• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

No my jen, aby tady nezmátl/neovlivnil několik dalších čtenářů... Jinak ať si fouká, jak chce.

Podívej kluci, beru zpět, ideálně smazat moje příspěvky :). Protože díky vám, jsem si uvědomil, že je to docela blbost co jsem napsal. Neuvědomil jsem si jednu DŮLEŽITOU VĚC, co je vlastně v poučce:

Optimální teplota uváděná od výrobce je při 20C. A všechny poučky na interrnetu jsou, pokud v zimě měříte v Garazi, tak myslet na to, že venku při -10 bude teplota jiná.

Tzn. CO JSEM NAPSAL BYL NESMYSL a toto platí, pouze, pokud měříte teplotu v zimě v garáži a venku je jiná teplota.

Tzn. upravuji si tabulku a v létě budu hustit (předepsáno 2,5/2,5) -> 2,55 / 2,5 a v zimě 2,6/2,5 (to by mohlo vyrovnat rozdíly teplot pokud měřím venku)
 
Já si nechávám při výměně pneumatik foukat kola dusíkem. Protože nečekaně dusík uniká pomaleji než vzduch. Mám klid :D
 
Začínám řešit nákup těch zimních Dunlopů. Na Heurece https://www.heureka.cz/?h[fraze]=dunlop+winter+sport+5+215/45+R18 jsem našel 2 druhy - jedny obyč. a druhé mají v názvu "FR". Které máte? U těch FR je napsáno "Díky zvýšenému počtu bloků má tato zimní pneumatika lepší výkon na zasněžených cestách." a mají ji asi jen ve 2 obchodech. Ale možná je to to samé, akorát jiný popisek eshopu.
 
FR bývala zkratka pro ochranu ráfku, takový zvýšený lem kolem hrany. A taky plativalo, že v nějakém rozměru to vždy bylo FR a v nějakém nikoliv, tzn. nešlo koupit tu samou gumu s/bez FR. Ale web Dunlopu jsem nestudoval... Co uvádí prodejci na heurece a svých webech, tomu se moc věřit nedá...
 
Díky, dívám se na web výrobce a v mém rozměru mají dvoje zimní pneu (ano, obě jsou FR). Jedny mají rychlostní index 89V a druhé 93V (nebo 93Y). V techničáku mám 89W. Na webu jsou k dostání prakticky jen 93V. Nevadí to ničemu? Předem díky za radu, absolutně se v tom neorientuju :)

EDIT: Už jsem si to načetl a trochu se orientuju :) Rychlostní index může být vyšší. Vyšší index zátěže asi taky asi ničemu nevadí. A teď ještě co stáří? Pošle mi prodejce na vyžadání DOT? Třeba 2 roky staré zimní pneu jsou ještě OK?
 
Poslední úprava:
Díky, dívám se na web výrobce a v mém rozměru mají dvoje zimní pneu (ano, obě jsou FR). Jedny mají rychlostní index 89V a druhé 93V (nebo 93Y). V techničáku mám 89W. Na webu jsou k dostání prakticky jen 93V. Nevadí to ničemu? Předem díky za radu, absolutně se v tom neorientuju :)

EDIT: Už jsem si to načetl a trochu se orientuju :) Rychlostní index může být vyšší. Vyšší index zátěže asi taky asi ničemu nevadí. A teď ještě co stáří? Pošle mi prodejce na vyžadání DOT? Třeba 2 roky staré zimní pneu jsou ještě OK?
 
FR: výstupek v patní oblasti pneumatiky, který chrání ráfek proti poškození - zejména při nešetrném parkování podél obrubníku (definice z www.pneumatiky.cz)

Ahoj, tohle jsem hodně řešil když jsem kupoval 17" kola na zimu. Na M6 je ochrana ráfku na pneumatikách uplně super (19 + 18 Bridgestone). Na M3 mi na letních bridgestone přijde nic moc, proto jsem byl zvědav na zimní goodyeary Gen-1 (215/50 R17). Mohu ti poslat fotku, ale taky to přijde nic moc.
 
Kluci, přemýšlím ještě nad těmi koly na zimu. Mám černé 18 a prostě se mi víc líbí než 18 tmavě šedé (ty mám nachystané na zimu). Přemýšlím nad variantou, že bych přezouval jen gumy (na černých) a těch šedých se někdy za dobrou cenu zbavil, až se objeví kupec.

