• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

:(;);)
Dle VIN mám MY2020 a trochu nahnedly střed je. Nijak výrazně.
Jo trochu jsem to studoval a ten hnedy stred je zda se i v pripade kozenych sedadel. Osobne bych je nechal jednobarevne. Kdyz na to zasviti, chyta ta hneda az vylozene hnusny nazelenaly odstin (na fotkach a videich). Ale asi to chce videt nazivo. Ale jako prekazku bych to nevidel
 
Mam zakladni vybavu a mohu potvrdit hnedy odstin. Osobne se mi to velmi libi, rozbije to jednolitou sed. Na zivo to je pekne.
 
Mam zakladni vybavu a mohu potvrdit hnedy odstin. Osobne se mi to velmi libi, rozbije to jednolitou sed. Na zivo to je pekne.
Na design koncernových látkových sedaček to nemá, ale lepší než mít zpocenou zadnici v létě a mrznout v zimě.
 
První dojmy z Mazdy 3 BP G150 MT Plus/Sound/Style (předváděčka)

Srovnávám s mojí M3 BM G165. Motor měl najetých 100 km, takže byl úplně syrový. Jel jsem Brno - Zlín (a kousek za Zlín směrem na Fryšták jsou krásné okresky) a zpět (úsek Slavkov - Brno po dálnici) a druhý den (dnes ráno) Brno - Hustopeče a zpět (ne po dálnici). Motor jsem nijak netrápil a přes 4000 tis. otáček jsem nešel.

Je pravda, že oproti G165 má BP delší kvalty - 50 km/hod na trojku je celkem líných, naštěstí po městě jezdím minimálně 60 :) Když pominu převodovku, tak předpokládám, že ty u BM měly motory G120 a G165 stejný průběh do 4 tis. otáček. To stejné předpokládám i u G122 vs. G150. Takže jsem těch 28 koní navíc jsem ani poznat nemohl. Ale rozhodně to není úplně líné auto a stačilo by mně. Akorát je potřeba dvojku víc vytočit než u G165. Co je super, tak že při dálniční 130 km/hod na 6 točí 2800-2900 otáček. BM tam má myslím 3500. Hlavně to ticho je k nezaplacení. Spotřeba za celou moji jízdu 6,1 l (na BM mám 7,0, ale tam chodím občas do červených čísel). Na nezajetou dvoulitrovou atmosféru skvělé. Vypínání válců jsem nepostřehl. Asi to funguje dobře.

Výhody
  • Naživo vypadá auto ještě líp než na fotkách/videích, ten design a hlavně kvalita zpracování se neuvěřitelně posunula
  • Velmi dobré odhlučnění
  • Fantasticky sedí v zatáčkách, co… přímo je skvěle dokáže vykroužit (asi za to může G-vectoring, který v BM nemám)
  • Podvozek se mi zdá tvrdší (pro mě plus)
  • Indikátory kontrolek na přístrojovce konečně svítí jen velmi decentně
  • Černý interiér včetně střechy a sloupků jsem vždycky chtěl
  • Head-up displej je pěkný a dobře se čte
  • Apple CarPlay nabíhá okamžitě po nastartování (nesnáším čekání)
  • Infotainment jsem nijak důkladně neprolézal, ale odezvy jsou rychlé a vypadá krásně minimalisticky
  • Líbí se, že se auto odemkne jen vložením ruky (je to elegantní) - doufám, že to funguje i v zimě v rukavicích, víte to někdo?
  • Zadní kamera má opravdu skvělé rozlišení a obecně celý displej je krásně jemný a ostrý (hloubka černé přijatelná, i když OLED to není)
  • Látkové sedačky jsou pohodlné a líp zpracované, ta hnědá se mi nelíbila na fotkách, ale naživo to tak rušivé není
  • Indikátor auta v mrtvém úhlu se zobrazuju i v head-up displeji
  • Vyhřívaný volant mi chyběl - ale nezkoušel jsem ho - je vyhřívaný celý věnec nebo jen v místech „třičtvrtěnatří“?

