• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 3

servisni kniha chybí (elek. tento model nemá),
Všechny modely by měly mít elektronickou servisku a to už snad někdy od roku 2005 takže je to nějaké divné
 
O to větší důvod jít od toho. Ale bohužel si to určitě kupce najde
 
servisni kniha chybí (elek. tento model nemá)
Jestli se opravdu neda dopatrat k servisni knizce, pak jen proto, ze nekdo na to nabouchnul VIN co si vymyslel a v Mazda-servisu jej vubec neznaji. A takove svinarny se delaji opravdu jen kdyz to jinak nejde (treba ze se vemou dve-tri totalky, a z nich se svari uplne "nove" auto). Ruce pryc...
 
Pokud není elektronická servisní knížka, tak by měla být k dispozici papírová servisní knížka nebo faktury s rozpisem práce. I já sám svýmu autu vystavuju servisní deníky, protože nechci platit Lexusu za přístup k zápisu do el.knížky a až to budu za 300 let prodávat do BBB auto, tak aby byl nějaký papír, co se s autem dělalo, který jestli předají dalšímu majiteli bude fajn, ale mě už to bude jedno.

Často se setkávám, že při prodeji mimo bazar kolikrát lidem postačí i fórum jako je tohle, když tam bejvalý majitel vedl nějaký info.
 
Pokud není elektronická servisní knížka, tak by měla být k dispozici papírová servisní knížka nebo faktury s rozpisem práce. I já sám svýmu autu vystavuju servisní deníky, protože nechci platit Lexusu za přístup k zápisu do el.knížky a až to budu za 300 let prodávat do BBB auto, tak aby byl nějaký papír, co se s autem dělalo, který jestli předají dalšímu majiteli bude fajn, ale mě už to bude jedno.

Často se setkávám, že při prodeji mimo bazar kolikrát lidem postačí i fórum jako je tohle, když tam bejvalý majitel vedl nějaký info.
Viz poslední věta: spousta lidí jsou jen uživatelé auta co točí volantem a tankují palivo, mají ho jen k přemístění z bodu A do B a nic víc je nezajímá. A ti nikde nekoukají na fora nebo skupiny a už vůbec se nehlási do nějakých klubů a klanů. Takže to jde úplně mimo ně
 
Souhlas. Já jako posedlý detailista jestliže se rozhodnu prodat své auta, tak vždy mám nějaké zájemce v okruhu lidí kolem mě, pač vědí, že auto dostalo větší péči než já sám sobě + všechno mám dokumentovaný a vedu si servisní úkony a úpravy apod. Při hledání Mazdy jsem často narazil na naleštěné auto zvenčí, aby na omak působilo jako opečovávaná fajnovka, ale po usednutí do interiéru/náhledu na podvozek či provozní kapaliny a jiná skrytá místa bylo jasno, že to bylo v rukou "provozovatele" bez zájmu o auto a pro účely přemístit se z A do B kdekoli jakkoli. Od toho raději vždy utíkám...

Propo: elektronická servisní knížka je v tomto případě naprosto neadekvátní důkaz péče. Příkladem já. Auto jsem zakoupil se zápisem 1. garanční prohlídky v el. knížce. Po tom, co jsem už věděl, jakým způsobem "mění" olej a filtry a obecně přistupují k autu, jsem další garanční prohlídku neabsolvoval a pokračoval ve vlastní pravidelné péči s rizikem ztráty záruky. Ale u těchto aut se toho příliš neopravuje, tak jsem to riskl. Stačí takové zkušenosti, že výměna oleje probíhá naředěním starého a filtry najdete v autě staré ačkoli je psáno, že byla provedena výměna, mladý floutek vám sedí na sedačce v montérkách a kouří v autě, pač se baví zrovna s kolegou na dílně apod. Tohle pro mě není důkaz nějaké péče. Já do auta liju pravidelně kvalitní olej/ pravidelně měním brzdovku/ filtry apod a vše si dokumentuji + úpravy a vylepšení nafoceno v archívu. Jenže takových je hold po světě málo a takové auto se hledá jen těžko. Dá se obecně říct, že ideální koupě je od lidí, kteří prodávají své auto a jsou členy těchto fór, pač se pravidelně starají a zajímají. Přes bazary to bude vždy 50/50. A jestliže má auto podezřele nízkou cenu, tak obzvlášť bude něco asi špatně.
 
