• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Neoriginální rádio, reproduktory a zesilovač

Nepochopil jsi to úplně přesně. DSP se používá právě k tomu co by jsi jako "purista" využil:

1) každý kanál (v aktivním zapojení každý reproduktor) má svůj vlastní ekvalizér, kterým zkompenzuješ FR nedostatky (poklesy a špičky v přenosové charakteristice) reproduktoru v daném místě
2) u každého reproduktoru ( v aktivním zapojení) můžeš nastavit časovou korekci čímž nastavíš zvuk do přesného poslechového bodu - na řidiče
3) lepší DSP mají ekvalizér i na vstupech pomocí kterého se kompenzují FR nedostatky zdrojové jednotky (nejčastěji originální radio) - tomu se říká deekvalizace
4) ještě lepší DSP umí kompenzovat věci typu - sloučit rozložený více kanálový systém do stereo signálu, kompenzace allpass filtru, automatické přepínání vstupu rádio - Bluetooth a další

Můžeš mít repro za 100 tis Kč na zesilovači ale bude to hrát daleko hůř než sada za 10 tis Kč na DSP. A kdyby jsi tak drahé repro dal na rádio, výsledek by byl nic moc, možná i ještě horší (drahý repro mívá kolikrát nižší citlivost než originální reproduktory). Lajcky to můžeš pochopit tak, že pomocí DSP z celýho systému dostaneš maximum čistoty a detailů, co ty komponenty zvládnou přednést ;)
 
Ok to dává smysl. A jinak ten můj výžblept má hlavu a patu ne? Nebo bys v tom něco rozporoval? ps a děkuji:)
 
Poslední úprava:
Já odpovím trochu obecněji.
Ze jmenovaných repráků jsem měl v Mazdě Relaxy 165ky , resp koaxy mám v zadních dveřích pořád (to mě připomíná že je budu muset oříznout trochu výš protože při vyšší hlasitosti začínají nepříjemně prokmitávat na preset bez SW). Středobasy na svou cenu hodně slušný, pro většinu lidí dostačující, výšky nic moc. Ideálně vzít jen ty středobasy a k nim jiný výšky.

Akustika v autě je vždycky kompromis - za jízdy je tam plno pazvuků, hluků i jevů, který ten dojem kazí. I tak jde ale pomocí odhlučnění, DSP a cenově dostupných reproduktorů vytvořit příjemnej poslech na cestování. Kabely řešit asi není až tak nutný , pokud tam člověk nedá to nejlevnější na trhu.
Naopak mám zkušenost že spíš levnější abyčejný koaxiální signálový kabely nikde nedělaly problém a tam kde se dávaly dražší speciálně kroucený, stříbro a takový pičoviny , protože drahá instalace- nemůžeme tam dát obyčejný zboží, pak pískaly , indukoval se do nich brum a já nevím co všechno. Takže to bych tolik u auta neprožíval. Ideální je , když má uživatel externí přehrávač s digitálním výstupem (Toslink nebo S/PDIF) a napojí ho přímo do DSP nebo využít nějáký bluetooth Hi-Res protokol s DSP který to mezi rádiem a BT přepíná automaticky ( to umí např Helix a tuším AudioControll ). Samozřejmě tam pak odpadá komfort typu ovládání na volantu, na rádiu atd.

Zesilovač dělá na zvuku docela dost. Většina dnešních "kompaktních" řešení - tj malé rozměry nebo DSP se zesilovačem v takzvaném All-in-one řešení jsou zesilovače třídy D, které se sice už trochu vyvinuly , ale pořád mají jakýsi tvrdší ostrý zvuk oproti AB zesilovačům, které dynamikou a detailem jsou pořád znatelně lepší, větší a také dražší - vždy je to nějáký kompromis. Samozřejmě pokud člověk nemá srovnání s drahým AB zesilovačem, tak mu kvalitní Dčko udělá radost i tak. Pak je otázka jak je posluchač náročný a jak má nacpanou šrajtoflu.

