• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Chtělo by to poklice...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
Na nové nebo slušné plecháče bych poklice nedával. Pokud přežiješ ten vzhled, na který to stejně nejezdí, tak poklicema ty disky akorát odřeš
 
Na nové nebo slušné plecháče bych poklice nedával. Pokud přežiješ ten vzhled, na který to stejně nejezdí, tak poklicema ty disky akorát odřeš
Ony ty plecháče po první zimě v prosoleném sněhu stejně začnou kvést...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
Na nové nebo slušné plecháče bych poklice nedával. Pokud přežiješ ten vzhled, na který to stejně nejezdí, tak poklicema ty disky akorát odřeš

Nesouhlasim. Kola delaji auto, to se neda zpochybnit. A proc davat na jinak krasne auto obludne plechace, kdyz se za takrka stejnou cenu nechaji sehnat (byt jete) elektrony. Ty ti navic vydrzi x zimnich sezon, plechace nevydrzi bez koroze vice nez 1 zimu ani omylem...
 
Já jsem víceméně už rozhodnutý, že budu raději přezouvat a jezdit ty r18. Volal jsem znovu prodejci a jiný technik mi zase vykládal, že problém s vyztuženými bočnicemi a jinými jízdními vlastnostmi je právě spíš u r16. No takže na to kašlu a půjdu do r18. Budu mít sice dražší gumy, ale zase nebudu muset investovat do disků. A hlavně budou to stále krásná kola a auto. Varianta s plecháči pro mě vůbec nepřipadá v úvahu. Řetězy mě netrápí. Na předchozím autě jsem je měl a za 6 let jsem je nevytáhl. Prostě na jižní Moravě zimu neznáme, když už něco napadne, tak jsou silničáři tak rádi, že okamžitě vyrazí a vše krutě prosolí.
 
Pokud vím, tak Sky X existuje cca 2 roky a výkonová křivka se stále ladí. Neoptimalizuje se na řidičský zážitek jednotlivce, ale flotilové emise zprůměrované na prodeje ostatních vozidel. Navíc auto v záběhu s masově nevyzkoušeným inovativním motorem bude mít elektronikou více potlačený průběh výkonu, který se uvolní odhaduji po 1500-3500 km. Porovnával jsem tradiční benzín v nové M3 a Sky X. "Tradiční" má daleko lineárnější průběh výkonové křivky a to používá techniku vypínání válců. Sky X používá střídání samovolného a nuceného zážehu a mě osobně to přišlo jako 2 motory v jednom. V nízkých otáčkách typický nafťák bez turba, úsporný tahoun a držák v kopcích s min zrychlovacím momentem a ve vysokých otáčkách zvláštní turbo s velkým lagem a velkým setrvačníkem. Střední otáčky jsou někde mezi. Jak působí na tebe v různých otáčkách?
Zatím ti neřeknu v různých otáčkách, protože zajíždím a jezdím do 3000 :) Dnes (od 700 km do 930 km vyletu) jsem začal tedy točit aspon 3500, protoze uz me to krutě nebavilo a myslím, že už mu to neuškodí, nechci pak lenocha. Na nízkých se s tebou zcela shodnu, jako nafťák, v kopcích nevadne. Dojmy z vyšších otáček až nejdřív po nájezdu 2000 :) Doufám, že máš pravdu, že výkon je potlačen a uvolní se, neb mě zajímá právě ten řidičský zážitek .)) Na emise jim dlabu :) Spotřeba mi drží na 6,3, což je pro mě luxus. Pořádnou jízdou budu spokojen, když bude žrát méně než 10 :)
 
Tak taky se pridam k problemu s vrzanim palubky. Uz jsem s tim byl i v servise kde si zvuk nahraval. Tak cekam na vyjadreni. Jinak zvuk se objevuje u head up display a dela mi to i na miste kdyz tocim volantem. Jinak jsem si taky vsimnul ze pri vetsich rychlostech napriklad na dalnici se obcas head up display zachveje a hodnoty nejdou ani precist jak je to mazli. A porad me udivuje jak motor vibruje na volnobez hlavne kdyz neni zapnuta klimatizace to se klepe cely auto . Mam najeto 7000km a momentalne uz mam i prezuto na 205/60 r16 ale problemy furt stejne. Jinak letni mam r18 a vybava Plus a Style g122.
Přesně, dělá do u displeje. Tak dej vědět co ti řeknou, že bych při oleji taky nadhodil Jinak zimáče stejny rozměry mám a doufal jsem, ze to delat nebude, takze asi bude. Najeto tedy zatim jen 930.
 
