• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Odemčení výkonu u řídících jednotek motorů Skyactiv-G, Skyactiv-D (chiptuning, i pro RF, R2, LF, L5, L3 a ostatní)

shr3k

správce
Člen týmu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
6 515
check_evc_license_image.png
Rozhodl jsem se nabídnout možnost jednoduchého zvýšení výkonu pro továrně přiškrcené motory Skyactiv řady P5 (1.5) a PE (2.0). Princip je jednoduchý: nejde jen tak přehrát řídící jednotka 1:1, protože v PCM je zabudováno hodně funkcí souvisejících především s přítomností i-ELOOP, manuálu/automatu atp., proto je potřeba upravit stávající datové mapy podle příslušných výkonnějších verzí (mimo jiné předstih, tlak v railu atp.). Základním principem ale bude: žádný problém při kontrole na emisích nebo ohrožení motoru - proto bude naladění vycházet ze sériových map.

Motory P5 zastavěné v malé platformě mají také odlišné svody pro různé výkonové verze, tudíž lze třeba bez problémů provést upgrade P5 ze 66 na 85 kW (* upraveno), ale na stock kalibraci 55 kW už je třeba manipulovat s předstihem nebo koupit kroucenec 4-2-1 svodů s katem za bratru 15000 případně písty. V první fázi se tak bude jednat o ty nejsnadnější úpravy, kde je hardware úplně stejný a je pouze softwareově uříznutý vrchol výkonu, což jsou P5 90 (na 115), PE 120 a 145 (na 165). Převodové poměry v převodovkách samozřejmě nevylepšíme, dlouhé převody slabších verzí zůstanou. Pro základ úprav budou použity samozřejmě nejnovější PCM kalibrace dostupné pro daný model.

Pokud se to osvědčí, pokračovali bychom s tuningem ostatních motorů (nějaké extra tuning kalibrace mám nakoupené) a je možné, že později dojde i na motory PY (2.5) a diesely S5/SH. U SH bych raději z důvodů, které jsou tu už rozebrány, šel maximálně stock 110 kW na stock 129 kW, s tím jsou dobré zkušenosti. Asi bude možné podobně upravit i starší diesely RF/R2 v GH a BL (ačkoliv tam se nejslabší verze liší kompresí, takže by bylo nutné otestovat nějaký kompromis, nicméně 110 a 120 kW na 132/136 kW by neměl být problém).

Pro aktuální informace/reference si pročtete toto vlákno a přiložený ceník.

Formulář pro zájemce je zde:
https://www.mazdaklan.cz/extranet/

a slouží k tomu, abych si podle VIN udělal představu o použitých řídících jednotkách a jejich kalibracích. K přihlášení použijte váš zdejší nick a heslo, pokud heslo nemáte nastavené např. přes Facebook/Google login, nastavte si jej.

Použijte https://www.mazdaklan.cz/vindecoder/ pro zjištění čtyřmístného označení PCM a jejího výrobce.

V tématu dále najdete i nějaké grafy z brzd. Zde typická úprava G120 na G165 (moje, dělaná pro tu firmu, co to měřila).
272777259_4852170311496512_7739805156590291403_n.jpg
 

Přílohy

  • Mazda motory úpravy.pdf
    793,5 KB · Zobrazení: 3 128
Poslední úprava:
Bude to prosím možné provést i u BP s vypínáním válců?
 
Budeme muset vyzkoušet, protože BP se servisují pomocí MDARS a bude se muset nejdřív přímo stáhnout obsah ŘJ (kalibrace nejdou stáhnout online jako u BM/BN/GJ/GL/KE/KF/DJ, stejně jako asbuilt data). Primárně je takhle nabídka pro jmenované modely, protože u nich je vývoj víceméně dokončen - nové kalibrace PCM po mnoha revizích už asi vycházet nebudou, na rozdíl od BP. U tvého auta navíc svítí dvě servisní akce, z toho jedna se týká PCM. :)
 
Poslední úprava:
Mají se registrovat všichni, nebo jen ti, co mají P5 a PE motory?
 
