• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 3

No přesně nějaký takový dialog jsem vedl sám se sebou, ale 2. Auto musím řešit teď, opravdu to BM mi přijde poměr cena výkon komfort spolehlivost jako hodně dobré, s cenami a jejich vývojem souhlasím jsou prestrelene, ale díky cenám nových aut,plus inflace... každopádně nějaké doporuceni co by z tohoto vypadlo nejlépe? Olomouc mám blízko a určitě tam pojedu...ty ostatní mám dost z ruky...
Jako ja samozrejme drzim palce a nechci od toho odrazovat. Jak jsem sam psal, to ze za ty ceny jsou v nabidkach asi znamena, ze se za ty ceny fakt prodavaji. Ale jak jsem take psal v prvnim komentari, nestalo by za to se podivat treba na zahranicni inzerci? Jen rychly pohled do mobile.de odhalil nekolik kusu kolem 10 tis eur, coz je cca 243 tis, dovoz na zakazku stoji cca desitku... jasne, sebere to nejaky cas, ale kdyz nejaky odkazovany stoji kolem 320, rozdil 253 vs. 320 mi prijde jako docela velkej. Tu zahranicni cenu kolem 250 bych za treba sestilety auto stredni tridy povazoval jako odpovidajici, vzhledem k tomu, kolik staly nove. Samozrejme je mozny, ze vsechno co v inzerci v zahranici vidim, jsou vraky, ale o tom dost pochybuju - ostatne ti co to v CR prodavaji prave tyhle auta tahaji a delaji na nich prave tech 60 - 100 litru zisku na kus (coz jim samozrejme preju, pokud jim to trh dava).

Proto mi prave prijde, ze ten trh je takhle nejvic prehraty v CR. A samozrejme cesti (pre-)prodejci budou tvrdit, ze u nich chtej nakupovat i Nemci, protoze nabizej lepsi kusy za lepsi cenu, nez v zahranici. Tak urcite :). Je to preci jejich byznys, presvedcit ceskeho zakaznika, at nevaha a polozi bankovky na prkno, jinak mu utece zivotni prilezitost, o kterou se pere cely svet.
 
Poslední úprava:
Osobně nevím, proč se mezi lidmi říká, že mazda je prostě dražší auto když i z toho co píšeš a obecně napříč modely je naopak jedna z nejlevnějších po Korejcich a přitom nabízí skvělá auta. Každý druhý na mě vždy argument "no jo mazda, ale ta stojí taky jiný prachy". A teď připomínka a některým možná zvednu mandle, ale právě je téměř 3 roky zpět měl rozpočet půl milionu a chtěl jsem M3 BM BN. Po pár ukázkách se mi více líbila ta po faceliftu. Pak si říkám, nedávno vyšla BP a ve slabším vybavení a základním motorem šla sehnat nová v mém rozpočtu. Tak jsem ji projel na 2 dni při zapůjčení v Táboře. A suma sumárum : koupil jsem za 400 000kc raději téměř novou BN v téměř plné výbavě. Důvod? Osobně se mi více líbí, má viceprvek a hlavně celkem výrazně živější motor. Interiér je skvělý a mě vyhovuje ačkoli nutno uznat že BP ho má o dost lepší a BP lépe tlumí a lépe i odhlučněna. Ale žádný z těchto argumentů mě tehdy nepřesvědčil. Navíc má o něco méně místa v kufru i na zadních sedadlech a to je už i u BN na pováženou. Samozřejmě že BP je skvělé auto a ročník 2021 a víc už má většinu much vychytanych. Jinak z toho co poslal tazatel se mi též nejvíce zamlouvá bílá perleť z Olomouce. To chce ale řádně okouknout a projet.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Rozdil objemu kufru mezi genracemi BM/BN a BP jsou 4 jedenapullitrove PET lahve :) (6 litru). S nasima detskyma sedackama to vzadu bylo cca stejny, i kdyz daval jsem to do 3 BP sedan a mel jsem 3 BM hatch (ale myslim ze u trojky je sedan uvnitr stejne dlouhej, jako hatch, nikoliv delsi jako u Sestky).
 
