• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6 GH

Ohledně origo odhlučnění, octavia 3 má zespodu koberce tenkou vrstvu jakyhosi filcu, GH má jen koberec, zbytek je nastejno
 
No tipol som si, ze M6 kedze je orientovana na co najnizsiu hmotnost tej izolacie asi nema vela. Nieco sa asi da dodatocne pridat, otazka je aky bude vysledny efekt.

Vcera pri googlovani som nasiel zaujimavy clanok o odhlucneni OIII: http://www.tlmenie.sk/blog/clanok/ako-odhlucnit-vytlmit-a-ozvucit-novu-skoda-octavia-3-2.html a ze aj po velkom tlmeni bol vysledny efekt sporny, nakolko je tam problem s prenosom vibracii toho naftaku do karoserie, co sposobuje dunenie. To by napriklad pri M6 v benzine nemusel byt problem.

Tiez M6 ma myslim dost komplikovany podvozok, nieco na sposob premioviek a to by tiez malo prispiet k nizsiemu hluku. Problem tam asi fakt bude hlavne to tlmenie.

Aby som Vam ale "nezasieral" Mazdacke forum Octaviu ... je tam v pripade kupy M6 v benzine (pocitam s 2.0 benzinom) nejaky vaznejsi potencionalny problem ktoreho by som sa mal obavat a mohol by byt v buducnosti nakladny na servis ?

Tyka sa to asi (zial) hlavne predFL verzie. Tie po FL su zase trochu drahsie, je ich menej a zase by som sa dostal na hranu rozpoctu, cim by som asi nic neziskal.

Pripadne este mozno porovnanie s M3, kedze sme na Mazda fore (neviem oznacenie generacie, ale su to tie rocniky ako GHcko ). S tou som v 1.6i chvilu jazdil a pokial je M6 citelne lepsia, tak to by sa snad prezit dalo.
 
Alebo stavit na nieco starsie, menej komplikovane, co su typicky atmosfericki japonci ako Accord (v benzine prakticky nezohnatelny, alebo len s automatom)
Hej a za Accorda nevie co by chceli, ked uz nejaky 2.0 alebo 2.4 je. No a co Toyota Avensis T27 kombik? 2.0 aj 1.8 atmosfera bez priameho vstrikovania.
Ja ked som bol robit geometriu, tak som tam stretol znameho a pytam se sa ho, tak co este robis a tahas z D Toyoty? On ze uz tolko nie, lebo nemal pak servis. Tak presel na koncern, kde sa toho opravuje o vela viac.
 
No tipol som si, ze M6 kedze je orientovana na co najnizsiu hmotnost tej izolacie asi nema vela. Nieco sa asi da dodatocne pridat, otazka je aky bude vysledny efekt.

Vcera pri googlovani som nasiel zaujimavy clanok o odhlucneni OIII: http://www.tlmenie.sk/blog/clanok/ako-odhlucnit-vytlmit-a-ozvucit-novu-skoda-octavia-3-2.html a ze aj po velkom tlmeni bol vysledny efekt sporny, nakolko je tam problem s prenosom vibracii toho naftaku do karoserie, co sposobuje dunenie. To by napriklad pri M6 v benzine nemusel byt problem.

Tiez M6 ma myslim dost komplikovany podvozok, nieco na sposob premioviek a to by tiez malo prispiet k nizsiemu hluku. Problem tam asi fakt bude hlavne to tlmenie.

Aby som Vam ale "nezasieral" Mazdacke forum Octaviu ... je tam v pripade kupy M6 v benzine (pocitam s 2.0 benzinom) nejaky vaznejsi potencionalny problem ktoreho by som sa mal obavat a mohol by byt v buducnosti nakladny na servis ?

Tyka sa to asi (zial) hlavne predFL verzie. Tie po FL su zase trochu drahsie, je ich menej a zase by som sa dostal na hranu rozpoctu, cim by som asi nic neziskal.

