• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Ty čáry jsou způsobené jakoby lehce jinou strukturou materiálu. Jo ten můj flek, to bude asi reakce interiérového čističe na slunku. Jinak mně nic nenapadá. Ale nasere to.

Čistě teoreticky - myslíte, že je šance, že mi ji vymění na “goodwill”? Stejně budou rozdělávat středový displej a i to zkoucemé sklíčko headupu. Ale to asi bude drahá sranda, tak dost pochybuju.
To pochybuju. Tobě chrastí Headup?
 
Tak vydržet to snad 15 let minimálně na slunci / venku musí...To už se dostáváme do doby, kdy bude palubka za 5 let na vyhození?
Neříkám na vyhození, ale prostě nebude jako nová (změna barvy, struktury apod.).
 
Kluci, kteří se o Mazdu víc staráte. Nezdá se vám ta palubka už z výroby taková nesourodá, flekatá? Když se zadívám na palubku u spolujezdce, tak tam vedou jakési příčné čáry - schválně jsem se díval a mají to všechny trojky u dealera. A čím víc se o to starám, tím tam přibývá různých map a fleků Třeba nad kapličkou mně vznikl jakýsi flek, který nevím z čeho je. Na hadru netlačím, používám speciální čističe, snažím se to nedělat na slunku a stejně je to neudržitelné. [mention]Natural [/mention] co říkáš na ty měkčené palubky? U BM byl ten materiál mnohem lepší.
No já měl flekatou přístrojovku hned od novoty. Po nějaké době jsem chtěl vyřešit alespoň ten nejvýraznější flek před spolujezdcem. A protože jsem neměl odvahu pouštět se do toho hned chemií, pokusil jsem se to vyřešit jen čistou vodou navhlčeným hadříkem. Flek velikosti padesátikoruny se mi povedlo rozpatlat do fleku velikosti stokoruny. Od svého jednání jsem tedy upustil. Když jsem k tomu přidal od novoty poškrábané plexi kapličky budíků a tristní odolnost tzv. klavírního laku, tak jsem zjistil, že nejlepší ochranou interiéru je vrsva prachu, přes kterou nejde tyto defekty vidět. Včera jsem po delší době umyl auto z venčí a když jsem viděl, jak zrasovaný od kamínků je ten údajně prémiový červený lak i přes to, že auto zatím nepoznalo zimní provoz, rozhodl jsem se, že se pokusím tuhle Japonskou jebku vyměnit za něco, co sice nebude v tak atraktivním balení, ale bude se dát užívat běžným způsobem, bez nadměrného opotřebení.
 
No já měl flekatou přístrojovku hned od novoty. Po nějaké době jsem chtěl vyřešit alespoň ten nejvýraznější flek před spolujezdcem. A protože jsem neměl odvahu pouštět se do toho hned chemií, pokusil jsem se to vyřešit jen čistou vodou navhlčeným hadříkem. Flek velikosti padesátikoruny se mi povedlo rozpatlat do fleku velikosti stokoruny. Od svého jednání jsem tedy upustil. Když jsem k tomu přidal od novoty poškrábané plexi kapličky budíků a tristní odolnost tzv. klavírního laku, tak jsem zjistil, že nejlepší ochranou interiéru je vrsva prachu, přes kterou nejde tyto defekty vidět. Včera jsem po delší době umyl auto z venčí a když jsem viděl, jak zrasovaný od kamínků je ten údajně prémiový červený lak i přes to, že auto zatím nepoznalo zimní provoz, rozhodl jsem se, že se pokusím tuhle Japonskou jebku vyměnit za něco, co sice nebude v tak atraktivním balení, ale bude se dát užívat běžným způsobem, bez nadměrného opotřebení.

To jo. Ten materiál palubky je příšerně náchylný. Stačí jen místo víckrát přetřít vlhkým mikrovláknem a nemusíš ani nijak tlačit a změní to strukturu, což se pak jeví jako flek. Schválně jsem si prošel nové trojky u dealera a většina byla ještě horší. To mi ostatně potvrdili a v detailingové firmě, že Japonci to tak prostě mají. Člověk to asi musí brát jako spotřební zboží Klavír radši nekomentuju, jak v interieru tak B sloupky. Nicméně to přece není důvod se ho zbavovat. Proč teda?
 
