• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

zdravím, mám dotaz k servisním intervalům ( garančkám ) . Měnit olej po 20 000 km je blbost, první výměnu vidím tak cca kolem 5000 km a pak cca do těch 15 000 km, jezdím denně 20 km do práce a 20 km z práce občas delší cesta na chalupu a nákupy. Jak to řešíte, pokud měníte olej dřív než je garančka, necháte vyměnit jen olej a pak jedete na garančku, nebo se dá rovnou zkráti celý interval třeba na těch 15 000 km. Zajímá mě to po dobu záruky kvůli zápisům do servisky , přece jenom je to nový auto ;), jinak bych si to měnil sám
 
Olej měním v servisu jednoduše mimo garanční prohlídky.
 
Se divim žes nedostal 1.litr na dolití.:eek:Mazda 5w-3o Ultra.
 
To je jedno co koupíš na dolití, u benzína na tom tak nesejde - nestaráš se o nějaký popel. Koupil bych na benzince cokoliv 5W30 A5/B5, Shell, Mobil 1 atp.
 
IMG_20160304_195448.jpg dík, to je pravda, skočím něco koupit a až budu cca kolem 3000km olej měnit, tak si rovnou nechám na dolití, zmátla mě poznámka v manuálu, kde se píše o A3/A5
 
Poslední úprava:
Zobrazit přílohu 4745 dík, to je pravda, skočím něco koupit a až budu cca kolem 3000km olej měnit, tak si rovnou nechám na dolití, zmátla mě poznámka v manuálu, kde se píše o A3/A5
A5 je jako A3 jen se sníženou vysokoteplotní viskozitou, vzhledem k tomu, že se nejedná o přeplňovaný motor a je dokonce podladěný, když manuál píše A3 i A5, použij to, na co natrefíš jako první.
 
Musím souhlasit s Kábkem. Bavit se o dolejvání oleje u nového benzínu mi příjde bezpředmětné. Předešlé auto jsem měl Toyota r.v. 2006, nafta, turbo, najel jsem na něm 260 000km a olej jsem nemusel dolejt ani jednou :)
 
taky doufám, že nebude potřeba žádné dolití. ..
 
Když ne vozit, tak aspoň doma by člověk litrovku oleje měl mít. Protože až zjistí, že je potřeba dolít, tak bude v normálním krámě zavřeno a kupovat to u benzínky se mu nebude chtít, protože tam je to drahý. A na dolití se dá použít prakticky cokoliv, 5w30, 5w40, 10w40, stejně se to smíchá s tím obvyklým olejem a celkové vlastnosti to nijak zásadně neovlivní.

Kontrolovat spotřebu oleje by měl člověk u každého auta - i nové může mít spotřebu i 0,5l - 1l na 1000 km a podle výrobce je to v pořádku (píše se to i v návodu). (Samozřejmě, jsou borci, co se po kapotu nepodívaj od garančky ke garančce, protože tomu nerozuměj a od toho je přece servis... jsou to ale hlavně ženský.)
 
Lejt tam cokoliv je IMHO nesmysl...
V momentě, kdy se do auta běžně dává 4-5 litrů, tak pro dolití (pod minimem na měrce) se většinou dostává, když chybí více jak litr. A dávat do 3-4 litrů (optimálnější případ) litr něčeho jinýho polosyntetika/syntetika + jiná viskozita, prostě bych do toho nešel. ono i při čistý výměně bývá problém s nahrazováním, a to je motor relativně "suchej"...

Ad. garančka, na to, že se o auta starám a zajímám, tak se mi taky podařilo přidřit kliku. Prostě jsem naivně věřil, že když bude málo oleje, rozsvítí se kontrolka. Místo toho se zaklepalo a dělala se GO...
bohužel si to vzalo litr na cca 2000 km... Holt v otáčkách (30 - 40% km točim kolem 4000 ot - dálnice) si to vezme...
 
