• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Nafta se do oleje dostává jen přes pístní kroužky, když zkondenzuje na stěnách válce. Přes podložky se do oleje dostávají výfukové plyny (a tím pádem i karbon). Můžete se podívat, jak pěkně to vypadá, když to mechanik otevře. Jako jo, něco málo nafty tam může horem skončit, ale ten největší tlak, který nadzvihuje vstřikovače, je při vznícení, ne při kompresi.
 
Poslední úprava:
Takže jsme měli pravdu částečně oba a přitom ani jeden :D
 
Jako taky můžeš mít vstřik v prčicích, kterej tam blije tolik nafty, že to stírají kroužky i zatepla. Ale nahoře popisuju běžný stav - studený motor: větší vůle, kondenzace rozprášené nafty. Ostatně to samé platí i o benzínu.
 
ale notak , tys tvrdil že motor přes ty podložky bere olej do spalovacího prostoru, zatímco já jsem tvrdíl že ze spalovacího prostoru je vytlačována nafta přes podložky do oleje, takže směr jsem měl správnej ale holt to není nafta surová ale spálená v podobě výparů po záženu :-)
 
dokážu si představit, že při regeneraci DPF tam s těmi spalinami pujde i nafta...
 
Při regeneraci tam jít nemůže, jelikož dovstřik nafty je při otevřených výfukových ventilech, aby nespálená nafta šla do výfuku, tedy vstřik už je dávno na svém místě.
 
@shr3k Tak už se tvoje věštba ohledně standartních A3/B3 olejů pomalu naplňuje - vypadá to vypadá že letos uprostřed roku budou další změny v ACEA specifikacích pro výrobce olejů:
- nová C6 - bude překrývat současnou C5
- nová A7/B7 - nahradí aktuální A5/B5
- zrušení A5/B5 !!! (stejně jako A1/B1 v roce 2016)
- zrušení A3/B3 !!! nahradí ji aktuální A3/B4
- zrušení C1
(prý ji momentálně používá už jen jeden výrobce automobilů)

Toto už se většiny z nás netýká (náklaďáky) :
- zrušení E6 - nahradí ji E8
- zrušení E9 - nahradí ji E11
- nová F8 a F11 - lehkoběžné fuel economy (HTHS 2,9 - 3,2)

Tak snad nám standartní A3/B4 ještě chvíli vydrží :)
 
Zdarec idem meniť olej jak prevodový aj motorový v GH 2.5 ktorú vlastním 2 dní. Prevodový som vycital že pred faceliftom je správny ten syntrans transaxle, ale nedošiel som k záveru z tejto diskusie aký olej liať do motora. Môžem tam dat to isté čo do GG 2.0 benzín Total Quartz 5w40? Alebo je odskúšaný nejaký špeciálny olej tu na fóre ? Kľudne si za olej priplatim
 
Ako ides menit olej v automate? Myslis vyliat tu trochu z vane a nechat co je v menici?
 
@Kuko116 nevím kde jsi to vyčetl ale před i po face mají stejnou převodovku (jen face má delší 6ku) patří tam 75w-80 což ten castrol rozhodně není a má s ním proto dost lidí problém. Můžu doporučit Ravenol MTF-2 kterej funguje výborně. Potvrdí ti to i několik lidí zde co ho nalili.

Ten total není žádnej zázrak ale na běžnou jízdu stačí. Jestli je vhodnej pro tebe nebo ne záleží na několika faktorech zahrnující stav motoru a způsob užívání - co funguje nejlíp jednomu, mohlo by tobě dělat problémy
 
Niekde som čítal príspevok myslím od Max6 že do faceliftu verzie majú špecifikáciu 75w90 a po face už majú tu nizsiu
 
Taky jsem si tím prošel a znovu říkám že ty prevodovky jsou stejný, byla to zřejmě stará informace, chce to číst od nejnovějších příspěvků zpět
 
Na Castrol mám najeto 340000km a žádný problém.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Je chyba v uživatelským manuálu i autodoc katalozích a servisní manuál pro předfacelift není pro nás smrtelníky dostupnej.
On před cca 5 lety Castrol Multivehicle byl nahrazen modelem Castrol Syntrans Transaxle. I když se oficiálně uvádí jako přímá nahrada, má jinak naladěný aditiva i viskozní vlastnosti. Např na nissanclubu v almerach ten starší fungoval bez problémů. Po nalití novýho modelu to přestalo za studena řadit a začalo chytat přes zuby. Jestli máš ještě ten starší, může to fungovat.
Mám předfacelift, zkoušel jsem tutelu car technyx 75w-85 co v almerach jako jediná fungovala, v GH ne. Tam zafungoval až ten Ravenol MTF-2 75w-80 stejně jako ostatním ať už tady nebo těm co jsem poradil na FB nebo jiných fórech. Což mě utvrzuje v tom, že to jsou stejný převodovky G66M-R viz tabulka. To tam máš těch 340tkm jednu náplň?

Převody M6 GH.png
 
Je chyba v uživatelským manuálu i autodoc katalozích a servisní manuál pro předfacelift není pro nás smrtelníky dostupnej.
On před cca 5 lety Castrol Multivehicle byl nahrazen modelem Castrol Syntrans Transaxle. I když se oficiálně uvádí jako přímá nahrada, má jinak naladěný aditiva i viskozní vlastnosti. Např na nissanclubu v almerach ten starší fungoval bez problémů. Po nalití novýho modelu to přestalo za studena řadit a začalo chytat přes zuby. Jestli máš ještě ten starší, může to fungovat.
Mám předfacelift, zkoušel jsem tutelu car technyx 75w-85 co v almerach jako jediná fungovala, v GH ne. Tam zafungoval až ten Ravenol MTF-2 75w-80 stejně jako ostatním ať už tady nebo těm co jsem poradil na FB nebo jiných fórech. Což mě utvrzuje v tom, že to jsou stejný převodovky G66M-R viz tabulka. To tam máš těch 340tkm jednu náplň?

Zobrazit přílohu 26042
Ne každých 100000km tam jde Castrol Syntrans Transaxle a funguje skvěle.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
GH 2.5 ma manual? Som bol chvilj v tom, ze sa bavime o GJ, ktora ma automat.
 
Jj manuál. Automat se dával tuším jen k 2.0 ale to přesně budou vědět jiní

@sedvo zvláštní, těžko říct čím to, tím líp pro tebe
 
Back
Top