Strop je řetězec

Externí zdroj ( přehrávač) - DSP - Zesilovač AB na každý kanál - kvalitní repro

Většině lidí stačí ale

Rádio (OEM/neoriginální/telefon) - DSP se zesilovačem tř. D (případně oddělené) - Slušné repro (do 10tis za sadu na dveře)

Pokud je někdo náročnější tak se dá AB na vše kromě subwooferu a trochu dražší repro.
Já už bych ozvučení bez DSP nechtěl. Rozhodně bych volil zesilovač s DSP a k tomu nižší řadu reproduktorů, než jít v prvé řadě po top reproduktorech ;) Alu konkrétně u těch relaxů by to teda chtělo jiný výšky. Ideálně ESB 3.25 (3.28) , nebo alespoň 2.25 . Ty v dané cenové relaci mají opravdu dost detailů a dá se s ořezem jít hodně nízko. Já 3.28 mám tuším na 1800Hz/12dB. Jdou tuším od 1600 ale to už je nepříjemný.
Nebo vzít rovnou celou sadu 2.6k2x nebo 3.6K2 (teď jsou ve slevě 36% za 4500Kč)
 
Ještě jsem se nerozhoupal k pořízení rádia a tak bych se alespoň rád zeptal uživatelů:
Jde na sinosmart/eonon (prostě android) rozdělit rozumně plocha, aby se na část nahodil Forscan, třeba youtube (premium v pozadí) a mapy k tomu?
A lze normálně přijímat BT signál z mobilu pro přehrávání? Zde očekávám horší kvalitu,kvůli přenosu, ale jsem na to tak zvyklej, protože si to připravím, než dojdu k autu a pak rovnou padám pryč :D (na jiném autě, levný pioneer za 2k)

U obou dotazů mě zajímá, jestli si to auto pamatuje :)
Děkuji!
 
Záleží jakou budou mít verzi androidu a jestli ta funkce bude povolena. Horší kvalita na BT být nemusí, záleží opět na protokolu a technologii bt (většinou už BT5.0)
 
Záleží jakou budou mít verzi androidu a jestli ta funkce bude povolena. Horší kvalita na BT být nemusí, záleží opět na protokolu a technologii bt (většinou už BT5.0)
Ty kodeky jsou právě problém, slyším to i na LDACu. Dá se to, ne že ne, ale rozdíl je znát :)
U podcastu je to ale jedno (právě ty si na kolony do Prahy vždycky připravuju 😁)
 
Pak je otázka jestli mobil LDAC opravdu využije a taky jestli se droj nepřepne do nižšího bitratu (např spotify)
 
Kdo shání ještě rádio s tlačítky, tak na nejlevnejsi autoradia je ted sleva. Já jsem neodolal a vzal nejlevnější 4gb/64 stříbrné. Myslím, že někdo tenhle obchod taky chválil, že pán umí poradit, když je problém s připojením. Tak pak poreferuji.
 
Čaute,do 6 GH jsem si pořídil Simosmart. Celkově šlape dobře, ale mám problém se zvukem. Někdy se během přehrávání hudby jak přímo ze zařízení, tak i přes AA objeví šum na pozadí té hudby (zní jako rádiový šum)
1-Nereaguje na otáčky motoru atp
2-nereaguje na hlasitost hudby, šumí tak nějak stejně
3-na mute je ticho
4-při vypnutí aplikace na tvrdí a opětovném zapnutí (YT music,AA,int. Rádio) hraje krásně čistě bez šumu na pozadí.
Nemáte někdo tip, po čem jít?
Polský prodejce mi občas něco poradí, ale vesměs to jsou nesmysly. děkuju moc
 
Nemáš v zapalovači zapojenou nabíječku, fm transmitter, napaječ pro kameru nebo něco takovýho? To bývá u našich zákazníků častej problém.
Jinak drobnej šum tam bude vždy. Pokud to chceš bez šumu, musel bys zvuk vést přes optiku nebo coax (pokud ty výstupy radio má) a místo bose zesilovače použít nějakej zes s DSP procesorem, kterej má optickej (toslink) nebo coax (S/PDIF) vstup
 
Nemáš v zapalovači zapojenou nabíječku, fm transmitter, napaječ pro kameru nebo něco takovýho? To bývá u našich zákazníků častej problém.
Jinak drobnej šum tam bude vždy. Pokud to chceš bez šumu, musel bys zvuk vést přes optiku nebo coax (pokud ty výstupy radio má) a místo bose zesilovače použít nějakej zes s DSP procesorem, kterej má optickej (toslink) nebo coax (S/PDIF) vstup
Nee nemám nic připojeného. Prostě mi to hraje krásně třeba 15minut, z ničeho nic nastoupí ten šum a za 2 minuty zmizí a hraje zase krásně. Občas šumí hned po startu, ale jak říkám, stačí tu apku (třeba AA, nebo YT music) vypnou a hned po naběhnutí to zase hraje pěkně 🤗
Před tímto novým Sinosmartem jsem měl starý Junsun a ten to nedělal vůbec .Ale díky za radu
 
Mě to Sinosmart nedělal ale měl jsem starší midel. Třeba nakamichi, který mám teď, posílá do zvuku bordel, když se nastaví jas displeje v rozmezí 0-5%, takže za tmy snižuju jas manuálně na nějakých těch cca 8-10 % a mám klid
 
