• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Posledni zaznam v servisce je v roce 2015 v 82 tis. Vic nevim. Auto jsem v utery dovezl.

Auto ma najeto 120 tisic
 
Poslední úprava moderátorem:
Takze ma potencialne 40 tisic na oleji a ty ho nechces cely vymenit?
 
Menit rozhodne budu ale nedostanu se k tomu hned.takhle jsem nad tim nepremyslel. Udelam co nejdriv. A dam teda 5w40 a ACRA a3/a5?
 
Poslední úprava:
Nazdar. Prosim vas. U me mazdy nezjistim co se davalo za olej jestli 5w30 nebo 5w40. Potrebuju dolit nez se dostanu na vymenu.
Mazda 6 gh 2.0 benzin 108 kw.
Stitek neni ani v motoru ani kolem dveri a v servisce nic nevyctu.
Dik
Ahoj, ja som mal ten isty problem, vymenil som olej filter a dal tam original mazda olej
 
@Oton A3/B3 nebo A3/B4 , ale pokud chceš teoreticky šetřit desetinu paliva za 100km a jezdíš jak důchodce tak A5/B5
@zolisvk on to není žádnej zázrak, normální průměr, je to hlavně tady dost přeceňované. Hlavně aby na obalu nebylo napsáno Dexelia
 
Kluci má někdo zkušenost s životností cívek? Resp. mám najeto 144 xxx km a chci vyměnit svíčky na jaře (posledně byly měněny kolem 80 xxx km) spolu s olejem . Pamatuji si, že mi kdysi mechanik říkal, že při výměně svíček hrozí odpálení cívky. Je to pravda? Jaká je životnost cívek z Vašich zkušeností? Není nic horšího, než když jste někde mimo město a motor začně běžet na 3 válce :)
 
Kluci má někdo zkušenost s životností cívek? Resp. mám najeto 144 xxx km a chci vyměnit svíčky na jaře (posledně byly měněny kolem 80 xxx km) spolu s olejem . Pamatuji si, že mi kdysi mechanik říkal, že při výměně svíček hrozí odpálení cívky. Je to pravda? Jaká je životnost cívek z Vašich zkušeností? Není nic horšího, než když jste někde mimo město a motor začně běžet na 3 válce :)
Když při vyndávání svíček s cívkou klepneš, tak její životnost můžeš ukončit okamžitě:D
Přiznám se že ty "moderní" integrovaný cívky s fajfkou jsem ještě nikdy nemusel měnit. Kontakt/spirálku ve fajfce mezi svíčkou a cívkou ano, ale samotný cívky (respektive cívky s integrovanou fajfkou) nikdy.
Když ještě cívky byly bokem a mezi fajfkou a cívkou byl kabel tak to jsem lidem (i u sebe) měnil dost často ten kabel od cívky s fajfkou.
 
Poslední úprava:
Jestli hledíš na cenu, tak ti garantuju že ti to auto moc dlouho nevydrží.
Castrol, Shell, Mobil, Liqui Moly ...
 
Nejsem úplně erudovanej přes oleje, ale myslím si že nějakej zásadní rozdíl mezi 5W a 10W není krom viskozity v závislosti na teplotě.
Ale ať poradí někdo zkušenější, jestli je 5W lepší nebo 10W.
 
Poslední úprava:
co jsem pochytil tak na hustejsi se prechazi v momente kdy ho auto zacne zrat :D
 
10W-40 nejsou moc aditivovaný ba rozdíl 0W-40, 5W-40 nebo 10(15W)-50. Jsou to obyčejnější oleje většinou do starších aut kde majitel hledí dost na cenu a neočekává se nějáká větší ochrana motoru, případně tam kde spotřeba oleje nejde už zredukovat jiným hustším 5W-40 olejem a je potřeba výměnu / opravu motoru oddálit.
Jinak xxW hodnota je Určena SAE normou podle startovatelnosti a čerpatelnosti oleje , kde každá hodnota má určitej limit maximální viskozity při dané teplotě

@Vlad3011 typ a minimální kvalitu oleje máš danou výrobcem vozidla - ACEA A3 + API SL a vyšší, lze použít i lehkoběžný typ oleje A5 šetřící 2,5% paliva. Nejvyšší kvalita co můžeš podle těchto norem momentálně vybrat je ACEA A3/B4(16) a API SN. Bohužel číslo revize(rok) v závorce se od roku 2016 už neuvádí, pravda je že předtím to stejně uváděli jen ti solidnější výrobci.
 
@no_hits můžu vypustit 10w40 co tam mám a vyzkoušet 5w40 jak ho bude žrát? Ničemu by to vadit nemělo ne? Ještě jsem četl tady na fóru, že se to pročišťuje mezi výměnami...
 
Už jsme to řešili na mesu, pro info ostatním - ano, ne, můžeš ;)
 
Ahoj, mohl bych mít taky dotaz na oleje u Mazdy? Měl jsem Mazdu 6 GJ 110kW (2015) a docela se mi osvědčil olej Mazda 0W30 Supra DPF a olej jsem měnil po 10.000km, teď mám CX5, D 2.2, 184k, verze s močovinou (2019), po 4.500 km najetých s původním 5W30 z výroby jsem opět vyměnil na olej Mazda 0W30 Supra DPF. Zatím se mi zdá, že motor je pružnější ale také hlučnější. Jezdím delší trasy, občas i po městě kratší, nevím jestli zvolit zase olej Supra DPF 0W30 nebo nějaký jiný, lepší? Díky všem za rady. David
 
Zdarec borci. Po koupi mazdy 2.0 benzin 108kw jsem menil olej. Jelikoz jsme nevedeli co tam puvodne bylo,tak jsme dali 5w30. Nicmene po 1500km jsem kontroloval hladinu a byla na spodni rysce. Muj mechanik naznal ze ro vylijime a dame tam 10w40. Uz se stalo a dal tam
Značka Total clasic
Typ oleje částečně syntetický
Použití oleje motorový olej
Specifikace ACEA A3/B4
Specifikace API SN/CF
Firemní normy Peugeot & Citroën PSA B71 2300; VW 501 00/505 00; Renault RN0700; MB-Approval 229.1; Fiat 9.55535-G2
SAE 10W-40

Chci se zeptat muze tam byt ten olej nebo mechanik udelal chybu a mam ho vymenit jak olej tak mechanika.?
Jen se chci ujistit nebo znat vas nazor.Diky
 
Poslední úprava:
1) Total Classic 10w-40 není syntetika a vzhledem k řadě classic to bude reálně spíš minerál, nicméně to spíš jen pro pořádek, není to zas tak důležitý
2) Úbytek 1L/1500km (pokud se plnilo po horní rysku) je cca 6,7L/10tkm to už je opravdu dost ale dalo by se to řešit pokud to byla lehkoběžná varianta 5W-30
3) co jste použili za tu 5W-30? Mělo by to jit srovnat spíš nějakou hustou 5W-40, pokud nebude stačit tak pak by se dalo vybrat mezi 10(15)W-50, v takovém případě je to ale dočasný řešení protože takovej motor je už na výměnu / překroužkování.
4) obecně bych se SAE 10w-40 vyhnul, jsou to mizerně aditivovaný oleje v oblasti ochrany motoru. Řekl bych že se ani nic prevratnýho v této kategorii nezmění protože pro výrobce olejů není již prodejně zajímavá a nevyplatí se jim tady laborovat.
 
Back
Top