To jo. Ten materiál palubky je příšerně náchylný. Stačí jen místo víckrát přetřít vlhkým mikrovláknem a nemusíš ani nijak tlačit a změní to strukturu, což se pak jeví jako flek. Schválně jsem si prošel nové trojky u dealera a většina byla ještě horší. To mi ostatně potvrdili a v detailingové firmě, že Japonci to tak prostě mají. Člověk to asi musí brát jako spotřební zboží Klavír radši nekomentuju, jak v interieru tak B sloupky. Nicméně to přece není důvod se ho zbavovat. Proč teda?
Nechci brečením moc zasírat vlákno, tak se pokusím stručně:
kdybych měnil auto každé 3 roky, tak je mi to jedno. Já ale vyrůstal v socíku a jsem zvyklý si věci tohoto typu (auto, motorku, elektroniku, mobil, manželku,..) nechávat prostě delší dobu. Předchozí auto jsem v pohodě užíval 15 let a ještě slouží dál. Moc soukromě autem nenajezdím, tak stačilo 3 x za rok umýt a navoskovat a lak pořád v pohodě. S tímto úmyslem jsme pořídili i novou M3. Ale u auta, které už vlastně kupuješ nové jako opotřebované, to asi dost dobře nepůjde. Nepochybně má věci, které mě baví (design a interiér, motor, převodovka, infotainment), ale více věcí, které mě serou:
- lak - nemá cenu dále moc rozepisovat. Investovat cca 70 tisíc do wrap celo polepu jsem odmítl. V laku zůstávají po umytí i otisky sraženého hmyzu. A mýt auto po každé jízdě, na to nemám dost času, trpělivosti a ani prostředky. Po necelém roce provozu auto vypadá jako pětiletá leasingová olítaná kraksna. A při tom, jaké jsem našel šrámy od kamínků na spodním lemu blatníku předpokládám, že do dvou let začne chytat lišku. S případnou zárukou na prorezavění karoserie bych se mohl počítám akorát tak nechat vyfotit, protože se bude jednat o mechanické poškození laku, na které se pravděpodobně záruka nevztahuje.
- chvějící se levé zpětné zrcátko - ani po druhé opravě se stav nezlepšil, budu opětovně reklamovat při garančce.
- vrzající interiér - palubovka kolem displeje, oboje přední dveře, B sloupek kolem uchycení bezp. pásu (přímo u ucha).
- rány od přední nápravy - při prudším zabrzdění a následném rozjezdu se ozve od přední nápravy klepnutí. Možná třmeny, nevím. Pokusím se reklamovat při garančce.
- HUD - Při jízdě čumím přes odraz výřezu v palubovce. Pokud je pod mrakem, nevadí to tak moc, ale když svítí z leva, nebo zepředu slunce, je to tak otravné, že jsem prakticky celé léto měl přes HUD přehozený šedivý molitan, nebo černou hadru.
- sedačky - při každé jízdě hledám chvíli polohu jak si sednout, aby mě sedačka netlačila do levého stehna. Nevím, v žádném jiném autě takový problém nemám. Pří jízdě po nekvalitní silnici mě opěrka hlavy občas pěkně praští do hlavy. Změna výšky pěrky moc nepomáhá. Pomohla by změna sklonu, která ovšem není možná.
A je tam docela málo místa na levou nohu, ale na to jsem si už zvyknul.
- tenké plechy - to asi ničemu nevadí, úspora váhy, nákladů a tak. Ale působí to na mě dost fórově. Když zabouchnu zadní dveře, tak se plech na nich a na střeše normálně zavlní. Když zabouchnu přední dveře, zachvěje se zpětné zrcátko. To jsem taky u žádného jiného moderního auta neviděl.
- plasty - přední a zadní nárazník - při umývání mám strach se toho více dotknout. Připadá mi, že snad ani nejsou připevněny ke karoserii, že jsou tam jen tak nějak položené. Trošku za to vezmu a celé se to kroutí, vrže, klepe, mám strach, že mi to zůstane v ruce.
Mazda je mi moc sympatická tím, že si jde svou vlastní cestou a dělá krásná auta.
Ale abych tohle auto akceptoval, musel bych být srdcař a to já prostě nejsem.
 
