• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Tak dnes jsem přišel na pozitivní zjištění. Jen tak jsem si dnes zvednul auto za střed předního nosníku přes dřevo, abych ho nepodrápal a zjistil jsem, že komplet všechny ramena, rám a vše okolo je navaskováno hodně silnou vrstvou vosku. Koukal jsem po 1 zimě na nějakou povrchovou rez a nikde nic. Auto jako nové. 20 najeto. Jsem mile překvapen.
 
Mám totéž. Taková fakt hutna vrstva hnedo průhledného vosku. Na geometrii na to v létě cumeli jako pero s gauče. To se prý Jentak nevidí. Možná jen převozni vosk ale to je snad jedno. Když vidím že i po pár letech má něčí Mazda stále šrouby stříbrné a nikde ani tečka po korozi tak se mi chce tleskat.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Je to vosk co se na Mazdy začal stříkat cca koncem 2014 v přístavu v Antverpách když auto sjelo z lodě. Chrání dobře, ale pouze věci který jsou okem vidět. Na dalších a mnohdy i důležitějších částech není.
 
To jsem právě s tebou probral přes SZ a hodlám teď někdy auto zvednout demontovat plasty odmastit a 6x sprej vosk dinitrol včetně dutin a zakrytych plechů. Tudíž jen dokončit tu hezky započatou péči od výroby

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Takovéhle pískání mi dělala špatně nacvaknutá střešní lišta - takový ten černý plast, ve kterém jsou otvory do instalačních bodů příčníků - na Mazdě 6 a CX3 (stalo se mi na obou, že vepředu vyjela z "kolejnice", protože se ulomila packa...). Nevím jak je má řešené Mazda 3, ale doporučuju na to mrknout. Pak se taky na všech Mazdách může odchlypovat černý plast ve spodním rohu čelního skla, ale taky nevím jestli ho má i nová 3.
Tak jsem vzal včera maskovací pásku co mám na lak, přelepil jsem ten plast vlevo dole u čelního skla a k tomu jsem přelepil začátek střešní lišty (krytka je tam nacvaklá dobře) a stejně to furt píská.

Začne to přesně ve 100 km/hod a přestane to cca od 120 km/hod výš. Takže mi to píská po okreskách furt :joy: Co jsem vypozoroval, tak to začne nad 100 km/hod kdy zároveň plynule akceleruju (mačkám plyn), když ten plyn třeba při 110 km/hod pustím, tak to skoro úplně přestane a při deceleraci taky téměř nic. Až půjdu do servisu, tak to na ně zkusím vytáhnout. No našel jsem na zahraničním fóru, že na předchozí generaci to borcovi dělala AT převodovka a diferenciál. Vyměnili diferenciál a bylo ticho. @Max6 Prosím tě, jak je něco takového možné? Já bych řekl, že to dělá nápor větru na čelní sklo, ale asi to nemám jak ověřit. A nebo by to možná mohlo dělat zpětné zrcátko - to bych mohl zkusit natvrdo sklopit a projet to. A nebo už opravdu zbytková vrstva tekutých stěračů na skle.

https://www.mazda3revolution.com/th...se-when-at-certain-speed.185458/#post-1904138
https://www.mazda3revolution.com/threads/whistle-wind-noise-driver-side.37642/#post-534874
 
@jirin_ Bohužel takhle přes PC nedokážu sloužit. Musel bych to nejdřív slyšet abych nevyjmenoval 100 věcí a ona to nakonec byla 101.
 
Tak jsem vzal včera maskovací pásku co mám na lak, přelepil jsem ten plast vlevo dole u čelního skla a k tomu jsem přelepil začátek střešní lišty (krytka je tam nacvaklá dobře) a stejně to furt píská.

Začne to přesně ve 100 km/hod a přestane to cca od 120 km/hod výš. Takže mi to píská po okreskách furt :joy: Co jsem vypozoroval, tak to začne nad 100 km/hod kdy zároveň plynule akceleruju (mačkám plyn), když ten plyn třeba při 110 km/hod pustím, tak to skoro úplně přestane a při deceleraci taky téměř nic. Až půjdu do servisu, tak to na ně zkusím vytáhnout. No našel jsem na zahraničním fóru, že na předchozí generaci to borcovi dělala AT převodovka a diferenciál. Vyměnili diferenciál a bylo ticho. @Max6 Prosím tě, jak je něco takového možné? Já bych řekl, že to dělá nápor větru na čelní sklo, ale asi to nemám jak ověřit. A nebo by to možná mohlo dělat zpětné zrcátko - to bych mohl zkusit natvrdo sklopit a projet to. A nebo už opravdu zbytková vrstva tekutých stěračů na skle.

https://www.mazda3revolution.com/th...se-when-at-certain-speed.185458/#post-1904138
https://www.mazda3revolution.com/threads/whistle-wind-noise-driver-side.37642/#post-534874
Tohle třeba vůbec nepozoruji. Ani před výměnou čelního skla ani po.
 