Nevýhody

  • Divím se, že to ještě nikdo nezmínil (nebo jsem přehlédl), ale výřez v palubce pro head-up displej se dost odráží na sklo přímo do zorného pole - člověk to asi možná přestane vnímat, ale toto mi teda dost vadilo
  • Požitek z jízdy mi kazilo „klikání/klepání“ z panelu infotainmentu při přejezdu přes nerovnosti. Stačí lehce podržet ruku na horní hraně displeje (v pravém horním roku) a je klid. Ale u úplně nového auta?!? Dneska ráno zas něco rezonovalo ve středovém tunelu - ale jen chvíli, než se auto zahřálo.
  • Nevím jak funguje rozpoznávání značek, po cestě do Zlína to nedělalo nic, až jsem jel zpátky (po novém startu) to začalo ukazovat značky, dneska zas nic (ale stejně bych to měl ve svém případě natrvalo vypnuté)
  • Přes plast nad středovým zrcátkem je na semafory vidět ještě hůř než v BM
  • Proč to proboha ukazuje stav paliva 2x (jednou na analogovém budíku a úplně stejně i na displeji)?
  • Škoda, že RZ zas hyzdí tu nádhernou masku a není pod jako M6 (proč?)
  • Moc jsem nepochopil to hlídání v jízdních pruzích, má to 2 různé grafiky - buď volant a kolem něj červené šipky a pak zobrazené auto a čáry na silnici, nerozumím proč. Ale tuto funkci asi vypnu.

Původně jsem chtěl koupit přesně tuto předváděčku. Ale to auto bohužel už bylo v myčce a na tom laku na slunku je to dost hrůza. Navíc mělo spoustu hlubokých rýh u vnější kliky řidiče (divné, když to má bezklíčové zamykání) a na tom klavírově černém plastu kolem řadící páky. A to prosím po 100 km. Nedovedu si představit, jak by to auto vypadalo za 4 měsíce po 3-5 tis. km. Já na svém BM nic takového nemám ani po 4 letech! Teď je to už jen na ženě, jestli bude souhlasit a pořídíme si funglovku :)

95571923_619784552085243_7225526969297797120_n.jpg 95663579_566870944242961_4382703547892891648_n.jpg 95798110_574721793150427_6949299746838151168_n.jpg
 
Vezmi předváděčku a sraž ještě něco z ceny... aby ses nedivil a nebyli jemné vlásenky na laku už i u úplně nového kusu po přepravě z Japonska, testovací dráze apod...

Několik věcí co píšeš bylo už u BN - singalizace auta v mrtvém úhlu na head-up displeji, vyhřívaný volant (na BN to pokrývá cca 60% volantu, spodek a hořejšek není vyhříván),piano black kolem řadičky a ve dveřích mělo vlásenky také hned od novoty.
Na fotkách ten interiér opravdu vypadá tak nudně jednolitě šedě, ale věřím, že ve skutečnosti to je lepší.
 
Vezmi předváděčku a sraž ještě něco z ceny... aby ses nedivil a nebyli jemné vlásenky na laku už i u úplně nového kusu po přepravě z Japonska, testovací dráze apod...

Několik věcí co píšeš bylo už u BN - singalizace auta v mrtvém úhlu na head-up displeji, vyhřívaný volant (na BN to pokrývá cca 60% volantu, spodek a hořejšek není vyhříván),piano black kolem řadičky a ve dveřích mělo vlásenky také hned od novoty.
Na fotkách ten interiér opravdu vypadá tak nudně jednolitě šedě, ale věřím, že ve skutečnosti to je lepší.
Díky za příspěvek. Vlásenky neřeším. Lak měl kruhy od kartáčů a na piano black nebyly vlásenky, ale hluboké vrypy. Navíc bych nechtěl 4 měsíce čekat. A doufat, v jakém stavu to asi bude :)

Navíc žena právě řekla druhé nejdůležitější ANO v životě :grinning: A tím pádem moje nové auto je teď na lodi a kolem 26. 6. je tady :cool:
 
Jinak přátelé, kdyby měl někdo z vás zájem nebo byste věděli o někom, kdo chce koupit opravdu luxusní ojetinu Mazdy 3 BM 2016 se skvělým motorem G165, tak moje Karkulka (recenze tady) je oficiálně na prodej :)

Veškeré info je v bazaru tady.
 
Poslední úprava moderátorem:
na tom klavírním laku se ti to udělá po prvním setření prachu, stejně tak na mazďáckém laku zvenku a nejnáchylnější je právě red soul . To bys musel dát celé auto do folie, jinak nemáš u těchto eko laků šanci ;)
 
na tom klavírním laku se ti to udělá po prvním setření prachu, stejně tak na mazďáckém laku zvenku a nejnáchylnější je právě red soul . To bys musel dát celé auto do folie, jinak nemáš u těchto eko laků šanci ;)
Jde to, kdyz to uděláš napřed vysavačem s patřičnou hubicí a bez doteku :) A pak vlhkým mikrovláknem. Máš pravdu, ten mazďácký lak je tím ale pověstný no. Ale myčka s tím zacvičí neskutečně. Proto tam takové auto nepatří o_O
 
