• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Díky za názory, ale fakt si nemyslíte, že se jedná o lobby servisů nebo výrobců olejů? Znovu opakuji, v dieselovém bavoráku po nájezdu 175 tisíc km jsme měnili olej. Byl dokonale čistý, magnety perfektně čisté. Olej krásně vytekl, jeho konzistence beze změny. Nový olej byl úplně stejný. Navíc tam nalili nějakou noname značku z barelu. Tvrdili, že je to olej, co předepisuje výrobce, ale nápisy na barelu neodpovídaly.

Zkuste někdo, kdo bude měnit olej u Mazdy, být přítomen jeho výměně. U motorového oleje okamžitě vidíte, že je tmavší a pokud máte magnetickou zátku, obvykle je tam nějaký bordel. U převodového oleje jsem nic takového neviděl. V servisním plánu jeho výměna není, servis to udělal čistě na naše přání. Technik říkal, že jsou to vyhozené peníze a čistě pohledově měl asi pravdu. :confused:
 
No,kdyby ten olej z automatu byl černej po vypuštění (jako motorovej - ale netvrdím že nemůže změnit barvu),tak by jsi už hodně km předtím měl hodně vážný problémy s převodovkou. Motorovej je černej hlavně z důvodu že se ho defakto týká spalovací proces. Neexistuje wholelife olej. Když už je v manuálu popsáno že je něco celoživotní,tak tím není myšleno tvůj život,ale konstrukční životnost stroje. Když vezmu úplně nový auta běžnýho segmentu(motorky to mají trošku jinak), tak u nich to bývá většinou 10 let nebo 250000km(každý auto to má jinak,ale beru to cca). Samozřejmě to neznamená,že se po tomhle nájezdu auto zastaví a hotovo,ale už se můžou bez famfár vysypat ložiska, motor na tom nemusí bejt top stav atd... U každýho oleje jde čistě jen o to,že časem degraduje, a to je to hlavní co se s ním děje Pokud budeš jezdit podle výrobce,tak můžeš splnit kolonku wholelife(konstrukční životnost),ale to bys musel jezdit jen ve zkušebně. U automatů se běžně mění olej v rozmezí 80-150 tisíc km, pokud auto vytáhneš na okruh nebo za něj zahákneš přívěs (a podobný větší namáhání) tak klidně dřív. U DSG se šušká,že jakmile auto protáhneš nějakej den na okruhu,tak můžeš rovnou olej vyměnit. Je to čistě marketing. Jsou tací,kteří na to dlabou a vyjde jim to,ale pak po mě potopa a odnese to další majitel. To byl krásnej příklad třeba audi a3 a jejich tiptroniců,kde servis taky tvrdil wholelife a druhej majitel se pak šel střelit do hlavy (začalo to nenápadnym cuknutim při zařazení),ale kousky u kterejch se ten olej měnil jsou v pohodě. Ber to tak že je doba kdy nikdo nechce aby cokoliv vydrželo věčnost (mimo majitele samozřejmě), protože by nebylo pak co prodávat. Celý to je úplně stejný jako s motorovym olejem. Do plakátu se dá výměna oleje každých 20000km*

a jen tak pro zajímavost,zkoušel jste někdo (ti se staršíma vozama) vyměnit olej v hydraolickym posilovači řízení ? tam se taky leje olej ATF a je to "celoživotní". Mě stačilo co to udělalo s našima autama,když jsem se na to třeba po 8-10 letech vrhnul


*pokud jezdíte krátké trasy, v nízkých rychlostech, v chladných podmínkách,více zatěžujete motor atd... je interval zkrácen na 10000km nebo dříve
 
Poslední úprava:
mas to overene, ze to na Mazdu pouzit nejde

mám osobně ověřené, že na moji GJ 2,5 AT koukal Milan Tuček z rychloservisu IOB (taky zdejší člen a majitel GH, jen si nepamatuju jeho nick) a pravil, že musí být možnost napojit stroj mezi chladičem a převodovkou, což prý u mě nelze. Byl jsem smutnej, protože na vlastní zkušenost vím, že převodovka u Mondea MK4 a MK3 se 120tkm před a po výměně na tomhle stroji byyla nebe a dudy, tolik moje osobní zkušenost pro @Krabat ,-)
 
Poslední úprava:
Co to udělalo s vašima autama? ta výměna v posilovači?
 