Pripadne este mozno porovnanie s M3, kedze sme na Mazda fore (neviem oznacenie generacie, ale su to tie rocniky ako GHcko ). S tou som v 1.6i chvilu jazdil a pokial je M6 citelne lepsia, tak to by sa snad prezit dalo.
Pred FL bude este bez priameho vstrikovsnia, co je dobre. Ale neviem kedy presne uz to bolo DISI. M3 BL 2.0 sa take robilo aj s aj bez DISI. M3 111kW je DISI M3 110kW je pure armo. Motory su rovnake Ford Duratec. Ale M3 je sedan alebo hatch. Kombi sa nerobilo. M3 BK ma zaklad podvozoka ako Ford Focus (to bol vtedy najlepsi v triede) a Volvo S40/V50. U S40/V50 a M3 BL je ale viac prepracovany. Este pozri aj na Volvo V50 ked chces kombi. Maju dobre benzin atmo 5valce aj raketu T5 s turbom. A aj diesel D5 je drziak.
 
Hej a za Accorda nevie co by chceli, ked uz nejaky 2.0 alebo 2.4 je. No a co Toyota Avensis T27 kombik? 2.0 aj 1.8 atmosfera bez priameho vstrikovania.
Ja ked som bol robit geometriu, tak som tam stretol znameho a pytam se sa ho, tak co este robis a tahas z D Toyoty? On ze uz tolko nie, lebo nemal pak servis. Tak presel na koncern, kde sa toho opravuje o vela
U Avensisu je problem s tym, ze by som asi neprekusol interier. Vlastne som dufal, ze kvalitou a spolahlivostou je na tom GH podobne, len to proste lepsie vyzera a jazdi :)
 
No upřímně Toyoty - hlavně ty nový z posledních let jsou vevnitř jak laciná plastová hračka, teď jsem na dílnu najížděl novým avensisem a když jsem vzal za madlo dveří, tak to vrzalo tak , že jsem se až lekl, aby mě nezůstalo v ruce. Tapecy dveří jsou tak lehký a měkký jak kdyby byly z papíru, koberec extra tenkej jen aby tam nějákej byl - když člověk např ten koberec vytahuje kvůli podlaze , tak musí dávat sakra pozor aby se mu to pod rukama neroztrhlo .... no a třeba nový vozy KIA , to je to samý ....
 
Pri tych Toyotach asi ide hlavne o tu elektroniku a motor, nic z toho neodpadava atd. Nejake muchy asi tiez maju, ale popravde, v modernej Toyote som nesedel.

To zase naopak take nove Peugeoty mi pride v interieri dost kvalitne, ale naopak ta technika ... to uplne Toyota nie je :D
Z toho GHcka mam ale z hodnoteni dost dobry pocit. Vek na tom interieri uz poznat, ale zaroven tak zle nevyzera ... vyzera to sportovo a taky ten jednoduchy pasik ako displej vlastne v tych casoch malo aj BMW, ak si clovek nepriplatil za i-Drive
 
V GH je interiér řekl bych slušnej. Měl jsem v rukách novej Peugeot 208 (Rasťo Chvala z Garáž.tv) a musím říct, že zpracování bylo na kategorii auta hodně slušný a navíc se to i dobře rozdělávalo a zase montovalo zpět a vše po složení sedělo jako mělo, neodstávalo ... to u té toyoty jsem z toho moc dobrej pocit neměl , např krytky výškových repro pod oknem byly jak z papíru a jejich demontáž byl porod (aby nepraskly) díky měkosti materiálu a řekl bych že po takové druhé demontáži ta krytka už bude docela odstávat což u aut rozhodně běžný není
 
U Avensisu je problem s tym, ze by som asi neprekusol interier. Vlastne som dufal, ze kvalitou a spolahlivostou je na tom GH podobne, len to proste lepsie vyzera a jazdi :)
A nepozeral si tie starsi T25? T27 mi pride ze maju interier ok. T27 su 1.8 108kW a 2.0 112kW. Motor je tak rovnako, maju retaz a ked to nebude DISI tak aj vstrekovanie. Len Toyota ma inak vvt-i, jednodussi prednu napravu a automat variator. A nie je liftback v ponuke. Co sa hrdze tyka, tak na tom bude lepsie celkovo Toyota. Ale to uz je aj o konkretnom kusku.
 
