• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Já byl prvních cca 300 km opatrnější a pak jsem ho občas vytočil do vyšších, ale samozřejmě až po delší době jízdy, kdy už byl motor pořádně prohřátý. Teď mám necelé 4000 km a auto jede pěkně. Jinak za posledních 500 km, které jsem z 95% jezdil krátké popojížďky po městě (do 10 minnut jízdy), mám spotřebu 7,7. Na to, že to po městě nehoním, jsem čekal méně, ale asi je to daň za jízdy s neprohřátým motorem. A taky jsem dnes konečně jel za tmy po okresce, takže jsem vyzkoušel příplatková adaptivní světla. Dojmy zatím trochu rozpačité, někdy světla ukázkově vykryla protijedoucí auto, jindy to "vzdala" a přepnula na potkávací, 2x mě protijedoucí auta problikávala, to za cca 20 minut na okreskách.
Jezdim hodne v noci a občas me taky probliknou. Cca třeba za trasu 150 km 2-3 auta.
 
Já byl prvních cca 300 km opatrnější a pak jsem ho občas vytočil do vyšších, ale samozřejmě až po delší době jízdy, kdy už byl motor pořádně prohřátý. Teď mám necelé 4000 km a auto jede pěkně. Jinak za posledních 500 km, které jsem z 95% jezdil krátké popojížďky po městě (do 10 minnut jízdy), mám spotřebu 7,7. Na to, že to po městě nehoním, jsem čekal méně, ale asi je to daň za jízdy s neprohřátým motorem. A taky jsem dnes konečně jel za tmy po okresce, takže jsem vyzkoušel příplatková adaptivní světla. Dojmy zatím trochu rozpačité, někdy světla ukázkově vykryla protijedoucí auto, jindy to "vzdala" a přepnula na potkávací, 2x mě protijedoucí auta problikávala, to za cca 20 minut na okreskách.
A do kolika jsi prosím točil po 1000 najetych?? Zatím se bojim a nedal jsem víc jak 4000, a to jen velmi kratce. Jinak do 3500. říkáš ze jede pěkně, tak jesltli můžeš jak jsi točil od toho tisíce dál. Díky moc.
 
A do kolika jsi prosím točil po 1000 najetych?? Zatím se bojim a nedal jsem víc jak 4000, a to jen velmi kratce. Jinak do 3500. říkáš ze jede pěkně, tak jesltli můžeš jak jsi točil od toho tisíce dál. Díky moc.

Sem tam klidně až do omezovače, ale samozřejmě jen na chvíli, třeba při potřebě slušnější akcelerace.
 
Díky za odpověď, asi půjdu střední cestou, do 300km netočit vůbec, pak v teplém stavu sem tam protočit a potom postupně nakládat :) Můžu se zeptat pokud máš ozkoušené, jakou máš spotřebu na dálnici (rychlost 130km/h a něco nad?), díky :)

Okamžitou spotřebu moc neřeším, radši koukám na cestu. ;) Ale např. trasu Beroun-Brno (D5 a courání po D1)-Velké Pavlovice-Svitavy-Hradec Králové-Beroun (D11 a D5) jsem dal pod 6l na 100.
 
Já od 1000km občas výlety nad 4000ot. Cca v 1500km 2x test zrychlení, takže do plných. Rovnou napíšu, že zrychlení nevím přesně, u stopek byla manželka a navíc se mi úplně nedařilo správně rozjet. Nicméně to zatím vypadá na to, co píší v technických údajích. Nyní jsem na 2000km a občas už to víceméně úmyslně pohoním. Myslím, že relevantní radu jak zajíždět, pokud to nedělá automobilka, vám nikdo nedá.
Co se spotřeby týká se zahřátým motorem se dá dostat v klidu na 5,5, minimální mám 4,7. Nicméně co je relevantní, tak průměrnou spotřebu mám 6,4l/100km a zatím každé tankování o 0,1l klesla. A v tom jsou i studené starty, které se spotřebou silně hýbou, jsou v tom i cesty manželky (má spotřebu většinou o 1l horší), ale i klidné přesuny. Oproti předchozí 1,8 tsi dsg ve všech stylech jízdy o 1l nižší spotřeba, při dynamické jízdě je rozdíl i mnohem vyšší. Rozdíl v zátahu byl ovšem taky obrovský (samozřejmě ve prospěch turba). Nicméně i tak mi výkon nechybí, neboť linearita výkonu a dávkovatelnost je u G122 skvělá. U předchozího to bylo tak, že výkonu bylo chvíli málo, pak strašně moc, pak spousta setrvačnosti a čekání na úbytek. Takže za mě plná spokojenost s G122.
 
Ještě mne v souvislosti se zajížděním napadlo, zda po zajetí nevyměnit i olej v převodovce...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Tak ja jsem prvnich asi 500km jezdil z lehkou nohou max 3500ot nejlepe okresky abych zabehnul i prevodovku a ostatni casti, rozhodne bych nedoporucoval zajizdet stylem Praha/Brno a hotovo. Priblizne do 1000km postupne zvysoval otacky. Od 1500 uz jezdim klidne plnej az do omezovace. Nejdulezitejsi je hlavne motor poradne zahrat.

Chtel jsem se zeptat jaky mate postoj k adetivum - davat ci nedavat. Nekde jsem cetl ze ne a ze radeji auto obcas poradne prohnat.
 
Já dávám aditivovaný benzín (MaxxMotion 100, Verva 100). Ale taky občas auto proženu.
 
Ještě mne v souvislosti se zajížděním napadlo, zda po zajetí nevyměnit i olej v převodovce...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk

Tak urcite. Jeste se doporucuje chladici a brzdova kapalina, v neposledni rade i chladici medium, na to nezapomenout.
 
Vše už bylo perfektně popsáno dle odkazů: 1. zahřát, 2. zkoušet všechny rychlosti a celé otáčkové spektrum s převahou 2-3 tis RPM (tj. nepodtáčet ! a nepřetáčet), 3. včas vyměnit řídký zajížděcí olej (3-5 tis. km podle gusta), 4. od 1500 km postupně "zrychlovat". Výkon a spotřebu brát vážně až po zajetí :)
Asi bych to viděl taky takto+co píše v zajetí m6 tusím OndřejK a další tady. Honit do plnejch od začátku je asi blbost. Konečně jsem se k něčemu dobral :) Do 1500 budu jezdit jako ted, to tam bude hned, do těch 3500, někdy 4000, od 1500 začnu zvolna zvyšovat a do červených až tak po 3000. Rozjížděl jsem kdysi po důchodci auto s 40 000, lína mrcha (byla to 1,6), po mém ježdění si při 100t km většina lidí myslela, že je to minimálně dvoulitr :), takže myslím, že opatrnějším zajetím se nic nezkazí a určitě to případně půjde ještě "opravit", tj. řádně rozjezdit.
 
Do skyx asi nemá cenu 98 - 100 oktan, což? Pochopil jsem, že z principu jak motor pracuje mu vyhovuje benzin spíše "horší".
 
Do skyx asi nemá cenu 98 - 100 oktan, což? Pochopil jsem, že z principu jak motor pracuje mu vyhovuje benzin spíše "horší".
Jenže v tomto principu pracuje pouze při "eko" jízdě a i tak ten "samozápal" je korigovaný svíčkou. Např. při plném plnynu je to obyčejný motor - i kompresor nefunguje
 
Back
Top