• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

5W-40 má lepší tepelnou odolnost, 5W-30 zase lepší střihovou stabilitu ve finále (12-20 tis. km). Při zkráceném intervalu je lepší použít 5W-40. https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita všimni si, jak 5W-30 drží celou dobu stejnou linku.
Zobrazit přílohu 23596
Takže protože Mazda doporučuje 5w-30 tak z toho odvozují i interval výměny až do 20tis. km...
Když tedy budu měnit po 10-12tis. km, opravdu vyjde lépe 5w-40 :-)

Děkuji, asi jsem byl líný si tohle najít.
 
Ovela lepsie je vymenit obycajny olej castejsie sko nechat super spickovy 12-15-18 tisic km.
 
Ono když se podíváš mimo evropu tak tam jsou většinou vypsaný téměř všechny SAE snad kromě 10w-60. Je to kvůli regulacim EU který vyžadují použití lehkoběžných olejů který ušetří údajně 0,2-0,5L paliva /100km což jsou oleje 5W-30 a ridší. Tyto oleje nemají velkou tepelnou odolnost (zvlášť ty určený pro DPF) takže se brzo přepalují, vytváří tenčí film, takže vzniká drobná vůle díky které motor pak žere olej (to je to tvrzení že 1l/1000km oleje je v pořádku - což v podstatě postrádá ten smysl ekologie)
Pri tebe jsou směrodatný normy ACEA a API, vizkozitu si pak volíš až po výběru oleje co ty normy splňuje
 
Daval som ho 2x, bol ok, ale kedze je to ACEA A5, presiel som na iny, ktory je ACEA A3.
 
U nové trojky je v manuálu výslovně uvedeno, že má být ACEA A5 (nebo API SN).
 
To ti verim, u mna to este nastastie nie je. A5 je aj pre mimoEU krajiny?
 
To ti verim, u mna to este nastastie nie je. A5 je aj pre mimoEU krajiny?
Engine oil [European (L.H.D. U.K.) specs.]
Oil and oil filter replacement 4.2 L
API SN *1 or higher or ACEA A5/B5 0W-20, 5W-30
*1:Use API SN in Kazakhstan.
 
Mimo Evropu API SL nebo vyšší.
 
Engine oil [European (L.H.D. U.K.) specs.]
Oil and oil filter replacement 4.2 L
API SN *1 or higher or ACEA A5/B5 0W-20, 5W-30
*1:Use API SN in Kazakhstan.

Takze A3 kludne, ked staci API SN (SL?) specifikacia.
 
Millers je takovej průměr s velkou reklamou jakou má castrol nebo motul

Pemě bych se radši vyhnul, oleje jsou tam často podezřele levnější než v oficiálních distribucích. Moje osobní zkušenost byla zakoupení jednoznačně pajcovanýho
 
V ESI je výslovně uvedeno toto. Žádné takže z toho nevyplývá.

Pokial jedina podmienka je API SN, tak olej s ACEA A3 a API SN podmienku splna.

Nepredpokladam pouzitie inych motorov v Kazachstane ako v EU, ale pokial tam nemaju vypinanie valcov, rad by som o tom vedel.
 
Pokial jedina podmienka je API SN, tak olej s ACEA A3 a API SN podmienku splna.

Nepredpokladam pouzitie inych motorov v Kazachstane ako v EU, ale pokial tam nemaju vypinanie valcov, rad by som o tom vedel.
No, všechny oleje API SN nemusí mít i certifikaci ACEA A3, text se týká vyloženě G122 s deaktivací válců.
 
Ja som netvrdil, ze SN implikuje A3. Ale su SN s A3 a SN staci na splnenie podmienok (nepisu SN a zaroven A5), teda A3 nevadi.
 
Jo takhle "Pokial jedina podmienka je API SN, tak olej s ACEA A3 a s API SN podmienku splna." už vidím, jak jsi to myslel. ;)
 
C3 ma nizsie TBN ako A3. Znamena to, ze kyseliny tvoriace sa pri spalovani (hlavne pri studenom motore, takze kratsich jazdach) skor vycerpaju zasaditost oleja. Pokial menis casto a jazdis akor dlhsie trasy ok.
 
Back
Top