• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Odhlučnění vozidel

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Ahojte, chcel by som sem pridat moju skusenost s odhlucnenim mojej Mazdy 3 BN 2018 sedan, vsetok material mam z ahifi.cz a vyberam som zo skupiny expert, teda vzdy len to najucinnejsie. Mam odhlucnenu prednu kapotu, torpedo, predne podbehy, vsetky dvere, zadne podbehy a komplet kufor a teda musim povedat ze to nestalo za tie 2 plne vikendy roboty a cca 12000 CZK v materialoch. Rozdiel teda skoro ako nieje citit. Odhlucnenie dveri velmi pomohlo hudbe, uz to vobec nerezonuje ani vo vysokych hlasitostiach, podbehy trochu odhlucnili odlietavajuce kamienky, prechod cez nerovnosti ale celkovo necitim celkovo utlmenie hluku v aute. Pri rychlosti 140 km/h na dialnici necitim ziadny rozdiel, mozno sa proste neoplati odhlucnovat prakticky nove auto, taka je moje skusenost z odhlucnenia.
Asi tam jde nejvíc hluku přes skla, ty nijak neodhlučníš.
 
K cemu je, snad krome pripadu, kdy prsi, dobre odhlucneni strechy?
 
Rozpraval som sa s chlapikom celkom expertom na odhlucnenie a tiez vravel ze strecha je zbytocna. Hluk od nej vraj nejde je to dobre len kvoli dazdu. Podlaha a motorova priecka by pomohli isto viac.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
zalezi od karosarskej verzie auta a aj od toho, co vam vadi, hluk od koliest to v sedane asi moc eliminovat nebude, to je fakt
 
Zdravim, procetl jsem tuhle stopu ...uvazuji o odhlucneni....hodne chvalite ahifi v Brne...nema nekdo osobni zkusenosti/spokojenost s odhlucneni v Praze v google.com/search?q= v Hlubocepich ), abych kvuli tomu nemusel do Brna? Diky
 
Také mám pozitivní zkušenost s Carmedia v HK, tedy v Předměřicích u HK. Práce odvedena perfektně, za dobrou cenu. Jen mi přišlo, že tamější šéf docela ignoruje zákazníka, přestože bych řekl, že jsem dost slušný a zdvořilý. A nemusí se kolem mě všichni točit. Nebylo to příjemné. Ale jednat jsem s ním nepotřeboval, záležitost na místě jsem vyřizoval s dalšími jejich zaměstnanci. Objednávku emailem asi vyřizoval on. Ale třeba měl jen špatný den.
 
Máte někdo zkušenost tlumit přední a zadní podbehy? Přední udělám určitě ale ty zadní mají koberec a nevím jestli ty zadní má smysl dělat nebo ten koberec nepůjde pak vrátit zpět.. Mazda 3 BN.
Kolik je tam místa a zda lze snadno demontovat nebo raději koupit nové prichyty..?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Jedině se optat někoho kdo dy ofuky má, jestli to nedělá ještě větší kravál jak bez nich:))))
Jo, dělá to ještě větší kravál. Ale ve chvíli, kdy mírně prší a nechceš pouštět klimatizaci, je to k nezaplacení.
Za mě zbytečnost a plus ten stres, zda projdu na STK za to nestojí.
 
A jak by s tím nemohla mít souvislost? Neumím si představit, jak by to výrobce zařídil, pneumatika je přeci v podběhu, do auta se hluk přenáší z jejího vnějšku. Už jsme tady taky o tom debatovali, moje opakovaná zkušenost docela dokonale kopíruje výsledky v testech a hodnocení na štítkách, aspoň nakolik jsem byl schopný porovnat.

Jinak řešení volit tiché pneu + odhlučnit dveře a podběhy je určitě nejlepší. U svojí bývalé 3 jsem o tom odhlučnení taky uvažoval, na té jsem pro změnu měl z výroby sice trakcí fantastické, ale hlučné Michelin PilotSporty, a měl jsem půjčenou jednou na Dunlopkách, jejichž mnoho modelů patří dle štítků k nejtišším, a byl to fakt rozdíl. To samé zimní, WinterSport 5 vs. Nokian WR D4.
Tak tady by mě to hodně zajímalo, jelikož pneu na hluku dělají největší poměr.
Mám zimní 18 Dunlop winter sport 5 a je poznat ak jsou krásně tiché. Po přezutí za letní Michelin Pilot Sport je hluk od kol výrazně vyšší a hlavně na hrubém asfaltu.
Nechci v zimě vozit auto na 18, takže asi koupím ty Dunlop na zimu v provedení 16 a nejraději bych koupil ty Dunlop na léto, ale je blbost měnit nová kola za jiné.
 
Srovnávat hlučnost letních gum se zimními je nonsens - viz dále.
Já mám nově také Michelin PS4 a rozdíl v hluku oproti předchozím originál Bridgestonům Turanza nevnímám, přestože ty byly s hmotnostním indexem jen 92, zatímco PS4 jsou 96 a ještě k tomu XL. Počítám, že objektivní měření hlučnosti při testech renomovaných vydavatelů je opravdu objektivní. Na EU plakety, či jak se tomu říká, bych nesázel. Jsem přesvědčen, že "bytelnost" pneumatiky, samozřejmě vedle hodnoty průměru a profilu pneu, má dosti velký vliv na hlučnost, takže pokud porovnáváte 2 typy, tak je potřebné kromě geometrických rozměrů uvádět i údaj o hmotnostním indexu a případném dalším zesílení.
A když porovnávám ty své 4 roky staré Bridgestony s novými Michelinkami, myslím, že v tom hraje roli i stáří pneu - časem prostě tvrdnou. Takže proto asi větší rozdíl necítím.
S Dunlopy jsem jezdil kdysi dávno, ještě před Mazdou, tak bohužel nemohu sloužit. Ale podle testu 2020 Auto Bild Summer Tyre Test v rozměru 245/45 R18 aspoň ty letní Dunlopy SportMaxx RT 2 jsou jen o méně jak 0,5 dB tišší než PS4. Tím nechci tvrdit, že zimní Winter Sport 5 nemůže být výrazně tišší oproti konkurenci, ale srovnávat zimní s letními je podle mě k ničemu, zvlášť jestlii jsou v jiném rozměru. A zejména pokud jsi přezouval za jarních vyšších teplot, kdy zimní gumy jsou velice měkké! Přechod na letní gumy vždy zanmená zvýšení hlučnosti, na to jsem si již zvykl.
 
