problemu na peti metrech ujete vzdalenosti dal... Brzdny drahy pri rychlostech do nejakych 30 km/h jsou "temer okamzity", par metru, z deseti zastavis osobak vicemene na miste... jeho reakcni doba do toho nevstupuje, protoze on mohl reagovat na neco, co nastalo driv, nez ty vybocis.

Nevim, jaka je zkusenost vetsiny ridicu Mazd s temahle systemama, ale kolem me to fakt neskakalo nikomu (hlavne v minuly praci jsem byl docela obklopeny Mazdarema — trojky, CX3, ale i par sestek; ted jen jeden kolega s 2017 sestkou), ale nikdo zaroven nema novou 2019 trojku. Naopak si to vsichni chvalili, protoze kdyz ti tam nekdo vlitne myskou ve meste, pomuze ti to napnutim pedalu rychlejc zastavit. Nebo ti to dokonce zabrzdi na posledni chvili samo. Porad je ale mozny, ze je system v novy Mazde 3 nastaveny jinak, jeste prisneji.

Slysel jsem ale, ze jsou tyhle systemy dost blbe nastaveny u Skody nebo Hyundaie. Tak jestli si tam Mazda vzala pro novou trojku inspiraci, stejne jako s chodem radici paky a spojky...
 
A teda nepsal bych, to kdybych denne nevidel jasnou prevahu ridicu, kteri si nebezpecnost/riskantnost svych manevru neuvedomuji... a taky tydne vidim minimalne jednu, vetsinou vsak vic, nehod, ktery se staly z duvodu nedodrzeni bezpecny vzdalenosti. Taky se mi tydne mnohokrat stane, ze i v rychlosti treba 150 km/h se mi nekdo na dalnici "vesi na prdel" s odstupem 5 - 10 metru, kdyz ja mam pred sebou pritom treba celou radu aut, ktere jedou taky 150 km/h a mame mezi sebou rozestupy normalni (desitky metru / vteriny). Pak teda obvykle systematicky zpomaluju, protoze sebe nebo rodinu nenecham ohrozovat ani autem za sebou; ta vosa, krec, zajic, kamen (nedavno jsem vecer potkal gauc uprostred dalnice, nekomu vypadnul z vozejku... napric pres oba pruhy, nastesti na rovnym useku, ale i tak byl dost blbe videt)... se muze stat i mne, pak to do me ten idiot za mnou napere. Pritom tech par metru na rychlosti dojeti do cile, nebo na moznosti bezpecne predjet auto, vetsinou nehraji zadnou roli.
 
tak ti nevim, jestli nepleteme 2 veci dohromady - me nevyskakuje BRAKE kdyz zacnu predjizdet!!

"SYSTÉM PRO SLEDOVÁNÍ ODSTUPU A RYCHLOSTI (DSA) Pokud se váš vůz rychle přibližuje k vozu před vámi, systém pro sledování odstupu a rychlosti bude v závislosti na rychlosti vozu upravovat výkon motoru, aby zabránil kritické jízdní situaci"

to pro odstup vyhodnoti, ze jsem moc blizko a kdyz zacnu predjizdet, tak to jakoby pri LIM proslapnu a nejedu!
 
@rumi ten nebo jiný systém, asi budeš při těch předjížděcích manévrech opravdu natěsno, což potvrzují i tvoje slova "trojka pekna natocena, a ted chces vyrazit a tuta pi*** te pridrzi vzadu nez mas vetsi odstup!!". Do posledního slova souhlasím s @Ondrej K, radši počkám sekundu a předjedu s odstupem, než riskovat líznutím pomalejšího auta přes hranu zadního nárazníku. Vždy ocením a malinko udělám místo, když si někdo drží při předjíždění rozumný odstup alespoň jedné délky auta, vyhodí směrovku a předjede. Nevěřím, že by v takovém scénáři asistenti limitovali výkon při předjíždění. A těm co se lepí na zadek půl metru s vytočenou trojkou radši uhnu i za tu krajnici ať jsou rychle předemnou.
 
tak ti nevim, jestli nepleteme 2 veci dohromady - me nevyskakuje BRAKE kdyz zacnu predjizdet!!

"SYSTÉM PRO SLEDOVÁNÍ ODSTUPU A RYCHLOSTI (DSA) Pokud se váš vůz rychle přibližuje k vozu před vámi, systém pro sledování odstupu a rychlosti bude v závislosti na rychlosti vozu upravovat výkon motoru, aby zabránil kritické jízdní situaci"

to pro odstup vyhodnoti, ze jsem moc blizko a kdyz zacnu predjizdet, tak to jakoby pri LIM proslapnu a nejedu!

