• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

buď na čepy ve střeše

A díry pro čepy jsou schované pod origo lištami, které je nutno:
- upravit
- koupit lišty se záslepkami

Mazda měla exkluzivní smlouvu s THULE, takže THULE na čepy bylo možné koupit brandované jen jako Mazda; netuším jak je to dnes.

Sám mám lyžiny a na nich THULE Wingbar.
 
Moc díky za informace, jsou pro mě velmi cenné. Budu to řešit teď během listopadu, dám pak vědět, jak jsem dopadl :)
 
Zdravím vás. Mám takú drobnú nejasnosť. Neviete ako systém vyrátava tú priemernú spotrebu ? Ak to teda dobre chápem :D jazdím dlhšie trasy a spotrebu aktuálnych jázd mávam od 5 do 6 litrov. No tá dlhodobá priemerná stúpa vyššie. Pred dvoma mesiacmi som mal 6 litrov a aktuálne je 6.8 Je to taká prkotina nad ktorou sa zamýšľam.
DSC_0001.JPG DSC_0002.JPG
 
Já pozoruji, že na spotřebu má vliv i venkovní teplota. Teď, když je u nás jen pár stupňů nad nulou, tak mám na stejné trase větší spotřebu. Auto se déle zahřívá a za studena si prostě vezme víc. Nějaký vliv budou mít i zimní pneu, zapnuté topení, popř. výhřev sedaček...
 
Ak chodis len dlhe trasy tak tie zobrazene hodnoty budu asi chybne ale ak medzi tym das aj nejaku kratsiu 3-5km tak hodnoty budu asi spravne aspon u mna he to tak. Dlhe trasy na bn jasdim za 5-5.5 ale staci ze idem okrem toho 5-10x nejaku krratsiu len po meste do obchodu so studenym motorom a tie sa tocia okolo 8-10 litrov. A priemerna spotreba ihned rastie...aktualne 6l. Skratka tych par deci co usetris na dlhej trase ihned zhltne mesto so studenym motorom na par km.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
No len tuna tá dlhodobá priemerná spotreba sa zvyšovala práve počas tej dlhšej jazdy, kde bola aktuálna spotreba jazdy tých 5.1 litra, aby som to upresnil a to mi je práve divné.
 
Ja mam v historii priemernu spotrebu podla pocitaca cez 16L/100km, pritom bezne jazdim medzi 5,8-6,4 a mam podozrenie, ze do toho celkoveho priemeru zaratava priemer vsetkych jazd. Napriklad aj kratku jazdu z garaze do mesta, kde auto nachvilu odstavim, co mam cca 1km, za ktoru mi priemerku ukazuje aj 25L a to sa potom zarata do priemeru s ostatnymi jazdami, preto sa mi to blizi pomaly k 20L co je bullshit samozrejme
 
Ahoj, tak zpět k těm letním kolům v kufru. Lehce sklopit sedačky, zapnout pásy, sundat plato a letní 18” kola se vlezou. Opravdu na těsno.

C3B316A5-3862-4B65-A68D-C99EEFA2FD27.jpeg
 
Já pozoruji, že na spotřebu má vliv i venkovní teplota. Teď, když je u nás jen pár stupňů nad nulou, tak mám na stejné trase větší spotřebu. Auto se déle zahřívá a za studena si prostě vezme víc. Nějaký vliv budou mít i zimní pneu, zapnuté topení, popř. výhřev sedaček...
Souhlas, a docela velký vliv. Pozoroval jsem to už u Mazdy3 BM, teď je to ještě znatelnější. Jezdím pravidelně trasu Zlín-Brno-Zlín, v říjnu bez problémů za 5,5l. Teď, na zimních a při nižších teplotách se pod 6l téměř nedostanu. Btw. vidím, že jsme zvolili na sedan stejnou barvu :)
 
Tak jsem zkusil radu, co jsem zde někde vyčetl, ohledně adaptivního tempomatu. Pokud si zvýšíte odstup, tak potom zásahy nejsou tak panické a zběsilé a celkově je jízda s ním pak příjemnější. Jezdím teď na max vzdálenost a je to mnohem lepší.
Ještě dost bojuji s EPB (el. parkovací brzda). Dlouho mi trvalo, než jsem zjistil že se mi automaticky neuvolňuje při rozjezdu, protože nemám zapnutý pás. Takže teď jsem uvázaný i když zajíždím do garáže :) . Nicméně by bylo super, kdyby se dalo vypnout automatické zatažení brzdy při vypnutí motoru. Nevíte někdo, jestli je to nějak možné udělat?
 
