• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Předběhl jsi mne, chtěl jsem tu dnes napsat. Zatím najeto cca 250 km, spotřeba mě šokovala. 2litr, spotřeba 6,3 l/100 km a v klidu se dá jet i za míň, jen to chce zajet pořádně a nehonit to v otáčkách. Síla motoru je velká, ale v automatu to bude raketa. Jinak zatím se s autem učím, potěšily mne 2 věci - obě se týkají tempomatu. 1. při vyšší rychlosti na automat do zatáčky, která podle GPS není asi tolik bezpečná, auto samo zpomalí a při výjezdu zase nabere nastavenou rychlost a za 2. klasicky při mačkání tlačítka na zvyšování rychlosti tempomatu se rychlost mění vždy o 1 km/h, při delším (cca 2 sek) se to zvyšuje o 10 km/h
 
..... 1. při vyšší rychlosti na automat do zatáčky, která podle GPS není asi tolik bezpečná, auto samo zpomalí a při výjezdu zase nabere nastavenou rychlost a za ......
Žeby to bol obyčajný G-vectoring , ktorý reaguje na natočenie volantu ?!
 
netuším, má zkušenost s Mazdou je akorát stará otcová M5 z roku 7, kterou jsme na jaře letošního roku prodali, takže tam nic takového nebylo a u žádného jiného auta jsem toto nezažil
 
Tak jsem zvědavej na spotřebu až se ti to zajede. 6,3 mě nějak nešokuje. Já jsem u Skyactiv X čekal něco jako 4,8 -5,3. Sám mám M3 165 hp a když jedu po dálnici předpisově Ústí-Praha tak to mám za 6,4. Z Ústí do Liberce předpisově za 5,9.Samozřejmě, pokud si chci fakt zajezdit, tak po nějaké okresce dokážu jet i za 8 litrů :-)
 
absolutně souhlasím, díky tomu, že auto z těch cca 250 km najetých mělo max. 30 km v kuse, tak spotřeba 6,3 či jiná se nedá brát vůbec jako zřetel. Až pojedu na trase dlouhé cca 150 a více km, či bude mít motor najeto cca 5 tkm, bude to asi o něčem jiném. Prozatím beru spotřebu jako velmi zkreslenou, ale podle mne se budu po zajetí a klidné jízdě pohybovat kolem 5 l/100 km
 
absolutně souhlasím, díky tomu, že auto z těch cca 250 km najetých mělo max. 30 km v kuse, tak spotřeba 6,3 či jiná se nedá brát vůbec jako zřetel. Až pojedu na trase dlouhé cca 150 a více km, či bude mít motor najeto cca 5 tkm, bude to asi o něčem jiném. Prozatím beru spotřebu jako velmi zkreslenou, ale podle mne se budu po zajetí a klidné jízdě pohybovat kolem 5 l/100 km

Zdravim, já si pro něj jdu v pátek a hned mě čeká delší trasa. Prosím, v jakých otáčkách to udržuješ takto na začátku? Těch 2000 - 3500?? Diky.
 
prodejce mi řekl, že prvních 1 000 - 1 500 km bych měl jezdit do +/- 3tis. ot., občas to protočit trošku více (ale ne moc), pak od těch najetých km více držet v otáčkách a točit, takže se snažím do těch 3 tis. ot. jezdit
 
absolutně souhlasím, díky tomu, že auto z těch cca 250 km najetých mělo max. 30 km v kuse, tak spotřeba 6,3 či jiná se nedá brát vůbec jako zřetel. Až pojedu na trase dlouhé cca 150 a více km, či bude mít motor najeto cca 5 tkm, bude to asi o něčem jiném. Prozatím beru spotřebu jako velmi zkreslenou, ale podle mne se budu po zajetí a klidné jízdě pohybovat kolem 5 l/100 km
Tak jaký byl víkend
 
netuším, má zkušenost s Mazdou je akorát stará otcová M5 z roku 7, kterou jsme na jaře letošního roku prodali, takže tam nic takového nebylo a u žádného jiného auta jsem toto nezažil

Takhle se chovají moderní auta s navigací, která má současně přednastavené bezpečné rychlosti pro průjezd zatáčkou. Umí to už celkem dost značek. Z těch neprémiových třeba VW. Bezpečně to poznáš podle toho, že auto samo zpomalí na 50km/h při vjezdu do obce.
 
Takhle se chovají moderní auta s navigací, která má současně přednastavené bezpečné rychlosti pro průjezd zatáčkou. Umí to už celkem dost značek. Z těch neprémiových třeba VW. Bezpečně to poznáš podle toho, že auto samo zpomalí na 50km/h při vjezdu do obce.
Mazda nie je z tých ktorý by preferoval také zásahy do riadenia , to by bolo v rozpore s Jinba-Ittai.
Ale ktoho vie.... ako vieme, mazda už nie je, čo bola niekedy
Naopak do koncernových áut chápem prečo dávajú, povinne by som taký obmedzovač dával aj spaetne, pre všetkých koncernových pomaetencov.
 
Mazda nie je z tých ktorý by preferoval také zásahy do riadenia , to by bolo v rozpore s Jinba-Ittai.
Ale ktoho vie.... ako vieme, mazda už nie je, čo bola niekedy
Naopak do koncernových áut chápem prečo dávajú, povinne by som taký obmedzovač dával aj spaetne, pre všetkých koncernových pomaetencov.

Ale tato funkce není aktivní bez navigace nebo adaptivního tempomatu. Pokud je řidič nepoužívá, pak auto samo nezpomaluje. Minimálně ve VW Arteon to funguje hodně dobře.
 
Ono to v Mazdě podle mne nebude tak chytré jako u koncernu. Ale to, co popsal @pája1983 dělá i naše 6ka po faceliftu 2018. Mám po cestě jeden dálniční nájezd (2 pruhy a po obou stranách svodidla), kde už vždy před ním si na adaptivním tempomatu navolím 120km/h a auto většinou zrychlí ke 100ce a až po projetí zatáčky zrychluje dále ke 120ce. Podle mne to není o podkladech z GPS ale spíše auto díky držení v pruzích a možná natočení volantu vidí, že by jinak z cesty "vybočilo".
 
Je fakt, že adaptivní tempomat funguje podivně. Mám nastavených 50, po vyjetí z vesnice a zrychlení ho musím vypnout, protože jinak po sundání nohy z plynu mi brzdí na 50. Dokonce toto dělá i v chvilkách kdy pouštím plyn kvůli zařazení vyššího stupně. V tuto chvíli zkouším, jestli není normální tempomat lepší...
 
Je fakt, že adaptivní tempomat funguje podivně. Mám nastavených 50, po vyjetí z vesnice a zrychlení ho musím vypnout, protože jinak po sundání nohy z plynu mi brzdí na 50. Dokonce toto dělá i v chvilkách kdy pouštím plyn kvůli zařazení vyššího stupně. V tuto chvíli zkouším, jestli není normální tempomat lepší...

Tak ale to snad funguje správně ne? Normální i adaptivní tempomat udržuje předvolenou rychlost. Adaptivní akorát rychlost upravuje podle okolního provozu. Buď tedy nerozumím tvému příspěvku, nebo ty nerozumíš tomu, jak má tempomat fungovat.
 
Presne tak. Auto zrychli a udrzuje tebou predvolenu rychlost len v pripade ze mu to podmienky na ceste dovoluju t.j. ak sa nenachadza v ceste nejaka prekazka alebo pomalsie auto inak sa prisposobi rychlosti auta pred tebou. Ak mas nastavenu 50 km/h tak pojde max 50.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Back
Top