Nastastie sa daju pazvuky interieru vyriesit zvysenim hlasitosti na radiu. Inak akekolvek auto kupis s vekom okolo 10r, tak tam budu veci, ktore budu proste pred vymenou alebo na vymenu, zalezi na stasti. Jasne, ze na GH su nahradne diely trochu drahsie tie podvozkove napriklad, je to najmenej predavana 6ka historicky, tak dielov je menej a su drahsie. Co sa tyka spolahlivosti benzinoveho motora, tak 2.0 nemavaju ten problem s prvym katalyzatorom ako 2.5, rozvody ak niekto meni tak hadam daleko nad 200tisic najazd, po kupe vymenis sviecky, olej, brzdovku, pripadne nejake platnicky brzdove a bude to jazdit donekonecna, ak nema extremnu spotrebu oleja. Gh nehrdzaveju dokym to niekto neparkuje na mokrej trave celozivotne. Pred kupou skontrolujes spotrebne materialy ako kotuce, spojku, nejake silentbloky capy tlmice na podvozku, sekundarny rozvod zvuk, pneumatiky a kedtak zato zjednas nizsiu cenu. Vodicova sedacka moze vrzgat, vzpery kufra slabe - nato su zvolavacie akcie. Vyfuk moze byt uz docela hrdzavy po 10r. Nejaka vyrazne nepodarena vec na tom aute nieje, do momentu kym sa nezvezies s 2.5 :cool:
Mondeo mk4 bude pohodlnejsie na dialnicu a ma dobry dizajn exterieru podla mna a modernejsi interier.
Passat B6 a octavia 2 je koncernove auto bez duse, ale s tdi to pojede a je to praktickejsie ako mazda.
Benzinovy Accord sa vraj neda zohnat.
Avensis je taka pohodlna lod na kolesach a T27 asi najskaredsie z nich, ako vsetky Toyoty v tom dizajne, priestor vovnutri bude mensi.
Gh je asi podvozkovo najtvrdsie rodinne auto, ale ma nizku hmotnost a dobre to lieta po okreskach :D
 
no_hits: Celkovo az je mi divne, ze to hovorim, ale tie nove Peugeoty sa mi celkom pacia. Aj navrhnute to je hlavne na komfort, co by mi aktualne asi vyhovovalo. Plus ceny jazdeniek aspon u nas su o dost nizsie nez u japoncov/koncernu. Problem je len ten servis, lebo inak som nad 308 dost uvazoval.

Junquiera: myslel som nieco taketo, ale v benzine : https://auto.bazos.sk/inzerat/129050400/toyota-avensis-combi-20l-d-4d-style-edition.php

Kuko116: Priestor vo vnutri problem nie je. Je to problem aj Accordu, ale to je mi fuk. Vzadu sa niekto vyskytne prilezitostne.
A ano, Accord ... par ich bolo, ale jeden bol v plyne z coho mam obavy, zvysok su naftaky, alebo ak aj benzin, tak automat.
Koncerny snad okrem toho Leonu su celkovo bez duse a za inych okolnosti by mi to asi vadilo, ale skratka si musim urcit priority. Teraz napriklad v Impe maju Octaviu III https://www.impa.sk/11625-sk/jazdene-vozidla/skoda/skoda-octavia-16-tdi-/-81-kw-ambition/ a to auto je v podstate obycajne a nudne z kazdeho myslitelneho uhla pohladu (aj ked trojkova oktavka v inej farbe a vybave ako celok podla mna zle nevyzera), ale zase 8500 za 4.5 rocnu oktavku a ak to chapem spravne, tak s rocnou zarukou ... to nemusi byt uplne blbost. A o dva roky ked sa zbavim vydavkov to vymenim za posledny FL GJcka, alebo tu novu M3, co netusim ake ma znacenie :D

Inak Passat som myslel B7. Ten je imho este nudnejsi, ale proste to nie je zle auto. Resp ... ono vraj nie je 2x spolahlive, ale z pouzivatelskeho hladiska ujde. Akurat sa bojim toho, ze v tej cene ich sice je dost, ale to ziadne terno nebude. Plus ... nemam extra poziadavky na vybavu, ale tej koncernovej speciality v podobe strednej triedy bez multifunkcneho volantu sa pokojne vzdam.

