• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Díky hoši, Čtu to pozorně. Já bych asi šel spíš do 2.0, ale nic zrovna co by mě nadchlo není a když jo, tak nad moje finanční možnosti. Alw ještě počkám, třeba se něco objeví.
Ta 1.8 , co jsem na ní dával odkaz by byla super, ale bohužel je to kategorie N1, tudíž pouze 4 sedadla.
 
Mám pocit, že popisuješ 2.3 DISI TURBO:D:p
Joo to znám než člověk sedne do MPSky, tak se zdá, že ta atmo táhne všude a pořád :D
Nicméně na závodění si znovu stavím šestku s 2,3atmo kvuli tý linearitě až do omezovače a rychlosti odezvy na změnu plynu ;)

Jinak abych nebyl úplně offtopic, tak tady mám například moje záznamy spotřeby jak s 2,3atmo tak s MPS (ty výkyvy k 15litrům a podobně, to je to moje závodní a okruhy)
Atmo 2,3i : http://www.fuelly.com/car/mazda/6/2005/deri/171115¨
MPS 2,3 turbo : http://www.fuelly.com/car/mazda/6/2006/deri/388647

23i.JPG
mpsi.JPG
 
Tyo, tak to mám buď špatnej kus, nebo těžkou nohu :D
Při denním nájezdu cca 80km z domova, přes 3 obce do 4. do práce (cca 30km tam + zpět) a pak nějaké popojížďky kolem komína jsem se nedokázal dostat pod 8,5...
V momentě, kdy konečně otevřeli "úžasnou" D3 jsem se přesunul tam. Vzdálenost sice lehce nabyla, nastavenej tempomat nad tachometrových 130km/k (cca 4000 - 4100 ot. :) ) a spotřeba 9,7 - 9,9...
Ale je pravda, že to už bylo na 19" :)
 
tak to mám buď špatnej kus, nebo těžkou nohu
spousta lidí má potřebu uvádět teoretickou spotřebu "co by, kdyby" . Asi jako současné automobilky :)) Třeba když se někoho ptám za kolik s "něčím"jezdí a on začne s historkou, jak "jel loni do Chorvatska". To jsou naprosto irelevantní a zavádějící informace. Potřebné info je, jaká je dlouhodobá spotřeba a jaká je její kombinace město/okreska/dálnice + jízdní styl... jinak jsou veškeré uváděné hodnoty poněkud k ničemu
 
Poslední úprava:
Tak tak, další věcí teoreticky může být palivo. S Xedosem jezdim vesměs to samé, ráno dálnice, odpoledne mimo, v průměru 3 osoby v autě na cestě a spotřeba kolem 10,5, při stejně nastaveném tempomatu.
Jenže jelikož do M6 tankuju pouze MaxxMotion 95 a do Xedose na Onu, tak ve finále jezdim i levněji :) Otázka, jak by se projevila spotřeba se stejným palivem, ale nevim, zda se k takovému otestování někdy odhodlám...
Ale na to, že je to 22 let starý auto, motor pecka, klima, automat, tak jsem nadmíru spokojen :) Ale bavíme se tu o M6, takže jsem už lehce od tématu odběhl...

Ad. 2,3, měl ji kamrád, předface, jezdil jen město (ráno do práce 1,5km, z práce taky + sem tam po městě) a jezdil tušim kolem 11-12? Takže taky záleží co je to za město a jaký je provoz :)
 
Ahoj, už se blíží odchod mého auta a už Mazdy sleduji pozorněji. Objevila se možnost, že do práce budu muset jezdit každý den tudíž by můj nájezd nebyl 12000, ale už přes 20000 možná s častějšími vyjížďkami 25000 km. Jinak začínám více uvažovat o faceliftu, už z důvodu korozní ochrany, 6 kvaltu a hezčího vnitřku. Auto jsem se rozhodl vzít spíše z Německa. Finanční limit jsem zvýšil na +- 100 000 kč.

