- 55
Nebo Dinitrolem,my co jsme to nechali nastříkat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Mě, resp. manželce to vyskočilo před týdnem. Dompupoval jsem a od té doby bezproblémů.Dnes ráno po cestě do práce se mně zbláznily TPMS ventily. Rozsvítilo se mi varování, ať nahustím kola a na displeji všechna kola ukazují hodnotu 220-230 (mění se to). Až přestane pršet, tak to půjdu změřit, ale vypadá spíš na závadu technologie, ne?
Dnes ráno taky. Prostě poklesne tlak v pneu, když je venku zima. Nevím proč tam nemáš nastavený bary, ale mně to spadlo z klasických 2,5 z léta na 2,2 / 2,3 baru k dnešnímu ránu. Už jsem to řešil minulou zimu. Řekl bych, že je to fyzikální záležitost Neřeším. Za 4 dny jedu na přezutí. Nebudu se crcat s kompresoremDnes ráno po cestě do práce se mně zbláznily TPMS ventily. Rozsvítilo se mi varování, ať nahustím kola a na displeji všechna kola ukazují hodnotu 220-230 (mění se to). Až přestane pršet, tak to půjdu změřit, ale vypadá spíš na závadu technologie, ne?
Aha, díky. Já si zajel na kompresor, nafoukal jsem do všech kol přesně 2,5 a počítač ukazuje 240 (2,4 bar), tak nevím, čemu věřit. Že se to dá přepnout na bary jsem netušilDnes ráno taky. Prostě poklesne tlak v pneu, když je venku zima. Nevím proč tam nemáš nastavený bary, ale mně to spadlo z klasických 2,5 z léta na 2,2 / 2,3 baru k dnešnímu ránu. Už jsem to řešil minulou zimu. Řekl bych, že je to fyzikální záležitost Neřeším. Za 4 dny jedu na přezutí. Nebudu se crcat s kompresorem
A TPMS systém zohledňuje teplotu vzduchu? Jinými slovy - měl bych dofouknout tolik (na kompresoru vyšší hodnota), až TPMS ukazuje předepsanou hodnotu?Ahoj, na to je jednoduché pravidlo:
Tlak pneumatikách se mění v závislosti na teplotě vzduchu. Proto kontrolu je proto ideální teplota okolo 20 °C. Čím je vzduch v pneumatice chladnější, tím je tlak nižší. S každými odečtenými deseti stupni Celsia klesá tlak v pneumatikách až o 10 kPa (0,1 bar).
Mám udělanou tabulku po 5C a příslušného tlaku. Protože parkuji venku, tak vím, kolik mám hustit při jakých teplotách.
Tzn např při 5C dávám předek 2,75 a zadek 2,65
Nechápu smysl. Prostě a jednoduše, tlak v pneu má být roven předepsanému bez ohledu na teplotu okolí. Kompenzaci na teplotu dělám jen tehdy. když dofoukávám třeba na benzínce na dálnici, když jsou pneu zahřáté jízdou. Pak foukám o 2 desetinky baru víc.. A už vůbec nechápu, proč by měla mít přední kola větší tlak než zadní. Přece podle tabulek Mazdy mají mít ve všech případech zatížení auta zadní kola stejný nebo větší tlak než přední. Ba naopak pro zimní pneu má být tlak zadních kol o 2 desetinky baru větší než předních. A přední nemají mít v klidu, před jízdou, nikdy víc než 2,5 baru. Toto tedy určitě platí pro M6, ovšem divil bych se, kdyby to pro M3 bylo výrazně odlišné.Tzn např při 5C dávám předek 2,75 a zadek 2,65
Nechápu smysl. Prostě a jednoduše, tlak v pneu má být roven předepsanému bez ohledu na teplotu okolí. Kompenzaci na teplotu dělám jen tehdy. když dofoukávám třeba na benzínce na dálnici, když jsou pneu zahřáté jízdou. Pak foukám o 2 desetinky baru víc.. A už vůbec nechápu, proč by měla mít přední kola větší tlak než zadní. Přece podle tabulek Mazdy mají mít ve všech případech zatížení auta zadní kola stejný nebo větší tlak než přední. Ba naopak pro zimní pneu má být tlak zadních kol o 2 desetinky baru větší než předních. A přední nemají mít v klidu, před jízdou, nikdy víc než 2,5 baru. Toto tedy určitě platí pro M6, ovšem divil bych se, kdyby to pro M3 bylo výrazně odlišné.
