• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup ojeté Mazdy 6 s benzínovým motorem

Já mám asi v autě nějaký jiný Bose, než většina tady. Můj systém hraje obstojně. Samozřejmě má nějakej hlasitostní limit, kterej by mohl být ještě o špetku výš (není to věc zesilovače ani měničů, ale nějakých rezonancí materiálu okolo - možná to je už stářím auta). Korekce musím mít nastaveny poměrně radikálně a ubírám basy i výšky, aby spektrum působilo plošeji (basy jsou vyloženě přepálené v pozici na nule). Hloubky koriguju možná i -5 a výšky asi -2 (to snad vyfotím) :)
Jen doplním, že jsem zvyklý poslouchat na studiových monitorech s aplikovanou room/speaker kalibrací a nebo na sluchátkách, které mají extrémně vyrovnanou charakteristiku + je ještě koriguji pomocí USC. Nejsem jen konzument hudby, ale zabývám se zvukem trochu víc do hloubky...
 
Včera jsem s GH odvážel zas 180cm ledničku k rodičům. Vlezl jsem do kufru, otec mi ji naklopil a ja s ní krásně vešel dovnitř a z předních dveří potom jen dopasoval - ten liftback je supr. Pak jsem tam naskladal všechny přihrádky a poličky. Ještě plno místa zbylo (vše samozřejmě na dekách abych nepotrhal kůži) a bez problémů jsem zavřel vrata - toto u GL možný nebude, protože to liftback není a nejsem si jistej jestli u kombíku zadní část stropu toto umožní. A to mě mrzí.

Poloměr otáčení ten mě u GH vadí, u GL jsem to zapomněl vyzkoušet, takže to je další nepříjemný zjištění.

@psladek78 maly magnety jsou neodymový - jsou mnohem silnější než klasickej magnet. Problém je že toyota na reproduktorech dost šetří - v ruce působí jak kus plastové hračky jak je lehkej a i to JBL hraje nic moc. Focal jsou dobrý repráky obecně, snad kromě té základní řady. Víc jak 6 tis za sadu repro (na pár dveří) nedával, výš je to podle mě bez zesilovače a hlavně DSP vyhození peněz, protože další přínos detailů je minimální. Vždy udělá levnější repro + DSP víc parády než dražší repro.... Pokud to byla M6 GJ/GL tak tam nahrazení zvuku bude vždy ve vyšší cenové kategorii kvůli obejítí Bose systému

@Ondrej K vidíš a já bych to řekl přesně naopak - Bose sice není tichý, duní to, bučí to ale detail a čistota tam není. U zkoušenýho GL jsem musel docela přidat na výškách (+ 4 nebo 5) aby nebyly aspoň zastřený - hraje to jak pod dekou a to bez ohledu na žánr. Nedávno jsem měl možnost si poslechnout po dlouhý době GH s Bose v původním stavu (pan přijel na výměnu repro) a tam to bylo ještě horší
Takže nějakej posun tam je - třeba ty velký 9" basáky ve dveřích jsou podle mě zajímavý řešení, jen by to chtělo lepší zpracování (povrchovou úpravu), aby jim neodrezla membrána. Místo širokopásma u okna dát koax s rozumně navrhnutou výškou (na komponentní řešení tam moc místa není) a je vyřešeno.

..... ale to už jsem dost odbočil od podstaty vlákna :D
Když sme u toho prodavač mi dnes tvrdil že se mu 65" nevleze do superba🤔.

IMG_20240414_153204.jpg
 
To stažení basu částečně chápu, ono to pak není tak zahuhlaný, ale zas mě přijde že to prijde celkově o spodek. On když člověk pozná výhody DSP, tak mu přijdou klasicky korekce naprd tím stylem že buď vše uberou, nebo zesílí to, co zesílit nepotřebuje.
@Ondřej já zas na tom GL 2019 dal 0 a +3 až +4 tuším aby tam bylo něco poznat, ale bylo to zahuhlaný, což je vlastně podobnej poměr jak u tebe s tím, že tys spodek ubral a já přidal vršek. A vlastně podobnej rozdíl jak má i @biscuit
 
To stažení basu částečně chápu, ono to pak není tak zahuhlaný, ale zas mě přijde že to prijde celkově o spodek. On když člověk pozná výhody DSP, tak mu přijdou klasicky korekce naprd tím stylem že buď vše uberou, nebo zesílí to, co zesílit nepotřebuje.
@Ondřej já zas na tom GL 2019 dal 0 a +3 až +4 tuším aby tam bylo něco poznat, ale bylo to zahuhlaný, což je vlastně podobnej poměr jak u tebe s tím, že tys spodek ubral a já přidal vršek. A vlastně podobnej rozdíl jak má i @biscuit
Ja mel rovnez nastaveno -3 a -1, obcas -3 a -2. Pak to v 6 GL Sedanu nejvic odpovida moji predstave o dobrem zvuku, konzistentni s mnoha domacima regalovkama…