Takže první dotaz se týka nafty, zda trpí nějákými typickými nemocemi, uvažuji o ní trochu, protože se jich nabízí 2x víc než benzínů a jsou levnější na pořízení. Od japonců nejsou nafty tak dobré jako od koncernu, alespoň se to říká a v případě, že bych se pro ní rozhodl na co si dát u motoru pozor? Vstřiky, turbo, setrvačník, apod. prostě aby mi to z ničeho nic nevysálo peněženku do dna :D a jaký se vám zdá nájezd, který je v Německu nabízený v průměru 190 000 km roky 2005 - 2007, nevím zda to můžu považovat za reálný? Jinak naftě jsem nikdy nefandil a upřímně ji nevěřím (ani TDI) , třeba je zbytečně haním, ale jinak cestování mi v ní přijde naopak klidnější.

Benzín, 2.0 po FL se pohybuje nad 130 000 kč, alespoň to jsem tak něják stručně zpozoroval. Okolo 100 000 kč se jich pár najde, ale nevím zda by to mohl být vhodný kousek. Ještě jsem uvažoval nad 2,3 variantou. Nabízí se v plné výbavě a po FL je motor lépe upraven větší olejová vana, 6 kvalt, apod. Jejich cena se pohybuje cca jako nafta okolo zmíněných 100 000 kč. Je jich tam dost, tak mám další otázku zda trpí nějákými nemocemi, protože mi to přjide jako zajímavý motor a lidé se toho hodně zbavují. Spotřeba je tedy okolo těch 8 9 litrů?

A ještě pár drobných dotazů. Rád bych spíše xenony a dočetl jsem se, že mají problém s regulátory sklonu, po FL je to lepší? A ještě, pár kousků má i navigaci, má to u cca 10 let starého auta význam? Aktualizace probíhají jak a jsou vůbec ještě možné?
Facelift byl v roce 2005, našel jsem kousky se starším interiérem a vzhledem i motorem, těch se lepší antikorozní ochrana také týkala? :)

Díky za odpovědi a omlouvám se za poněkud vyčerpávající článek :)
 
Ahoj :)
Každopádně vzhledem k tvému nájezdu Tě určitě překvapí projev dieselového agregátu 2.0MZR-CD 105kw. Být tebou, beru tuhle variantu, protože už to je model po FC. Měli jsme jí doma. A je stále v rodině. Když to porovnám s modelem před FC, tak u modelu po FC je karosérie lépe vyztužená, auto je lépe odhlučněné. Jde vidět, že je zde velký pokrok, ikdyž to na první vizuální pohled moc nejde znát. Co se týče tohodle motoru, doporučuji rozhodně po koupi zavést Mazdičku panu Kubajsovi na Jížní Moravu. Tyto motory trpí na podložky pod vstřikovači ,které se propalují a jakmile k tomu dojde, jde pak všechno do kytek. Když si tohle pohlídáš, vstřikovače a turbo ti vydrží hodně dlouho. Rozhodně bych netrvdil, že 2.0MZR-CD je špatný motor a už vůbec né než TDi od koncernu (beru 2.0TDi). Tahle jediná věc prostě dokáže udělat paseku, jinak motoricky velmi kultivovaný motor, docela i jede :) ... . Běžný provoz kolem 6,5L, což je dle mého pěkné! :) Dále zlobí DPF filtr, ale to už je hold těžké břemeno modernějších dieselů. Dá se i vykuchat, spotřeba pak klesne o 0,5L a motor je víc pružný, ale osobně toho nejsem moc zastánce, ale dá se :) ... Nechci Tě k tomu navádět, jen zmiňuji, že je taková možnost. :)
Krouťák 360nm hovoří za vše. Jak jsem již zmínil, motor docela i jede a dokáže potrápit ostatní účastníky provozu s kšiltovkou ,,BMW´´ a ,,Audi´´ a s loktem ven z okna.

Dále se zmíním o benzínech. Tyhle motory 2.0 a 2.3 jsou téměř bezporuchové. Jen 2.3 můžou někdy papkat olej. Ale to je vše o údržbě předchozího majitele. Oboje motorizace mají šestikvalt. Jenomže u 2.0 je ta převodovka prostě lepší. Na 6ku při 130kmh točíš ´3300 otáček, což u 2.3 cca 3700 otáček. 2.3 má prostě tu převodovku víc sportovně naladěnou. Jinak kdo hovoří o spotřebě 10-11L... nevěř jim ani slovo. :) V pohodě budeš jezdit při dálkové okolo 7-8mi :)
Jinak antikorozní ochrana byla po FC lepší. Tuším,měly do nějakého roku i pozink. Ale pořád měly svá slabá místa. Musí se to hlídat. Po koupi doporučuji udělat antikorozní ochranu (stříkání dutin, prahů,natřít zadní koberečky lemů gumoasfaltem,apod)...
 
