• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

U lehkoběžných olejů (A1/B1 resp A5/B5, C1, C2 a C5) je v normě do 1L/1000km Je to jen ale ochrana vyrobce, protože s takovou spotřebou se během 10tkm zhruba dvakrát vymění celá náplň co do objemu což logicky normální není. U standartních olejů není stanoveno a bere se to tak že by neměl klesnout pod min (rozdíl mezi min a max bývá 1L) já to mám na GH během 7tkm bez měřitelnýho úbytku.
U standartních olejů se dá spotřeba do nějakých 2L/10tkm řešit hustším olejem většinou v SAE 5W-40. Pokud zabere až 10(15)W-50 tak je jasný že se to olejem dlouhodobě neudrží.
 
ahoj, a kolik má to auto najeto? že to tak brutálně žere olej? (já že jsem měl i M6 GH a olej to nežralo ani na 240.000km)
 
Pokud někdo trápil motor a neměnil řádně olej, tak je jedno kolik má najeto.
 
Tak 121.000 km je hodně málo (pokud není stočený tacho), neřešil bych olej, ale důvod proč ten olej žere... (motor)
 
Mne moja Gg 104kw benzín čo je podľa mňa tento istý motor len bez variabilného časovanie ventilov zrala asi 1l/10000km s 5w30 a jak som dal tento total Quartz olej ktorý tam capoval aj predchodzi majiteľ 5w40 tak od poslednej výmeny oleja 10 mesiacov dozadu mám stále na Max ryske olej
 
@Oton Je vidět že ten motor má něco za sebou viz spotřeba oleje. Každopádně ten Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 je nejen lehkoběžnej (A5/B5) , ale navíc jeden z nejřidších ve své kategorii (viskozita při 100°C 9,8).

Zkus proplach od BG - EPR 109 a pak olej ten Gulf Formula G 5W-40 (případně elf nebo Total, ale mají trochu horší aditivaci). Když to přestane žrát můžeš zkusit trochu řidší, ale líp aditivovanej Ravenol VST.

Další výměna po tom proplachu bude dřív (olej rozpustí zbytky bordelu a naváže na sebe vše co BG nezvládlo) musíš sledovat kdy ten olej zčerná a pak co nejdřív vyměnit (budou vyčerpaný aditiva pro čištění a rychle začnou docházet aditiva pro ochranu).

Pokud bude furt úbytek, tak ten ravenol RCS.
V tom případě to znamená že kruhy už jsou načnutý, ale dá se to udržet. Pokud to bude žrát i s RCS tak volit nějakou lepší 10(15)W-50 a shánět motor nebo někoho slušnýho kdo to překroužkuje + věci okolo.
Screenshot_20200108-044457.png
 
Poslední úprava:
To je diesel s DPF nebo benzin?
 
no možná žere, ale nafta ho stačí doplňovat...
Měl jsem RF5, tedy bez DPF a nežral olej. Když žere, tak ne přes kruhy, ale hlavně přes podložky pod vstřiky.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
@sedvo přes podložky pod vstřikama proniká nafta do oleje, ten pak ředí a znehodnocuje. Rozhodně přes ty podložky neproniká olej do vstřiků, už jen proto že tlak oleje je mnohem nižší než tlak nafty ve vstřikách.
 
Poslední úprava moderátorem:
Aha, takže ty tam máš castrol a dolíváš Elf.
Ten elf je jeden z nejhustších 5W-40 ale je to slušně adizivovanej olej. Výměnu udělej hned, nečekej na interval.
Uvidíš po výměně, pokud to bude žrát furt tak jedině Ravenol RSE.

Ten C3 olej teoreticky můžeš použít i v motoru bez DPF ale vzhledem k menšímu obsahu ochranných latek SAPS bych u něj doporučil výměnu po 8tkm max ale není důvod používat ochuzenej olej když nemáš DPF
 
Poslední úprava moderátorem:
@sedvo přes podložky pod vstřikama proniká nafta do oleje, ten pak ředí a znehodnocuje. Rozhodně přes ty podložky neproniká olej do vstřiků, už jen proto že tlak oleje je mnohem nižší než tlak nafty ve vstřikách.
Ehm, to co píšeš je pěkná blbost. Tak za prvé - Mazda má vstřiky pod víkem ventilů, tedy olejem jsou i zalité vstřiky, pokud podložka podfukuje, tak tento olej jde do spalovacího prostoru!!!! Jak může jít nafta přes podložky pod vstřiky do oleje, co to je za blbost. Jakože vstříknutá nafta, která se nespálí se dostane do víka ventilů, hm tak to bych chtěl vidět.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Dostane se přes podložky ze spalovacího prostoru do oleje, ve spalovacím prostoru pri kompresnim zdvihu je velkej tlak, při expanzi taky a při sací a výfukové době tam není takovrj podtlak aby si prostor olej nasal, zároveň olej v místě podložek není natlakovanej, takže ani tak se tam nemá jak dostat. Co na to @shr3k? Nebo @Max6?
 
Dostane se přes podložky ze spalovacího prostoru do oleje, ve spalovacím prostoru pri kompresnim zdvihu je velkej tlak, při expanzi taky a při sací a výfukové době tam není takovrj podtlak aby si prostor olej nasal, zároveň olej v místě podložek není natlakovanej, takže ani tak se tam nemá jak dostat. Co na to @shr3k? Nebo @Max6?
TVL, spotřeba oleje u RF či R2 je způsobena tím, že podložka pod vstřikem je KO a jelikož jsou vstřiky pod víkem ventilů, kde je olej (tlak žádný), tak jak je to zalité olejem, tak při nadzvednutí podložky, ten olej steče do válce, kde se spálí. Nafta do oleje se dostává jenom přes pístní kroužky, kdy kapky nespálené nafty ,co jsou na stěnách válce ten příslušný pístní kroužek stáhne do oleje.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Ehm, to co píšeš je pěkná blbost. Tak za prvé - Mazda má vstřiky pod víkem ventilů, tedy olejem jsou i zalité vstřiky, pokud podložka podfukuje, tak tento olej jde do spalovacího prostoru!!! Jak může jít nafta přes podložky pod vstřiky do oleje, co to je za blbost. Jakože vstříknutá nafta, která se nespálí se dostane do víka ventilů, hm tak to bych chtěl vidět.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
netuším jak to bylo u RF, ale u SH je to přesně jak to píše @no_hits , byla na to i svolávačka
 
Back
Top