Tak jsem zkusil radu, co jsem zde někde vyčetl, ohledně adaptivního tempomatu. Pokud si zvýšíte odstup, tak potom zásahy nejsou tak panické a zběsilé a celkově je jízda s ním pak příjemnější. Jezdím teď na max vzdálenost a je to mnohem lepší.
Ještě dost bojuji s EPB (el. parkovací brzda). Dlouho mi trvalo, než jsem zjistil že se mi automaticky neuvolňuje při rozjezdu, protože nemám zapnutý pás. Takže teď jsem uvázaný i když zajíždím do garáže :) . Nicméně by bylo super, kdyby se dalo vypnout automatické zatažení brzdy při vypnutí motoru. Nevíte někdo, jestli je to nějak možné udělat?
Ahoj, pred rozjezdem (kdyz nejsi pripoutany) zmackni brzdovy pedal a potahni el. parkovaci brzdu -> vypne se a muzes jet bez pasu.
S adaptivnim tempomatem souhlas, jezdim na max vzdalenost a dle me funguje v poradku.
 
Ahoj, pred rozjezdem (kdyz nejsi pripoutany) zmackni brzdovy pedal a potahni el. parkovaci brzdu -> vypne se a muzes jet bez pasu.
S adaptivnim tempomatem souhlas, jezdim na max vzdalenost a dle me funguje v poradku.
... asi spíš zmáčkni . Toto samozřejmě vím, ale já chci vypnout automatické zatáhnutí při vypnutí motoru. Abych to vysvětlil, v podstatě všude kde parkuji je rovina. Takže chci zastavit, vypnout motor zařadit kvalt a hotovo. Nebrzdit.
 
Tak jsem zkusil radu, co jsem zde někde vyčetl, ohledně adaptivního tempomatu. Pokud si zvýšíte odstup, tak potom zásahy nejsou tak panické a zběsilé a celkově je jízda s ním pak příjemnější. Jezdím teď na max vzdálenost a je to mnohem lepší.
Ještě dost bojuji s EPB (el. parkovací brzda). Dlouho mi trvalo, než jsem zjistil že se mi automaticky neuvolňuje při rozjezdu, protože nemám zapnutý pás. Takže teď jsem uvázaný i když zajíždím do garáže :) . Nicméně by bylo super, kdyby se dalo vypnout automatické zatažení brzdy při vypnutí motoru. Nevíte někdo, jestli je to nějak možné udělat?

Než vypneš motor sešlápni brzdu, zatlač elektronickou parkovací brzdu a počkej, než se ozve zvukový signál. Následně vypni motor. Parkuju takto v garáži, kde je zbytečné mít parkovací brzdu.
 
Než vypneš motor sešlápni brzdu, zatlač elektronickou parkovací brzdu a počkej, než se ozve zvukový signál. Následně vypni motor. Parkuju takto v garáži, kde je zbytečné mít parkovací brzdu.
Já vyčetl v návodu, že zmačknout brzdu a vypnout motor, což asi myslíme to stejné. Jenže dělat toto při každém vypnutí je pěkný opruz. Doposud jsem měl klasickou ručku a potřeboval jsem ji použít tak jednou ze sta případů.
 
Já vyčetl v návodu, že zmačknout brzdu a vypnout motor, což asi myslíme to stejné. Jenže dělat toto při každém vypnutí je pěkný opruz. Doposud jsem měl klasickou ručku a potřeboval jsem ji použít tak jednou ze sta případů.

Jj, tak to máme stejně.
 
Než vypneš motor sešlápni brzdu, zatlač elektronickou parkovací brzdu a počkej, než se ozve zvukový signál. Následně vypni motor. Parkuju takto v garáži, kde je zbytečné mít parkovací brzdu.
Zdravim, mysliš zatlačit čudlík jakoby dolů? Nešlo mi to, ale tahal jsem nahoru. Též parkuji na rovině a toto bych rád vypnul. Ještě prosím místní zkušené borce, zda se dá nějak vypnout ta prevence srážky, dneska jsem se nalepil na auto a zašlápla mi to takovým stylem, že jsem si dal málem čelo a věci všechny letěly ze sedaček. Být za mnou auto, tak je ve mně. Považuji to za nebezpečné a k nicemu. Ještě je tam jakási prevence nárazu zezadu, to by mě zajímalo, co to udělá, přidá plyn? Vypnout to umím, ale při novém startu je to znovu zapnuté. Pokud někdo ví díky moc. Myslím tím tedy trvale toto vypnout.
 
Ano - při sešlápnuté brzdě zatlačit dolů, po chvilce se ozve pípnutí, kontrolka na tlačítku několikrát problikne a po vypnutí motoru je odbržděno.
 
Ano, to funguje, ale není to trvalé, po nastartování se funkce znovu aktivuje a při příštím vypnutí motoru znovu zabrzdí.
 
Back
Top