Vzhledem k tomu, že moje GH bude sloužit už jen asi 4 max 5 let , začínám už dopředu vybírat nástupce. Vypadá to jednoznačně na M6 2018+ 2.5 s manuálem .... jenže ta se nedělá (pro Evropu) . Takže řeším dilema 2.0 121kW s manuálem , nebo 2.5 143kW s automatem a z praktických důvodů jednoznačně kombi. CX-5 působí moc obrovsky - obecně mám rád nízký auta a ne SUV, crossovery apod.
Teď jsme měli v práci 2dny 2.5ku 2019 kde jsem kromě komplet odhlučnění řešil i pazvuky na celé palubovce, první den mě vozil zákazník a druhý den před předáním jsem s vozidlem jel já a po té i se zákazníkem ,se kterým jsme trochu o autě dali řeč , takže jsem měl možnost se na to víc zaměřit.
A musím říct, že jsem docela zklamanej. Neodhlučněný GL je i s akustickýma oknama znatelně hlučnější než moje částečně odhlučněný GH. Motor během normální jízdy v podstatě není slyšet (to je u rodinnýho auta asi spíš plus). V otáčkách jde zvuk v podstatě jen zezadu (výfuk) a zní jak něco mezi rozzuřeným vysavačem a dieselem. Plasty prahů jsou daleko měkčí než u GH, některý části až skoro lacině papírový (např ten s krytkou na pojistky u nohy).
Automat - oproti jiným automatům reaguje asi poměrně rychle a je fajn že ve sport režimu ten kvalt prostě nepustí. Ale je to takový jak když bych to auto ovládal na počítači, něco tomu chybí - není tam ta radost z toho když člověk podřadí jedním chvatem o 2-3 kvalty dolů a dá plnej plyn a auto se hned probere. A pak když po předjetí zas chcete jet klidně a dáte o 2 kvalty nahoru tak skáčou postupně a trvá to věčnost. Nebo že automat při klidné jízdě točí ani ne 1500otáček a když chcete trochu zrychlit, nepodřadí, ale pomalu se sbírá z toho skoro volnoběhu. Až když víc šlápnete na plyn, si přebere co tam vlastně zařadí, což mu taky chvíli trvá. Brždění motorem to nevyužívá spíš se snaží plachtit. Takže když jedete ve městě z většího kopce, furt musíte držet brzdu jak idiot nebo pádlem kopnout nižší kvalty ..... holt nevím jestli bych si na ten automat zvykl (už jsem asi moc boomer
)
A pak tady máme Bose systém - na ten jsem byl zvědavej. Říkal jsem si, že po těch letech na tom zapracovali - no a oni ne . V základním nastavení, kdy jsou všechny ovládací prvky na středu , tam nejsou výšky a hraje to celkově pod dekou a bez detailu - proboha proč. Upřímně (a to se kluci neuražte) - ale jak někdo může říct, že ten systém hraje skvěle, je radost to poslouchat a je to ten zvuk jakej by člověk očekával. Fakt by mě zajímalo s čím to srovnáváte, protože i ta blbá Octavie III (a to říkám jako velkej odpůrce VW koncernu fakt nerad) se základním audiem hraje znatelně líp co se kvality zvuku týká.
No a na závěr parkovací kamery - je fajn že to má 360st systém - jenže ta kvalita obrazu je fakt příšerná - ano je to technologie stará 10 let , ale neříkejte mě , že použít kamery a displej s větším rozlišením je takovej problém, že to nezakomponovali ani do posledního (3. ?) faceliftu. Když to srovnám se svým současným čínským rádiem s 1080p parkovací kamerou na GH, tak je to fakt ostuda.
Ať furt jen nekritizuju, tak auto je z venku i vevnitř pěkný , i když varianty hnědýho (cikánskej mercedes) nebo červenýho (Alfa romeo) interiéru nějak pořád nemůžu vstřebat. Výbava jako výhřev volantu, odvětrávaný sedačky, možnost vypnout všechny otravný systémy (asistenty), mechanický ovládání klimatizace je přesně to co mně vyhovuje. Neuvažuju zatím ani trochu o jiným autě , ale těch pár věcí mě štve.
Už to vidím co bude následovat - výměna reproduktorů aspoň v palubce, odhlučnění dveří kufru podběhů a přední části podlahy, úprava sání, pohledat v číně nějaký řešení displeje a kamery s lepším rozlišením, nakonec možná i ten výfuk (snad už ulter bude něco dělat).... Ale co ta převodovka - manuál pro 2.5 na aliku asi nebude
... a přitom by stačilo udělat tak málo navíc do posledního faceliftu. Takže fakt nevím jestli menší výkon a objem ale s manuálem, nebo zatnout zuby, vzít 2.5 abych od GH neudělal krok zpátky a zkusit se s tím automatem domluvit ( nesnáším když auto dělá něco jinýho než požaduju)