Podle MESI má FW6A-EL (benzínová 2-2.5 l) náplň 7,8 l a vypustit jde 3,5-4,9 l...
 
Mne funguje na tel z Tapatalku aj na PC v Chrome... Skusim screenshot tej stranky.
 

Přílohy

  • BP_Mazda_Skyactiv_Adapter.PNG
    BP_Mazda_Skyactiv_Adapter.PNG
    583,9 KB · Zobrazení: 59
Zdravím všechny,

Prosím o radu, jaký typ oleje pro Mazdici. Motor 2.5i. Je lepší pořídit original nebo alternativni zbacku např. Castrol atd.

Děkuji,
A.

edit Vitus: přesunuto
 
Poslední úprava moderátorem:
Osobně jsme používám 5w-30 Supreme synthetic spolu se základním BG kit dekarbonizace. Jinak měním po 10t km, protože jezdím jak zavodák občas a těch pár korun navíc mě nevyrazí. Jinak s touto specifikací doporučuji 15t km bez obav. Co se týče výměny oleje v automatické převodovce tak výměna jedině přes přístroj jiná výměna je zbytečná. ( když uděláte výměnu jako u motoru, tak v měniči či atd. vždy zůstane starý olej KO fuj fuj olej, který vám zlikviduje ten nový - nádoba od zkysleho mléka -> zkus se napít a nemít sra*ku :cool:) PLus můžu z vlastní zkušenosti doporučit aditiva zas opět od BG :) Jinak @Vitus kdyby si chtěla odborníka pošlu ti číslo na mého ex šefa - specializuje se na výměnu a to i s převodovýma olejema - viz. jezdí dělat Renocary, Mazda Algon Cheb, Citroen a další... záruka samozřejmostí.
 
taky už léta používám PetroCanada 5W-30 Supreme.

@Miroslav Hrubý díky, budu to řešit až zase třeba za 50tkm, tak si o kontakt řeknu. Mnohem raději bych to měnil přes tu mašinu i s kondicionerem, než jen vylejt a dolejt ,-)
 
ATF olej se definitivně nekazí jako mléko. Částečnou výměnou oleje prostě jen vzroste podíl originálních aditiv (především mangan a jeho sloučeniny) a klesne podíl otěru (především různé železo, coby konstrukční kov), a klesne zpátky jeho viskozita (její nárůst je zapříčiněn otěrem a oxidací). Není tam nic, co by se samo "namnožilo".
 
Prosím o radu.
Mám olejový filtr vložku, nebo šroubovací?
Díky
 
Ahoj, jezdíte někdo na Total Quartz 9000 Energy 5W40 ACEA A3 API SN na benzínovém dvoulitru GH nebo podobném motoru?
Doteď auto jezdilo pravděpodobně vyhradne na lehkobezny Mazda olej 5w30 ACEA A5 API SL a motor olej zatim nežere (najeto cca 130kkm).
Uvažuju že přejdu na ten hustější olej kvůli lepší ochraně motoru, protoze teď budu jezdit převážně město.
je to dobrý nápad? :rolleyes:
Diky

To Alamaster: měnil jsem šťávu (respektive cervenohnědé bahno :vomit:) v posilovači na GG ve 180kkm a lépe se pak točilo volantem (hlavně při parkování) a celkově to řízení bylo citlivější. Na GG bylo řízení zdá se mi jeste přesnější než na GH.
 
Jazdim 5w40 v Skyactiv GJ 2.5l, ale to prave kvoli cisto dlhym trasam po dialnici. Za mna super, na kratke trasy by som do mojho motoru (original odporucany 0w20, pripadne 5w30) dal tu 5w30 A3.
 
Tak dnes objednaný olej mobil 1 -5W-40,převodový castrol,kabinový uhlíkový,vzduchový KN do air boxu,svíčky,ale olejový podle vin je tam vložka a ne šroubovací a na doporučení od "Mann"-Je nejlepší.Tak uvidíme.
A od @Max6 červený šroub do vany-Jak jinak;)
Plus zímní kola přezout příští týden.
Co bych pro Magdičku neudělal,když se mi oplácí skvělou jízdou.
 
Back
Top