• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Čeká mě první výměna oleje,
Výrobce uvádí 0W-20 Supra API-SN nebo ACEA
5W-30 Ultra A5/B5
Poradíte konkrétního výrobce co koupit a nechat v Mazdě nalít, nebo to mám nechat na servisu?
 
Jestli to má být ACEA A5/B5 (lehkoběžnej) a API SN

- Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30
- Valvoline Synpower FE 5W-30 - je o chlup řidší. Pokud se ti dostane do ruk verze pro USA je nepatrně hustší, líp aditivovanej jak Petro Canada
 
Jestli to má být ACEA A5/B5 (lehkoběžnej) a API SN

- Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30
- Valvoline Synpower FE 5W-30 - je o chlup řidší. Pokud se ti dostane do ruk verze pro USA je nepatrně hustší, líp aditivovanej jak Petro Canada

Díky za odpověď.
To je přesně to co jsem potřeboval.
 
@zolisvk To je ten nejhorší případ. Vzhledem k tomu že nemáš žádný info o autě zkusil bych proplach oleje BG EPR a zlatou střední cestu 5W-40 Ravenol VST, případně Valvoline Synpower nebo Amsoil European Car Formula EFM.
Zjisti během třeba 5tkm ať se to dobře počítá jestli a případně kolik to žere oleje a pak se přijď poradit. A taky hlidej po 1tkm jestli ten olej naráz rychle nezmění barvu to by znamenalo že rychle rozpustil velký množství bordelu a další podobnou vlnu očisty by už nemusel pojmout. ;)

P. S. Pěkný jak většina 2.5 GH má najeto okolo 165tkm :D
Diky
 
Jestli to má být ACEA A5/B5 (lehkoběžnej) a API SN

- Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30
- Valvoline Synpower FE 5W-30 - je o chlup řidší. Pokud se ti dostane do ruk verze pro USA je nepatrně hustší, líp aditivovanej jak Petro Canada

A proč ne třeba Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 nebo Ravenol FO 5W30?
 
@Wawra
Motul 8100 Eco-nergy 5W30 - Má API jen SL a vykazuje při 100°C v testech horší ochranu motoru
Ravenol FO 5W-30 - při nízkých teplotách má cca 2násobnou čerpatelnou viskozitu, má API jen SL

Oba NESPLŇUJÍ minimální požadovanou normu API což souvisí i s horšími vlastnostmi oproti Petro-Canada
 
@Wawra
Motul 8100 Eco-nergy 5W30 - Má API jen SL a vykazuje při 100°C v testech horší ochranu motoru
Ravenol FO 5W-30 - při nízkých teplotách má cca 2násobnou čerpatelnou viskozitu, má API jen SL

Oba NESPLŇUJÍ minimální požadovanou normu API což souvisí i s horšími vlastnostmi oproti Petro-Canada

Ale s Valvoline to má stejné API normy podle info k olejům na netu.
A co Liqui Moly TopTec 4300 5W30? Tuto značku beru jako TOP, znám pár amatérských závodníků a všichni po zkoušení různých olejů zakotvili u LM.
 
@Wawra vidíš, to mě úplně uniklo, škoda že nemůžu ten příspěvek editovat, díky za info ;)
Ten LM4300 je ACEA C2

Čímž se zas vracíme k Petro-Canada

LM nejsou špatný oleje, řekl bych slušný ale je plno stejně dobrých (obecně).
Musíš si uvědomit že olej pro závodní účely má jinak namíchaný aditiva, který se většinou aktivují až pri vyšší teplotě /zátěži kdy se s autem jede neustálá pila. V běžným autě takovej olej může nadělat víc škody jak užitku. Takže řídit se tím co používají kluci na závodech nemusí být úplně směrodatný ;)
 
Ahojte. Viem ze je tu o tom dost obsirne vlákno. Ale v krátkosti aky olej davate do 2.0 G 165 ?

Odoslané z COL-L29 pomocou Tapatalku
 
Tomu nerozumim. Vis, ze je tu obsahle vlakno a stejne zalozis nove? Odpoved tam jiste najdes, jsem si 100% jisty!
 
Davam 0W30 nejakej v tom vlaknu doporuceny Castrol. Z hlavy fakt nevim. Nedavno byl ale prakticky nesehnatelny.
 
Pokud ti to stačí obecně , použij hledání. Pokud chceš zvolit olej vhodnej pro stav tvýho motoru a tvoje provozní podmínky, je tam několik faktorů co výběr ovliňují, a proto se výběr řeší individuálně nezávisle na ostatních.
Každopádně jsi měl napsat do toho obsáhlýho témata po tom, co použiješ hledání ;)
 
Nazdar. Prosim vas. U me mazdy nezjistim co se davalo za olej jestli 5w30 nebo 5w40. Potrebuju dolit nez se dostanu na vymenu.
Mazda 6 gh 2.0 benzin 108 kw.
Stitek neni ani v motoru ani kolem dveri a v servisce nic nevyctu.
Dik
 
Nazdar. Prosim vas. U me mazdy nezjistim co se davalo za olej jestli 5w30 nebo 5w40. Potrebuju dolit nez se dostanu na vymenu.
Mazda 6 gh 2.0 benzin 108 kw.
Stitek neni ani v motoru ani kolem dveri a v servisce nic nevyctu.
Dik
Zdar.Kolik ti zbývá km (případně dní) do servisu ?
 
Pokud to jezdilo do autorizáku, tak ten 5W-40 nepoužívá. Ale i tak těžko říct co tam nalili. Každopádně pokud máš najeto aspoň 8000km tak to vyměň.
Pokud to v autorizaku nebylo, nevíš co tam je a potřebuješ se přemístit, volil bych 5W-40, bývají víc aditivovaný.
Každopádně bych ten olej vyměnil CO NEJDŘÍV, protože šance že se trefíš do konkrétního modelu je mizivá, původní olej bude rychle degradovat. Aspoň budeš vědět co tam je
 
Back
Top