Fantasticky sedí v zatáčkách, co… přímo je skvěle dokáže vykroužit (asi za to může G-vectoring, který v BM nemám)
Podvozek se mi zdá tvrdší (pro mě plus)
Fantasticky bych nerekl, ale na predokolku s tuhou zadni napravou je to dobre. Podvozek je tvrdsi, ale za me by klidne mohl jeste malinko pritvrdit :D
Vyhřívaný volant mi chyběl - ale nezkoušel jsem ho - je vyhřívaný celý věnec nebo jen v místech „třičtvrtěnatří“?
"B" je spravne
Divím se, že to ještě nikdo nezmínil (nebo jsem přehlédl), ale výřez v palubce pro head-up displej se dost odráží na sklo přímo do zorného pole - člověk to asi možná přestane vnímat, ale toto mi teda dost vadilo
Obcas to videt je, ale celkovy prinos head-up displeje to asi prevazi natolik, ze to proste ignorujeme


Požitek z jízdy mi kazilo „klikání/klepání“ z panelu infotainmentu při přejezdu přes nerovnosti. Stačí lehce podržet ruku na horní hraně displeje (v pravém horním roku) a je klid. Ale u úplně nového auta?!? Dneska ráno zas něco rezonovalo ve středovém tunelu - ale jen chvíli, než se auto zahřálo.
Bezna vada Mazdy 3. Dle Autopalace Brno o tom uz vi i vyrobce a touto dobou by mel byt vydan pokyn, jak to v ramci zaruky resit. Ja tam na to pojedu nekdy v lete. Musi pristrojovka ven, ale pak to pry je spolehlive tiche. Bohuzel dan za (za me) uzasny design pristrojovky.
Nevím jak funguje rozpoznávání značek, po cestě do Zlína to nedělalo nic, až jsem jel zpátky (po novém startu) to začalo ukazovat značky, dneska zas nic (ale stejně bych to měl ve svém případě natrvalo vypnuté)
Nemel jsi zaplou navigaci pres Android Auto nebo Apple CarPlay? Je to bug v systemu a pokud mas pripojen telefon v tomto rezimu, TSR nefunguje. Je to opraveno ve FW verze 47 (nejnovejsi), ktery vysel nedavno. 99% vozu ho jeste nema. Lze updatovat doma pomoci flashdisku svepomoci. Je tam opravena hromada dalsich chyb.
Proč to proboha ukazuje stav paliva 2x (jednou na analogovém budíku a úplně stejně i na displeji)?
Protoze to neukazuje stejny udaj. Jedno je stav hladiny nadrze, druhy je celkovy dojezd. Jsou to tedy dva ruzne (byt uzce souvisejici) udaje. Celkove jsem displejem ridice docela zklaman, protoze ten displej ma obrovsky potencial zobrazit bambilion udaju a umi vlastne jen dojezd, aktualni spotrebu, tripmaster a prumernou spotrebu. Na takovy velky pekny displej dost slabota.


Škoda, že RZ zas hyzdí tu nádhernou masku a není pod jako M6 (proč?)
Da se to prendat. Na Ebay koupis drzaky, na miste stavajicich neni nic poznat po jejich demontazi.
Moc jsem nepochopil to hlídání v jízdních pruzích, má to 2 různé grafiky - buď volant a kolem něj červené šipky a pak zobrazené auto a čáry na silnici, nerozumím proč. Ale tuto funkci asi vypnu.
Protoze to jsou dve ruzne veci. Cervene sipky s volantem je asistent jizdy v pruzich. Tj. kdyz se autu zda, ze vybocujes, aktivne zasahne do rizeni. Uz me to malem nekolikrat poslalo ze silnice, u Mazdy 3 to umi reagovat velice nespravne a velize zbrkle. Tuto funkci mam vypnutou.
Zlute cary je hlidani jizdy v pruzich a jen te to zvukem/vibracemi volantu/na displeji (tyto moznosti jdou ruzne kombinovat) upozornuje, ze vyjizdis z pruhu. Tato funkce umi byt na mizernych ceskych dislnicich otravna, ale vyhodnotil jsem jeji pripadny prinos jako dobry (mikrospanek) a nechal zapnutou.

Jinak gratuluji k rozhodnuti. Mazdu 3 (i kdyz v G122) mam pul roku a 6000 km a jsem velice spokojen. Ma spoustu drobnych neduhu (cast z nich ti jako soucasnemu majiteli BM nebude narozdil ode mne vadit), ale celkovy dojem je takovy, ze bych si po pul roce auto bez vahani koupil znovu.
 
Bezna vada Mazdy 3. Dle Autopalace Brno o tom uz vi i vyrobce a touto dobou by mel byt vydan pokyn, jak to v ramci zaruky resit. Ja tam na to pojedu nekdy v lete. Musi pristrojovka ven, ale pak to pry je spolehlive tiche. Bohuzel dan za (za me) uzasny design pristrojovky.
Díky za cenné info. Jsem rád, že to umí opravit a zrovna Auto Palace Brno mě zajímá.

