• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup ojeté Mazdy 6 s benzínovým motorem

Oproti první generaci GG/GY je GJ/GL snad ve všem lepší. Teda mimo manuální převodovky, která může (ale taky nemusí) pozlobit s nechutí řadit a občasným průsakům na motoru hlavně na víku ventilů. Potom napínák klínového řemene dost často propustí olej z tlumícího pístku dřív než dojde jeho servisní interval na výměnu. No pak ještě přední zavěšení bylo celkově lepší/robustnější na GG/GY, ale zase o to dražší oproti GJ/GL.
Prostě dřív se věci dělali jinak než dneska.
 
Oproto první první generaci GG/GY jsou GJ/GL snad ve všem lepší. Teda mimo manuální převodovky, která může (ale taky nemusí) pozlobit s nechutí řadit a občasným průsakům na motoru hlavně na víku ventilů. Potom napínák klínového řemene dost často propustí olej z tlumícího pístku dřív než dojde jeho servisní interval na výměnu. No pak ještě přední zavěšení bylo celkově lepší/robustnější na GG/GY, ale zase o to dražší oproti GJ/GL.
Prostě dřív se věci dělali jinak než dneska.
Super info, diky, tohle jsem nevedel, protoze 165 manual prave chci koupit. A co by jsi napsal o te rzi? Muze clovek ocekavat tu samou apokalypsu za par let jako drive, nebo je uprava na karoserii patrna? Ma tu nekdo zkusenosti z "provozu"? Dekuji.
 
Tak záleží s jakou verzí GG/GY to porovnáváš.
Pokud GJ/GL budeš porovnávat s GG/GY před faceliftem, tak to je asi o bažilion procent lepší. Teda já mám pocit že i zrezlý pražce na odstavný koleji na tom jsou líp než GG/GZ před faceliftem.
Pokud budeš porovnávat GJ/GL s GG/GY pofaceliftu (po 2005) tak je to určitě znát. Osobně bych se vyhnul jistým dovozům, nebo si je pořádně proklepnul i pod plastama/filcama, protože jsem viděl i tyhle auta zrezlý na docela fest (ehm..Anglie, jistá část Německa,...), ale pokud třeba vezmu čistě český auta co zažívali český podmínky, tak je to rozhodně lepší než v roce 2005,2006,2007. Vždycky tam nějaký rezavý místa najdeš a to i u těch verzí co mají Antverpskej vosk na podvozku (protože ten nestříkají všude), ale i tak je to prostě lepší a ta rez bude spíš jen povrchová a NE konstrukční.
 
.... (ehm..Anglie, jistá část Německa,...),

a to i u těch verzí co mají Antverpskej vosk na podvozku (protože ten nestříkají všude), ale i tak je to prostě lepší a ta rez bude spíš jen povrchová a NE konstrukční.
Prosim, muzes se malinko rozepsat, ktera cast Nemecka a ktera verze ma A - vosk? Resp. jde tato verze s voskem koupit v DE? Toto je pro me uplne nove info. Dekuji moc.
 
Neznám všechny specifikace kam jaký auto mělo přijít s jakou ochranou (ještě se rozlišuje i ochrana fabriková), ale v ČR by se dalo říct že někdy od konce roku 2014 (snad si to už nepletu s 2015) měli všechny Mazdy provedený voskový nástřik z přístavu v Antverpách. Není to nic moc,ale na nějaký ten rok to dost pomůže.
Co jsem viděl a bavil se z majitelama, tak ohledně DE byl problém, když to auto bylo ze severnějších oblastí (Hamburk). I ty rakušáci občas bývají víc chycený než třeba to samý auto v ČR. Ale....
Ono je to v celku jedno, jestli to auto je z Islandu nebo Vietnamu. Vždy ho musíš před koupí prohlédnout. Oni ti ho vždy naleští, ale stačí jen zvednout kapotu a kouknout na nápravnici zezhora, nebo odehnout zadní filcový podběhy,.... Já tu můžu vyprávět jak všechny Mazdy z Anglie co jsem viděl byla rezatá katastrofa a pak sem někdo postne fotku jak jí má naprosto nedotčenou a ani tečku rzi. Je to prostě o předprodejní kontrole.
 
Perfektni info, diky moc. To s tim zadnim filcovym podbehem je super tip, necham si poslat fotku. Super.
Já jsem před koupí také kontroloval podběhy pod tím filcem a po 7 letech neměly ani náznak koroze.2017.Podběhy jsem natřel hustým voskem a filc napustil několikrát tlumexem plast.Kvůli nasáklivosti filcu.V mistech styku koberce s karosérií (u navařených šteftů) jsem napatlal voděodolnou vazelínku.Neboť co je masné,to nerezaví.
 
