• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Naposledy chtěli za výměnu oleje asi 120 korun, olej i filtr jsem si přivezl svůj. (To bylo ještě ve focusu.) Jezdil jsem na výměny oleje do pneuservisů, jsou na to taky zařízený a nevadilo jim, že mám svůj materiál. Konkrétně to byl pneuservis Šafránek v Libni.

Vzduchový filtr jsem si měnil sám.
 
vzduchový a pylový si taky měnívám sám. 120Kč za výměnu a likvidaci oleje + filtru...? Proč ne, ale celý život se řídím heslem, že hodně levné věci jsou nakonec vždycky nejdražší :-) 400 Kč za výměnu mi přijde OK, kor když kupuju olej přímo od importera s jistotou neředěného originálu
 
A co by na tom tak mohli zkazit? Vypustili starej olej, sundali starej filtr, namontovali novej filtr, nalili novej olej, pak protočili motor, aby se olej dostal do filtru a dolili podle olejový měrky. Udělali to samý, co jinde, jenom si za to řekli o něco míň. A moh jsem se koukat, jak pracujou.
 
vždyť si každý může měnit olej třeba sám na ulici, spousta lidí to tak dělá. Ptal ses, odpověděl jsem ti a nalož s tím po svém :-) Taky rád koukám mechanikům pod ruce, což je tady úplně v pohodě.
 
Zajímalo mě hlavně jaký olej. Jestli tu mazdí dexeliu 5W-30 nebo třeba ten fordí 5W-30, když stejný motor jezdí i v mondeu nebo třeba něco úplně jiného.

Na ford-focus fóru je X stran debaty o olejích a stejně závěr není jasný - jestli používat fordí 5W-30 nebo něco jiného...

Ten PetroCanada je sice 5W-30, ale A3/B4, na rozdíl od dexeila, který je A5/B5 nebo fordího 5W-30, který je A1/B1. Na focus fóru někdo tvrdí, že A1/B1 je moc řídký (nebo něco v tom smyslu) a že když už 5W-30, tak A3/B3. Nebo rovnou 5W-40 nebo 10W-40, ty se v A1/B1 ani nedělají, jenom A3/B3 (B4).

Jinak 400Kč za výměnu oleje bych taky bral, ale když oni po mě tolik nechtěli. Když si řekli 120, dal jsem jim 120. Možná jsem jim nechal 150, už nevím.
 
dělal jsem pro PetroCanada alias IOB pár let marketing, takže celkem dobře znám podhoubí importéra a hlavně samotného produktu a přesto/právě proto to leju do svého auta ,-)
 
Články na oleje.cz znám a věci kolem olejů mám celkem nastudované. Tak si říkám, že ani s tím Carlsonem z Globusu bych neudělal chybu. Ale někdo nad ním ohrnuje nos, že je to olej ze supermarketu.
 
Jeden rychlý dotaz k olejovému filtru: e-shopy mi pro moje auto nabízejí jak filtr (ten zapouzdřený plechový), tak samotnou filtrační vložku. Co je správně?
 
Carlson z globusu a podobné srajdy bych si do motoru nedal. Nalej tam Dexelii 5W-30 nebo nějaký 5W-40 od Mobilu, Totalu či Valvoline.
 
Jeden rychlý dotaz k olejovému filtru: e-shopy mi pro moje auto nabízejí jak filtr (ten zapouzdřený plechový), tak samotnou filtrační vložku. Co je správně?

Původně pokud je auto bez úprav se pro M6 GG používala jen filtrační vložka (je tam originál plastové pouzdro s vypouštěcím šroubem filtru) Dají se ale například na eBay sehnat redukce na předělání na patronu, ale bez úprav pasuje na originální housing pouze vložka.

Originál plastový housing s vypouštěcím šroubem filtru je vidět na horním konci fotografie:
P8030867.JPG
Při výměně je dobré vyměnit i oba o-kroužky(šroub+víčko) bývají přiloženy v balení s filtrem.

Já osobně používám filtrační vložky značky Mann a nikdy jsem neměl problém.
 
Plně souhlasím s Derim, originál je sehnatelný málokdy, v ten moment přichází na řadu MANN, u všech aut a nikdy nikde žádný problém.
Jen ty o-kroužky na GY měnim ob výmenu. Ale je pravda, že tam měnim po cca 5k...
 
Ono se tam dá kouknout i vrchem. Mezi chladičem a sánim je tam trošku vidět.
 
Tak mám tam plechovej filtr MANN, tzn. faktura nelhala. Všechny M6 GG maj z výroby tu filtrační vložku? Je mi divný, že jak eshopy, tak i online katalog Mann nabízí obojí, jakoby tam Japonci v továrně sázeli jednou to a jednou to.
 
Tak už vim jak to je.
Podle katalogu maj filtrační vložku všechny 2,3ky a pak 1,8 a 2,0 do série -3401
Ostatní 1,8 a 2,0 od série 3401 výš mají patronu.
 
