• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Vím co myslíš.Je fakt, že jsem to otíral asi třikrát mikrovláken s dlouhým chlupem na sucho(to jsem neměl dělat). Mám tam drobné škrábanečky,které jdou vidět jenom na plném slunci a ještě musí svítit do kapličky... naštěstí.Jinak to ofukuju vzduchovou pistolí a nedotýkáme se.O něco lepší je ten klavirák na středové konzole,ale ne o moc.
Jasně, na ten klavirák by měl taky pomoct ten lubrikant. Je to na celý interiér, ale já to budu používat jen na choulostivá místa. Teda podle výsledku po první aplikaci.
 
Jasně, na ten klavirák by měl taky pomoct ten lubrikant. Je to na celý interiér, ale já to budu používat jen na choulostivá místa. Teda podle výsledku po první aplikaci.
Tak pak dej vědět jak jsi dopadl.Docela by mě to zajímalo.
 
Já mám auto přesně rok, celou dobu používám na ten klavír mikrovláknové utěrky a přípravky od auto finesse a stejně to šlo do háje. Klavír je nejen poškrábaný, ale dokonce se na něm vytvořily takové zvláštní fleky (odpoledne pošlu foto), které nejdou ničím dolů.
 
Já mám poslední auto rok (M 6, M CX-5), klavírní díly utírám vlhčeným ubrouskem nebo běžnou vlhkou mikrovláknovou utěrkou, nijak zvlášť často (typicky při nudě v koloně) a jsou na pouze něm mikro-škrábance, které normálně skoro nejsou vidět, nic víc... Už u několikáté Mazdy. Je to jako s lakem zvenčí auta, pochybuji, že to jakoukoliv péčí někdo udrží třeba pět let ve stavu, jako když to vyjelo z továrny... a pokud ano, tak za jakou cenu a kvůli čemu? Je to prostě auto, na ježdění, nikoliv umělecké dílo do vitríny :)

(Tolik zkušenost + názor.)
 
Já mám poslední auto rok (M 6, M CX-5), klavírní díly utírám vlhčeným ubrouskem nebo běžnou vlhkou mikrovláknovou utěrkou, nijak zvlášť často (typicky při nudě v koloně) a jsou na pouze něm mikro-škrábance, které normálně skoro nejsou vidět, nic víc... Už u několikáté Mazdy. Je to jako s lakem zvenčí auta, pochybuji, že to jakoukoliv péčí někdo udrží třeba pět let ve stavu, jako když to vyjelo z továrny... a pokud ano, tak za jakou cenu a kvůli čemu? Je to prostě auto, na ježdění, nikoliv umělecké dílo do vitríny :)

(Tolik zkušenost + názor.)
Však já souhlasím, mně to žíly netrhá :) jen mě zaskočilo, jak rychle to šlo do kytek :D
 
Já mám poslední auto rok (M 6, M CX-5), klavírní díly utírám vlhčeným ubrouskem nebo běžnou vlhkou mikrovláknovou utěrkou, nijak zvlášť často (typicky při nudě v koloně) a jsou na pouze něm mikro-škrábance, které normálně skoro nejsou vidět, nic víc... Už u několikáté Mazdy. Je to jako s lakem zvenčí auta, pochybuji, že to jakoukoliv péčí někdo udrží třeba pět let ve stavu, jako když to vyjelo z továrny... a pokud ano, tak za jakou cenu a kvůli čemu? Je to prostě auto, na ježdění, nikoliv umělecké dílo do vitríny :)

(Tolik zkušenost + názor.)
Mám to asi stejně jako ty.
 
Kluci, to užasné řazení mi trošku kazí takové jakoby cvakání při přeřazení nejčastěji ze 3 na 4 a naopak. Dělá to ta kůže kolem řadičky jak se napíná a ohýbá. Mám najeto teprve asi 250 km. Změkne to časem nebo se to prostě vychodí? A pokud to není vlastnost, ale vada, je jednoduché ji v servise vyměnit? Dík za info.
 
