• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Představ si tohle jako benzínovej motor (pomalý hoření)
a tohle naftovej (exploze/detonace)
Takhle je prezentovanej X (pomalej doutnák=benzín, exploze=nafta)
Ale ono je to spíš takhle - zapalovač je svíčka (přeskočte na 1:00)
Sorry, lepší videa jsem v rychlosti nenašel
 
Poslední úprava:
Těžko se to představuje vzhledem k tomu , že na vzduchu v otevřeným prostoru benzín vybuchuje kvůli jeho těkavosti a výparům, nafta spíš hoří. Ale velkej tlak a ideální poměr vzduchu a palivové mlhy podstatně mění průběh hoření :)
 
Nebudu brát nikomu iluze a klidně ať si věří na Satana Clause nebo že tam ten samozápal/detonace opravdu je,
ale už i z propagačních videí týhle eko srandy je vidět že současná generace X by bez prohoření (od svíčky) tý dodatečně vstříknutý směsi nefungovala - to zvednutí tlaku je sice hezky řečeno, ale aktuálně nedostatečný . Až tam nebude ta svíčka, tak změním názor a nahlas zatleskám. Klidně ho změním i kdyby tam byl třeba jen spirálovej žhavič, ale zatím je to šalamounské řešení
 
Mě se to promo video zdálo nějaký divný, ale říkal jsem si že asi blbě vidím :D
 
Tak abych to tu zase trošku "osvěžil"....Od minulého čtvrtku oficiálně vlasntím novou M3 SDN v barvě Machine Grey s Plus, Safety, Style a Sound pakety. Musím říct, že za ty peníze - cca 590 po slevě z cca 645 (mám tam ještě připlacené věci jako záruku, osvětlení nohou, folie na prahy apod) je to naprostá bomba. Mám "obyč" Gčkovej motor, ale jede více než parádně! Přesednul jsem z BMW 330xd, 180kw a musím říct, že to tak obrovský rozdíl není. Upřímně moc nerozumím lidem, kteří si stěžují na nedostatek výkonu. Jak jsem již psal, auto super, ale je na něm pár věcí, které jsou trošku "nedodělané". Například: Maličko mihotající se zrcátko u řidiče ve vyšších rychlostech, rezonující "plato" u sedanu - od basáku, nemožnost připlatit si za spolujezdcovo stmívací zrcátko a občasné "lupání" z tabletu při nerovnostech, které chvílí je a chvíli zase ne. Setkal se už někdo s těmito věcmi? Na autě jsem najel od čtvrtku ca. 1450km. Rezonování plata jsem vyřešil, je třeba trošku "stáhnout" páskou k sobě táhla od kufru, které kluci v Japonsku přidělali pouze neodhlučněným plastovým držákem. Jsou to takové tyčky, které jdou podélně pod platem. Pak OK. Zrcátko nejspíš (jako jedinou věc, která mi opravdu vadí) budu řešit v prosinci při výměně oleje po zajetí. Jinak naprostá spokojenost, žádné hlášky, na volnoběh absolutně bez vibrací, nešetřící jízdou spotřeba 6.5/100. Paráda.
 
Ahoj, gratulace, dostal ses na peknou cenu, u ktereho prodejce jsi to bral, v mem pripade moc vstricni k nejake sleve nebyli.

K platu - muzes prosim poslat foto jak jsi upravil, me osobne vadi nezakryti, kdy obcas prevazim kolo a mam obavu at dam neco neznicim - da se sehnat nejaky kryt?
 
Ahoj, gratulace, dostal ses na peknou cenu, u ktereho prodejce jsi to bral, v mem pripade moc vstricni k nejake sleve nebyli.