Poslední úprava:
Nesouhlasim. Kola delaji auto, to se neda zpochybnit. A proc davat na jinak krasne auto obludne plechace, kdyz se za takrka stejnou cenu nechaji sehnat (byt jete) elektrony. Ty ti navic vydrzi x zimnich sezon, plechace nevydrzi bez koroze vice nez 1 zimu ani omylem...
Vždycky, když vidím nové policejní auto s poměrně drahým dodatečným nástřikem karosérie na hnusných plecháčích bez poklic, tak si pomyslím, že ta estetická prasárna nedává ekonomický smysl. Asi na to je nějaké pravidlo z dob středověku?
 
Zatím ti neřeknu v různých otáčkách, protože zajíždím a jezdím do 3000 :) Dnes (od 700 km do 930 km vyletu) jsem začal tedy točit aspon 3500, protoze uz me to krutě nebavilo a myslím, že už mu to neuškodí, nechci pak lenocha. Na nízkých se s tebou zcela shodnu, jako nafťák, v kopcích nevadne. :)
Zkoušel jsem CX30, která je těžší než trojka s nájezdem 500 km. Nepřekročil jsem 4 000 RPM, ale po zahřátí jsem zkoušel i rozmezí 3-4 tis RPM, zajímal mě průběh točivého momentu. Spotřeba 8,5 l/100 km ! Znatelně větší tah motoru přichází dost později, než u klasického turba, až těsně před 3 tis RPM a má jiný průběh - znatelně pomalejší náběh a setrvačný efekt tj. přestaneš přidávat plynem a auto zrychluje. Pak klesneš pod 2,5 tis. RPM a odezva motoru usne. Budou si muset majitelé na to zvyknout.
 
Zkoušel jsem CX30, která je těžší než trojka s nájezdem 500 km. Nepřekročil jsem 4 000 RPM, ale po zahřátí jsem zkoušel i rozmezí 3-4 tis RPM, zajímal mě průběh točivého momentu. Spotřeba 8,5 l/100 km ! Znatelně větší tah motoru přichází dost později, než u klasického turba, až těsně před 3 tis RPM a má jiný průběh - znatelně pomalejší náběh a setrvačný efekt tj. přestaneš přidávat plynem a auto zrychluje. Pak klesneš pod 2,5 tis. RPM a odezva motoru usne. Budou si muset majitelé na to zvyknout.
Za chvíli se jeru projet, mám 930 km, tak to zkusím do tech 4000 a v podvečer dám vědět .)
 
Tak ja jsem se spotrebou spokojenej. Pri normalni jizde spotreba kolem 5.5l/100km dalky. Nejnizsi spotrebu jsem se dostal na 4.6l. Po meste jezdim prumerne za 6.5. Na jednu nadrz jsem najel asi 800km.
 
Plechace nam na Mazdach nikdy nekvetly viditelne driv jak za pet let, tak nevim nevim s tim kvetenim, navic to obvykle zacina na mistech uchyceni poklice, coz je docela irelevantni, pokud tam ty poklice kazdej rok jsou. Prorezne to az tak za 20 let, zadny strach.

A mozna jsem uchylak nebo kacir, ale nektera auta mi na plechu nebo s hezkyma poklicema vubec neprijdou osklivy... trojka se mi libila bez poklic, cx3 s cernyma melkyma, mnoho lidi i komentovalo jak vypada na zimnich skvele... ne ze by ty auta na hlinikach nebyly hezci, zvlast na origo a velkych, ale nesdilim posmech k plechacum.

Spotreby mate pekny, zvlast na neprilis zajety auto, ja mel zpocatku s dvoulitrama skyg ve vykonnejsi verzi pokazdy pres osm a az casem, treba po 10tkm, mi to padlo na 7.3 u mazdy 3 a 6.7 u mazdy 6.
 
Ta spotřeba je brutál, to mám s g165 při brzda plyn režimu
Novy nezajety kus. Urcite se to zlepsi po zabehu min o 1 litrik. Teren byl zamerne clenity. Ale nejel jsem brzda plyn.
Okamzity prechod z G165 na nove Mazdy neni s dobrym pocitem. Ale berme v uvahu prechod z jinych aut, ten pusobi příjemněji.
 
Plechace nam na Mazdach nikdy nekvetly viditelne driv jak za pet let, tak nevim nevim s tim kvetenim, navic to obvykle zacina na mistech uchyceni poklice, coz je docela irelevantni, pokud tam ty poklice kazdej rok jsou. Prorezne to az tak za 20 let, zadny strach.

A mozna jsem uchylak nebo kacir, ale nektera auta mi na plechu nebo s hezkyma poklicema vubec neprijdou osklivy... trojka se mi libila bez poklic, cx3 s cernyma melkyma, mnoho lidi i komentovalo jak vypada na zimnich skvele... ne ze by ty auta na hlinikach nebyly hezci, zvlast na origo a velkych, ale nesdilim posmech k plechacum.