Nemel jsi zaplou navigaci pres Android Auto nebo Apple CarPlay?
Ano jel jsem přes CarPlay, ale i s ním to jednou jednou a jednou ne. Každopádně ti budu věřit, že to upgrade firmwaru opraví.

Protoze to jsou dve ruzne veci. Cervene sipky s volantem je asistent jizdy v pruzich. Tj. kdyz se autu zda, ze vybocujes, aktivne zasahne do rizeni. Uz me to malem nekolikrat poslalo ze silnice, u Mazdy 3 to umi reagovat velice nespravne a velize zbrkle. Tuto funkci mam vypnutou.
Asistent jízdy v pruzích a hlídání jízdy v pruzích mi pořád zní jako to stejné :)
 
Popravde nevim jak se ty dva systemy jmenuji oficialne a jsem liny to v katalogu zjistovat. Ale jedno te jen upozorni, ze vyjizdis z pruhu. To druhe primo aktivne zahne volantem za tebe.
 
Je možnost tam nastavit pouze upozornění vibracemi do volantu. Ta "aktivní" pomoc je fakt otravná. Zezačátku jsem se furt divil, proč mi auto strašně plave a ono se to snažilo jen udržet uprostřed pruhu i bez upozornění. Přepnuto na vibrace nateď. Jinak se to používá u adaptivního tempomatu s asistencí řízení, kde to i do 60/h umí skoro řídit samo, ale to je součástí paketu safety. Nevím jak to bude s výbavama u novýho G150.

Rozpoznávání značek se vypne pouze pokud máš zaplý Google Mapy nebo Waze, apod. Jinak mi fungují vždy.

@mceza: Nevíš jak je to updatem, pokud mám v infotainmentu přidanou možnost na změnění intenzity osvětlení nohou? Nezmizí nic?
 
To čtení značek je teda podle mého názoru velmi pochybné. Například při jízdě po hlavní silnici uvidí stopku u odbočky a zobrazí mi ji. Nebo před křižovatkou je třicítka a on neví, že křižovatka její platnost ukončila, takže ji zobrazuje ještě kilometr poté. Občas se i zadaří, že jedu po dálnici a načte třicítku z okresky vedoucí souběžně.

Čtení dodatkových tabulek je ještě vtipnější. Někdy si tabulky vůbec nevšimne, jindy naopak bystře pozná, že omezená rychlost je určena pro náklaďáky, a zobrazí mi ji i s dodatkovou tabulkou nákladního auta. Ale proč vlastně??? :)
 
@vladas75 vedle jak ta jedle. Auto znacky cte a tam kde neni znacka nebo si neni jiste bere podklady z navigace. Ale TSR, tedy Traffic Sign Recognition opravdu kameru na cteni dopravnich znacek pouziva. Nevim jak v jinych modelech, ale Mazda 3 a CX-30 to tak opravdu ma.

@pepe17 obcas moc nefunguje, ale mam mnohem mene negativni zkusenost nez ty a vetsinou je to prekvapive presne. Zejmena u rycnych zaludnych znacek se zajmem cekam na vysledek. Tak v 85 % pripadu je to spolehlive a presne. Jako pomocnik je to tedy dobre. Spolehat se na to samozrejme neda a je treba stale na znacky davat bacha :) Pro me celkem prinosna informace, protoze jsem odpurce autonomniho rizeni a casto se s kamarady hadam, ze moje generace se plne autonomnich vozidel masove nasazenych v provozu nejspis nedocka. Toto je jasna ukazka toho, ze schopnost precist dopravni znacku jeste nezmena, ze si ji auto zasadi do spravneho kontextu.

@Michall netusim. Predpokladam ze, ne. Ale pokud mas strach ze ano, radsi si to nech udelat v servisu.
 
To co jsem uváděl jsou spíš takové nejvýraznější příklady. Celkově čtení funguje v mém případě asi tak, že během jízdy 100 km ukazuje asi 80-90 km správně, zbytek ukazuje nějaké blbiny. Takže to slouží jako nápověda, ale nejde se tím řídit.

To, že auto značky skutečně čte je vyzkoušeno, přečte i přenosnou značku. A jednou se mi stalo (ale to fakt byla výjimka), že jsem předjížděl kamion na dálnici, a auto si přečetlo takové to kolečko s omezením rychlosti tiráku jako značku omezené rychlosti :)
 
Auto znacky cte a tam kde neni znacka nebo si neni jiste bere podklady z navigace.

takže když vyndáš kartu navigace, tak se ti značky zobrazují ??? No nevím , ale nové modely už to tak asi teda mají
 
Nezobrazuji. Protoze karta navigace obsahuje ikony znacek a jak rikam - kde je nerozpozna, pouziva sva podklady. Vim. Ver mi. A pokud neveris, over si to.
 
Back
Top