Plusy:
- hezčí vzhled té černé (subjektivně můj názor)

Mínusy:
- dražší přezouvání
- ničí se kolo při přezouvání? (nemám zkušenosti)
- dostane ten černý lak na kole záhul od kamínků, soli atd?
- možná bude na té černé víc vidět sůl a prostě bordel v zimě (víc než na šedé), protože se auto prakticky moc nedá umývat

No a pak je varianta černé na léto, šedé na zimu a výhody/nevýhody budou asi přesně naopak ;)

Zajímal by mě váš názor do čeho byste šli a proč a vy co máte zkušenosti s přezouváním gum na jedné sadě kol, tak mě zajímá, jak moc kola trpí a jak moc se to zhuntuje po jedné zimě :)

PS: Jdu objednat ty Dunlopy, tak jsem na ně zvědavý :cool:
 
Zimní kola jsem řešil cestou nejmenšího odporu, nejobyčejnější disky ( 16") žádná velká estetika.Na zimní ničení dostačující.
 
Za mě černé na léto, šedivé na zimu. Jak píšeš, sůl a sajrajt v zimě by byl na černých vidět až moc.
Co se týká přezouvání gum, tak dle vlastního uvážení. Pokud máš dobrého mehanika, který ti ty ráfky co půl roku nepodrápe a zároveň Ty, ty gumy sjedeš za dvě sezony, tak asi jo. Ale já bych volil první větu.
 
Za mě černé na léto, šedivé na zimu. Jak píšeš, sůl a sajrajt v zimě by byl na černých vidět až moc.
Co se týká přezouvání gum, tak dle vlastního uvážení. Pokud máš dobrého mehanika, který ti ty ráfky co půl roku nepodrápe a zároveň Ty, ty gumy sjedeš za dvě sezony, tak asi jo. Ale já bych volil první větu.
Díky za názor. Mně ty gumy z předešlé zkušenosti vydrží 4-5 let.
 
Zdravím! Mám dotaz. Už se někdo setkal s tím, že mu byl vyměněn olej a po 200km (po odsání) najde toto?

FBB9E091-2496-4F0B-B514-C931B3F8BFBD.jpeg
 
Zdravím! Mám dotaz. Už se někdo setkal s tím, že mu byl vyměněn olej a po 200km (po odsání) najde toto?

Zobrazit přílohu 31090
Ano, a to když v autorizáku vyměnili olej, ale tak nějak zapomněly na filtr a ten okamžitě kontaminoval nový olej.
Jednak jsem to poznal že filtr oleje (u těchto modelů je plechová patrona) byl špinavý , takže tam byl dlouho. A druhý ukazatel bylo že oleje tam bylo o cca půl centimetru nad ryskou max - nová náplň + stará náplň ve filtru. To z důvodu že hodně autorizáků prostě naleje předepsaný množství aniž by ho odměnili jestli je to málo nebo moc.
 
Ano, a to když v autorizáku vyměnili olej, ale tak nějak zapomněly na filtr a ten okamžitě kontaminoval nový olej.
Paráda ;) Takže teď jen zbývá se domluvit se servisem na nápravě, ke které snad dojde. Plus mi olej ještě o 3dcl přelili. Proto to odsávání. Na měrce to až tak poznat nebylo. Bohužel. Tohle mi přijde opravdu strašné. Já vím, že jsme v ČR, ale i tak...
 
Paráda ;) Takže teď jen zbývá se domluvit se servisem na nápravě, ke které snad dojde. Plus mi olej ještě o 3dcl přelili. Proto to odsávání. Na měrce to až tak poznat nebylo. Bohužel. Tohle mi přijde opravdu strašné. Já vím, že jsme v ČR, ale i tak...
Si byl na Spořilově nebo v Carstaru ? Jejich mekhánici jsou na tohle "opomenutí" experti :joy:
Oni ho právě nepřelili, jen nalili předepsanou dávku aniž by to odměřili + si k tomu přičti objem filtru a máš hodnotu o který je olej nad ryskou max.
 
Si byl na Spořilově nebo v Carstaru ? Jejich mekhánici jsou na tohle "opomenutí" experti :joy:
Zatím nebudu zmiňovat. Psal jsem jim Email dnes večer a čekám na vyjádření. Pak kdyžtak dám info. ;)

EDIT: To je fakt, že to vypadá, že prostě "zapomněli" na filtr. Uvidím, co mi zítra napíše servis. Odpověď už nějak předpokládám. 1. Verze - tak to má vypadat, 2. Verze - Vymýšlím si a olej je určitě z jiného auta nebo něco podobného.
 
Poslední úprava:
Back
Top