Stále nerozumím těm tlakům. Pokud máš pro M3 předepsané tlaky podobně jako u M6, tedy vepředu 2,3 - 2,5, tak ten předek přefukuješ. Takový tlak (2,75) může mít jedině při plném autě, okolních teplotách nad 20 °C a po zahřátí při jízdě třeba dálniční rychlostí. Tlakoměr měří absolutní hodnotu, ne nějakou relativní. A beztak i v zimě můžeš mít atmosférický tlak nad normální, tedy 1013 hPa, ba dokonce častěji než v létě díky studenému vzduchu. Ale to jsou odchylky o desetiny až max. jednotky procent. Ty foukáš víc jak o 10 %.Pneumatika je nafoukaná dle předepsaných parametrů s tím, že zohledňuje venkovní teplotu při měření, tzn. sníženou teplotu a snížený tlak.
Ahoj, ať ti vymění ten vnitřní sklápěcí mechanismus. Mně se to stalo také a musím říct, že nic otravnějšího jsem nezažil, než když jdeš od auta a sklopí se jen jedno. Je to i trochu ostuda Mazdy, když si tohle nedokáží ohlídat a ví, že se to děje i u jiných modelů. Zkus pohledat, tuším, že i zde na fóru je o tom celé vlákno.Tak jsem začal řešit nový už asi zásadní problém na mé trojce. Sklápění zrcátek, někdy se sklopí na 50% někdy na 2/3, jindy nevidíte za sebe a 360° pohled je "posunutý"... Dneska návštěva Carstar Praha, tak zkoušeli přehrát software, to bohužel nepomohlo a řeší to s Mazdou, tak jsem zvědavý jak to dopadne, auto ještě není v provozu ani celý rok...
Jen se opravuji - má to znít "pak je třeba foukat víc, aby celkový tlak-síla na styčnou plochu byla konstatní, tedy je-li plocha menší, musí být tlak na jednotku plochy větší.."pak je třeba foukat víc, aby tlak na jednotku styčné plochy byl konstatní.
Stále nerozumím těm tlakům. Pokud máš pro M3 předepsané tlaky podobně jako u M6, tedy vepředu 2,3 - 2,5, tak ten předek přefukuješ. Takový tlak (2,75) může mít jedině při plném autě, okolních teplotách nad 20 °C a po zahřátí při jízdě třeba dálniční rychlostí. Tlakoměr měří absolutní hodnotu, ne nějakou relativní. A beztak i v zimě můžeš mít atmosférický tlak nad normální, tedy 1013 hPa, ba dokonce častěji než v létě díky studenému vzduchu. Ale to jsou odchylky o desetiny až max. jednotky procent. Ty foukáš víc jak o 10 %.
Pozor, záleží i na šířce pneu! Pokud máš užší gumy, než standardní, pak je třeba foukat víc, aby tlak na jednotku styčné plochy byl konstatní. Třeba je to tvůj případ....
Kromě toho předek nikdy nemá mít víc jak zadek, i s pouhým řidičem a prázdným kufrem. Zadek (2,65) by v případě M6 (rozsah dle výrobce 2,5 - 3,2) byl OK pro lehce zatížený zadek. A jakoukoli teplotu okolí.
Takže nafoukneš při 5°C na 2,7 a pak vyjedeš a doufáš, že teplota klesne na -15°C abys tam měl pak těch předepsaných 2,5?Pro M3 je předepsáno 2,5/2,5 - foukám 2,6 / 2,5 a přes zimu 2,75 a 2,65 při 5C.