Poslední úprava:
Ahoj, také intezivně hledám Mazdu 3 BM 88 kW, mám nějaké tipy prosím o zhodnocení/případně doporučení pokud víte o jiném kusu :) Jsem od Frýdku-Místku tož ta Plzeň/Most apod. jsou sice zde doporučení/ověření prodejci, nicméně není v časových možnost to "objet" všecko...a je jich teď na prodej dost, úplný základ je výhřev a aut. klima, zadní senzory, + váhám zda xenony nebo by stačil i halogen - šeroslepost je sfiňa a srnek/kanců tu pobíhá dost :D




 
Trochu mimo tema, a urcite hodne subjektivne: Neni rozumny pockat, jestli trochu nespadnou v blizici se ekonomicke krizi ty ceny? Nebo koupit primo v zahranici a nezivit dovozce s marzi 100 tis na kusu. Prijde mi to jako cim dal vetsi ulet, sedmi nebo osmilety auta casto za 70 % ceny, co stala nova… Cca pred rokem nekde nekdo shanel asi ctyrletou trojku, budget kolem pul mega, a ja teda radsi za vicemene identickou cenu nasel ctyrmesicni predvadecku se zarukou - a jak se casem zvedla standardni vybava, tak novy model ma vicemene vse dulezite v zakladu.
 
Za sebe nemohu souhlasit. Tyhle Mazdy si drží cenu pač to ještě pořád je poctivá atmosféra s viceprvkem a bez vypínání válců. Dnešní trh je zaplaven turbo chudinkami a je logické že BM s najezdem 100 tisíc pod 300 000Kc jen nějaká šmela. Já roční BN kupoval za něco málo přes 400 000kc a dnes s malým najezdem a stejnou výbavou se pohybují 400 - 450 000kc.
Pochybuji že se to nějak výrazně pohne dolů. Stačí se podívat na ostatní auta. Za mě jsou třeba hodně natažené CX5 pač teď jsou suv v kurzu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Cx5 ztraci mnohem vic, nez trojky. Porad samozrejme min, nez bylo driv obvykle - to ja nepopiram, ze kdyz nova auta zdrazila o 15 - 20 %, ze tolik mohly zdrazit ojetiny. Jenze je absurdni, ze se petilety auto prodava za vic, nez predvadecka (a cilovka kupcu ojetin se s kupci novych az tak nepotkava, takze diky tomu je to mozny i soubezne; nekonkuruje si to). To u cx5 rozhodne ne… 350 staly pred par lety trilety trojky ve strednich/nizsich vybavach na 16”, a je neco shnileho ve state danskem, kdyz by to najednou stalo to samy po dalsich peti letech a desitkach tisic km na tacho. V zahranici se to navic tolik nedeje, pokles cen zpomalil, ale neobratil se do opacneho smeru.

Ale vsechno je to samozrejme muj subjektivni nazor. Jini lide budou mit jine subjektivni nazory :). A je jasny, ze kdyz se to furt za ty ceny prodava, lidi jsou ochotni to porad platit… ale aby to nebylo jako nemovitosti v Praze, kdy loni se zbedovanybyt v panelaku neohral ani pet dnu, a letos je to i s 20% slevou mesice neprodejne…
 
Poslední úprava:
Predvadecka trojky za kolik? Moje trojka stálá nová 550 tisíc. Nová BP v podobné výbavě stojí cca o 100 000kc více. Tazatel řeší auto s vyšším najezdem a cenou kolem 330 000kc. Proti konkurenci měla BM BN poměrně nízké ceny. Nová v plné palbě vyšla na 600 000kc. Nedivím se tedy že nepadaji na ceně když obyčejný focus golf nebo Astra vyšli dráž. To auto má umernou cenu ojetiny k tomu co nabízí. Podívej se na jiné výrobce co nabízí za podobné ceny. Za mě je nesmysl aby aktuálně BM padali pod tři kila a když už tak je to dodelana mrcha v dieslu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ceny ojetin teď aktuálně nepůjdou dolů, protože nových aut je nedostatek a zároveň nový auta zdražily jako prase (děkuji převážně úředníků za tento počin) + hodně lidí než aby kupovali auto raději zaplatí za jídlo a elektriku. Svoje auto bych teď třeba prodal o cca 20000-30000Kč dráž než jsem ho před dvěma lety koupil a to bude autíčku za chvíli 12 let. Přitom je mi jasný, že to je jen nějaká naprosto umělá cena a pokud by vše bylo v pořádku, tak bych ho měl spíš prodat levněji.
Svět se v prdel obrací a za chvíli tu budeme jak na Kubě = leštit veterány.
 
Poslední úprava:
Taky říkám, že ty ceny jsou nemravné :rolleyes:
Někde jsem četl, že T. Baťa kdysi dávno řekl: „To, čemu jsme zvyklí říkat hospodářská krize je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek.“ Asi na tom něco i bude ?
 