Stačí poslat
VIN: JMZND6E7600305854
A zjistíš všechno ?
 
Budeme muset vyzkoušet, protože BP se servisují pomocí MDARS a bude se muset nejdřív přímo stáhnout obsah ŘJ (kalibrace nejdou stáhnout online jako u BM/BN/GJ/GL/KE/KF/DJ, stejně jako asbuilt data). Primárně je takhle nabídka pro jmenované modely, protože u nich je vývoj víceméně dokončen - nové kalibrace PCM po mnoha revizích už asi vycházet nebudou, na rozdíl od BP. U tvého auta navíc svítí dvě servisní akce, z toho jedna se týká PCM. :)

Dík za info. O svolávačkách vím, jedu příští týden do Příbrami. Tento rok bude u BP nová verze G150 (110 kW), tak třeba časem bude možné odemčení na tuto verzi?
 
Přesně tak.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk

Mají se registrovat všichni, nebo jen ti, co mají P5 a PE motory?
Klidně všichni, PY a SH, aspoň budu mít představu o poptávce.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
G160 v MX-5 a G165 v trojce jsou cca stejné motory ne? G184 už je trochu modifikovaný. Každopádně kdyby šlo odemknout na G184 tak by to bylo i pro nás trojkaře zajímavé :) :)
 
G160 v MX-5 a G165 v trojce jsou cca stejné motory ne? G184 už je trochu modifikovaný. Každopádně kdyby šlo odemknout na G184 tak by to bylo i pro nás trojkaře zajímavé :) :)
Tak jako inspirovat se vždycky můžeme, jen se obávám, že MX-5 má ten motor ještě speciálně vyvažovaný, soudě podle otáček.
 
JJ, Když jsem s nim v Mazdě jel tak prodejce říkal něco o celkovém přepracování motoru. 20 koníků bych uvítal, ale otázka je co by s tím udělala životnost motoru.
 
Celkem by mne zajímalo z dlouhodobeho hlediska co na to životnost motoru, mechanických komponent a spotřeba.
Když jsem nechal dělat chip u Ochcavky tak už přeci jen byly nějaké reference, zkušenosti a doporučení o kolik jít, aby to mělo smysl.

Jaké jsou rizika?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Poslední úprava:
@GinBook Záleží jak u kterého motoru. U atmosféry 2l 145/165 koní je na vlastním motoru (nemluvím o převodovce/zpřevodování) rozdíl v podstatě v tom, že slabší verze má "uřízlý" vršek. Pokud mne paměť neklame, ojnice, ložiska a další části motoru by měly být stejné. Průběh výkonové křivky a křivky kroutícího momentu se liší až v horním spektru otáček. Praktický přínos bude v tom, že jde motor přidržet více v otáčkách, což znamená vystavit motor vyššímu tepelnému namáhání (obecně). Tím že jde o atmosféru, lze výkon regulovat jen prostřednictvím časováním vstřiku paliva, objemem vstřikovaného paliva a časováním zapálením paliva. Změna objemu vzduchu je možná jen úpravou sání (zjednodušeně řečeno)
Pokud má auto turbo, jde s motorem více kouzlit, protože pak se dá měnit a objem vzduchu - tedy toto platí pro u Mazdy pro naftové motory (pominu-li SA X). "Výhodu" to má i v tom, že lze "odborným zásahem" odkráglovat motor velmi rychle, protože (na rozdíl od atmosferického motoru) lze u toho přeplňovaného docílit výrazně vyšších plnicích tlaků a tím i vyššího namáhání klikové hřídele, ojnic a v neposlední řadě ložisek. Majitelé ochipovaných motorů TDi by mohli vyprávět...

