• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Dnes ráno po cestě do práce se mně zbláznily TPMS ventily. Rozsvítilo se mi varování, ať nahustím kola a na displeji všechna kola ukazují hodnotu 220-230 (mění se to). Až přestane pršet, tak to půjdu změřit, ale vypadá spíš na závadu technologie, ne?
 
Dnes ráno po cestě do práce se mně zbláznily TPMS ventily. Rozsvítilo se mi varování, ať nahustím kola a na displeji všechna kola ukazují hodnotu 220-230 (mění se to). Až přestane pršet, tak to půjdu změřit, ale vypadá spíš na závadu technologie, ne?
Mě, resp. manželce to vyskočilo před týdnem. Dompupoval jsem a od té doby bezproblémů.
 
Dnes ráno po cestě do práce se mně zbláznily TPMS ventily. Rozsvítilo se mi varování, ať nahustím kola a na displeji všechna kola ukazují hodnotu 220-230 (mění se to). Až přestane pršet, tak to půjdu změřit, ale vypadá spíš na závadu technologie, ne?
Dnes ráno taky. Prostě poklesne tlak v pneu, když je venku zima. Nevím proč tam nemáš nastavený bary, ale mně to spadlo z klasických 2,5 z léta na 2,2 / 2,3 baru k dnešnímu ránu. Už jsem to řešil minulou zimu. Řekl bych, že je to fyzikální záležitost ;) Neřeším. Za 4 dny jedu na přezutí. Nebudu se crcat s kompresorem :D
 
Dnes ráno taky. Prostě poklesne tlak v pneu, když je venku zima. Nevím proč tam nemáš nastavený bary, ale mně to spadlo z klasických 2,5 z léta na 2,2 / 2,3 baru k dnešnímu ránu. Už jsem to řešil minulou zimu. Řekl bych, že je to fyzikální záležitost ;) Neřeším. Za 4 dny jedu na přezutí. Nebudu se crcat s kompresorem :D
Aha, díky. Já si zajel na kompresor, nafoukal jsem do všech kol přesně 2,5 a počítač ukazuje 240 (2,4 bar), tak nevím, čemu věřit. Že se to dá přepnout na bary jsem netušil :rolleyes:
 
Ahoj, na to je jednoduché pravidlo:
Tlak pneumatikách se mění v závislosti na teplotě vzduchu. Proto kontrolu je proto ideální teplota okolo 20 °C. Čím je vzduch v pneumatice chladnější, tím je tlak nižší. S každými odečtenými deseti stupni Celsia klesá tlak v pneumatikách až o 10 kPa (0,1 bar).

Mám udělanou tabulku po 5C a příslušného tlaku. Protože parkuji venku, tak vím, kolik mám hustit při jakých teplotách.

Tzn např při 5C dávám předek 2,75 a zadek 2,65
 
Ahoj, na to je jednoduché pravidlo:
Tlak pneumatikách se mění v závislosti na teplotě vzduchu. Proto kontrolu je proto ideální teplota okolo 20 °C. Čím je vzduch v pneumatice chladnější, tím je tlak nižší. S každými odečtenými deseti stupni Celsia klesá tlak v pneumatikách až o 10 kPa (0,1 bar).

Mám udělanou tabulku po 5C a příslušného tlaku. Protože parkuji venku, tak vím, kolik mám hustit při jakých teplotách.

Tzn např při 5C dávám předek 2,75 a zadek 2,65
A TPMS systém zohledňuje teplotu vzduchu? Jinými slovy - měl bych dofouknout tolik (na kompresoru vyšší hodnota), až TPMS ukazuje předepsanou hodnotu?
 
Poslední úprava:
@mr.neo , myslíš že v zimním období by se mělo jezdit s vyššími tlaky? Má to opodstatnění? Nebo je to čistě funkční řešení, jako že více nafouklá guma se lépe zaryje do sněhu? Já foukám na M2 2,6 / 2,4 celoročně. Nemám potřebu mít tvrdé gumy přes zimu. To co to ušetří na spotřebě mi za to nestojí, obzvláště v zimě.
 
Tak jsem začal řešit nový už asi zásadní problém na mé trojce. Sklápění zrcátek, někdy se sklopí na 50% někdy na 2/3, jindy nevidíte za sebe a 360° pohled je "posunutý"... Dneska návštěva Carstar Praha, tak zkoušeli přehrát software, to bohužel nepomohlo a řeší to s Mazdou, tak jsem zvědavý jak to dopadne, auto ještě není v provozu ani celý rok...
 
