• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

u benzínu 12 až 15tkm? To bych nikdy neudělal, max 9000km ale to už je co říct, já měním po cca 8 000km
 
To bych nikdy neudělal

předepsaný servisní interval je 20tkm, což je prasárna. 12-15tkm je víc než v pohodě, já měním cca. po 15tkm. Ono taky záleží za jak dlouho to najedeš .... Při mým nájezdu cca. 30tkm/rok měním 2x do roka

Ale to asi @Doofer úplně nechtěl slyšet jako odpověď .....
 
@Vitus Jasný, já třeba najedu max 12 000km s Mazdou a to je co říct :D ale i když jsem s ní ročně najezdit 20k km tak jsem pokaždý měnil do 9 000km, protože ty prasárny na 20 tkm to se musím jen smát :D
15 000km jsem zvyklej u nafty s Fábii ale u benzínu doporučují max 10 000km ale je to pak na majiteli, novej olej je vždy k nezaplacení :)
 
co já vždycky koukám při výměně oleje, černej mi určitě nepřijde ... ani bych neřekl, že mi to žere litr oleje za těch 15tkm ...... spíš mám vždycky total černej vzduchovej filtr, což mi hlava nebere.... jak kdybych jezdil pro Mosteckou uhelnou
 
To by mě taky zajímalo. Komplet rozhozenej motor, přetěsněnej, propláchnutej, jediný co se nedělalo výbrus válců a nevyčistilo se sání + se zachoval egr. A po 1000 km taky černota...
 
Nevim jestli být v klidu, ale nevim, co už by mohlo bejt špatně... A furt to žere, pravidelně dolejvám...
Pokud teda jezdim dálnici, kde pravidelně točim lehce nad 4000 ot delší dobu v kuse, na okreskách kde točim polovic to skoro nepozoruju.
Ale teď po výměně tomu chci zkusit trochu víc přišlápnout někde, jestli si to třeba ještě někde nesedlo (naivně doufám :-) ).
Nebo taky otázka, co kdo z nás považuje za černej olej
 
Po tý výměně jsem měl spíš asi tmavej, než černej. Budu měnit během příštího týdne, tak uvidim. Ale jelikož jsem dost dolejval, tak asi nebude ta barva všeříkající
 
Ahoj,
mám sice Magdu teprve chvíli, ale už mám najeto 7777 (dneska to tam skočilo :-D) a tak se zajímám o servisní prohlídky. Podle toho co jsem se díval, je 1. servisní prohlídka při 12 měsících od koupě, nebo po ujetí 20 000km, je to tak? Při mém nájezdu budu mít těch 20 000km cca koncem roku :(
Jestli jsem správně četl manuál, tak nejlepší bude originál olej Mazda 5W-30 Ultra. Nezjistil jsem ale, kolik oleje je potřeba?
Mohl bych si nechat vyměnit olej dřív, než dojde k 1. servisní prohlídce? Najet na novém autě 20 000km, než se poprvé vymění olej to se mi fakt nechce. Problém je, že nemám čas zajet do autorizáku, můžu si nechat olej vyměnit i jinde?
díky
 
Olej si můžeš nechat vyměnit jinde, ale musí být provedeny veškeré úkony, které požaduje výrobce.
A nebo si nech vyměnit olej pro tvůj klid a potom ve 20000 km nebo k tomu 1. roku od koupě si zajedeš do autorizovaného servis. Tak bych to volil asi já. Ale co bych použil, tak originální filtr oleje, aby při výměně oleje nebyl problém, že by ti mohli zrušit záruku, že tam není ten filtr, který tam má být.
 
Bohužel nemám čas jet si nechat do autorizáku vyměnit olej. Bude to muset tedy vydržet do 20 000,- to bude někdy podzim/zima.
Jen si musím sehnat servis na Moravě, kam pojedu.
 
Nech si ho vyměnit v nezávislém servise, ale použij originál filtr a správný olej. A do autorizovaného servisu zajedeš až při těch 20000 km. Jestli si nepletu, tak si z Hodonína, tak nejbližší je Zlín nebo Brno.

Nevím jestli je u olejového filtru - vložka nebo celý filtr, protože píši preventivně originální filtr.
 
Zdravím, čeká mě výměna oleje u mé M6 GY a chtěl bych se zeptat, jak je to s normou ACEA. Jde mi o to, že minulou výměnu jsem dával olej Mazda Dexelia 5W30, která má označení ACEA A5/B5 a já bych měl do auta dát ACEA A3/B3. Nedávno jsem se dočetl, že pro moje auto nesmím použít olej s označením A5/B5, což je pro mě krutý zjištění, když mám na tomto oleji najeto už 10k km. Neví někdo jak to tedy je, popřípadě jaký olej mám tedy koupit, abych motoru neuškodil?
 
Poslední úprava:
Původní náplň pro bezDPF RF byla polosystetická Mazda Dexelia 10W-40 A3/B3 s tím, že pro lepší mazání v zimě je možné použít lehkoběžnou plnou syntetiku Mazda Dexelia ULTRA 5W-30 A5/B5 což je zjevně o něco méně odolnější olej. A5/B5 má totiž nižší vysokoteplotní viskozitu. Neřešil bych to a lil tam klasický 5W40 nebo 5W50 (lepší teplotní rozsah), který plní A3/B3 s přehledem.
 
Mazdar vsem,
dneska jsem menil olej a podle konfiguratoru co jsem tady nasel se ma do BK 2.0 benzin lit 5W30, ale posledni vymena v servise pise ze tam davali 5W40... je to takovy rozdil? Motor ma najeto 200000. Koupil jsem 5W40. Navic kdyz jsem ten starej vypustil tak to urcite nebylo 4,3l ktere tam meli byt. Tak mam strach aby ten rozdil nebyl velkej problem...
 
Hoši, jaký dáváte olej do Mazdy? Konkrétně do GG/GY, motor benzín 2.0. Měl by to být stejný motor jako Ford Duratec HE, jestli se nemýlím. V motoru je teď 5W30. Do focusu jsem dával 5W40 Carlson, to je ten Tesco/Globus olej, taky jsem ho tam kupoval, když byla akce, vyšla 4l bandaska na 449,- Kč (jinak běžná cena byla tak 699,-). Ale focus nějaký ten olej baštil, takže 5W40 jsem dával, aby ho nebaštil zas tolik jako 5W30 a Carlson jsem dával, protože byl levný.

Mazdě bych dopřál i něco lepšího než ten Carlson, ale aby jediný rozdíl mezi ním a třeba Castrolem nebyla jenom cenovka. Spíš mi jde o to, jestli dávat 5W30 nebo 5W40 nebo něco jiného.
 
Kolik km jsi na to už najezdil? Jinak to je asi tenhle: http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-petro-canada-supreme-5w-30-1l_33887.html

"specifikace SAE 5W-30, API SN/CF Energy Conserving ILSAC GF-5; ACEA A3/B4/C3"

Do Forda jsem lil tohle: http://www.carlson-oil.cz/plne-synteticky-motorovy-olej-carlson-millenium-synth-5w-40.htm

"SAE 5W-40, API SM, SL/CF, ACEA A3/B4-08"

A právě jsem zjistil, že Carlson na svůj 5W-30 připsal "Ford" a jeho normu: http://www.carlson-oil.cz/plne-synteticky-motorovy-olej-carlson-millenium-synth-5w-30-ford.htm

"SAE 5W-30, API SL/CF, ACEA A1/B1-08, A5/B5-08, FORD WSS-M2C-913-C..."
 
Back
Top