• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup ojeté Mazdy 6 s benzínovým motorem

Nesouhlasím. Mám nedávno vyměněný přední nárazník a blatník po srážce se zvěří. V CB AUTO lakováno na SNOWFLAKE WHITE PEARL. Není vůbec poznat, že se nejedná o původní barvu. Za mne spokojenost.
Neviděl jsem to, ale pochybuji, protože nárazníky mají jinou barvu už z výroby, takže pochybuji, že je shodným způsobem jiná (stejně odlišná od blatníku, jako původní) a zároveň stejná s blatníkem... Už jsme to tu jednou s někým dlouze řešili, hodně lidí ty rozdíly v odstínech orig. dílů nevnímá, už si nejsem jistý, myslím že na snowflake Pearl jsou nárazníky z výroby lehce tmavší, plastový díl na víku kufru (M 3 hatchback) světlejší.

A nebo se někdo kousnul a na x pokusů dokázal nanést plastový díl stejnou vrstvou, asi že si pokusnou plochu ze shodného plastu porovnával s lakem druhého původního nárazníku.

Jinou odlišnost nového laku na plastovém dílu laické oko nejlépe vidí při zaparkování lakovaným dílem k jinému autu se shodnou barvou a cca shodným stářím (tzn třeba svým lakovaným předním nárazníkem k přednímu nárazníku auta, co ho má původní), pak je to vidět asi nejlépe bez nutnosti sundávat svůj druhý nárazník a nosit to k sobě. Za určitého světla je to ale vidět i na fotkách, a když má někdo citlivé oko na barvy, jako třeba já, vidím tyhle věci za tlumeného světla na autech všude... A tím myslím i tu odlišnost odstínů z výroby.

Taky se prý bílá považuje za nejtěžší, ale v každé lakovně říkají neco jiného. Ta bílá by měla být těžká, protože na ní pravé lidské oko dobře vidí rozdíly odstínu, pokud je zrovna nepřevažuje třpyt odlesku.
 
Poslední úprava:
Neviděl jsem to, ale pochybuji, protože nárazníky mají jinou barvu už z výroby, takže pochybuji, že je shodným způsobem jiná (stejně odlišná od blatníku, jako původní) a zároveň stejná s blatníkem... Už jsme to tu jednou s někým dlouze řešili, hodně lidí ty rozdíly v odstínech orig. dílů nevnímá, už si nejsem jistý, myslím že na snowflake Pearl jsou nárazníky z výroby lehce tmavší, plastový díl na víku kufru (M 3 hatchback) světlejší.

A nebo se někdo kousnul a na x pokusů dokázal nanést plastový díl stejnou vrstvou, asi že si pokusnou plochu ze shodného plastu porovnával s lakem druhého původního nárazníku.

Jinou odlišnost nového laku na plastovém dílu laické oko nejlépe vidí při zaparkování lakovaným dílem k jinému autu se shodnou barvou a cca shodným stářím (tzn třeba svým lakovaným předním nárazníkem k přednímu nárazníku auta, co ho má původní), pak je to vidět asi nejlépe bez nutnosti sundávat svůj druhý nárazník a nosit to k sobě. Za určitého světla je to ale vidět i na fotkách, a když má někdo citlivé oko na barvy, jako třeba já, vidím tyhle věci za tlumeného světla na autech všude... A tím myslím i tu odlišnost odstínů z výroby.

Taky se prý bílá považuje za nejtěžší, ale v každé lakovně říkají neco jiného. Ta bílá by měla být těžká, protože na ní pravé lidské oko dobře vidí rozdíly odstínu, pokud je zrovna nepřevažuje třpyt odlesku.
asi tak...