Poradis znacku nebo vyrobek? Zni to dobre.
Jakou barvu by jsi chtěl ? Pokud ti nevadí černá tak výborně funguje vosk Dinitrol 4941Car. Pokud ti nevadí "bronzová/hnědá" barva tak ještě lepší na antikorozní ochranu je vosk Dinitrol Metallic.
Pokud chceš použít něco NEvoskovýho, tak Dinitrol 445 a 447 fungují taky skvěle, ale mají nevýhodu v tom, že podklad musí být suchý, odmaštěný a hlavně naprosto bez rzi. Pokud nějakou touhle tvrdou ochranou přestříkneš byť jen tečku rzi, tak jí tam uděláš luxusní prostředí aby to kvetlo jak orchidej. Na to jsou vosky lepší.
 
Resistin car,je to s asfaltem na bázi vosku,plechovku jsem nechal přes noc odvětrat ,aby byl hustější.
 
Podběhy jsem natřel hustým voskem a filc napustil několikrát tlumexem plast.
Nepraska po case ten tlumex plast? Neni to potom jeste horsi? Resp. neposkodi to take kaminky a pak se tam voda naopak drzi?

Pokud ti nevadí "bronzová/hnědá" barva tak ještě lepší na antikorozní ochranu je vosk Dinitrol Metallic.
Pokud chceš použít něco NEvoskovýho, tak Dinitrol 445 a 447 fungují taky skvěle, ale mají nevýhodu v tom, že podklad musí být suchý, odmaštěný a hlavně naprosto bez rzi. Pokud nějakou touhle tvrdou ochranou přestříkneš byť jen tečku rzi, tak jí tam uděláš luxusní prostředí aby to kvetlo jak orchidej. Na to jsou vosky lepší.
Ne nevadi, je to na spodek auta, tak jaka parada. Cetl jsem o tom Metallic. To je skvely tip, dekuji, neznal jsem to, to by jsem urcite pouzil. A jak jsem pochopil, tak neni ani potreba nejak zvlast cistit spodek.

Poprosil by jsem te o rady:
Bude take k necemu, kdyz pouziju 500ml sprej a nebude to nanasene pistoli? Kolik myslis ze by bylo potreba 500ml spreju na podvozek + podbehy?
Bohuzel jsem se take nebyl schopny docist, jak tento vosk prezije ceskou solnou zimu. Mas s tim zkusenosti?
A na dutiny: je dobra volba Dinitrol ML?

Dinitrol 445: ted jsi mi vysvetlil vec, ktera mi vrtala v hlave dlouho. Pred casem jsem ho pouzil a mel jsem nakonec pocit, ze je to reznuti jeste rychlejsi.
Predpokladam tedy ze u toho vosku, tento problem odpada.

Resistin car,je to s asfaltem na bázi vosku,plechovku jsem nechal přes noc odvětrat ,aby byl hustější.
Jak dlouho ti to vydrzelo? Nepraska to?
 
Nepraska po case ten tlumex plast? Neni to potom jeste horsi? Resp. neposkodi to take kaminky a pak se tam voda naopak drzi?
Stejnou proceduru jsem udělal u mé bejvalky GH a velice se osvědčila.Jelikož ten vůz mi jezdí na servis,tak mám přehled.Podběhy bez koroze a ten filc není po dešti nacucaný.Ale už by to chtělo zopakovat.Někdo na ten filc používá gumoasfalt.
 
Stejnou proceduru jsem udělal u mé bejvalky GH a velice se osvědčila.Jelikož ten vůz mi jezdí na servis,tak mám přehled.Podběhy bez koroze a ten filc není po dešti nacucaný.Ale už by to chtělo zopakovat.Někdo na ten filc používá gumoasfalt.
Ten filc je fakt výhra, dává se to tam asi kvůli odhlučnění, ale ze nikoho nenapadlo to udělat z něčeho nenasákavýho...nebo ten filc dat nad plastový podběhy...
Já jsem ten podběhy vzal v místech kontaktu s kastli zbytkem vosku na dutiny 😉 Jinak orezliny jsem začal před nastrikem ošetřovat pasivatorem koroze.
 
Já si myslím,že vosk jako vosk.Nesmí se to natřít na zkorodovaná místa.Určitě se neloupe jako gumoasfalt.
 
Já si myslím,že vosk jako vosk.Nesmí se to natřít na zkorodovaná místa.Určitě se neloupe jako gumoasfalt.
Ja to pochopil podle toho co psal Max o kus vyse, ze kdyz to das na trochu zrezla mista, tak to moc nevadi oproti Dinitrolu 445-7. Pletu se?
 
Ja to pochopil podle toho co psal Max o kus vyse, ze kdyz to das na trochu zrezla mista, tak to moc nevadi oproti Dinitrolu 445-7. Pletu se?
Určitě bych použil nějaký stabilizátor koroze na rezavá místa a až pak vosk.
 
Back
Top