• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Já teď v zimě jezdím s 2.5 GH za 8,5-9l/100 :D do práce 26km, odpoledne zpátky, takže pokud jezdíš delší trasy tak se do 8 vlezeš
 
Pravda pravda... GH je se spotřebou oproti skyactiv motorům ještě trochu jinde. Já mám teď průměr 8.5, ale byl jsem teď v Praha Olomouc a zpět, jinak by tam bylo 9,5. Jezdím teď tak nějak rovnoměrně město, okresky, dálnice. Ale jsou to trasy vždy kolem 10,max 15 km, takže je to pořád studený atd...
Obecně jde s GH 2,5 jezdit dlouhodobě pod 8, ale to musí být delší trasy a rozumná noha. Není problém jezdit za průměr 10,3
To byl můj průměr minulý měsíc, kdy jsem měl opravdu mnoho mnoho cest studeným autem do 500 metrů a za půl dne znovu, skrz Kamču.
A to už se pak dolů dává těžce.

A k AAA auto. Já mám třeba šestku od nich a úplně cajk. Historii jsem měl dopředu zjištěnou z Mazdy a potom už je to jen klasická obhlídka a projížďka, jako jinde. Jen ty řeči tam atd, prostě bazar. Navíc moc možností nebylo. Chtěl jsem pouze 2,5 s paketem a ty v tu dobu pouze 4 v republice. 3 bez paketu. 2 na Lpg, což jsem nechtěl, takže všeho všudy 5 aut celkem a jen 3 s paketem. Takže výběr nula nula prd...
 
@Míra : Pozor, chce 2. generaci s rozpočtem 220 tis. To mu asi nedá na benzínovou GJ 2,5. Ty opravdu žerou až o litr míň než benzínové GH. Aspoň tedy oproti GH 2.0. Nevím jak GH 2,5, ale nejspíš to bude ještě horší, asi jak píše @shr3k.

ti nevím. Moje GH 108kw jezdila za 9,1 a s GJ G192 jezdím za 9,07. Obojí hodně dlouhodobý průměr čili vlastně úplně stejně
 
Ahoj,
zvažuji koupě auta a nakonec to vyhrála mazda 6 třetí generace. Jezdím denně 25 km ráno a 25 odpoledne, plus 2 krát měsíčně za rodinou cca 200 km. Nenajedu víc než 20 000 km ročně. Chci hlavně pohodlné auto s velkým kufrem.

Vybral jsem si motor 2.0 benzín, což si myslím že je k mému nájezdu lepší.

Líbí se mi toto:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18098676?goFrom=list
vše vypadá v pořádku, co na to říkáte, mám se něčeho obávat? Tento vůz čeká servis po 140 000 km, je tam něco navíc co mně může překvapit. V té servisce jsem nenašel výměnu svíček, rozvody?

Podobné auto je i zde:
https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Mazda-6-Kombi-Skyactiv-G-Center-Line-Navi/vhc:car,srt:date,sro:desc,ms1:16800_7_,frn:2013,prx:14000,ful:petrol,mlx:200000,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/270926190.html
známý by mi tento vůz dotáhl za 1000 euro.

Je mi jasné že se těžko hodnotí auta podle fotek a popisu, ale jen mně zajímá, zda by mně mohlo něco nemile překvapit. Děkuji za každou radu.
 
Poslední úprava moderátorem:
@Vitus : nevím, jestli je významnější rozdíl mezi 2,5 na GJ a GL, snad ne. Fakt je, že můj průměr na GL 2,5 je zatím jen za 8 000 km, ale proti GH 2,0 114 kW mi klesl asi o 0,4 l a podle informací jiných mám zato, že GJ/GL 2,0 má mít ještě asi o 0,5 l menší žízeň. Z toho mi vyšla zhruba o ten litr menší spotřeba u objemově stejných motorů. Ale třeba se mýlím nebo taky jezdíš s G192 dynamičtěji než dřív.
 
Já jezdím s 1.4 Almerou po Brně krátký trasy za cca 8 - 8,5 L tak to očividně s GH na tom o tolik hůř nebudu :D
 
@monty obě auta vypadají v pohodě, klidně bych vzal to německé, máš tam i sadu zimáků. U zmíněné motorizace není co řešit, jen běžná údržba.
 
S tím nájezdem bych klidně šel do nafty, protože profil cesty je jak dělaný na naftu a rozdíl ve spotřebě určitě nebude jen 1 - 1,5l/100km, rozdíl pod 2l/100km nepůjde. A když se zvolí motor 2,2 R2 120kW, tak nevidím absolutně žádný problém, proč bych měl volit benzín. A i kdyby ten rozdíl byl 1,5l/100km, tak na 18000km ročně to je úspora na palivu minimálně 9000,- a při rozdílu spotřeby 2l/100km, což je pravděpodobnější, tak úspora je 12000,-. A běžný servis je cenově podobně, moc velké rozdíly tam nejsou a když se něco posere, tak ta oprava také není tragická. Osobně mám naftu a jezdím aktálně 60% okrsky, 30% dálnice a zbytek město a teď v zimě mám spotřebu 5,6l/100km a to mám starý archaický 2,0MZR-CD s 317000km.
Ok, a je nějaký naftový motor, kterému je dobré se vyloženě vyhnout?
 
Jako sedvo, vše podstatné bylo napsáno. 120-132kW dieselové GH bude jezdit při za 6,7-7, při stejném stylu jízdy se člověk s benzínovou 2.5 podívá nad 9. Pokud je k dispozici 90% jízdy po okreskách a dálnicích, s venčením DPF nevidím problém.
Moje GH nafta jezdí po městě za 6,1 a mimo město za 5,9 (jezdí s ní žena klidně a kratší trasy! do 30km, 15 tam a 15 zpět). Mám ten druhý nejsilnější motor, takže asi tu 120kW.
 
@monty obě auta vypadají v pohodě, klidně bych vzal to německé, máš tam i sadu zimáků. U zmíněné motorizace není co řešit, jen běžná údržba.

Ok díky, dnes jsem byl v Mazda Olomouc a docela mně zaujala i CX-5, těch je v Německu jako ojetin více v benzínu 2.0, tak zvažuji i tento vůz.
 
Ok, tak já mám stejně lehkou nohu :). Ještě bych se chtěl zeptat na poslední dvě věci, co jsem nikde nenašel. V čem konkrétně je 2.0 DISI 114kw poruchovější než 108 kw? Je něco na co si dát u MZR-CD 2.2 120kw pozor krom dpf?
 
V ničem. Je stejně "poruchová" jako aktuální motory Skyactiv-G (typ PE a PY). 2.2 MZR-CD (typ R2) dávat pozor, aby měl poslední verzi SW v ŘJ, která detekuje vytažení řetězu, jinak klasicky podložky pod vstřiky a pokud není známa historie výměn oleje a výměn podložek, sundat vanu a zkontrolovat sací koš ohledně karbonu.
 
Ok, tak já mám stejně lehkou nohu :). Ještě bych se chtěl zeptat na poslední dvě věci, co jsem nikde nenašel. V čem konkrétně je 2.0 DISI 114kw poruchovější než 108 kw? Je něco na co si dát u MZR-CD 2.2 120kw pozor krom dpf?
DISI je primovstrik, takze bude o neco narocnejsi na kvalitu benzinu. Jinak dle meho neni poruchovejsi v nicem, je stejne kvalitni jako strarsi MZR. Toto mi potvrdili i v Autopalkovice - specialiste na Mazdy.
 
Back
Top