Mazdy sleduji pozorněji
já bych doporučil pročíst tento topic komplet celý. Začínají se tu informace opakovat a je patrné, že každý má na různé věci různé názory. Nejlíp, když si uděláš taky ten svůj, informací je tu víc než dost :)
 
Děkuji za rychlou odpověď :) ohledně těch podložek pod vstřikovači, dá se to něják poznat? Myslím zda má jiný zvukový projev, či něco podobného? Kolik vůbec stojí tahle oprava (kontrola)? Jižní Morava je pro mě přes celou republiku :D
 
já bych doporučil pročíst tento topic komplet celý. Začínají se tu informace opakovat a je patrné, že každý má na různé věci různé názory. Nejlíp, když si uděláš taky ten svůj, informací je tu víc než dost :)

Projel jsem to, ale ne všechny otázky byli zodpovězeny. Rakkin mi vcelku hezky shrnul nafťáka :) a ano každý má jiný názor, já si svůj udělat pořádně nemohu, mazdu 6 jsem nikdy nevlastnil a tak se ptám zkušenějších :)
 
a tak se ptám zkušenějších
to je taky úplně v pořádku :) Nafťáci jsou tu už shrnuti nejednou, stejně tak benzíny. Já jen narážím na to, že ti (nejen tady) bude jeden třeba tvrdit, jak 2,3 benzín nežere a druhý jak s ním jezdí za 12 :)) a oba budou mít třeba pravdu . Stejně tak to je s ročním nájezdem a volbou mezi naftou/benzínem .... těch pravd a obzvláště těch obecných je hromada a nakonec se v tom člověk musí zorientovat sám, protože si musí hodit na papír jak, kde a jakým způsobem bude jezdit.

Já bych ti osobně spíš poradil benzínový motor 1,8 nebo 2,0 , protože ten plánovaný nájezd je podle mého názoru malý na nákup nafty a absolvování/investici do všech zmíněných i nezmíněných procedur
Jakým způsobem a kde člověk bude jezdit....
Jakým způsobem a kde člověk bude jezdit....
 
Co jsem pochytil tak spotřeba u 2,3 je prostě ten průměr 8-10 :D s tím, že pokud bych chtěl nebo potřeboval,tak se na 7 dokážu dostat. A jen dotaz, kolik točí 104kw při 130kmh? :)

S tím dieslem pořád nevím, upřímně vždycky mě to táhlo k benzínu, akcelerace nafty se mi líbí, ale je jen v určitém spektru otáček :/ s naftovou mazdou jsem nejel, takže třeba to mají japonci jinak. Benzínu věřím víc než té naftě. A 1,8 mi přijde zase celkem slabý na šestku, nejel jsem, ale bude mít určitě kratší převody, tudíž na delší cesty to nebude to pravé.
 
Taky bych bral aspoń dvoulitra. Jj, benzín má linerání zátah a je radost ho točit do max. výkonu. Tady máš obrázek kolik točí 2.0i 104kW na dálnici. Spotřebuju při dálničním tempu jsem měl kolem 8/100.
26192275165_e770c708ee_o.jpg
 
Uši to netrhalo. Mluvit se dá, možná trochu hlasitěji, ale dá.
 
Zamě benzin,jak píše @MildaMPS nechá se pěkně točit,nafta vydechne.Nic proti naftě jezdim sní 18 let v práci;)
 
No zůstanu u benzínu. Jen se bude hůř hledat.. rád bych měl ve výbavě xenony, interiér ideálně černý. A to mají hlavně 2.3...přemýšlím o ni, že bych nakonec, po všech rozmýšleních skočil do tohohle motoru :) A mohl by mi někdo zodpovědět otázku ohledně té navigace? Jestli má smysl to s ní kupovat nebo mám chtít raději přihrádku? :D
 
Back
Top