• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

So Suzuki Ignis 1.3 mam zatial 350 tisic km. Je uz iba na poskakovanie po okoli, ale motor zatial olej nezerie. Pouzivany bez aditiv do oleja.
 
Pokud se v té felicii používá hodně lecinej olej navíc v SAE 10w-40, tam moc aditiv od výrobce nebude a pak to ekolube "ma smysl"

@PHiLiPZ ale používáš jen jako my ostatní je máš v oleji už od výrobce ;)
 
Pokud se v té felicii používá hodně lecinej olej navíc v SAE 10w-40, tam moc aditiv od výrobce nebude a pak to ekolube "ma smysl"

@PHiLiPZ ale používáš jen jako my ostatní je máš v oleji už od výrobce ;)
V té Felicii byl pořád olej Fuchs syn mc 10w 40. Kolik má aditiv nevím, ale fungovalo to spolu dobře. Jestli tolik najezdí Mazda, bude to fajn.
 
Už jsem tu psal dřív že to je mizerná SAE. Jedinej smysl má v autě na dojetí, kde se majiteli nechce už moc investovat a jak jsem řekl pro výrobce je to prodejně nezajímavá skupina proto je řeší jen do té míry aby něco takovýho měli v sortimentu. Viz třeba Ravenol TSi. Navic je 5W-40 oleje ve viskozním rozsahu překrývají, jen maji lepší čerpatelnost a navazují pak viskozitou na 10w-50. Proto tvrdím, že jedinej smysl/výhoda proč používat 10w-40 je nízká cena do auta na dojetí
 
Už jsem tu psal dřív že to je mizerná SAE. Jedinej smysl má v autě na dojetí, kde se majiteli nechce už moc investovat a jak jsem řekl pro výrobce je to prodejně nezajímavá skupina proto je řeší jen do té míry aby něco takovýho měli v sortimentu. Viz třeba Ravenol TSi. Navic je 5W-40 oleje ve viskozním rozsahu překrývají, jen maji lepší čerpatelnost a navazují pak viskozitou na 10w-50. Proto tvrdím, že jedinej smysl/výhoda proč používat 10w-40 je nízká cena do auta na dojetí
Teď nevím, jestli odpovídáš mně. Protože do Felicie 1.3 se snad nic jiného než 10W-40 nedávalo ani když byla nová. A v roce 1997, když jsem ji novou koupil, do ní lili i ve fabrice minerální 10W-40. Takže polosyntetika Fuchs byla nadstandard. Dnes je to samozřejmě jinak, ale tehdy to byl velmi slušný olej. A když byl na něj motor zvyklý, dostával ho pořád, ono není dobré oleje střídat. A po půl milionu kilometrů je potvrzené, že to fungovalo.
 
ony jsou dnes i ty 10W-40 polosyntetika většinou, ale to je dnes už taky jedno co to je. Byly doby kdy i Castrol byl slušnej olej ve srovnání s technologicky zastaralým Mogulem. Dnes už je to jak říkáš jinak a kdejaká felicie může klidně jezdit na tu 5W-40, protože se dá vybrat viskozně stejnej olej, jen se bude auto líp startovat. Samozřejmě felicia je tank a hodně dokáže odpustit/zkousnout na rozdíl od jiných aut. Nehledě na to, že dnes už výměna slušnýho oleje na většině felicií atakuje minimálně 25% ceny auta , takže proč by to majitel měnil. Přecházet mezi výrobcama olejů lze jen první výměna s jiným olejem bude možná trochu dřív protože zbytky starýho jinak aditivovanýho oleje ten novej částečně kontaminují, čímž mu zkrátí životnost
 
Někde tady je tuším OEM kod toho olejovyho výměníku kde je zavit mistou pouzdra na závit... Ale k čemu je ta změna lepší? Já bych zůstal u cartrige kde se mění holá vložka a těsnění a ne v podstatě celá filtrační část...
 
Dnes jsem si po dlouhé době vzpomněl, že bych mohl zkontrolovat olej a po najetí asi pěti tisíc od výměny neubyla ani troška a barva je stále zlatavá takže jsem velmi spokojen a příště koupím asi zase ten stejný (Millers EE Nanodrive 10W40) , i když jak to tu čtu tak jsem trošku nalomený zda nevyzkoušet nějakou tu 5W40 :)
 
Bud mas uplne cisty motor (super), alebo ti ten olej ziadne usady nerozpusta (blbe). Vo vseobecnosti olej ktory je cierny (nie prepaleny) je cierny, leboncistil motor, co je vhodne.
 