Lejt tam cokoliv je IMHO nesmysl...
V momentě, kdy se do auta běžně dává 4-5 litrů, tak pro dolití (pod minimem na měrce) se většinou dostává, když chybí více jak litr. A dávat do 3-4 litrů (optimálnější případ) litr něčeho jinýho polosyntetika/syntetika + jiná viskozita, prostě bych do toho nešel. ono i při čistý výměně bývá problém s nahrazováním, a to je motor relativně "suchej"...

Ad. garančka, na to, že se o auta starám a zajímám, tak se mi taky podařilo přidřit kliku. Prostě jsem naivně věřil, že když bude málo oleje, rozsvítí se kontrolka. Místo toho se zaklepalo a dělala se GO...
bohužel si to vzalo litr na cca 2000 km... Holt v otáčkách (30 - 40% km točim kolem 4000 ot - dálnice) si to vezme...
Naprostý souhlas.
 
Lejt tam cokoliv je IMHO nesmysl...

bohužel si to vzalo litr na cca 2000 km... Holt v otáčkách (30 - 40% km točim kolem 4000 ot - dálnice) si to vezme...

Tak jinak - je lepší tam dolít cokoliv, aby tam bylo mezi ryskama, než jezdit s olejem pod minimem. Tím "cokoliv" nemyslím nějaký M2T ze sekačky, ale 5W30/5W40/10W40. V návodu od focusu (mk1) nebo mondea (mk3, mk4, které sdílí s mazdou 6 některé motory, jestli se nepletu) se i přímo píše, že se tyhle oleje můžou použít na dolití. (V návodu od mazdy se o dolévání oleje nepíše nic.)

Ten litr na 2000, to byl který motor, 2,3i?
 
Já to měl vyřešeny rychle, když jsem zjistil kolik v mém okoli chtěli za litrovku nějakého "slusneho" oleje , tak jsem koupil originál , který vyšel nejlevneji :D
 
Tak jinak - je lepší tam dolít cokoliv, aby tam bylo mezi ryskama, než jezdit s olejem pod minimem. Tím "cokoliv" nemyslím nějaký M2T ze sekačky, ale 5W30/5W40/10W40. V návodu od focusu (mk1) nebo mondea (mk3, mk4, které sdílí s mazdou 6 některé motory, jestli se nepletu) se i přímo píše, že se tyhle oleje můžou použít na dolití. (V návodu od mazdy se o dolévání oleje nepíše nic.)

Ten litr na 2000, to byl který motor, 2,3i?

Tak v momentě, kdy je třeba dolít a neni, to ve většině případů dokáže vydržet to druhého dne, pokud to neni úplně na suchu.
A v případě jiném bych asi volil alternativní dopravu. Max bych zaměnil viskozitu, ale dávat polosyntetiku do plný, či naopak, to nejspíš ne.

Přesně tak, na tý 2.3i. Udělala se klika a šály a pak jsem si to začal silně hlídat, kdy jsem se dopracoval k tomuto poměru. Takže pak se motor rozhodil celej a všechny těsnění se vyměnily.
Ze začátku to bylo úplně v klídku, v momentě, kdy jsem zase začal jezdit dálnici, tak to začlo opět papat, ale už trochu míň. Teď trochu elaboruji s oleji a uvidim, na jaký hodnotě se to ustálí
 
Pokud už je olej na spodní rysce, je nejlepší ho dolít ASAP. Pokud by byl dokonce pod ní, tak včera bylo pozdě. A víte jak to chodí, odložíte to na zítra, pak se k tomu nedostanete, pak na to zapomenete, pak bude neděle a budou mít zavřeno, pak si zapomenete peníze...

Nevím, proč by mělo být tak kritické míchat různé oleje. Podle mě je furt lepší dolít do 5W30 nějakých 10-20% 5W40, než tam mít 100% 5W30, ale nízkou hladinu. Jestli se nepletu, mazda 6 u prvních 2.3 motorů měla dokonce menší olejovou náplň než u 1.8 a 2.0 (3,5l oproti 4,3l) a kombinace se zvýšenou spotřebou oleje právě u 2.3 je přímo smrtící. Pak ten motor upravili, dostal jinou olejovou vanu a snad i měrku. Z toho plyne, že i když je olej ještě na spodní rysce, už to není OK.
 
Back
Top