Tvrdy podvozok by mi asi az tak nevadil, resp neviem o kolko je to tvrdisie nez ta OII, ale to tiez nie je prave bavlnka a da sa s tym zit. Skor mi vadi ta akustika, ked to tlcie tak ze mam pocit, ze som nieco stratil. Moj zadok a chrbat su skratka tolerantnejsie, nez moje usi :)

Inak odhadom, resp na zaklade nejakej skusenosti. Od akej sumy mozem ocakavat, ze kupim nejake pouzitelne GHcko, hoc aj predFL s 2.0benzinom. 1.8 je asi moc velky kompromis. Lebo na bazosi ich je niekolko v cene okolo 6000, ale zaroven neviem najst nic extra lacnejsie, takze mam trochu obavy, ze to asi nebudu tip top kusky.
 
Poslední úprava:
Ideal je asi nechať si doviesť z DE alebo AT a oželieť prihlásenie dovozovu STK a KO a s tým 400euro, ja som tak doviezol z Viedne od autorizovaného predajcu, ktorý to auto ako nové predal a potom ho odkúpil a stalo tam mesiac. Bol som si to obzrieť lebo to mám hodinu cesty, a mal som 2.5 benzín za 6tis euro + dovoz cez známeho a STK, EK a KO. V 2019. Cena nižšia lebo to bolo bez rvm a senzorov.
Teraz sú tie ceny úplne extrémne za benzíny nedávno som videl predávať niekoho z Trnavy GH 2012 2.5 benzín za 11500 ?.
Inak viezol som sa v OIII v 1.4 tsi aj 1.6tdi a predpokladám že ten diesel bude najrýchlejšie strácať na cene, ale vieš s tým jazdiť s automatom za 5l nafty po okreske hádam aj 4L. Tá 1.4tsi má dobrú dynamiku na tak veľké auto. Keď som z toho presadol späť do svojho, tak ako by si presadol z fakt veľkého kombi, kde stále cítiš že tahas 4,8 metra, do motokáry, kde pri jazde na tu veľkosť auta úplne zabudneš.
 
Hej to je on. No ja som zvyknuty na interier asi z Aurisa. A ked mas stale v hlave tu O3, tak nepozeral si Rapid/Toledo/Jetta. Ked to chces len ako docasne riesenie. Celkom sa mi velkostne paci. Take akurat na okresku. Nejaka ta fukana 1.4? Ale asi nebudu lacne. Jetta bola aj 2.0.

Za 6k uz sezenes. A M3 BL aj za menej.
Skoda, ze to mas daleko.
Moje auto som tam kupil. Ma tem teraz aj M3 a Accord. Sa pozri.
 
Poslední úprava:
Tu Octaviu mam v hlave z cisto praktickych dovodov. Ako, urcite to nie je zle a ani skarede auto, ale nikdy som po nom netuzil. V kazdom pripade, ta ktoru som sem postoval je nakoniec zrejme vadna, takze je to jedno :)

Rapid/Toledo urcite nie. VIem, ze so svojim rozpoctom nemozem velmi vyskakovat, ale tato kategoria ma fakt neberie. To uz by som asi siel radsej do nizsej triedy. Jetta by snad aj usla, ale vela ich nie je :)

V kazdom pripade, uplne Vas tu nechcem otravovat s konkurencnymi znackami, kedze to sem asi nepatri. Aj ked si tie rady rozhodne cenim a uz len kvoli nim ma to trochu taha aj k Mazde. V komunitach konkurencie, specialne v koncernovych sa casto nestane, ze je niekto ochotny uznat, ze existuje .... alternativa :-D

Ale najrozumnejsie k comu som dospel je asi zobrat nieco lacnejsie s tym, ze mozno to nebude v 100% stave, ale ak tam nieco prdne, budem mat peniaze na servis. Povedzme ze s rozpoctom 10 000eur nejaky pomer cena:auto ... 7000:3000 ? S dovozom nemam ziadnu skusenost a neviem ci sa to vobec pri relativne nizkom budgete oplati.
 