Je to vosk co se na Mazdy začal stříkat cca koncem 2014 v přístavu v Antverpách když auto sjelo z lodě. Chrání dobře, ale pouze věci který jsou okem vidět. Na dalších a mnohdy i důležitějších částech není.
Hmmm, pro přepravu na lodi je auto opatřeno konzervací (voskem). Při vylodění ho umyjí a konzervují znovu ? Není možné, že je část konzervace z lodní přepravy na autě ponechána ? Nevím to, proto se ptám. Stejně tak mne napadá, jak to dělali před rokem 2014, taky šlo o lodní dopravu ...
 
Auto je potreba pro prepravu lodi konzervovat?
Jistě, sůl na moři dělá doslova divy. Cituji z jednoho staršího článku:
... to je kapacita zatím jediného centra předdistribuční inspekce (PDI), jehož využívá společnost Mazda, i když je sama neprovozuje. Nejde ovšem jen o inspekci. Auto naložené na plavidlo stráví na moři 28 dní, a je tedy vystaveno ničivým výparům slané vody. Výrobce je proto chrání silnou parafínovou vrstvou. První, čím projde vůz přivezený řidičem z oné obrovité různobarevné plochy do PDI, je mycí tunel, který je této ochranné vrstvy zbaví. Mimochodem část parafínu se využívá k vytápění oné malé továrny PDI, zbytek je od vody separován ještě nad požadavky zdejších přísných ekologických předpisů.
 
Jistě, sůl na moři dělá doslova divy. Cituji z jednoho staršího článku:
... to je kapacita zatím jediného centra předdistribuční inspekce (PDI), jehož využívá společnost Mazda, i když je sama neprovozuje. Nejde ovšem jen o inspekci. Auto naložené na plavidlo stráví na moři 28 dní, a je tedy vystaveno ničivým výparům slané vody. Výrobce je proto chrání silnou parafínovou vrstvou. První, čím projde vůz přivezený řidičem z oné obrovité různobarevné plochy do PDI, je mycí tunel, který je této ochranné vrstvy zbaví. Mimochodem část parafínu se využívá k vytápění oné malé továrny PDI, zbytek je od vody separován ještě nad požadavky zdejších přísných ekologických předpisů.
Tak to musím říct, že po "umytí" přepravního vosku, tam nanesou pořádnou vrstvu nového...
 
Tak to musím říct, že po "umytí" přepravního vosku, tam nanesou pořádnou vrstvu nového...
Jj, jen mne napadlo, jestli je to umytí opravdu tak důkladné, nebo je na některých místech ponechán. Šetří se všude ... a ta pořádná vrstva opravdu spíše připomíná přepravní vosk. Také jsme expedovali stroje do zámoří, opatřené vrstvou Tectylu ...
 
Jj, jen mne napadlo, jestli je to umytí opravdu tak důkladné, nebo je na některých místech ponechán. Šetří se všude ... a ta pořádná vrstva opravdu spíše připomíná přepravní vosk. Také jsme expedovali stroje do zámoří, opatřené vrstvou Tectylu ...
Když ušetří a já na autě budu mít pořádnou vrstvu, proč ne :)
 
Přeprava se děje pomocí roll-on/roll-off lodí, karosérie jsou opatřeny jen běžným nástřikem vosku (průjezdní linka) proti povětrnostním vlivům, interiér fólie, kola zalepena fólií. To co se aplikuje v Antverpách, je ruční nástřik částí podvozku něčím jako Dinitrol Metallic.
 
Přeprava se děje pomocí roll-on/roll-off lodí, karosérie jsou opatřeny jen běžným nástřikem vosku (průjezdní linka) proti povětrnostním vlivům, interiér fólie, kola zalepena fólií. To co se aplikuje v Antverpách, je ruční nástřik částí podvozku něčím jako Dinitrol Metallic.
Já právě koukal, jestli najdu nějaký "rozstřik" na podvozku a vypadá to, že vše co by mělo přijít do kontaktu se solí (samozřejmě jsem neoddekloval komplet auto), tak je konzistentní vrstva. Zvedal jsem auto přes dřevo a samozřejmě mi na něm část toho materiálu zůstala a má žlutý nádech.
 
Back
Top