Ha, tak tenhle system asi v Sestce nemame? shr3k bude vedet. Neda se to trvale deaktivovat?
 
uf, to nejak zmerim, jak 'natesno' to je ... naposled co jsem to schvalne zkousel, tak asistent predemnou nechal tak 3 auta misto, a potom me pustl...takze kdybych jel na vzdalenost 2 aut, tak o nejakem narazu do zadku nekoho nemuze byt rec, a mam stejne smolika ... problem navic je, ze te ten asistent drzi i kdyz uz jsi komplet v levem pruhu!! .. co bych povazoval za logicke, at me drzi jak chce, ale kdyz dam blinkr doleva tak se vypne a necha to na me
 
uf, to nejak zmerim, jak 'natesno' to je ... naposled co jsem to schvalne zkousel, tak asistent predemnou nechal tak 3 auta misto, a potom me pustl...takze kdybych jel na vzdalenost 2 aut, tak o nejakem narazu do zadku nekoho nemuze byt rec, a mam stejne smolika ... problem navic je, ze te ten asistent drzi i kdyz uz jsi komplet v levem pruhu!! .. co bych povazoval za logicke, at me drzi jak chce, ale kdyz dam blinkr doleva tak se vypne a necha to na me

Jo, tohle zni jako dost blbe chovani. Je jasny ze odstup treba 15 metru, tri aut, staci pri vetsine normalnich rychlosti, takze to je divny.
 
Nekritizujte ho za odstup. Jakmile dá blinkr, řídící jednotka má systém sledování odstupu dočasně deaktivovat. Jestli se tak nestane, je to chyba automobilky, jestli se tak stane, tak může tento systém vadit jen tomu, kdo nedává blinkr včas. Blinkr se má dávat již ve chvíli, kdy se na předjíždění chystám (podřazuji, mírně zrychluji když se v protisměru blíží poslední auto atd.), aby byli ostatní řidiči včas informováni o mém úmyslu.
Podobně se ve chvíli, kyd dám blinkr vypíná i systém sledování jízdních pruhů.
 
Však jsme to vzali asi všichni zpět, neznaje nějaký nový systém unikátní pro Mazdu 3... Který zjevně funguje blbě.
 
Jeden maly postreh k asistentu 'systém pro sledování odstupu a rychlosti' - pekne nebezpecna vecicka!! to jsi tak pripraveny ze budes predjizdet, zavesis se za borce, trojka pekna natocena, a ted chces vyrazit a tuta pi*** te pridrzi vzadu nez mas vetsi odstup!! .... jednou me to chytlo pozdeji, to uz jsem byl vedle auta a nepustilo, doprotivky auto ... to nechces!!
Jak jsem psal ve své "recenzi", tak jsem v nové trojce zaznamenal to samé. Jel jsem v levém pruhu a auto mě stejně přibrzdilo za autem, které jelo vedle mě. Velice nepříjemné. U mě naštěstí dvou proudovka, takže nehrozila srážka s protijedoucím autem. A blinkry používám.
Ale měl jsem aktivovaný adaptivní tempomat.
 
Tak sky x potvrzen do konce záři, prosím máte tu někdo rady, jak správně zajet? Tj. přes jaké otáčky nechodit a do kolika TKM a v kolika se tomu může nakládat do plna, aby motor nezlenivěl a zároveň už se neničil. A jestli tomu napr. nevadi při zajíždění jet delší trasu 500 km cca. Díky.
 
Poslední úprava:
no, já měl oficiálně přebírat své Sky X zítra, ale to bylo naposledy v červenci, pak se to změnilo na 24. 9. (což je za týden), pak dokonce na 10. 10., no a info staré cca 2 týdny je 25. 9., tak jsem zvědav, kdy to nakonec bude. Ale čekání na M3 je skoro jako na porod - čekám od 26. 2. - tzn. 7 měsíců, no holt bude předčasně narozené:D
 
Poslední úprava:
Tak sky x potvrzen do konce záři, prosím máte tu někdo rady, jak správně zajet? Tj. přes jaké otáčky nechodit a do kolika TKM a v kolika se tomu může nakládat do plna, aby motor nezlenivěl a zároveň už se neničil. A jestli tomu napr. nevadi při zajíždění jet delší trasu 500 km cca. Díky.
Zajeď to jako normální auto. Trasa 500km nevadí, dokonce je to lepší varianta. A ideálně, když by aspoň 60% bylo město. Ale nesmí to být po dálnici. Ikdyž, s tvým nickem, ty asi můžeš. :D :rolleyes: :cool:
 
Back
Top