Spotreby mate pekny, zvlast na neprilis zajety auto, ja mel zpocatku s dvoulitrama skyg ve vykonnejsi verzi pokazdy pres osm a az casem, treba po 10tkm, mi to padlo na 7.3 u mazdy 3 a 6.7 u mazdy 6.
Ono ať si každy jezdí přes zimu na čem chce, ať plecháče čí hlinikáče. Ale pravdou je, že pokud na plecháče příjdou poklice, kde se za něma spolehlivě drží sníh a hlavně prosolená břečka. Ve většině případě tam ulpívá a na jaře dotyčný přezouvá na letní, tak se dříve či později nestačí divit, jak tam ty poklice drží a po sundání, doslova liščí katastrofa. To samo neplatí pro ty, kteří si po zimě starší plecháče udržují pořád v nějakém slušném stavu.
 
Novy nezajety kus. Urcite se to zlepsi po zabehu min o 1 litrik. Teren byl zamerne clenity. Ale nejel jsem brzda plyn.
Okamzity prechod z G165 na nove Mazdy neni s dobrym pocitem. Ale berme v uvahu prechod z jinych aut, ten pusobi příjemněji.

Aspoň ušetříme - já se občas hecnu, že bych BP koupil, ale pak začnu přemýšlet a začnou chybět racionální důvody. Jinak nedávno jsem jel po dlouhé době 1,4 TSI a co si jí pamatuju tak jsem se těšil - no musím říct že po tom ce jsem si zvykl na G165 tak se mi chtělo brečet.

U Mazdy bych plecháče nedal na auto za žádných okolností. Kola dělají auto a plecháče jsou ohyzdnost.
 
Tak nějaká ta setrvačnost tam skutečně je přes 3000 ot, ale asi o zvyku. Spíš mně vadí to vrzání, objevil se nový pazvuk-vlevo u volantu a repro (bose) při vyšších basech - též tam něco vibruje- vzadu za oknem. Naštěstí to jsou zatím jediné výtky. Spotřeba stabilně 6,3. Najeto 1100 km, točení na 3500 s občasným krátkodobým výletem na 4000.
 
Ahoj, měl bych dotaz. Po návštěvě dealera a diskuse ohledně zajetí auta M3 2019 G122, mě trošku překvapil. Všude jsem četl o zajíždění od 1500 až 4000km s plynem do 2/3 maximálních otáček. Pak mi dealer řekl, že bohatě stačí, když se auto nebude honit do 200km a pak už se musí sem tam prohnat k 6tis otáček, aby nezlenivělo. Co je teda nejlepší pro správné zajetí motoru? Počítal jsem 2tis km do 4tis otáček a pak teprve začít honit k 6ti. Výměna oleje mě čeká v únoru, takže po zajetí ideální? Díky za odpovědi.
 
Já byl prvních cca 300 km opatrnější a pak jsem ho občas vytočil do vyšších, ale samozřejmě až po delší době jízdy, kdy už byl motor pořádně prohřátý. Teď mám necelé 4000 km a auto jede pěkně. Jinak za posledních 500 km, které jsem z 95% jezdil krátké popojížďky po městě (do 10 minnut jízdy), mám spotřebu 7,7. Na to, že to po městě nehoním, jsem čekal méně, ale asi je to daň za jízdy s neprohřátým motorem. A taky jsem dnes konečně jel za tmy po okresce, takže jsem vyzkoušel příplatková adaptivní světla. Dojmy zatím trochu rozpačité, někdy světla ukázkově vykryla protijedoucí auto, jindy to "vzdala" a přepnula na potkávací, 2x mě protijedoucí auta problikávala, to za cca 20 minut na okreskách.
 
Já byl prvních cca 300 km opatrnější a pak jsem ho občas vytočil do vyšších, ale samozřejmě až po delší době jízdy, kdy už byl motor pořádně prohřátý. Teď mám necelé 4000 km a auto jede pěkně. Jinak za posledních 500 km, které jsem z 95% jezdil krátké popojížďky po městě (do 10 minnut jízdy), mám spotřebu 7,7. Na to, že to po městě nehoním, jsem čekal méně, ale asi je to daň za jízdy s neprohřátým motorem. A taky jsem dnes konečně jel za tmy po okresce, takže jsem vyzkoušel příplatková adaptivní světla. Dojmy zatím trochu rozpačité, někdy světla ukázkově vykryla protijedoucí auto, jindy to "vzdala" a přepnula na potkávací, 2x mě protijedoucí auta problikávala, to za cca 20 minut na okreskách.
Díky za odpověď, asi půjdu střední cestou, do 300km netočit vůbec, pak v teplém stavu sem tam protočit a potom postupně nakládat :) Můžu se zeptat pokud máš ozkoušené, jakou máš spotřebu na dálnici (rychlost 130km/h a něco nad?), díky :)
 
Back
Top