BM 2014 se 100k jsem pred rokem bral za 310k, co jsem prubezne koukal tak od te doby se cena drzi porad stejne a tydle auta mizi hodne rychle...
S tim jak je v haji trh s autama, ekonomika a vsechno kolem tak pochybuju ze to bude v dohledne dobe lepsi...a inflace 18% tomu urcite vubec nepomuze
 
No přesně nějaký takový dialog jsem vedl sám se sebou, ale 2. Auto musím řešit teď, opravdu to BM mi přijde poměr cena výkon komfort spolehlivost jako hodně dobré, s cenami a jejich vývojem souhlasím jsou prestrelene, ale díky cenám nových aut,plus inflace... každopádně nějaké doporuceni co by z tohoto vypadlo nejlépe? Olomouc mám blízko a určitě tam pojedu...ty ostatní mám dost z ruky...
 
Olomouc vypada pekne (ja bych bilou ale nechtel) a borec podle inzeratu vypada ze taha mazdy pravidelne...
jnak mam pocit ze je vybava nebude Revolution ale Sportsline, jsou tam nejaky drobny rozdily
 
Za mě opět doporučím Plzeňského prodejce (Druztová u Plzně)
Sleduju ho dlouho a má vždy fakt pěkný auta. I ta moje M6 byla krásná. Mazdiček natahal desítky.
Zrovna on mi říkal, že M3 a M6 kupujou ojetý i němčouři, prostě nechtěj tříválce, tak jako my.Stáva se mu, že na inzerent chce prodat auto jen do německa.
No a ceny si myslím dolů jen tak nepůjdou..
 
Prodejce neznám, ale vůz v Olomouci se mi taky zamlouvá. Hodně štěstí…
 
Díky za info, názory, také to beru tak, že bílá v Olmiku je jasná věc na prověření...teoreticky zítra snad budu vědět :) dříve jsem měl 323BA z Hirošimi, tož uvidíme :)
BTW kdyby to klaplo tož se rád přidám do klubu :D Jinak ta bílá perleť nevypadá špatně, ale červená je klasika...ještě vážně uvažuju vzhledem k referencím, stáří o té M3 z Chomutova - No1.Cars...
 
Predvadecka trojky za kolik? Moje trojka stálá nová 550 tisíc. Nová BP v podobné výbavě stojí cca o 100 000kc více. Tazatel řeší auto s vyšším najezdem a cenou kolem 330 000kc. Proti konkurenci měla BM BN poměrně nízké ceny. Nová v plné palbě vyšla na 600 000kc. Nedivím se tedy že nepadaji na ceně když obyčejný focus golf nebo Astra vyšli dráž. To auto má umernou cenu ojetiny k tomu co nabízí. Podívej se na jiné výrobce co nabízí za podobné ceny. Za mě je nesmysl aby aktuálně BM padali pod tři kila a když už tak je to dodelana mrcha v dieslu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Prosim precti si to jeste jednou. Psal jsem o nekom, kdo asi pred rokem shanel cca triletou az petiletou trojku a byl ochotny dat az 500, za coz pred rokem byly k mani i nejake predvadecky uplne nove generace trojky (teda asi za 530). Letos uz vidim nejlevnejsi za 595, ale treba by se jeste neco ukecalo, kazdopadne rozdil mezi 595 za uplne novy auto s vicemene plnou zarukou, s rozhodne pohodlnejsim podvozkem, lepsim interierem, o parnik lepsim odhlucnenim, vs treba 450, za co se prodavaji ctyr a petilety Revolutiony predchozi generace v hezkym stavu... zrovna je teda v nabidce jedna 4.5 leta za 430, ale to byla v posledni dobe spis vyjimka.

Co se tyka cen a jejich poklesu. V dobe, kdy jsem treba ja kupoval novou 3 (2015), mely Mazdy v CR tak mizerne prodeje, a prodejci jeste i nejake marze, ze slevu daval kazdy prodejce, jen se stacilo zeptat... Takze 3 v Revolutionu 165k s priplatkovou barvou stala realne 500, na stejnou cenu jsem tenkrat dostal nabidku od vic prodejcu. Vic ojeta predvadecka (2000 na tacho treba) se dala i nekde kolem 470. Kdyz jsem ji prodaval za 400, byly jich za 400 mraky (vetsinou ale dovozy + ja mel luxusni stav), s nizsima vybavama i za 330 - 360 tisic. A to se bavime o 3/2015 vyrobe, a prodeji dvoulete... Jestli v roce 2017 nekdo koupil 2014tku za 330, pet let s ni jezdi, a ted ji dokaze prodat zase za 330, parada. Ale podle me to neni nic jineho, nez docasna degenerace trhu, ktera jako kazda jina degenerace/anomalie odezni, stejne jako u tech prehratych nemovitosti. To byla cela moje pointa. Je nesmyslne, kdyz ceny novych aut rostou o procenta, nikoliv vysoke desitky procent, aby ceny ojetin nejen neklesaly, ale rostly, i navzdory zvetsujicimu se najezdu a stari... neni to sberatelsky artefakt v limitovanem mnozstvi (coz je temer jedina vyjimka, u ktere takove trzni chovani plati i navzdory zvysujicimu se opotrebeni).
 
Back
Top