Něco to lehounce dělá, ale sere mě jak je to zkroucené

Čísla ne, jen celou tu plochu kolem
Tobě uznali pokroucený HUD? Mám to taky (jak jinak). Displej je pokroucený, vypadá jako vlajka ve větru :D. Ale číslice jsou normálně čitelné. Problém je v tom, že se mi to nepodařilo v servise při garančce ukázat, protože je to vidět jen za šera / tmy. Podle nich je HUD v pořádku :rolleyes:. Vyřešil jsem to tak, že jsem jas ztlumil na minimum, není to potom tak moc vidět.
 
u nového auta smutné řešení :confused:
Spíše mi připadá že každý servis přistupuje k těmto problémům různě. Na HUD se koukali a mám novou generaci jinak by mi ho vyměnili. Mě auto od novoty taky různě vrzalo. Výsledkem bylo že aktualizovali nějaké šoupátka v klimatizaci, podlepili HUD a palubní display, ten byl od novoty nějak vycvaklý z kovových sponek. Od te doby je to v pohodě. Člověk se nesmí bát si o to říct.
 
Tobě uznali pokroucený HUD? Mám to taky (jak jinak). Displej je pokroucený, vypadá jako vlajka ve větru :D. Ale číslice jsou normálně čitelné. Problém je v tom, že se mi to nepodařilo v servise při garančce ukázat, protože je to vidět jen za šera / tmy. Podle nich je HUD v pořádku :rolleyes:. Vyřešil jsem to tak, že jsem jas ztlumil na minimum, není to potom tak moc vidět.
V servisu jsem ještě nebyl. Nějak jsem to všechno přestal řešit. HUD mně nijak nevadí, je normálně čitelný, přesně jak píšeš. Ano, "vlajka ve větru" je fakt trefný výraz :laughing: Nejvíc mě mrzí ta nejednotná struktura palubky, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat :) I přes všechny jeho nedostatky to auto zbožňuju a stále tvrdím, že v této třídě (a myslím ani ve vyšší) neexistuje hezčí a minimalističtější auto - jak v interiéru, tak v exteriéru.

EDIT: Podle mě, když s tím zajedeš k nim na dílnu a v nastavení HUD dáš nejvyšší svítivost, tak to musí být vidět. Nebo v zimě těsně před zavíračkou, kdy v 16 hod je úplná tma ;)
 
Já vám všem, co máte tyhle problémy s Mazdou, upřímně od celého srdce přeju lepší zkušenost s jinou značkou.

Auta se dnes dělají jinak, než před 15 (20, 25, 50, 100) lety. Něco je lepší, něco je horší. Za mě toho, co je horší, je výrazně méně, než těch lepších věcí. I pokud vezmu inflaci na západních trzích a to, že i tam střední třída o něco zdražila ještě nad tu inflaci (6 začínala v 2005 na 19 tis EUR, ale byla menší než dnešní 3 — taky bych nezapomínal), pořád mají auta mají o mnoho vyšší výbavu při stejné ceně, nesrovnatelnou úroveň pohodlí a výkonu. Naprosto z jiného světa je bezpečnost.

Měkké plasty možná nejsou neflekaté a nedají se čistit lihem, jako tvrdé rezonující plastové výlisky. Klavírní laky v interiéru, které jsou teď v módě (interiér nového Porsche Cayenne, Audi Q7...), se škrábou a zapatlávají. Ano, složitost interiéru a množství panelů a přepínačů zvětšuje počet toho, co může rezonovat. Nebo se od sebe časem UV zářením odlišit. Ale dnešní interiér v Mazdě 6 za 36 tis EUR je materiálově a slícováním tak na úrovni 2005 Mercedesu W211 E-Klasse za 50 tis EUR (s inflací dnes 62 tis EUR).

V motoru se taky nemusí měnit olej každých 5 - 10 tis km, v nájezdech jako 250 tis km mnohé benzínové motory ještě nežerou olej, spotřeby jsou vzhledem k výkonům nižší... převodovky a spojky většině lidí normálně drží stovky tisíc. Výfuky drží i 10 let, baterky i navzdory startstopu mnohdy přes 5... a ne jako že to tak je u jednoho výrobce, ale u většiny. Obecně je dost aut, která po deseti letech nemají takřka stopu po rzi, což taky nebylo normální. (Táta měl autodílnu, takže jsem měl mnohé tyhle problémy z první ruky.)