K platu - muzes prosim poslat foto jak jsi upravil, me osobne vadi nezakryti, kdy obcas prevazim kolo a mam obavu at dam neco neznicim - da se sehnat nejaky kryt?
Ahoj, bral jsem přimo v ČB u CB Auto. Ale cena byla taky dána tím, že jsme už od nich pár aut brali (Škodovky). Koukni do kufru a uprostřed najdeš takovej plastovej držák na ty dvě "tyčky". ten drnčí. Chci ještě sehnat mirelon nebo něco obdobného a trochu to poupravit, ale udělal jsem to tak, že jsem na pravou a levou stranu, jakoby přímo do prostřed pravé a levé strany, použil stahovací pásky. Stáhneš to k sobě, ať tyčky nemají vůli a je po drnčení. Kryt, co vím, žádný na to není. Koukal jsem i u nového passatu, jak to mají a je to taky nezadeklované.
 
PRVNÍ PROBLÉM U MÉ M3

dnes, tzn. 4.11. mi cca 4x problikla obrazovka (ten 8,8 palcový displej), takže jsem objednán na servis, není to zrovna příjemné, když řídíte a najednou koutkem oka vidíte periferně, žese něco změnilo a hned naskočilo zpět

další věc, co mě dneska nepotěšilo - přejel jsem přes nerovnost a vyskočila na mne hláška - Sešlápněte brzdový pedál
 
Tak abych to tu zase trošku "osvěžil"....Od minulého čtvrtku oficiálně vlasntím novou M3 SDN v barvě Machine Grey s Plus, Safety, Style a Sound pakety. Musím říct, že za ty peníze - cca 590 po slevě z cca 645 (mám tam ještě připlacené věci jako záruku, osvětlení nohou, folie na prahy apod) je to naprostá bomba. Mám "obyč" Gčkovej motor, ale jede více než parádně! Přesednul jsem z BMW 330xd, 180kw a musím říct, že to tak obrovský rozdíl není. Upřímně moc nerozumím lidem, kteří si stěžují na nedostatek výkonu. Jak jsem již psal, auto super, ale je na něm pár věcí, které jsou trošku "nedodělané". Například: Maličko mihotající se zrcátko u řidiče ve vyšších rychlostech, rezonující "plato" u sedanu - od basáku, nemožnost připlatit si za spolujezdcovo stmívací zrcátko a občasné "lupání" z tabletu při nerovnostech, které chvílí je a chvíli zase ne. Setkal se už někdo s těmito věcmi? Na autě jsem najel od čtvrtku ca. 1450km. Rezonování plata jsem vyřešil, je třeba trošku "stáhnout" páskou k sobě táhla od kufru, které kluci v Japonsku přidělali pouze neodhlučněným plastovým držákem. Jsou to takové tyčky, které jdou podélně pod platem. Pak OK. Zrcátko nejspíš (jako jedinou věc, která mi opravdu vadí) budu řešit v prosinci při výměně oleje po zajetí. Jinak naprostá spokojenost, žádné hlášky, na volnoběh absolutně bez vibrací, nešetřící jízdou spotřeba 6.5/100. Paráda.
Pod to se muzu podepsat, jinak jsem spokojen, ale přesně - palubka nerovnosti u displeje jak kdy, drnčí ty basy a zrcátko při zavření dveří silne zavibruje. V podstatě mi taky nejvíc vadí to zrcátko, jinak spokojenost, ale dělá mi to prakticky tyto tři věci a prakticky stejne :)
 
Akurát pozerám cenník mazdy 3 na rok 2020. Ak tomu dobre rozumiem, tak s AUTOMATOM 3ka začína s motorom G150 a cenou 27 740 euro :-O o to viac sa teším, že som stihol ešte tento rok kúpiť G120 s automatom.
 
Jo jo, bohužel je to tak, v CZ je trojka plošně o 35k a CX-30 o 40k dražší od 1.1.2020 :-(
 
Ahoj, teoretická otázka, na kterou jsem zatím nikde nenašel odpověď a momentálně to nemám možnost vyzkoušet... Mazda 3 HB 2019 a lité letní kola 18” s pneu 205/45. Vlezou se do kufru na stojáka vedle sebe? Převážel je už někdo tímto způsobem? Díky za odpovědi.
 