Řeším hatchback a ten je u BP 334l vs 365l u BN/BM. Neříkám že to jsou velké rozdíly ale tady se počítá každý cm.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
358 vs. 364 (Edit to jsem nasel v zahranici, u nas se udava ted hodnota VDA, ktera je 334, ale nevim jestli se udavala VDA i u ty predchozi generace... zrejme ne - https://www.parkers.co.uk/mazda/3/review/practicality/). A nasel jsem i rozmery interieru vzadu, sirka v oblasti stehen je u BP o 6 cm mensi, delka k zadnim sedakum o 1.8cm nizsi. Takze s detskou sedackou, se kterou sirku nepoznam, jsem bez primeho srovnani nemohl poznat tak maly rozdil, jako je 1.8cm... proste to porad neslo s tou protismernou realne provozovat :D (uvazoval jsem tehda o prodeji 6, a o porizeni opet 3, protoze me fakt nadchlo to ticho a pohodli, a o 200 nizsi cena, nez za dalsi Sestku, u ktere jsem stejne skoncil).
 
Poslední úprava:
No protismernou provozujeme i my. Bez té plastové postavy lze použít i sedadlo přední. Při použití té postavy se musí přední sedadlo narazit až k palubce a tudíž je použitelné pouze na věci. Ale stále se bavíme o hatchbacku, který je jakýmsi univerzálním kompromisem. Každopádně o dost stisnenejsi pocit mám v BP vzadu a též kufru pohledove působí dost menší. BN BM mají mělký ale široký a hluboký což se mi osvědčilo dost jako praktické. Ale to je mimo téma tazatele. Za mě je prostě 330 tisíc za hezkou 7 let starou mazdu ještě dobrá cena. Stačí se podívat co za tuhle cenu koupíte od ostatních výrobců a s jakým najezdem motorem a výbavou. Já osobně vubec nelituji koupě M3 za o dost větší peníze včetně dalších úprav, pač to auto skvělé funguje a vysloveně baví. Jediné minus je že občas hold bojuji s nedostatkem místa ale to se bavíme o týdenní letní dovolené s malým batoletem + 3 dospělí. Tam už je limit, co je tohle auto schopno pojmout.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tož byl tam nějaký rychlejší pistolník, takže Olomouc nic...
Měl bych dotaz je opravdu tak velký rozdíl mezi standart audio a Bose systémem ( tím nezkorodovaným :D) ? Jsem trochu audiofil tak mě to trochu nadchlo... naživo jsem slyšel pouze Bose v Mazdě 6 2014+? a to bylo pěkné...

BTW M3 Urban limited edice byla něčím spešl? celkem o tom Chomutovu uvažuji, tažné, 2015/9, xenony, HUD, výhřev, takže vše tam je...
 
Einen Preisvorteil von bis zu 1.300 Euro soll das Sondermodell «Urban Limited» des Mazda3 bieten. Das auf 1500 Exemplare limitierte Editionsmodell verfügt über 18-Zoll-Alufelgen, Rückfahrkamera sowie ein Head-up-Display und ist ausschließlich als Benziner mit 88 kW/120 PS verfügbar. Der Preis beträgt 22.290 Euro.
Pokud spravne chapu bylo vyrobeno jen 1500 kusu, ma navic 18" Alu, couvaci kameru a HUD...
oproti me Sportsline(nemecka revolution) je tam navic jen ta couvaci kamera, ja mam jen senzory

Bose je tusim 6 repraku s vlastnim zesilovacem, klasika jsou jen 4 krmeny primo radiem.
 
No, minimálně máš důkaz, že ceny trh akceptuje :innocent:
Z Chomutova pocházím, občas se tam i teď mihnu, ale netušil jsem, že tam takový autosalon existuje.
Je to vlastně stará cesta do NDR, začínající stoupání a hned u vodárny..., tedy usuzuji dle fotek/webu.
Naše M3 byla objednána 10/2016 a z těch časů mám Mazda brožuru, resp. třeba Ti pomůže kolem existující výbavy (jako pro komparaci a tak).
 

Přílohy

Díky moc za info, je pravda že ty ceny prostě takové jsou plusminus i v zahraničí, když se teda porovná porovnatelná výbava stáří apod... Btw teď se nám doma nějak mele a nemám prostor ted tyto 2 týdny někam vyjet...ten Chomutov vypadá dobře VIN kód by někdo tady mohl detailněji prověřit? Prý to bylo servisovano přímo u Mazdy celou dobu...a jestli je někdo poblíž z Chomutova jsou na ten autosalon nějaké reference řekl bych osobní? Btw nemá v podstatě přední senzory a Bose audio, na druhé straně když vidíte auta navzájem na srazech je ten Bose systém fakt tak dobrý anebo je lepší udělat odhlučnění dveří a dát časem vlastní audio s rozumným poměrem cena kvalita?
 
ty predni senzory by me mrzely, uz jsem si na ne zvykl :)
ja jsem hudebni poleno takze bose-nebose neposoudim ale vetsina lidi si BM tlumi pokud chce slusnou hudbu, i s bose
 