Kluci, to užasné řazení mi trošku kazí takové jakoby cvakání při přeřazení nejčastěji ze 3 na 4 a naopak. Dělá to ta kůže kolem řadičky jak se napíná a ohýbá. Mám najeto teprve asi 250 km. Změkne to časem nebo se to prostě vychodí? A pokud to není vlastnost, ale vada, je jednoduché ji v servise vyměnit? Dík za info.
Chápu správně, že cvakání způsobuje pohyb kůže? Není to mechanické cvakání vycházející z kulisy řazení?
 
Kluci, to užasné řazení mi trošku kazí takové jakoby cvakání při přeřazení nejčastěji ze 3 na 4 a naopak. Dělá to ta kůže kolem řadičky jak se napíná a ohýbá. Mám najeto teprve asi 250 km. Změkne to časem nebo se to prostě vychodí? A pokud to není vlastnost, ale vada, je jednoduché ji v servise vyměnit? Dík za info.
Celkově se řazení musí zajet, na začátku mi šla hůře řadil jednička z dvojky, a teď na 10tis km je to už v pohodě.
 
Dnes trošku z jiného soudku. Konečně se mi povedlo "využít" přes 1kwh na Mildhybridu ( cesta z ČB do Jeseníku).

Najeto cca 11000.
DD2506FC-3C37-4212-A467-CECF155BF895.jpeg 3B0E555E-14FE-455C-89F3-15E0E07AA49A.jpeg
 
Myslím, že to bude ta kůže. Zkusím zítra udělat video.
Mně začal vrzat kov na kov ze středové konzole při "kroucení" karoserie. Rozebíral jsem ji x krát a přístup je tam jak k penězům, abych šrouby dotahnul nebo s nima cokoliv udělal. Pro mě strašně stresující záležitost. Nejhorší je, že to dělá jen někdy a tudíž to nejde reprodukovat u dealera.
 
A to jsem si cestu užíval, 6tku jsem zařadil max u nás na D3...jinak serpentinky v Jeseníkách super.
Tak snad ti tam neprší. V Beskydech je to počasí hnus! Už jsem najel tak 400 a furt si mi asi vypaluje motor. Občas to pěkně zasmrádne a dýmí se mi na kapotou :laughing:
 
Tak snad ti tam neprší. V Beskydech je to počasí hnus! Už jsem najel tak 400 a furt si mi asi vypaluje motor. Občas to pěkně zasmrádne a dýmí se mi na kapotou :laughing:
No prší tu dost. Zítra uvidím cestou zpátky, jestli popluju :D Mně to smrdelo tak 1000km. Pak ok.
 
Kluci, mám za sebou prvních cca 600 km. Neměl jsem vlastně čas si s tím autem nijak pohrát, ani ho pořádně nastavit. Z našeho výletu mi vyvstalo několik prvních otázek. Prosím, pomozte mi je vyřešit ;) Předem díky.

1) ALH
Upřímně jsem vůbec nepochopil, jak funguje sytém ALH (adaptivní světlomety). Jedu si takhle normálně za dne - dobře, možná bylo trochu šero a déšť - a nejednou se mi rozsvítí zelená kontrolka “světlometu s Áčkem”. Říkám si, proč to dělá, když jedu skoro krokem v obci. Tak jsem vlevo na páčce vypnul ALH. Pak když jsem to chtěl zas zapnout, tak jsem tlačítko znovu zmáčkl a k mému překvapení se nestalo vůbec nic (žádná kontrola, nic…). Myslel jsem si, že ALH se aktivuje JEN při zapnutých dálkových světlech, kdy vykrývá protijedoucí auta, ale evidentně to tak není. Můžete mi to prosím někdo vysvětlit? V manuálu jsem tu kapitolu četl snad 5krát a vůbec tomu nerozumím. Znovu se mi zelená kontrolka ALH objevila snad až další den... to jsem stál pro změnu na světlech za autem.

