• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Ve středu jdu objednat skladovku a taky mi bylo řečeno, že teď se objednávají auta za vyšší cenu ale neví se o kolik.
Myslel jsem, že cena je vždy dle ceníku v den objednání, ale teď jsem se koukal, že v ofiko ceníku mají výhradu "platí pro vozy dodané zákazníkovi do 31.12.2019" . Jak to prakticky s automobily funguje? Oni musí v nějakém předstihu vydat nové ceníky? A jak to bývá u Mazda nevíte? Trojku SkyaktivG, né X, mám taky v hledáčku, ale dosud jsem si myslel, že když objednám teď v prosinci tak stihnu nezdraženou cenu. Díky.
 
Když jsem minulý týden skládal zálohu na skladovou šestku, prodejce mi říkal, že auta do výroby teď neprodávají, jen leasingovkám v případě šestky připočtou k aktuální ceně padesát tisíc.
Takže předpokládám, že maximálně přijmou předběžnou objednávku, ale smlouvu neuzavřou, protože nemohou sdělit konečnou cenu.

Edit: Ono to nebude jen u Mazd. Včera jsem koukal do konfigurátoru Fordu a není tam cena s poznámkou, že se ceníky připravují. Řekl bych, že se lidi v Evropě budou dost divit...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
No to automobilkám nezávidím (a sobě taky ne :-) ), že zrovna na začátku méně příjemné fáze ekonomického cyklu budou ceny zatíženy emisními pokutami. Jedinej, komu průměr CO2 celkem vychází, je z masovek Toyota, díky hybridům, ale předpokládám, že i Toyota využije možnost zdražit, když budou zdražovat všichni ostatní.
 
Na druhou stranu je zajíždění v hlavních rysech stejně jak pro nafťák, tak pro benzín, tudíž uživatel nic nezkazí, když bude postupovat podle už známých postupů. Může se lišit délka zajíždění, interval prvotních výměn oleje, ale jinak to bude velmi podobné, ne li stejné.
Jen pro zajímavost: Kamarád se před pár lety motal kolem jednoho z týmů, co jezdily mistrovství ČR v superbikách. Tam se zajížděl motor tak, že ho v depu nahodili, nechali zahřát a pak objeli dvě kola na Mosteckém okruhu s otáčkoměrem v červeném. Po dvou kolech do depa, vypustit olej, nový filtr, nový olej a bylo hotovo.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
Dieslové BMW se zkouší tak, že zcela nový motor se hodí na brzdu, nastaví se 4 tis.ot a jede 48 hodin v kuse. Prý to vydržely uplně všechny zkoušené.
 
Tak jsem zvědavej na spotřebu až se ti to zajede. 6,3 mě nějak nešokuje. Já jsem u Skyactiv X čekal něco jako 4,8 -5,3. Sám mám M3 165 hp a když jedu po dálnici předpisově Ústí-Praha tak to mám za 6,4. Z Ústí do Liberce předpisově za 5,9.Samozřejmě, pokud si chci fakt zajezdit, tak po nějaké okresce dokážu jet i za 8 litrů :)
M3 G165 mi jezdí ve svižnějších příměstských kolonách a pražských výpadovkách pod 5 l, občas se podaří 4,5.
Dnes jsem testoval Sky X, tak budu zvědav, jestli se shodneme na jeho vlastnostech :)
 
mazdaři, info - SKYACTIV X
před chvíli jsem bral benzín do své M3 Sky X, najeto 650 km (od předání vozu před cca 2 týdny, tzn. motor syrový) a spotřeba? 4,77 l/100 km LUXUS, jezdím skoro na vzduch s výkonem 132 kW/180 k, sakra kde se na to berou jiné automobilky či motory
Jen pro upřesnění, pokud správně zajíždíš, nepoužíváš 180 koní, ale tak 100, zbytek odpočívá na pastvinách :)
 
Když jsem minulý týden skládal zálohu na skladovou šestku, prodejce mi říkal, že auta do výroby teď neprodávají, jen leasingovkám v případě šestky připočtou k aktuální ceně padesát tisíc.
Takže předpokládám, že maximálně přijmou předběžnou objednávku, ale smlouvu neuzavřou, protože nemohou sdělit konečnou cenu.

Edit: Ono to nebude jen u Mazd. Včera jsem koukal do konfigurátoru Fordu a není tam cena s poznámkou, že se ceníky připravují. Řekl bych, že se lidi v Evropě budou dost divit...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
Někdo musí zaplatit vývoj elektromobility. Proč my, kteří je nepoužíváme? Nová evropská logika.
 
Tak toto mě přesně zajímalo, nemůžu nikde sehnat výkonovou křivku xka, tj. při 3000 ot. dává cca 100 koníků??
Pokud vím, tak Sky X existuje cca 2 roky a výkonová křivka se stále ladí. Neoptimalizuje se na řidičský zážitek jednotlivce, ale flotilové emise zprůměrované na prodeje ostatních vozidel. Navíc auto v záběhu s masově nevyzkoušeným inovativním motorem bude mít elektronikou více potlačený průběh výkonu, který se uvolní odhaduji po 1500-3500 km. Porovnával jsem tradiční benzín v nové M3 a Sky X. "Tradiční" má daleko lineárnější průběh výkonové křivky a to používá techniku vypínání válců. Sky X používá střídání samovolného a nuceného zážehu a mě osobně to přišlo jako 2 motory v jednom. V nízkých otáčkách typický nafťák bez turba, úsporný tahoun a držák v kopcích s min zrychlovacím momentem a ve vysokých otáčkách zvláštní turbo s velkým lagem a velkým setrvačníkem. Střední otáčky jsou někde mezi. Jak působí na tebe v různých otáčkách?
 
Ti co zvazuji gangsta kola na zimu, by meli vzit v uvahu, zda ne/budou pouzivat retezy, nebot od 18" vyse uz takrka nelze.
 
Tak taky se pridam k problemu s vrzanim palubky. Uz jsem s tim byl i v servise kde si zvuk nahraval. Tak cekam na vyjadreni. Jinak zvuk se objevuje u head up display a dela mi to i na miste kdyz tocim volantem. Jinak jsem si taky vsimnul ze pri vetsich rychlostech napriklad na dalnici se obcas head up display zachveje a hodnoty nejdou ani precist jak je to mazli. A porad me udivuje jak motor vibruje na volnobez hlavne kdyz neni zapnuta klimatizace to se klepe cely auto . Mam najeto 7000km a momentalne uz mam i prezuto na 205/60 r16 ale problemy furt stejne. Jinak letni mam r18 a vybava Plus a Style g122.
 
Ti co zvazuji gangsta kola na zimu, by meli vzit v uvahu, zda ne/budou pouzivat retezy, nebot od 18" vyse uz takrka nelze.

Sice jsem ještě nezkoušel a doufám, že je potřebovat nebudu. Ale klasické řetězy se mi podařilo loni koupit i na 19ky kola na 6ku.
 
Back
Top