Zajimavy, ze s @biscuit a @Ondrej to mame dost konzistentne nastaveny… asi fakt jsou zde dve skupiny s jinou predstavou o tom, co znamena dobry zvuk, proti vsem, co by tam jeste davali korekce do plusu…
 
Nasel jsem si potencionalni zajmovy objekt Mazda 6 2.5L GL, ale vidim v MyMazda, ze posledni navsteva v autorizovanem servisu Mazda to auto melo 22.10.2021 na 20489km. Ted v inzeratu ma 52tis. Tj asi 2 prohlidky/vymeny oleje jsou nejiste...

Jake jsou rizika, kdyz vuz (v automatu) nema pravidelny servis zapisovany Mazdou ?

Asi se z VINka neda zjistit uroven vybavy coz ? Vypada to, ze je to dnes cerstve vykoupeno, kdyz nemaji ani fotky interieru. Trosku me matou ty bixenony v popisu vybavy. O sedackach (v kuzi auto nechci) tam neni ani zminka :-|
Neni mozne voditko ten digitalni pristrojovy stit, tj ze by treba mohl byt jen v Revolution TOP ?
 
Poslední úprava:
Nebo se majitel vykašlal na mazda servis a dělal si výměnu oleje sám což bych viděl spíš jako plus. Ale obecně když chceš kupovat auto za několik stovek tisíc, to je takovej problém dát pár stokorun za cebiu a carvertical a zjistit o tom autě daleko víc?
 
Nebo se majitel vykašlal na mazda servis a dělal si výměnu oleje sám což bych viděl spíš jako plus. Ale obecně když chceš kupovat auto za několik stovek tisíc, to je takovej problém dát pár stokorun za cebiu a carvertical a zjistit o tom autě daleko víc?
Zaplatit par stovek cebii nemam problem, jen to chci zaplatit za provereni auta, ktere je presne dle meho gusta. A platit si ho jen na zjisteni vybavy mi pripadne ... divny. Cebii povazuju za zdroj informaci o tom, zda auto proslo nejakou pojistnou udalosti.
 
Nasel jsem si potencionalni zajmovy objekt Mazda 6 2.5L GL, ale vidim v MyMazda, ze posledni navsteva v autorizovanem servisu Mazda to auto melo 22.10.2021 na 20489km. Ted v inzeratu ma 52tis. Tj asi 2 prohlidky/vymeny oleje jsou nejiste...

Jake jsou rizika, kdyz vuz (v automatu) nema pravidelny servis zapisovany Mazdou ?

Asi se z VINka neda zjistit uroven vybavy coz ? Vypada to, ze je to dnes cerstve vykoupeno, kdyz nemaji ani fotky interieru. Trosku me matou ty bixenony v popisu vybavy. O sedackach (v kuzi auto nechci) tam neni ani zminka :-|
Neni mozne voditko ten digitalni pristrojovy stit, tj ze by treba mohl byt jen v Revolution TOP ?
Podle servisky je to IPM 2018 Mazda6 WGN 2.5i 194k Revolution A/T Navi. Po dobu záruky jezdil do Aspekty a olej tam vyměnil v 17 a pak za rok v 20.
 
Nasel jsem si potencionalni zajmovy objekt Mazda 6 2.5L GL, ale vidim v MyMazda, ze posledni navsteva v autorizovanem servisu Mazda to auto melo 22.10.2021 na 20489km. Ted v inzeratu ma 52tis. Tj asi 2 prohlidky/vymeny oleje jsou nejiste...

Jake jsou rizika, kdyz vuz (v automatu) nema pravidelny servis zapisovany Mazdou ?

Asi se z VINka neda zjistit uroven vybavy coz ? Vypada to, ze je to dnes cerstve vykoupeno, kdyz nemaji ani fotky interieru. Trosku me matou ty bixenony v popisu vybavy. O sedackach (v kuzi auto nechci) tam neni ani zminka :-|
Neni mozne voditko ten digitalni pristrojovy stit, tj ze by treba mohl byt jen v Revolution TOP ?
Dnes jsem si všiml tohoto inzerátu přes den. Cena takového auta dle výbavy roku výroby i nájezdu bývá od 550tisic výše. Tady bych byl především velmi důkladný při prověřování.. Druhá věc může být že chtějí jen rychlý prodej na úkor ceny.. Ale ta cena je divně nízká.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jo, svou 2019 jsem prodal driv, nez jsem vypsal inzerat… dva naprosto vazni zajemci, oba z rad znamych/kamaradu (teda oba “pres jedno koleno”). A to jsem - vedom stavu, se zarukou a bohatym prislusenstvim - fakt nebyl levny, ohlasoval jsem ji za 640 a prodala se jen o chlup mene. Co jsem si prohlizel “konkurenci”, i protoze tomu druhemu v rade jsem posilal par tipu na konkurencni nabidky, plno aut co jsou levnejsi (treba 550 a stejny rok vyroby) neco taji, casto nejaky meneny blatnik, naraznik apod. a nebo jsou uzivatelsky “dojebane” (pardon za to slovo).
 