Porovnání motorů SkyActive G 2.0 145 a 165k
Mazda6 Sedan Skyactiv-G145 Skyactiv-G165
Převodovka (šestistupňová) manuální (6MT) manuální (6MT)
Pohon (2WD/AWD) 2WD 2WD
Zdvihový objem (cm³) 1 998 1 998
Maximální výkon (kW/k při ot/min) 107 (145)/6 000 121 (165)/6 000
Maximální točivý moment (Nm při ot/min) 210/4 000 210/4 000
Kompresní poměr 13,0:1 13,0:1
Zrychlení 0–100 km/h (s) 9,9 9,4
Maximální rychlost (km/h) 208 216
Spotřeba paliva, ve městě (l/100 km)
NEDC conv. 7,7 8,1
Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km) 5,3 5,4
Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km) 6,2 6,4
Emise CO2 při kombinované spotřebě (g/km) 142 146
Palivo benzín 95 benzín 95

Závěr: Trochu živější auto s trochu vyšší spotřebou a při častějším využívání horního spektra otáček trochu nižší životnost (otázka je o kolik, ale větší vliv bude mít spíše spousta jiných vlivů, než oněch dvacet koníků navíc)...
 
Poslední úprava:
Celkem by mne zajímalo z dlouhodobeho hlediska co na to životnost motoru, mechanických komponent a spotřeba.
Životnost mechanických komponent a spotřeba dosáhne modelu s 165k motorem. Spotřeba možná mírně nižší než 165k, při klidnější jízdě, díky delším převodům. A dynamika o něco horší.
 
Motory P5 a PE zastavěné v malé platformě mají také odlišné svody pro různé výkonové verze, tudíž lze třeba bez problémů provést upgrade P5 ze 55 na 66 kW, ale na stock kalibraci 85 kW už je třeba manipulovat s předstihem nebo koupit kroucenec 4-2-1 svodů s katem za bratru 15000. V první fázi se tak bude jednat o ty nejsnadnější úpravy, kde je hardware úplně stejný a je pouze softwareově uříznutý vrchol výkonu, což jsou P5 75 (na 90
Není náhodou u M2 DJ u varianty 85kW a 66kW stejný HW (včetně svodů 4-2-1)?? Potom až 55kW má svody pouze 4-1, jiný kompresní poměr, jiné písty atd.. takže by mělo jít jednoduše z 66kW udělat 85kW, ne?
Před výběrem auta jsem se o to dost zajímal. Píše o tom třeba tento starý článek v kapitole 95 oktanů mu stačí, cca v 1/3 článku
https://www.auto.cz/mazda-2-1-5-skyactiv-g115-opravdu-je-tak-draha-86526

Díky za objasnění
 
@slayer Pošli mi VIN přes formulář, zjistím přesně přes EPC. Je to možné, někde jsem viděl graf 90k a je takový plochý. Pokud by to šlo, sám bych byl rád. Třeba by se šlo inspirovat u MX-5.

Není náhodou u M2 DJ u varianty 85kW a 66kW stejný HW (včetně svodů 4-2-1)? Potom až 55kW má svody pouze 4-1, jiný kompresní poměr, jiné písty atd.. takže by mělo jít jednoduše z 66kW udělat 85kW, ne?
Před výběrem auta jsem se o to dost zajímal. Píše o tom třeba tento starý článek v kapitole 95 oktanů mu stačí, cca v 1/3 článku
https://www.auto.cz/mazda-2-1-5-skyactiv-g115-opravdu-je-tak-draha-86526

Díky za objasnění
Tak máš pravdu, jsou tam svody kroucenice P568-20-50XA a jednotka Mitsubishi. Úprava tedy možná, i na víc koní pomocí kalibrace z Denso jednotky MX-5 ND G-132.
7e91ed4e4049a3336180ab6821de.jpg
Teď jsem ještě zjistil, že 66kW automat třeba má svody 4-1 a kompresi 13:1.
 
Poslední úprava:
Poslal jsem formulář. Mám zájem, ale nespěchám, auto je nové. Líbí se mi i přístup zvýšení výkonu s co nejmenším množstvím změn. Mám 2.0 90kW v M3 BP, ten motor má rozhodně potenciál vyšších výkonů, stačí se podívat na starší verze. Ve vyšších otáčkách mu opravdu něco chybí.
 

Podobná vlákna

Odpovědi
224
Zobrazení
35K
Back
Top