Tzn např při 5C dávám předek 2,75 a zadek 2,65
Nechápu smysl. Prostě a jednoduše, tlak v pneu má být roven předepsanému bez ohledu na teplotu okolí. Kompenzaci na teplotu dělám jen tehdy. když dofoukávám třeba na benzínce na dálnici, když jsou pneu zahřáté jízdou. Pak foukám o 2 desetinky baru víc.. A už vůbec nechápu, proč by měla mít přední kola větší tlak než zadní. Přece podle tabulek Mazdy mají mít ve všech případech zatížení auta zadní kola stejný nebo větší tlak než přední. Ba naopak pro zimní pneu má být tlak zadních kol o 2 desetinky baru větší než předních. A přední nemají mít v klidu, před jízdou, nikdy víc než 2,5 baru. Toto tedy určitě platí pro M6, ovšem divil bych se, kdyby to pro M3 bylo výrazně odlišné.
 
Nechápu smysl. Prostě a jednoduše, tlak v pneu má být roven předepsanému bez ohledu na teplotu okolí. Kompenzaci na teplotu dělám jen tehdy. když dofoukávám třeba na benzínce na dálnici, když jsou pneu zahřáté jízdou. Pak foukám o 2 desetinky baru víc.. A už vůbec nechápu, proč by měla mít přední kola větší tlak než zadní. Přece podle tabulek Mazdy mají mít ve všech případech zatížení auta zadní kola stejný nebo větší tlak než přední. Ba naopak pro zimní pneu má být tlak zadních kol o 2 desetinky baru větší než předních. A přední nemají mít v klidu, před jízdou, nikdy víc než 2,5 baru. Toto tedy určitě platí pro M6, ovšem divil bych se, kdyby to pro M3 bylo výrazně odlišné.

Je to vcelku jednoduché. M3 slouží jako auto do města na krátké trasy. Jezdí tam 1 max 2 lidé. Pneumatika je nafoukaná dle předepsaných parametrů s tím, že zohledňuje venkovní teplotu při měření, tzn. sníženou teplotu a snížený tlak.

Proč je předek více než zadek. Protože základní tlak je tlak, který je pro až 3 osoby s nějakými zavazadly v kufru. Pokud jezdí 1 človek, pneumatky se pořádně ani nezahřejí a v kufru nikdy nic není, tak většina váhy je vepředu.

Samozřejmě na M6 aplikuji pravidlo jinak. Protože toto auto je spíše děláno na dlouhé cesty 2 lidi a plný kufr bordelu. Tam se držím, aby předek i zadek byl stejný.
 
Ja to delam podle jizdnich vlastnosti. Mazda 6 Sedan se zadkem na horni hranici je nestabilni a ma tendence ke smyku na mokru, kdyz s tim jezdim sam. Takze normalne to udrzuju na spodni hranici, obvykle i 0.1 pod, protoze ja nic nevazim a jezdim naprosto prazdny, a jen kdyz vezu pasazery nekam dal, dohustim na stred (nastesti v dojizdecim modu je pouzivani auta dost konzistentni, takze to neni moc casto... ale benzinu s kompresorem mam 4km cestou, takze pohoda). Horni hranici davam jen u dlouhych cest na delsi dovolenou, nebo pri prevozu materialu, kdy je asi jedina situace, kdy se vzdalene blizim pripustne celkove hmotnosti auta. U kratsich hatchbacku a SUV mi nikdy tak velky vliv tlaku v pneu vzadu neprisel, ale to je asi logicky... nicmene i tam jsem to proste prizpusoboval pouzivani, pred dovolenou na max, mimo dovolenou spis ke spodni hranici. U toho sedanu teda jeste davam obcasne nejaky ten stred. A u zimaku to na horach na snehu a ledu drzim na minimu (odecitani neresim, protoze vytapenou garaz nemivam), tzn. po prijezdu to upustim a cestou domu to zas pri nejblizsi prilezitosti dofoukam... ale jen pokud je na silnicich snih a led, coz nam vychazi tak jedny hory ze ctyr.
 