Jo, svou 2019 jsem prodal driv, nez jsem vypsal inzerat… dva naprosto vazni zajemci, oba z rad znamych/kamaradu (teda oba “pres jedno koleno”). A to jsem - vedom stavu, se zarukou a bohatym prislusenstvim - fakt nebyl levny, ohlasoval jsem ji za 640 a prodala se jen o chlup mene. Co jsem si prohlizel “konkurenci”, i protoze tomu druhemu v rade jsem posilal par tipu na konkurencni nabidky, plno aut co jsou levnejsi (treba 550 a stejny rok vyroby) neco taji, casto nejaky meneny blatnik, naraznik apod. a nebo jsou uzivatelsky “dojebane” (pardon za to slovo).
Já jsem chtěl GL jahody se šlehačkou(red soul+bílá kůže ,motor 2,5 141 kW(bez vypínání válců a bez senzorů TMPS),nájezd do 100 000km,koupeno v ČR,1.majitel a neprůstřelná historie.Takže jsem jel do Brna Autopalace,tam ji včera vykoupili.(majitel kupoval novou 6 a tuhle dal na protiúčet.)
 
Tak jsem dotazem od prodejce zjistil, ze ta 2.5 GL ( https://www.mazdaklan.cz/threads/nakup-ojete-mazdy-6-s-benzinovym-motorem.4844/post-155768 )
mela pry prasklou hlavu a papala olej.
Udajne vuz prosel prislusnou opravou v autorizaku vymeny hlavy za novej kus.
Nemelo by prave toto byt v servisnich zaznamech Mazdy ? Jestli ano, tak tam nic neni, viz jen ty tri prvni sevisy a pak nic.

Nedokazu posoudit, jak to je moc bezna zavada, nebo zda je se ceho bat nebo nebat -> praskla jednou, praskne zase, proze nevim napr blok motoru byl blbe vyroben, jsou tam diky tomu vibrace a lze ocekavat stejnou zavadu za dalsich x desitek tis km. (jisto jiste placam nesmysly, ale snad je zrejme k cemu smeruji timto kravskym vyrokem :) )

Mate nejake reference na tyhle 2.5L ze by jim praskaly hlavy ?
 
Je to novy problem, ktery se vaze na dvouvalcovy mod. Nejakemu malemu poctu aut (ja onehda na webu nasel jednotky v celem USA, kde se prodavaji desetitisice) muze proste z niceho nic prasknout hlava, pricemz obvykle to neznici nic jineho. Mazda to snad meni i mimo zaruku. Tezko najit nejaky realny data o rozsirenosti problemu, ale co jsem tak hledal, fakt by to melo byt dost vzacne, a mela by tam snad byt nejaka korelace k tomu, jak se dany ridic k autu chova. Jde o to, ze kvuli nejakym technickym resenim toho prepinani na dva valce jsou tam zeslabene steny, ktere mohou prasknout, pokud je tam velky teplotni rozdil / zmena za kratky cas... Takze za me se to asi hlavne tyka aut, co nekdo "vohuli" na plnej kotel uplne zastudena, resp. dela to pravidelne. To vypada jako hlavni faktor.
 
@Ondrej K Myslel jsem, že je to "softwarově" ošetřené - minimálně v režimu modrýho piktogramu. Přijde mi, že odezva na plyn je v tu dobu extra líná (ne že bych to honil za studena).
 
Ja na svoji sestce zadny rozdil ve vykonu nepozoroval. Obcas jsem predjizdel nejake hospodarske stroje za druhou vesnici od nas smerem do prace (je tam velky zemedelsky podnik), kdy mi teplota chladici kapaliny ukazuje tak 75 - 80 stupnu a olej tim padem urcite neni ohraty (je to max 5 minut jizdy), a auto jede uplne normalne... Prvni cca minutu jizdy byvala pomala v mem pripade akorat prevodovka, ktera az do toho minimalniho zahrati ani neradila 6 st., v Mazde rikali, ze je to normalni.
 
Back
Top