20210525_082819.jpg 20210525_082803.jpg
 
Nikto tu ale nespomenul ze zase treba brat do uvahy ze 2.0 ma 107 a 121kw verzie...
Medzi tou silnejsou a 141kw (2.5) mozno ze az taky rozdiel nie je, ale to sa neda povedat ked porovname 2.5ku so slabsou verziou 2.0ky...
Co sa tyka automatu, ja napr. ked prechadzam plynulo cez obec tak zvyknem dat manual a 4ku a drzim to tak az kym nevyjdem z obce.
Irituje ma to ked tam automat pri 60ke hodi 6ku a auto si placlivo ide na 1200 ot ...
Inac spokojnost, urcite by som za normalnych okolnosti do slabsej verzie nesiel.
ono popravde daka slabsia 2l verzia u 6tky ani neexistuje , respektive rozdiel zanedbatelny. Siel som aj 165 a cakal som trochu vacsi rozdiel proti mojej G145. Tam robi zasadnejsi rozdiel kratska prevodovka G165 a trochu to eliminuje trochu vyssia hmotnost vybavy. A tiez bude zalezat od situacie. Ale priemerne bude ta 165 lepsia . Zasadnejsi rozdiel asi v kopcoch, kde tazke prevody G145 su fakt dost na skodu. NIekedy dokonca aj tazky prvy stupen urobil problem a so spojkou som sa musel hrat, vysoke otacky, inak to plne auto dusilo.
2.5l verzia je zamna citelny rozdiel, proste to ide lepsie jak pod 100 tak nad 100 a tam je rozdiel markantnejsi. Na case to mozno nieje tak vidiet ale v reale na ceste ta 2.5l slabsiemu 2l odskoci znatelne.
plus nezabudajme, ze rozdiel vo vykone na kolach medzi tou istou verziou je v extreme az skoro 10% ( aj ked odcitame chybu merania nech 5% u tej istej brzdy, stale by to bol rozdiel) , aj toto dokaze klamat , ked sa porovna super 2l s dakym udusenym 2.5l.
 
Páni, síce rozmýšľam nad prechodom na inú značku, ale stále má láka 6-ka. Preferujem nákup "doma" v SR a padol mi do oka/rozpočtu jeden kus (odkaz pripájam nižšie). Chcel som niečo s nájazdom do 50 tkm, ale rozpočet to bohužiaľ nedovolí. Preto by som chcel poprosiť skúsených majiteľov na čo si dať pozor pri nájazde 100 tkm+? Mal by som očakávať nejaké väčšie investície?

 
Páni, síce rozmýšľam nad prechodom na inú značku, ale stále má láka 6-ka. Preferujem nákup "doma" v SR a padol mi do oka/rozpočtu jeden kus (odkaz pripájam nižšie). Chcel som niečo s nájazdom do 50 tkm, ale rozpočet to bohužiaľ nedovolí. Preto by som chcel poprosiť skúsených majiteľov na čo si dať pozor pri nájazde 100 tkm+? Mal by som očakávať nejaké väčšie investície?

Vyhřívané čelní sklo ano, ale pouze ofukem. O klimatizované přihrádce bych si dovolil pochybovat. Jinak standardní obezřetnost, prověřit servisku, zkušebka ve všech provozních režimech včetně automatu, řízení, brzdy. Na zvedák a podívat se na spodek, vůle v řízení, stav kotoučů a destiček, kontrola pneu. Případná koroze nebo známky havárie. Pokud nebyla provedená, počítat s výměnou oleje v AT. Vyzkoušet komplet elektriku včetně sedaček. Šestka je krásné auto a jestli bylo dobře udržované, tak s motorem a podvozkem by problémy být neměly.
 
A podvozok sa kedy začne ozývať? cca 150 tkm? A keďže je to priamovstrek tak je možné, že už je nachytaný na ventiloch aj nejaký karbón alebo 6ka na to nie je až taká citlivá?
 
A podvozok sa kedy začne ozývať? cca 150 tkm? A keďže je to priamovstrek tak je možné, že už je nachytaný na ventiloch aj nejaký karbón alebo 6ka na to nie je až taká citlivá?
je na to stejně citlivá, záleží jak s tím kdo jezdil a jak často měnil olej. 2.5 je i háklivější na olej
 
A podvozok sa kedy začne ozývať? cca 150 tkm? A keďže je to priamovstrek tak je možné, že už je nachytaný na ventiloch aj nejaký karbón alebo 6ka na to nie je až taká citlivá?
ja mam na svojej najazdene uz skoro 280tkm ... :D
Je pravda ze jazdila tyzdenne do SUI a dlhe trasy to auto ma velmi rado.
Ale ak nic nebucha, neklepe, necuka, ak radi dobre a vizualne je ok tak neni sa coho bat.
 
A podvozok sa kedy začne ozývať? cca 150 tkm? A keďže je to priamovstrek tak je možné, že už je nachytaný na ventiloch aj nejaký karbón alebo 6ka na to nie je až taká citlivá?
No vlastně ve 110 tisících praskla jedna pružina, mění se celý pár. Asi spíš náhoda. S karbonem toho moc nenaděláš: můžeš dávat VIF (ne to předražené malé balení, koupil jsem celý kanystr) a občas pořádně prohnat do otáček.
 
@engineer Za mě, takhle má vypadat inzerát na auto. Perfektní fotodokumentace i popis vozu. Já bych se toho nebál, všiml jsem si, že předchozí majitel měnil kotouče za vrtané, takže si myslím, že se na autě nešetřilo. Stačí pohlídat servisku a jinak bych do toho šel.
 