2) Čtení značek
Čtení značek nefunguje, když je aktivní navigace přes CarPlay (používám Waze). Pokud navigování ukončím (Waze je spuštěný, ale není zadaná žádná trasa), rozpoznávání značek funguje (blbě, ale funguje). Řeší to nějaká aktualizace firmwaru?

3) Měření spotřeby
Jak prosím funguje měření průměrné spotřeby? V předchozí Mazdě jsem popravdě spotřebu nijak neřešil (jen jsem si nuloval ujeté kilometry), ale teď by mě to celkem zajímalo. V manuálu píšou, že podržením TRIP se vynuluje průměrná spotřeba pro TRIP A a TRIP B. Zdá se mi ale, že se vynuluje akorát počítadlo ujetých kilometrů pro TRIP A a B (pokud přepínám pak krátkým stiskem mezi celkově ujetou vzdáleností a režimy TRIP A a B, spotřeba se nijak nemění). Chci prostě počítat průměrnou spotřebu odznovu, jak to vynulovat? U syrového motoru se mi ustálila po 600 km na hodnotě 6,9 l. Někde v manuálu pak píšou o podržení INFO po dobu 1,5 s.

4) BOSE
Používáte u BOSE režim CenterPoint a pokud ano, v jaké úrovni? A jaký nastavení basů? Chápu, že je to čistě subjektivní, ale jen ze zvědavosti

5) Firmware
Jaká je poslední verze firmwaru CMU? 10012?

6) Hlídání jízdních pruhů
Pořád moc nerozumím rozdílu mezi tím, když se na přístrojovce zobrazí “auto, které přejíždí oranžovou čáru” (toto jsem viděl snad jednou) nebo "volant v červeném kruhu" (toto jsem viděl naopak často). Dál mi přijde divné, že když chci ženě ukázat, jak to auto bude tahat za volant (jakože je superbezpečné), když se úmyslně pokusím přejet přes čáru, prostě to zrovna nic neudělá (a to středová čára byla jako nová).

7) Varování v couvací kameře
Nemám Safety paket a při couvání se mi v couvací kameře zobrazují dvě žluté horizontální šipky, které (aspoň myslím) varují před příčně projíždějícím autem. Je to možné?
 
Kluci, mám za sebou prvních cca 600 km. Neměl jsem vlastně čas si s tím autem nijak pohrát, ani ho pořádně nastavit. Z našeho výletu mi vyvstalo několik prvních otázek. Prosím, pomozte mi je vyřešit ;) Předem díky.

1) ALH
Upřímně jsem vůbec nepochopil, jak funguje sytém ALH (adaptivní světlomety). Jedu si takhle normálně za dne - dobře, možná bylo trochu šero a déšť - a nejednou se mi rozsvítí zelená kontrolka “světlometu s Áčkem”. Říkám si, proč to dělá, když jedu skoro krokem v obci. Tak jsem vlevo na páčce vypnul ALH. Pak když jsem to chtěl zas zapnout, tak jsem tlačítko znovu zmáčkl a k mému překvapení se nestalo vůbec nic (žádná kontrola, nic…). Myslel jsem si, že ALH se aktivuje JEN při zapnutých dálkových světlech, kdy vykrývá protijedoucí auta, ale evidentně to tak není. Můžete mi to prosím někdo vysvětlit? V manuálu jsem tu kapitolu četl snad 5krát a vůbec tomu nerozumím. Znovu se mi zelená kontrolka ALH objevila snad až další den... to jsem stál pro změnu na světlech za autem.

2) Čtení značek
Čtení značek nefunguje, když je aktivní navigace přes CarPlay (používám Waze). Pokud navigování ukončím (Waze je spuštěný, ale není zadaná žádná trasa), rozpoznávání značek funguje (blbě, ale funguje). Řeší to nějaká aktualizace firmwaru?