Tak jsem byl v autodílech pro filtr a oni neměli ten, co jsem si vybral, tak mi prodali nějakou náhradu (Meyle). Ještě to prodavač meřil, že je to rozměrově stejný. Tak jsem to vzal, ale pak jsem ještě kouk na net, co je to za filtr. On je rozměrově stejný, až na to, že je kratší - má jen 80mm, zatímco ten správný má mít asi 95mm. A je to filtr na fabii 1,4 (a hromadu dalších aut).

Už jsem tam volal a domluvil jsme se, že jim ho přijdu vrátit a objednají mi ten správný.

Tak jsem dal olej Meyle 5W40 a filtr Müller FO287, který je nakonec rozměrově úplně stejný jako ten Meyle, co jsem jim vrátil... a v pneuservisu Šafránek Dolní Počernice chtěli za výměnu 570 Kč (je v tom nové těsnění výpustního šroubu za 20 Kč). Za stejnou práci, ale na focusu si minule (letos v lednu) řekli 250 Kč a v jejich pobočce v Libni v září dokonce jen 130 Kč. Jestli to sázej podle odhadované ceny auta nebo si počítali víc, protože museli sundávat kryt pod motorem (focus žádný neměl), nevím.

Koukám na originální oleje: Mazda, Nissan a Opel (General motors) mají oleje v úplně stejných nádobách, liší se jen barvou plastu a samozřejmě nálepkou:
http://eshop.autopalace.cz/o-olej-mo-5w-30-5l-dexos-2
http://eshop.autopalace.cz/o-olej-mo-10w-40-5l-a3-b3-b4
http://eshop.autopalace.cz/mazda-orig-oil-ultra-5w30-5l-r
http://eshop.autopalace.cz/n-olej-motorovy-5w40-5l
http://eshop.autopalace.cz/n-olej-motorovy-5w30-dpf-5l
http://eshop.autopalace.cz/n-olej-motorovy-10w40-5l
http://eshop.autopalace.cz/n-olej-motorovy-5w30-k13k-5l

A Toyota taky:
http://www.olejsk.sk/http/www-olejsk-sk/svetolejov-sk/eshop/61-1-Motorove-oleje-TOYOTA

Našel jsem i olej Honda 5w-30, ale to je do motorek
http://imged.pl/honda-olej-10w30-oryginal-do-motocykli-atv-4l-sl-3356284.html

Jinak tady je ve stejném obalu pod značkou Delphi:
http://www.autodiely-alternativ.sk/olej/motorovy-olej-5w40-delphi-prestige-plus-diesel-5l/

A tady Pennasol, stejný tvar bandasky:
http://www.amazon.de/Pennasol-5W-30-Super-Special-motor-oel-guenstig/dp/B007NX2MLW

edit Vitus: sloučeno několik příspěvků pod sebou ,-)
 
Poslední úprava moderátorem:
mají oleje v úplně stejných nádobách, liší se jen
Tak ono se jedná o úsporu nákladů, neviděl bych v tom nějakou senzaci. Spousta produktů odlišných i konkurenčních firem mají stejné obaly (namátkou parfémy, čistící prostředky atd.)
Ale každopádně bod za dobrej postřeh ;)
 
Zajímavý je, že jsou to hlavně oleje japonských automobilek (plus Opel/General Motors), našel jsem i Suzuki a Yamaha olej ve stejných nebo hodně podobných pixlách, dělá to na mě dojem, že to všichni kupujou u jednoho výrobce:

http://shop.peterstevens.com.au/YAY...ash_FS-10W40-Synthetic-_dash_-4-Litres/pd.php
http://www.marinesport.cz/store/goo...uki-pro-4taktni-motory-sae-10w40--1-litr.html

Možná to kupujou od Castrolu (je uvedený v návodu od auta), ale ten má úplně jinou nádobu. Ale některé Castrol oleje mají stejnou bandasku jako olej Ford:

http://www.oleje-shop.cz/ford-formula-ssd-5w40-5l
http://www.gear2win.com/mx_en/castrol-power-1-racing-4t.html
http://www.gear2win.com/mx_en/castrol-act-evo-4t-mineral-oil.html
 
Pozor na ty repliky, co se olejových a vzduchových filtrů týče. Nějakou dobu nazpět byl ve Světě Motorů test vzduchových filtrů a tam se ty výsledky dost lišily od referenčního originálu - a to směrem k větší propustnosti pro prachová zrna - a to i u zavedených aftermarketových značek.

A co se týče filtrů olejových, např. pro aktuální Skyactiv-G a D motory byl originální olejový filtr do nedávna společný, ale teď se do dieselů montuje jemnější. Pochybuju třeba, že právě něco takového aftermarket hned postřehne.
 
No tak když tam původně byl hrubší a taky to fungovalo, tak zas tak kritický to nebude. Navíc já mám benzín (a žádné turbo), tak ten motor není tak choulostivý (aspoň doufám). Stejně mám v plánu ten olej vyměnit třeba už po 5000km, tj. vyjde to tak někdy na konci zimy. Teď jsem to potřeboval nějak rychle vyřešit, protože bývalý majitel neměnil olej možná dva roky, protože auto víc stálo než jezdilo (4000km za celou dobu, co to auto měli, tj. 3 roky). Takže jsem vzal, co bylo skladem.
 
Back
Top