Tak rádio namontované viz odkaz https://www.nejlevnejsiautoradia.cz...-android-13-autoradio-s-wifi--gps--usb--bt-2/
Vypadá jako originální, což se mi líbí, ale nesedí úplně top jako origo bych řekl. Tlačítka kolem prakticky nefungují, ale bral jsem ho hlavně kvůli ovládání hlasitosti kolečkem, takže mi to vůbec nevadí. 😃 Ale klasický problém, že nejdou nastavit hodiny v kapličce. Zkusím to vyřešit stažením jiného launcheru nebo něčeho. Kdyžtak si dám půlnoční reset. 😃 Nefunguje aux a chrastí nejspíš výškové repra v trojúhelníčkách, ale zkusím si pohrát ještě s ekvalizérem.
 
Aux fungovať nebude, to je ten druhý konektor ktorý do nového nemá miesto. Launcher nepomôže, ale výmena canbusu možno áno. Kým som nemal canbus tak som pôvodným radiom nastavil čo som chcel a potom zapojil nové, dá sa to aj bez vyťahovania nového, pekne nad na chvíľu zapojiť
 
@Sith kolik chtěli za instalaci a jak dlouho jim to trvalo?
Na nastavení hodin bys musel mít jinou ovladačku, která ale nekomunikuje s radiem. Vypadá to že tam je klasickej launcher agama. Osobně jsem používal car launcher pro, je hezčí (vypadá moderněji) ale ubiralo to výkon (jedou oba launchery zarás) nakonec používám ten původní.
 
Skúste fcc launcher. Má autostart aplikácii, a dve obrazovky - potiahnutím dole nabehne čierna s časom, na nočné jazdy super.
 
@no_hits instalace svépomocí. Launcher je tam asi nějakej aktualizovanej agama, viz foto. Hodiny v kapličce jsem nerozchodil ani s jiným launcherem, takže máš asi pravdu. Jen nechápu to programování tlačítek na volantu. Mám předface a aplikace v rádiu na to vůbec nereaguje. Stejně tak aplikace s kterou by podle mého měly jít nastavit ty hodiny viz poslední foto. Přitom na ovládání hlasitosti a mute rádio normálně reaguje, takže chyba v propojení s autem asi nebude. Jinak ta kvalita zvuku je asi ok, přes yt to hraje stejně dobře jako origo bose.
IMG_20240322_111732.jpg IMG_20240322_113902.jpg IMG_20240322_113911.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Kdybys byl z okolí Brna , Kyjova nebo Vyškova tak bych na to kouknul, ale UnL je dost z ruky. Na Sinosmartu jsem měl v radiu přímo aplikaci na hodiny. Teď mám ovladačku která to umí bez radia jen přes tlačítka. Ten programovací režim tlačítek jde jen v případě že je volant fyzicky pripojen k radiu přes key 1 a key 2
 
Tak rádio namontované viz odkaz https://www.nejlevnejsiautoradia.cz...-android-13-autoradio-s-wifi--gps--usb--bt-2/
Vypadá jako originální, což se mi líbí, ale nesedí úplně top jako origo bych řekl. Tlačítka kolem prakticky nefungují, ale bral jsem ho hlavně kvůli ovládání hlasitosti kolečkem, takže mi to vůbec nevadí. 😃 Ale klasický problém, že nejdou nastavit hodiny v kapličce. Zkusím to vyřešit stažením jiného launcheru nebo něčeho. Kdyžtak si dám půlnoční reset. 😃 Nefunguje aux a chrastí nejspíš výškové repra v trojúhelníčkách, ale zkusím si pohrát ještě s ekvalizérem.
To rádio vypadá podobně jak EONON, tam jde všem tlačítkům nastavovat funkci. Dokonce každé tlačítko může mít 2 funkce, jinou na zmáčknutí a jinou na podržení.
Také jsem měl za to že hodiny nastavit nejdou, až když jsem zapomněl na to že to nejde, tak jsem je intuitivně nastavil :p Takže:
Přepnout pal. počítač aby zobrazoval hodiny, na levých ovladačích na volantu podržet tlačítko SET, dokud hodiny nezačnou blikat a pak šipkou doleva měnit hodiny a šipkou doprava minuty, šipky nahoru a dolů vynulují minuty. Akorát neumím přepnout z 12H na 24H zobrazení.
 
Poslední úprava:
Podle logiky z RX-8, tam se to přepíná stejně a 12/24 se mění podžením Mode.
 
Back
Top