Len doplním, že som od majiteľa zisťoval dodatočné info o aute a spomenul, že bola menená kapota, predný nárazník a svetlo (nacúval do neho nejaký šikula). Ale keďže to boli menené diely za nové tak by nemal byť s tým problém alebo sa mýlim?
A správny postreh @Peťa OV - že vraj tretíkrát menené brzdy, lebo boli "zlé" a použil kombináciu Zimmermann kotúč+Textar platničky.
Btw.: kedy je potrebné vymeniť olej v prevodovke? Lebo do 120 000 km to Mazda nemá v servisných intervaloch.
 
preveril si si auto cez carvertical?
Ak to nebola seriozna buracka a diely su menene profesionalne, teda vsetko dolieha tak ako ma tak je to ok.
Olej v prevodovke s takym najazdom by som dal vymenit hned po kupe. Samozrejme aj s filtrom a potom kazdych 60tkm resp. 30tkm ak je casta jazda v meste.
 
@Wesker: a cena výmeny oleja v automatickej prevodovke sa v akej cene asi pohybuje? Predpokladám, že autorizák bude raz taký drahý ako "bežný" servis.
 
Len doplním, že som od majiteľa zisťoval dodatočné info o aute a spomenul, že bola menená kapota, predný nárazník a svetlo (nacúval do neho nejaký šikula). Ale keďže to boli menené diely za nové tak by nemal byť s tým problém alebo sa mýlim?
A správny postreh @Peťa OV - že vraj tretíkrát menené brzdy, lebo boli "zlé" a použil kombináciu Zimmermann kotúč+Textar platničky.
Btw.: kedy je potrebné vymeniť olej v prevodovke? Lebo do 120 000 km to Mazda nemá v servisných intervaloch.
Jo, Mazda se tváří, že náplň v AT je doživotní (nepíšou, jestli auta nebo majitele:cool:). Před koupí zkontroluj, jestli převodovka řadí hladce, necuká a rozjezdy jsou plynulé. Internet je za jedno, že olej (je to současně mazivo i chladivo) se mění vždy, rozdíly jsou v doporučené kilometráži. Tak nějak se ustálilo první výměna 60-80 tisíc, každá další 40-60 tisíc km.
Někdo tu chválil inzerát, teď se dozvídáme, že majitel se "zapomněl" zmínit o havárii. Pěkné...
 
pokud koupíš vyměnil bych ho hned cena cca 8 800 kč jinak vše o převodovce https://www.mazdaklan.cz/threads/automaticka-prevodovka-chovani-udrzba.549/page-14#post-102109 .

Na výměnu oleje v automatu - https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/mazda.html
Tak pokial nezije v Cesku tak do Prahy to ma kus...
Cca 300e to stoji v Autolabs RK aj s materialom.
Pozri sekciu skusenosti so servismi, vytvoril som tam ohladom toho vlakno.

Jo, Mazda se tváří, že náplň v AT je doživotní (nepíšou, jestli auta nebo majitele:cool:). Před koupí zkontroluj, jestli převodovka řadí hladce, necuká a rozjezdy jsou plynulé. Internet je za jedno, že olej (je to současně mazivo i chladivo) se mění vždy, rozdíly jsou v doporučené kilometráži. Tak nějak se ustálilo první výměna 60-80 tisíc, každá další 40-60 tisíc km.
Někdo tu chválil inzerát, teď se dozvídáme, že majitel se "zapomněl" zmínit o havárii. Pěkné...
Malokto uvedie v inzerate nejaku buracku.. Kazi to dojem a odlaka to potencialneho zaujemcu.
Ti serioznejsi to spomenu az pri osobnej prehliadke a maju vacsinou dobre argumenty, ze to bolo dobre spravene a podobne...
 
Malokto uvedie v inzerate nejaku buracku.. Kazi to dojem a odlaka to potencialneho zaujemcu.
Ti serioznejsi to spomenu az pri osobnej prehliadke a maju vacsinou dobre argumenty, ze to bolo dobre spravene a podobne...
To je pravda a celkom tomu rozumiem. Avšak ja vždy tvrdím, že vzhľadom na vek/stav auta má byť adekvátne nastavená cena. A v tomto prípade mi to už ako veľmi výhodná ponuka nepríde. Zvlášť, keď vidím ten ošúchaný volant a vysedené sedadlá. Nehovoriac o menších poškodeniach laku (o ktorých mi majiteľ povedal). No, nie je to cukrík, ale služobné auto...škoda...
 
Back
Top