Jo to vím. No při pohledu přes nalévací víčko žádné úsady nejsou vidět a vše je pokryto jen zlatavým filmem takže spíše doufám, že je čistý :D navíc motor si s tím olejem krásně přede takže já jsem spokojen. Měnit budu tak v květnu/červnu tak ještě uvažuji o nějaké té 5W40 ze seznamu co tu kdysi dal @no_hits
Třeba o Elf 900 sxr
 
@PHiLiPZ millers je sice dost preceňovanej ale špatnej není, spíš bych podle popisu věřil, že má čistej motor

@MAN vzhledem k tomu co teď používáš, je elf zbytečně hustej (pokud ti olej nemizí), kdyžtak se pak ozvi a něco vybereme ;)
 
Někde tady je tuším OEM kod toho olejovyho výměníku kde je zavit mistou pouzdra na závit... Ale k čemu je ta změna lepší? Já bych zůstal u cartrige kde se mění holá vložka a těsnění a ne v podstatě celá filtrační část...

Objednával som olej aj prevodový olej z Alzy tak som chcel rovno aj filter a toto bol jediný (údajne) vhodný na GH 2008-2012. Len som si všimol na fotke že ty si menil len filtračnu vložku Mann. Je nejaký rozdiel v tom puzdre s filtrom a a len čisto vložkou do filtra?
 
@PHiLiPZ millers je sice dost preceňovanej ale špatnej není, spíš bych podle popisu věřil, že má čistej motor

Pokial ma cisty motor, farbu by nezmenil ani iny olej (ak ho neprepali), toto teda kvalitu oleja neurci. A ze disperzne a detergentne aditiva mozu byt vycerpane z farby nezisti tiez. Rovnako ako TBN. Co sa Millers Oils tyka, mam ho v aute od novoty (od prvej vymeny pri 2400km, menim do 10 tisic km pri jazde takmer vylucne po dialniciach), asi 83 tisic km. Ale nie 10w-40.
 
Poslední úprava:
@PHiLiPZ Však to v podstatě tvrdím. Vyčerpaný TBN se pozná jedoduše podle silnějšho kyselýho zápachu, stabilizátory vyskozity pro snadnou čerpatelnost zas podle toho, že to bude těžkopádněji startovat než s novým olejem ale to je v podstatě vše , základ je rozumnej interval

@Kuko116 Rozdíl je tam v obtokovým filtru, u šroubovacích variant bývá ve filtru, u vložky je logicky na motoru , ale já to mám na Nissanu v bloku i u šroubovacího. Dál u varianty vložky máš výpustní šroub dole na filtru tak nehrozí že se teplým olejem pak poliješ při sundání (i když zrovna GH ho má svisle v obou případech). Jinak to je z pohledu uživatele asi vše. Dál to bude mít obecně asi výhodu při likvidaci, kdy je ta vložka v podstatě jen ze 2 materiálů na rozdíl od šroubovací varianty, která má materiálů víc a je zalisovaná. Osobně nevidím jedinej důvod proč to měnit, ta redukce bude mít hodně dlouhou návratnost vzhledem k tomu že mezi vložkou a šrobovacím typem je 20kč rozdíl (MANN)
 
Zdarec. Vím, že se tu o tom už napsalo hodně, ale mám tady zbytečnou 5L bandasku Mobil Super 3000 XE 5W-30 HC Synthese. Je vhodný pro mou 2016 Mazdu 6 2,0 benzín 121kW??? Díky za odpověď.
 
Je to ACEA C3 (nizsie TBN a z toho vyplyvajuca zivotnost), vhodnejsia do dizlu, ale moze ist aj do benzinu.
 
Teoreticky se použít dá pokud v této viskozitě nežere motor olej ale chce to zkrátit interval výměny kvůli nižšímu TBN
 
OK, raději výměnu oleje s tímto olejem neudělám. Byl bych tedy rád, jestli mi může někdo poradit který přesně je nelepší.
Mám tedy M6 2,0Skyactive 165k r.v.2016, najeto krásných 17.000 km. Bývalý majitel udělalkaždýmrokem výměnu oleje v Německu a dali origo 0W20 dle přiložených faktur. Jezdím ráno 15km, večer 15km zpět, sem tam něco málo mezi a sem tam o víkendu někam dál.
Četl jsem od shr3k, že doporučuje https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-ravenol-hcl-cleansynto-r-5w-30-5l_205027 ale vůbec to neznám.
 
Ravenol je velmi dobra nemecka znacka. Urcite sa jej neboj. A ten tvoj C3 nie je zly, ale ma iste obmedzenia kvoli kompatibilite s filtrom pevnych castic a preto nizsiu zivotnost. Ak nemas dizel, kam by si ho nalial, kludne ho pouzi do benzinu. Radsej nie dokonaly olej, ale castejsie meneny, ako naopak.
 
Back
Top