Poslední úprava:
Pneumatika je nafoukaná dle předepsaných parametrů s tím, že zohledňuje venkovní teplotu při měření, tzn. sníženou teplotu a snížený tlak.
Stále nerozumím těm tlakům. Pokud máš pro M3 předepsané tlaky podobně jako u M6, tedy vepředu 2,3 - 2,5, tak ten předek přefukuješ. Takový tlak (2,75) může mít jedině při plném autě, okolních teplotách nad 20 °C a po zahřátí při jízdě třeba dálniční rychlostí. Tlakoměr měří absolutní hodnotu, ne nějakou relativní. A beztak i v zimě můžeš mít atmosférický tlak nad normální, tedy 1013 hPa, ba dokonce častěji než v létě díky studenému vzduchu. Ale to jsou odchylky o desetiny až max. jednotky procent. Ty foukáš víc jak o 10 %.
Pozor, záleží i na šířce pneu! Pokud máš užší gumy, než standardní, pak je třeba foukat víc, aby tlak na jednotku styčné plochy byl konstatní. Třeba je to tvůj případ....
Kromě toho předek nikdy nemá mít víc jak zadek, i s pouhým řidičem a prázdným kufrem. Zadek (2,65) by v případě M6 (rozsah dle výrobce 2,5 - 3,2) byl OK pro lehce zatížený zadek. A jakoukoli teplotu okolí.
 
Tak jsem začal řešit nový už asi zásadní problém na mé trojce. Sklápění zrcátek, někdy se sklopí na 50% někdy na 2/3, jindy nevidíte za sebe a 360° pohled je "posunutý"... Dneska návštěva Carstar Praha, tak zkoušeli přehrát software, to bohužel nepomohlo a řeší to s Mazdou, tak jsem zvědavý jak to dopadne, auto ještě není v provozu ani celý rok...
Ahoj, ať ti vymění ten vnitřní sklápěcí mechanismus. Mně se to stalo také a musím říct, že nic otravnějšího jsem nezažil, než když jdeš od auta a sklopí se jen jedno. Je to i trochu ostuda Mazdy, když si tohle nedokáží ohlídat a ví, že se to děje i u jiných modelů. Zkus pohledat, tuším, že i zde na fóru je o tom celé vlákno.
 
pak je třeba foukat víc, aby tlak na jednotku styčné plochy byl konstatní.
Jen se opravuji - má to znít "pak je třeba foukat víc, aby celkový tlak-síla na styčnou plochu byla konstatní, tedy je-li plocha menší, musí být tlak na jednotku plochy větší.."
 
Stále nerozumím těm tlakům. Pokud máš pro M3 předepsané tlaky podobně jako u M6, tedy vepředu 2,3 - 2,5, tak ten předek přefukuješ. Takový tlak (2,75) může mít jedině při plném autě, okolních teplotách nad 20 °C a po zahřátí při jízdě třeba dálniční rychlostí. Tlakoměr měří absolutní hodnotu, ne nějakou relativní. A beztak i v zimě můžeš mít atmosférický tlak nad normální, tedy 1013 hPa, ba dokonce častěji než v létě díky studenému vzduchu. Ale to jsou odchylky o desetiny až max. jednotky procent. Ty foukáš víc jak o 10 %.
Pozor, záleží i na šířce pneu! Pokud máš užší gumy, než standardní, pak je třeba foukat víc, aby tlak na jednotku styčné plochy byl konstatní. Třeba je to tvůj případ....
Kromě toho předek nikdy nemá mít víc jak zadek, i s pouhým řidičem a prázdným kufrem. Zadek (2,65) by v případě M6 (rozsah dle výrobce 2,5 - 3,2) byl OK pro lehce zatížený zadek. A jakoukoli teplotu okolí.

Tak samozřejmě na M6 to mám jinak. Tam jsou pro 225/45 R19 tlaky předepsané 2,3 / 2,3 pro 3 lidi -> foukám 2,4 / 2,3. Přes zimu když měřím při 5C venku mimo garaž foukám 2,55 / 2,45.

Pro M3 je předepsáno 2,5/2,5 - foukám 2,6 / 2,5 a přes zimu 2,75 a 2,65 při 5C.
 
Pro M3 je předepsáno 2,5/2,5 - foukám 2,6 / 2,5 a přes zimu 2,75 a 2,65 při 5C.
Takže nafoukneš při 5°C na 2,7 a pak vyjedeš a doufáš, že teplota klesne na -15°C abys tam měl pak těch předepsaných 2,5?
Nebo jak to tedy je?
 
Tak každý máme nějakou úchylku. Někdo denně fouká/upouští pneu, někdo 2x měsíčně testuje olej v převodovce, jiný má zase potřebu napsat minimálně dvacet příspěvků na forum. Jsme každej nějakej a co?
 
Back
Top