Ty udaje na stitku jsou z nejake zkusebny ("podle evropské legislativy si výrobce zadává testování svých pneumatik u akreditovaných zkušeben, případně si testy těchto parametrů může provádět i sám, pokud má odpovídající zkušebnu"; EU pro to urcila nejaky procesni navody, aby to bylo porovnatelny), jinak by si to tam nemohli napsat, takze bych na ne klidne sazel. To neni udaj, co si nekdo "tipnul". Navic ten udaj je odlisny i podle toho jestli je to XL nebo 92/96. Samozrejme jsou auta, ktera jsou odhlucnena uz docela slusne, GL 6 mezi ne patri, takze tam asi jeden dva dB rozdilu na urovni pneumatiky uvnitr auta skoro nebudou znat; myslim ze jinde nebo jindy jsem taky psal, ze dost zalezi na charakteru hluku (nektere pneumatiky zni jak spatna loziska, takove dute huceni, jine maji zase vyssi frekvenci, coz treba byly - z tech, co jsem mel ja - Nokiany Z-Line), a taky se ten hluk trochu promenuje s opotrebenim, jak se meni povrch a vzorek pneu.

Na CX-5 treba neslysim rozdil pri vystridani novych Yokohama Geolandaru G98 (najeto 1000 km) za nove Bridgestone Turanza T005 (najeto 0), ale vsak taky jedny maji 71 dB a druhe 72 dB. Z minulych zkusenosti jsem si docela dost jist, ze kdyby tam byl rozdil 4 - 5 dB, coz je subjektivne vnimano vic nez jako dvojnasobna uroven hluku, bylo by to uvnitr sakra slyset, jako v minulosti, kdyz jsem pneu s 72 dB menil za pneu s 68 dB.
 
Máte někdo zkušenost tlumit přední a zadní podbehy? Přední udělám určitě ale ty zadní mají koberec a nevím jestli ty zadní má smysl dělat nebo ten koberec nepůjde pak vrátit zpět.. Mazda 3 BN.
Kolik je tam místa a zda lze snadno demontovat nebo raději koupit nové prichyty..?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Přední jsem dělal zadní ne. U těch předních jsem zvedl auto na hever, sundal kolo, pak sundal všechny ty plastový čudle co ho drží, dál to potom drží vepředu na šroubech, kde to drží zároveň i spodní dekl motoru, jeden šroub je schovaný právě i pod předním plastem, po sundání a vytlumení, je dobrý vylepit i prostor za kolem. Znát to určitě jde vše je tlumenější:-)
 
Chtěl bych se zeptat znalých.
U třetí generace M3, vyráběné od roku 2013, nedělal sám iniciativně výrobce nějaké odhlučňovací opatření? Myslím tím, zda někdo nevíte, že např. od r.v. 2015 částečně Mazda odhlučnila kapotu, od r.2017 navíc i trochu podvozek apod (to jsou jen příklady , které jsem si vymyslel) ? Děkuji.
 
@walker od 10/2016 vyšel facelift trojky, kde na odhlučnění prý částečně zapracovali. Někdo tu psal, že má již dvojskla a hluku uvnitř je o něco méně. Já vlastním BN a v BM jsem nikdy nejel, takže nedokážu úplně porovnat... do nějakých 150km/h mi to na svou třídu přijde ok.
 
Podla mazdy je BN o 3dB tichsia do 60km co mi pride az prehnane cislo lebo to by znamenalo polovicny hluk. Osobne som v BM nesedel ale ako bolo pisane BN je tak v strede svojej triedy co sa tyka hlucnosti (podla ADAC testov). Najviac hluku ide od kolies a asi zrkadiel. Pozrel som svoju BN a tam teda dvojskla nie su. Mozno su max hrubsie oproti BM ale nemam BM k dispozici aby som ich premeral. :)

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Až najdu šupléru tak si to sklo taky změřim, BN z února 2017, že je dvojitý tomu teda moc nevěřim:)
 
Nevím jak poznat dvojité skla ale BN je prý má na přední části a lépe odhlucnili dveře. Jel jsem v obou verzích ale pocitově si nepamatuji rozdíl. Ale celkově je v nové verzi příjemnější dojem. Někde mám výčet všeho co má facelift navíc od Maxe. Snad to najdu.

Asi největší rozdíl u BN je:
elektronická ruční brzda
vyřešení kolize dvou plechů u A sloupku - tím definitivně vyřešen klepavý zvuk z A sloupku
vyřešení vrzavého zvuku zadních podsedáků - to bylo vyřešeno už v průběhu BM
možnost vyhřívání volantu
lepší akustický tlumení ve dveřích
vylepšení skel
možnost LED předních světlometů
jiný tvar krycích plechů brzdových kotoučů - tahle změna už ale proběhla v průběhu BM
barevný Head Up Display
nějaký drobnosti v infotainmentu
upravený jízdní asistenti
 
Back
Top