- 1 804
V Kladně to udělali stejně, v servisce je pouze výměna oleje a filtru, v zakázkovém listu je napsáno, že za něj neručí a je to na mou žádost. Když mi řekli, že kdyby byl problém s motorem, svedou to na ten olej, tak jsem řekl, že to těžko a ať teda rozporují to, že by se v případě potenciálně související závady měl vždy dělat test na mazivost a parametry oleje, a pokud by byly v pořádku, nemůžou říct, že došlo k poškození kvůli oleji - na to mi řekli, že mám asi pravdu.
Nicméně další řešení je vyměnit si to sám. Jak jsem viděl, filtr je přístupný naprosto perfektně, jámu nebo zvedák mají leckde (u nás třeba dobrovolní hasiči), takže největší problém takového řešení je zachycení likvidace vypuštěného oleje (asi sběrný dvůr?). Koupit originál filtr a podložku asi taky nebude problém a v Mazdě nikdy nic nepoznají - stačilo by jednou za 20 tisíc si tam nechat dát ten jejich, klidně ten nejlevnější (na tu chvilku), a pak si to sám vyměňovat v intervalu 10 tis.
Další věc je, že případnou reklamaci můžeš řešit jinde, než kde jsi servisoval... a rozumný servis s tímhle fakt nebude mít problém - jestli třeba ten Castrol lejou do Mazd v Táboře, a v Ústí dělaj Shell, tak v těchto dvou by jim určitě nevadilo, že tam nebyl Mazda Original.
Ale jak jsem psal i jinde, parametry 0W20 od Mazdy vůbec nejsou nijak špatné, alespoň papírově jsou prakticky shodné se Shell Helix Ultra 0w20, který je považovaný za velmi slušný olej (Shell obecně). Takže já bych se toho Mazda oleje fakt nebál, navzdory přesvědčení některých členů klanu, že jde o nějaký zbytky/sračky od Totalu — tomu fakt nevěřím. Nicméně je zbytečně drahý a za stejnou cenu se najdou mnohem kvalitnější oleje, jako jsou třeba ty Millers NT+, takže pokud cena není důležitá, jde tam prostě dát i něco o pomyslný kousek lepšího... tak proč to neudělat, že .
Nicméně další řešení je vyměnit si to sám. Jak jsem viděl, filtr je přístupný naprosto perfektně, jámu nebo zvedák mají leckde (u nás třeba dobrovolní hasiči), takže největší problém takového řešení je zachycení likvidace vypuštěného oleje (asi sběrný dvůr?). Koupit originál filtr a podložku asi taky nebude problém a v Mazdě nikdy nic nepoznají - stačilo by jednou za 20 tisíc si tam nechat dát ten jejich, klidně ten nejlevnější (na tu chvilku), a pak si to sám vyměňovat v intervalu 10 tis.
Další věc je, že případnou reklamaci můžeš řešit jinde, než kde jsi servisoval... a rozumný servis s tímhle fakt nebude mít problém - jestli třeba ten Castrol lejou do Mazd v Táboře, a v Ústí dělaj Shell, tak v těchto dvou by jim určitě nevadilo, že tam nebyl Mazda Original.
Ale jak jsem psal i jinde, parametry 0W20 od Mazdy vůbec nejsou nijak špatné, alespoň papírově jsou prakticky shodné se Shell Helix Ultra 0w20, který je považovaný za velmi slušný olej (Shell obecně). Takže já bych se toho Mazda oleje fakt nebál, navzdory přesvědčení některých členů klanu, že jde o nějaký zbytky/sračky od Totalu — tomu fakt nevěřím. Nicméně je zbytečně drahý a za stejnou cenu se najdou mnohem kvalitnější oleje, jako jsou třeba ty Millers NT+, takže pokud cena není důležitá, jde tam prostě dát i něco o pomyslný kousek lepšího... tak proč to neudělat, že .