Za mě přední senzory neřešit. Podle mě je větší využitelnost těch zadních s kamerou.
Bose též neřešit. Rezne ta ozvučnice a pokud vytlumis dveře tak těžko poznáš rozdíl v reprodukci. I ty základní hrají velmi dobře. Tuším že Blaukpunkt. HUD displej na sklíčko nic moc. Je to fajn ale návyková je až nová varianta s promítáním přímo na sklo. Perfektní je vyhrev volantu a LED světla.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Sto lidi sto chuti, bi-xenony v BM trojce svitily lip, nez ta jejich prvni verze ledkovych (myslim ze je posilovali az po negativni kritize z americkeho institutu bezpecnosti, tzn. nekdy v lete 2019 - aspon na 6 a CX-5), Bose za me hraje vyrazne lepe, nez ne-Bose, uz diky pritomnosti centerpoint speakeru uprostred pristrojovky a vice repro a vetsimu vykonu - to nejde dohnat vytlumenim. Do dveri tece at jsou Bose, nebo nikoliv. Parkovaci senzory docenovala vzdy hlavne zena, ale je fakt, ze by ji mozna uplne stacila zadni kamera, ktera se da nechat udelat neorigo cca za desitku i s praci. Vyhrev volantu je sice fajn, ale je to asi featura, kterou bych u kazdyho auta nejvic omrzel, kdybych za to mel platit :)
 
No s tebou vždy nějak nemohu souhlasit Jezdil jsem za tmy z BM xenon a naopak jsem se ptal jestli je to obyc halogen. Naprosto horší svit než má BN 2018 v led. A Bose jsem jezdil též a je tam příliš málo rozdílu pokud vytlumim dveře. Každý má na to jiný náhled. To chápu. Léto 2019 už snad BN výroba nebyla? Ta končila prelonem roku a vznikala první série BP.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Porovnavali jste to mezi dvema "novyma" autama s orig. vybojkama? Kdyz jsem mel ani ne dvouletou 3 BM na podzim (kratke dny) v servisu s naraznikem, dostal jsem behem toho 3 BN Takumi (tzn. neadaptivni LED) a rozhodne to bylo horsi, stejne jako u Sestky behem tehdejsiho prerodu z bi-xenonu na LED, do doby nez to u 6 a CX-5 fixnuli v prubehu jara-leta 2019 (bohuzel moje 6 a CX-5 byly vyrobene tesne pred tim). Bi-xenony i mely z duvodu svetelneho vykonu povinne ostrikovace, u LED byl snizeny svetelny vykon (pod 2000lm), aby se obesly bez nich. Xenon ma (subjektivne) daleko prijemnejsi prechod do dalky a nema tak ostrou hranu, a take neni tak bily, coz nekomu muze prijit jako horsi, mne to ale prijde teda prijemnejsi... xenon proste "hasne" linearneji a osvicuje i mimo kuzel, LED jsou u Mazdy hodne ostre na hrane. Zarici hrana dela vizualni kontrast s tmou okolo - kdyz se budete divat ve tme na rozsvicenou zarovku, neuvidite, co je okolo ni... podobny efekt. Zaroven ten jas az do hrany muze snadno pusobit jako vetsi vykon, i kdyz uz pak dal, v mistech, kde by mi xenon nabizel jeste trochu osviceni, vidim jen tmu.

Samozrejme xenon i LED casem ztraceji vykon, takze je mozne, ze dnes v bazarech na tom budou starsi xenony hure, protoze budou v prumeru starsi... taky u nich mozna trpi vic material svetlometu, protoze vyrazne vic hreji. Takze bych i souhlasil s tim, ze u ojetiny je to nevyzpytatelne, ale u "nove" to bylo jak pisu vyse.
 
Tak zrovna tu BN Takumi mám.
Známý má stále BM 2016 Revolution.
Tehdy mé auto 2 roky stáří a BM 4 roky.
O mnoho lépe svítila právě BN s LED.
A pochybuji že by na facelift cpali něco, co budu svoji funkci snad horší než předešlé. Ale to nemá smysl. Zřejmě máme každý svůj názor. Ty ledky jsou jedno z nej na autě. Svítí fakt pěkně. Nehledě že xenon se musí řešit jako žárovky, kdežto led přežijí i to auto a takové věci mě baví. Používáš a neresis.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Lumeny neokecáš, cokoliv potkávacího se světelným tokem 2000 lm na jeden zdroj musí mít ostřikovače.
 
Back
Top