Tu Octaviu mam v hlave z cisto praktickych dovodov. Ako, urcite to nie je zle a ani skarede auto, ale nikdy som po nom netuzil. V kazdom pripade, ta ktoru som sem postoval je nakoniec zrejme vadna, takze je to jedno :)

Rapid/Toledo urcite nie. VIem, ze so svojim rozpoctom nemozem velmi vyskakovat, ale tato kategoria ma fakt neberie. To uz by som asi siel radsej do nizsej triedy. Jetta by snad aj usla, ale vela ich nie je :)

V kazdom pripade, uplne Vas tu nechcem otravovat s konkurencnymi znackami, kedze to sem asi nepatri. Aj ked si tie rady rozhodne cenim a uz len kvoli nim ma to trochu taha aj k Mazde. V komunitach konkurencie, specialne v koncernovych sa casto nestane, ze je niekto ochotny uznat, ze existuje .... alternativa :D

Ale najrozumnejsie k comu som dospel je asi zobrat nieco lacnejsie s tym, ze mozno to nebude v 100% stave, ale ak tam nieco prdne, budem mat peniaze na servis. Povedzme ze s rozpoctom 10 000eur nejaky pomer cena:auto ... 7000:3000 ? S dovozom nemam ziadnu skusenost a neviem ci sa to vobec pri relativne nizkom budgete oplati.
Myslim ze GH je dobra volba a aj za dobre peniaze. Mozno sa ti casom zapaci, ze si ju nechas dlhsie ako teraz pocitas. Ale zobral by som 2.5 aj s ohladom, ze az ju budes chciet poslat dalej, ze sa spis najde nejaky mlady chalanisko, co ju zoberie ako lacnejsi Accord 2.4. Vo spotrebe tolko rozdiel nie je a zvezenie je lepsi. Navyse je tu clen shr3k, co ti ju dokaze dostat na 135kW (2.0 na 118kW) a robi to aj na vychodnej Morave.
U nas chalani do D chcu 12 Kc/km (cca 50 centov za km) a plati sa cesta tam i zpat. Cize od nas niekam Hannover/Koln to mas len +/-500€ za dovoz. Alebo sa dostat tam a zpat na prevozovych SPZ. Pre teba asi radsej z A. A nebo z Ceska dovoz zo zapadu a tu sa lahko aj dohovoris + vyvozni SPZ za 18€. Zalezi ci si BA/ZA alebo KE/PO?
 
GH je nepochybne dobra volba, ono koniec koncov to auto bralo dost vysoke hodnotenia a nakoniec mozno nie je blbost mat pred erou nudatechnoekomobilizmu jedno slusne, zabavne auto. Len tie priority boli nastavene inak a s mojim rozpoctom prioritizovat musim :)

2-liter som pozeral hlavne kvoli tomu, ze o M6 uz citam nejaku dobu (hlavne tak rok dozadu, ked som nad nou fakt seriozne uvazoval) a uz sa mi tie recenzie a hodnotenia trochu miesaju, ale mal som pocit, ze ten 2-liter bola najbezproblemovejsia volba, co je opat priorita a hlavne dovod preco uvazujem nad tym autom aj dnes. Ale tu sa mozem mylit.

Inak s tym, ze to je slusna investicia, resp mohla by byt ... asi aj ano. Tie auta sa pomaly stavaju vzacnostou a pokial im vylozene nezakazu jazdit, tak hodnotu si asi podrzia narozdiel od tuctovych chrochtakov. To je mozno na zamyslenie :)

Ten dovoz by sa asi nejako riesit dal. Som sice zo stredneho SR, ale prechodne bydlisko mam este v BA, takze ... :) Otazka je, ci sa to naozaj s ohladom na cenu dovozu a prihlasenia s tymto rozpoctom oplati, lebo zase ono tie Mazdy ani v zahranici extra lacne nie su.
 
Este taka zvlastnost co som si vsimol. To je u GHcka bezne, ze nema ani zadne senzory ?
 
Co si pamatuji, tak vývavy CE, TE a TE plus senzory neměly. Snad až jen vrcholná nabídka GTA je měla, ale nevím to jistě. Já si je ve výbavě TE nechal dodělat v Mazdě asi za 7 tisíc.
 
Dobre, tak to asi riesit nebudem. Za tie peniaze to je asi jedno.

Ta blba otazka, ale vzhladom k tomu, ze ma GH vacsinou len ten pasik (displej), varovanie zo senzorov je potom len akusticke, alebo je to nejakym zazrakom schopne aj vizualizovat ?
 
Back
Top