Možná jsem měl smůlu na starší auta nejen vlastní, ale i zapůjčená, ale rozhodně by mě na denní ježdění nikdo nedonutil vyměnit současné nové auto za shodně drahé (i se započtením inflace) nové auto z doby před 15 lety. Taky si pamatuju na problémy rodičů a kamarádů s tenkrát koupenými novými... bohužel mi v tom slouží pamět příliš dobře.

Ještě bych připomněl, že to samé ("už to nevydrží jako dřív") říkali o nových autech v roce 2005 lidi tenkrát. Myslím ale, že se časem ukázalo, že 15leté auto z 2005 není vybydlený krám zralý na šrot, jako bylo u aut na začátku 90s daleko běžnější. Zrovna po patnáctiletých autech z raných 90. let jsem koukal, když jsem si udělal řidičák, a to byly i u zachovalých kusů sloupané a občas i popraskané plasty v interiérech, naprsto prosezené sedačky, rez kam se podíváš, část elektroniky v interiéru nefunkční (běžné bylo, že nefungoval centrál, byl-li, nebo stahování oken; klima taky většinou zralá na výměnu)...

Jo a lesklé kusy v interiéru, typicky s nějakým tím dekorem dřeva, ať už pravého nebo falešného, se pekelně škrábaly už na starých Mazdách (i Merecedesech ;)).
 
Já vám všem, co máte tyhle problémy s Mazdou, upřímně od celého srdce přeju lepší zkušenost s jinou značkou..........

Pěkně napsáno.
Já mám zatím asi štěstí, po 10 měsících jsem z mé první Mazdy stále nadšen. Nic zatím nevrže (jasně, asi jednou bude), HUD OK,víčko nádrže slícované, i lak zatím OK. Mám teda na předku folii a myju ručně, což beru jako standardní péči. Klavír vevnitř samozřejmě poškrábaný od běžného používání, ale takový ten materiál prostě obecně je a to musí každý očekávat. Na plexi přístrojovky i na klavír dobře funguje zde doporučovaný Liquid Elements Insider + utěrka na optiku.Nepozoruji ani nějaké změny barvy/struktury palubovky, zatím jsem ji tedy ošetřoval jen 2x.
Taky se říká, jak jsou tenká přední skla na nových autech - o víkendu jsem jel asi devadesátkou po okresce a najednou mi do okna práskl ořech, co padal ze stromu, obrovská rána, myslel jsem, že je po skle. Ale je úplně bez následků. Tak zas taková měkota to nebude.
Možná se časem některé zde zmiňované nedostatky projeví i u mě, ale pro mě to budou pořád spíš drobnosti, které vyváží pro mě vynikající podvozek, motor, převodovka a vynikající ergonomie. Každý to máme jinak, ale chápu i ty, co si stěžují, naštve to u nového mnohdy vysněného auta. Kde jinde už si člověk může postěžovat, než tady a v servise. A je moc dobře, že se ty problémy a nedostatky zde zmiňují a případný kupec je tak na to připraven. Já jsem to tady taky pročítal před koupí v únoru a dost mi to tu pomohlo, takže i přes nějaké nedostatky stále považuji 3BP za nejlepší volbu, funkčně i nákladově.
 
Muzete se prosim nekdo zajit podivat, jestli je na zadnich podbezich plast jen zezadu kola nebo i zepredu? Byl jsem na nastrik dutit a bud mi ho tam zapomneli vratit, nebo tam nikdy nebyl
 
Až Mazda pro EU začne dávat pod zadní podběhy plast a ten filc vyhodí, tak snad bouchnu šampáňo a vožeru se jako dobytek. Občas na netu najdu plastovou náhradu, ale není to tak častý. Přitom už od dob 626GE se s tímhle nesmyslem mohli poučit
 
Nasaje to vlkost, bordel, sůl, přejetý kočky atd... a je to opřený o plech který je natřený pouze tenkou vrstvou základovky.
 
Back
Top