• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Nejedná se o špatně utažený šrouby, ale o to že jsou/můžou být štefty málo zalisovaný do náboje. Časem potom dochází k povolování matic kol tím jak dotažená matice kola donutí šteft víc se zalisovat/pohnout směrem k náboji. Pokud člověk nezajede na tu svolávačku kde mu ty štefty dodatečně doklepou do náboje (nebo si to neudělá sám) tak se mu ty kola, respektive matice kol, budou povolovat do tý doby než dojde k postupnému samovolnému dozalisování šteftu(ů).
Pokud řidič víc než pravidelně nekontroluje dotažení matic kol, tak bych doporučil zajet na tu svolávačku a nechat ty štefty pořádně dozalisovat nebo si to udělat sám.
 
Nejedná se o špatně utažený šrouby, ale o to že jsou/můžou být štefty málo zalisovaný do náboje. Časem potom dochází k povolování matic kol tím jak dotažená matice kola donutí šteft víc se zalisovat/pohnout směrem k náboji. Pokud člověk nezajede na tu svolávačku kde mu ty štefty dodatečně doklepou do náboje (nebo si to neudělá sám) tak se mu ty kola, respektive matice kol, budou povolovat do tý doby než dojde k postupnému samovolnému dozalisování šteftu(ů).
Pokud řidič víc než pravidelně nekontroluje dotažení matic kol, tak bych doporučil zajet na tu svolávačku a nechat ty štefty pořádně dozalisovat nebo si to udělat sám.

Zdravim, jak casto myslis kontrolovat? :) Necham to dotahnout samovolne :)
 
Zdravim, jak casto myslis kontrolovat? :) Necham to dotahnout samovolne :)
Pokud se tě týkají volný štefty a chceš je nechat dozalisovat samovolně (!!! COŽ JÁ ZA SEBE NAPROSTO NEDOPORUČUJI !!!) tak bych matice kol dotahoval/kontroloval každých cca 100km nebo cca 3 dny co nastane dřív, jako když má člověk nový disky (obzvlášť jako nový plechový disky) a dotahoval bych matice na horní hranici rozptylu utahovacího momentu. Ale těžko říct jak dlouho to samozalisování šteftů může tímto stylem trvat když nikdo neví jak blbě je zalisoval výrobce náboje. Hodně od boku řečeno - jak se matice kol přestanou povolovat tak by to mělo být.
Ale být to na mém autě tak než každý den obíhat auto s klíčem, tak raději sundám kolo, kotouč a ty štefty tam doklepu - minimálně ty co budou vidět že jsou málo dosedlý na náboj.
 
Pokud se tě týkají volný štefty a chceš je nechat dozalisovat samovolně (!! COŽ JÁ ZA SEBE NAPROSTO NEDOPORUČUJI !!) tak bych matice kol dotahoval/kontroloval každých cca 100km nebo cca 3 dny co nastane dřív, jako když má člověk nový disky (obzvlášť jako nový plechový disky) a dotahoval bych matice na horní hranici rozptylu utahovacího momentu. Ale těžko říct jak dlouho to samozalisování šteftů může tímto stylem trvat když nikdo neví jak blbě je zalisoval výrobce náboje. Hodně od boku řečeno - jak se matice kol přestanou povolovat tak by to mělo být.
Ale být to na mém autě tak než každý den obíhat auto s klíčem, tak raději sundám kolo, kotouč a ty štefty tam doklepu - minimálně ty co budou vidět že jsou málo dosedlý na náboj.
Diky, to je co kazdou jizdu, malokdy jedu pod 100 km, ok, na doklepani nejsem tak zrucnej :) Bud se zalisujou, nebo svolavacka. Kazdopadne diky.
 
Zaujimave, ze spravili zvolavacku aj na G122 motor - v popise, ze moze zhasnut v nejakom momente, a dalej zmena logiky brzdoveho asistenta. Ja uz to mam prehrate a nemal som s motorom ziadny problem ani predtym.
 
Zaujimave, ze spravili zvolavacku aj na G122 motor - v popise, ze moze zhasnut v nejakom momente, a dalej zmena logiky brzdoveho asistenta. Ja uz to mam prehrate a nemal som s motorom ziadny problem ani predtym.
Byl jsem reklamovat klepani dveri u ridice (vereseno vymenou tesneni) a zaroven mi prehrali software na chyby jak pises.
 
Dnes v Příbrami proveden servis na dvě svolávačky (zhasnutí motoru a brzdový asistent). Přijde mi, že motor má teď o fous hladší chod. Ale možná to je jen tím, že jsem zpět do svého přesedl z půjčené CX30 se syrovým Sky-X (najeto cca 2000km).
 
tak jsem si s tím dneska taky 2 hoďky pojezdil, benzín v plné výbavě. Slušné sedačky, příjemný ( i když dost tmavý, jak hrobka :D ) interiér. Mazda dost mákla na rozlišení kamer, zobrazení je teď fakt slušný, to bylo docela překvapení, stejně tak zobrazení navigace a i to, že už konečně pochopily, že když mají hlídání tlaku v pneu, tak by mohly ten tlak taky zobrazovat na jednotlivých kolech ;) , najednou to jde :D. Motor vzhledem k velikosti a váze dostačující, podvozek dobrý. Co bylo ale nemilé překvapení, že se u auta s najetými cca 7500 km ozývalo chrastění a pazvuky z palubky :eek: a to teda dost silně. Něco vycházelo z oblasti volantu ( plasty ) a něco z palubky. Takhle mi nechrastila skoro 4 roky stará CX-3
 
Back
Top