Tak mě se takové pneumatiky na stojáka vedle sebe nevejdou ani do Mazdy 3 HB 2017. Tuším, že 2019 má o něco menší kufr.
 
Úplně všoku jsem byl,když jsem na Mazdu 6 vezl 4 kola 225/45/19 na převážení a ony všechny 4 vlezly na stojáka do manželčiného Yarise.

20190402_145113.jpg
 
Akurát pozerám cenník mazdy 3 na rok 2020. Ak tomu dobre rozumiem, tak s AUTOMATOM 3ka začína s motorom G150 a cenou 27 740 euro :-O o to viac sa teším, že som stihol ešte tento rok kúpiť G120 s automatom.
Tak tu máme tedy ceník s G-150. Mám k tomu jednu perličku a jeden technický dotaz.
Perlička:
na 10.10 jsem měl u svého dealera domluveno vyzkoušení Sky-X. V tu dobu už tady Shr3k postnul tu informaci o G-150.
Protože to je přesně to v co jsem doufal, tak jsem to na prodejce hned vychrlil a ten že o ničem takovém neví a že to musí být kachna a v žádném případě nic takového nepřijde... a ejhle - 3 týdny poté to je v oficiálním ceníku. Ta "informovanost" dealera mne fakt dostala...

Dotaz:
Zná náhodou někdo z lépe informovaných bližší technická data? Konkrétně by mě zajímalo (ve srovnání s G-122) jaké převody G-150 dostane, nebo možná spíše jaký stálý převod oproti G-122 dostane (tím to Mazda řešila i u G120 vs. G-165).

Díky předem.
 
Mám dotaz ohledně příčníků - vůbec nevím, jak to funguje, nikdy jsem střešní box neměl. Rozumím správně, že na sedan musím koupit nejdřív nějaké lišty (ca tisíc korun za každou stranu), potom střešní nosič (na webu Mazda.cz za lidových 7 tisíc - to se ale dá určitě sehnat levněji) a pak teprve samotný box? Využití bude max na 3 týdny v roce - máte někdo zkušenost s tímto nebo alternativním příslušenstvím? Moc díky za info!
 
Mimochodem, na BP sedan najeto 10 tis km. Až na mírné drncání a rezonance v interiéru maximální spokojenost. Zimní pneu 18" Michelin Pilot Alpin PA4 jsem zatím otestovat nemohl, spotřeba se ustálila na 5,9l. Zajímavé je, že naprosto stejnou spotřebu jsem měl u 2014 Mazdy3 BM G120 i u Hondy Civic X Turbo Sport 182k.
 
Mám dotaz ohledně příčníků - vůbec nevím, jak to funguje, nikdy jsem střešní box neměl. Rozumím správně, že na sedan musím koupit nejdřív nějaké lišty (ca tisíc korun za každou stranu), potom střešní nosič (na webu Mazda.cz za lidových 7 tisíc - to se ale dá určitě sehnat levněji) a pak teprve samotný box? Využití bude max na 3 týdny v roce - máte někdo zkušenost s tímto nebo alternativním příslušenstvím? Moc díky za info!
Nevím jak u M3sdn, ale na M6sdn jsem kupoval jen příčníky s patkami a montážním kitem. Na tohle už pak dávám box nebo nosiče na kola.
Příčníky jsou 2 tyče vždy mezi předními a zadními dveřmi, délka tyčí závisí na modelu vozu. Uchycení příčníků u sedanu je podle modelu buď na čepy ve střeše nebo přes rám dveří. Vždy k příčníkům potřebuješ patky (ty jsou většinou univerzální) + tzv. kit, který je určen pro konkrétní model vozu a vkládá se do patek.
Pokud to je u M3sdn úplně jinak, tak se omlouvám za mystifikaci.
 
Back
Top