3) Měření spotřeby
Jak prosím funguje měření průměrné spotřeby? V předchozí Mazdě jsem popravdě spotřebu nijak neřešil (jen jsem si nuloval ujeté kilometry), ale teď by mě to celkem zajímalo. V manuálu píšou, že podržením TRIP se vynuluje průměrná spotřeba pro TRIP A a TRIP B. Zdá se mi ale, že se vynuluje akorát počítadlo ujetých kilometrů pro TRIP A a B (pokud přepínám pak krátkým stiskem mezi celkově ujetou vzdáleností a režimy TRIP A a B, spotřeba se nijak nemění). Chci prostě počítat průměrnou spotřebu odznovu, jak to vynulovat? U syrového motoru se mi ustálila po 600 km na hodnotě 6,9 l. Někde v manuálu pak píšou o podržení INFO po dobu 1,5 s.

4) BOSE
Používáte u BOSE režim CenterPoint a pokud ano, v jaké úrovni? A jaký nastavení basů? Chápu, že je to čistě subjektivní, ale jen ze zvědavosti

5) Firmware
Jaká je poslední verze firmwaru CMU? 10012?

6) Hlídání jízdních pruhů
Pořád moc nerozumím rozdílu mezi tím, když se na přístrojovce zobrazí “auto, které přejíždí oranžovou čáru” (toto jsem viděl snad jednou) nebo "volant v červeném kruhu" (toto jsem viděl naopak často). Dál mi přijde divné, že když chci ženě ukázat, jak to auto bude tahat za volant (jakože je superbezpečné), když se úmyslně pokusím přejet přes čáru, prostě to zrovna nic neudělá (a to středová čára byla jako nová).

7) Varování v couvací kameře
Nemám Safety paket a při couvání se mi v couvací kameře zobrazují dvě žluté horizontální šipky, které (aspoň myslím) varují před příčně projíždějícím autem. Je to možné?

1) Světla s "ackem" znamenají, že se ti automaticky rozsvítily potkavacky + by se ti rozsvítily automaticky vykrejvaci dálky ve tmě nad 40/h myslím. + se ti zesvetluje část vozovky kam točíš volantem.
2) Ano, řeší to update.
3) V nastavení (informace) u spotřeby se to dá nastavit.
4) Centerpoint 1, Basy +1 (jinak mi rezonuje plato u sedanu), výšky 1.
5) Poslední je myslím 10048? Nevím teď přesně z hlavy. Ale o dost novější než 10012.
6) Záleží na nastavení v "aktivní bezpečnosti" nebo tak nějak. Já tahání za volant (cervenej volant se šipkama) hned vypnul. Funguje pak pouze při tempomatu s pomocí řízení (prostřední tlačítko v tempomatovy části). Navíc mi přijde, že jakokdybych chtěl na čáru schválně vjet, tak se žlutá čára s vibracema neukáže.
7) Je to možné. To je myslím standart. V safety je navíc i přední ukazatel, pokud se nepletu. Všechno střílím z hlavy.
 
1) Světla s "ackem" znamenají, že se ti automaticky rozsvítily potkavacky + by se ti rozsvítily automaticky vykrejvaci dálky ve tmě nad 40/h myslím. + se ti zesvetluje část vozovky kam točíš volantem.
2) Ano, řeší to update.
3) V nastavení (informace) u spotřeby se to dá nastavit.
4) Centerpoint 1, Basy +1 (jinak mi rezonuje plato u sedanu), výšky 1.
5) Poslední je myslím 10048? Nevím teď přesně z hlavy. Ale o dost novější než 10012.
6) Záleží na nastavení v "aktivní bezpečnosti" nebo tak nějak. Já tahání za volant (cervenej volant se šipkama) hned vypnul. Funguje pak pouze při tempomatu s pomocí řízení (prostřední tlačítko v tempomatovy části). Navíc mi přijde, že jakokdybych chtěl na čáru schválně vjet, tak se žlutá čára s vibracema neukáže.
7) Je to možné. To je myslím standart. V safety je navíc i přední ukazatel, pokud se nepletu. Všechno střílím z hlavy.
Díky moc. Co se týká firmwaru, tak poslední tady je 10047. To by mohlo být ono, že? https://my.hidrive.com/share/mbfr7yqxva#$/Europe EU01
Zkoušels to instalovat sám?
 
Back
Top