• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    161
Zrcátko má pořád zachovanou funkci manuálního sklopení, tak jako by tam motorek nebyl. Nic se neulomí, můžeš to zkusit :)
Odpor to má, jakmile ho překonáš, zrcátko se zacvakne ve sklopené/otevřené poloze.
Díky :))
 
Začalo dost mrznout. V noci jsou teploty i pod nulou a ráno kolem 5 hodiny bývá námraza na voze a já se ptám, jak tedy postupujete v tomto období když parkujete venku? Mám tedy zrcátka přepnout, aby se nesklápěli?
Je to ale nepřijemné, že na to musí člověk myslet. Je to tzv. funkce na jaro/léto/podzim a pak raději vypínat, aby se mechanismus nepolámal.
Já nechávám sklápět pořád, i v zimě. Když je na zrcátkách vrstva ledu nebo sněhu, snažim se před odemčenim v rámci možností očistit, ale jinak to neřešim. Každopádně hodlám už pravidelně promazávat WD40 :-)
 
Jakože striknes přes tu mezeru za zrcátkem nebo jednou za čas rozebrat?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
A není lepší jiné mazadlo? Bílá vazelína ve spreji nebo nějaké suché mazadlo?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
A není lepší jiné mazadlo? Bílá vazelína ve spreji nebo nějaké suché mazadlo?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

S bílou vazelínou ve spreji nemám zkušenost. Z dlouhodobýho hlediska je vazelína asi lepší mazado, vydrží dýl. Zase se ale na ni pak můžou nabalovat víc nečistoty a před dalším promazáním to musíš vyčistit, což je problém, pokud nechceš zrcátko rozebírat.

U WD40 mám naopak zkušenost, že se dostane opravdu všude a krom mazání umí i skvěle odstraňovat nečistoty. Z alternativ ještě mám zkušenosti s GT85, který mý jiný složení než WD40 (je v něm třeba teflon), ale nedá se narozdíl od WD40 sehnat všude. Obojí ale funguje v praxi podobně.
 
Ahoj, nenašel jsem lepší vlákno, tak zkusím štěstí zde. V jeden moment mi u mé M6 2013 přestalo kompletně fungovat ovládání obou zpětných zrcátek, tedy nejen sklápění, ale i nastavování sklonu. Nastavil jsem jedno zrcátko a druhé už ne, přestalo to fungovat úplně. Nastavovací kolečko se zdá být mechanicky v pořádku. Zkoušel jsem odpojit a zapojit baterii, ale nepomohlo. Zajímavé je, že po ručním sklopení se zrcátka po nastartování sami opět nevyklopí, pokud se ovládání zaseklo v otevřené poloze. Nesetkal se prosím někdo z vás se stejným problémem?
 
Zkus se podívat na pojistky. Každá elektronická komponenta tam má pojistku, předpokládám, že nejinak tomu bude i u mechanismu ovládání zrcátek.
 
Díky za tip, to mě mohlo napadnout. V pojistkové skříni pod volantem jsem našel dvě pojistky související se zrcátky - MIRROR 7,5A a M.DEF 7,5A. Obě se zdály být v pořádku a bohužel i po výměně za nové je ovládání zrcátek stále nefunkční. Budu muset rozebrat dveře a zkusit zjistit, v čem je problém, v nejhorším koupit nový ovladač.

20201209_220421.jpg
 
Ale SOC se snižuje, tedy se baterie vybíjí a to je ten problém. Je zajímavé, že tam máš hodnoty od 13,5 V výše, ale ten SOC tomu právě neodpovídá.

Zjistil jsem, že když zapnu vyhřívání zadního okna, začne to normálně dobíjet, ale s tím se pořád jezdit nedá (aneb "eko" jízda). Zkusil jsem odpojit current senzor na záporném pólu baterie... jo, dobíjelo to normálně, ale taky to pěkně držkovalo na displayi v budíku+kontrolce a v infotainmentu (závada nabíjecího systému).

Ptal jsem se v Mazdě, ale tam mi samozřejmě řekli, že se to dealersky obejít nedá. Takže teď zkoumám, jak oblbnout ten senzor tak, aby si myslel, že je baterie vybitá, tedy zjišťuju, co jak velký přídavný odpor do konektoru vrazit.

Jinak zrcátka - nevyhnutelná závada (prasklé plastové kolečko, které se nějak rozhýbat v některých případech na chvíli dá, ale je to už v terminální fázi, neboť je na dva kusy). V záruce mění celé zrcátko, ale stejně to odejde. Řešení: https://www.aliexpress.com/item/4000172826355.html

Zobrazit přílohu 33508
Nemá mít na M6 to ozubené kolečko jen 30 zubů?
 
to je teda peknej porod :D neni nekde video navod na vymenu ozubeneho kolecka bez podobne demontaze vseho? nejlepe se zrcatkem na aute...
V létě se na to chystám taky, ale z toho co jsem viděl a co jsem si, třebas hloupě, odvodil, ozubený kolečko bude umístěný v motorku, který na videu vyměňují. Takže výměna jen ozubeného kolečka bude stejnak vyžadovat celý proces jako na videu. Ale budu rád, když mě někdo vyvede z omylu :innocent:
 
V létě se na to chystám taky, ale z toho co jsem viděl a co jsem si, třebas hloupě, odvodil, ozubený kolečko bude umístěný v motorku, který na videu vyměňují. Takže výměna jen ozubeného kolečka bude stejnak vyžadovat celý proces jako na videu. Ale budu rád, když mě někdo vyvede z omylu :innocent:
tak to drzim palce, urcite udelej fotodokumentaci. nejsi nahodou z praglu nebo okoli, ze bych ti delal moralni podporu a drzel sroubky :)
 
tak to drzim palce, urcite udelej fotodokumentaci. nejsi nahodou z praglu nebo okoli, ze bych ti delal moralni podporu a drzel sroubky :)
Z Phy jsem, ale jestli, tak dělat to budu na Křivoklátsku. Nějakou dokumentaci kdyžtak zkusím vytvořit.
Bojuju s myšlenkou to nejdřív rozebrat a podle toho co uvidím koupit náhradní díly. Ale že by se mi to chtělo dělat 2x, to říct nemůžu...
Mnu, uvidíme kdy a k čemu se dokopu :confused:
Každopádně díky za morální podporu :blush:
 
Z Phy jsem, ale jestli, tak dělat to budu na Křivoklátsku. Nějakou dokumentaci kdyžtak zkusím vytvořit.
Bojuju s myšlenkou to nejdřív rozebrat a podle toho co uvidím koupit náhradní díly. Ale že by se mi to chtělo dělat 2x, to říct nemůžu...
Mnu, uvidíme kdy a k čemu se dokopu :confused:
Každopádně díky za morální podporu :blush:
ok, no kdybys chtel, nabizim k dispozici svou garaz a vercajk, rad bych to videl.. ikdyz mi ted chodi strojky dobre, tak neverim, ze tomu tak bude stale
 
Back
Top