• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

@jackson8800 ještě doplním že 0W by teoreticky vadit nemělo pokud bude splňovat potřebný normy. Problém může nastat jen ve chvíli kdy (pouze) za studena jsou na motoru větší vůle např na dříkách ventilů. Ten olej je za ,,studena,, tekutější než 5W a těma vůlema prolne. Většinou se toto děje jen chvíli protože příslušný místa se rychle zahřívají a vule se třeba během prvních 300-500m jízdy vymezí tepelnou roztažností. V našich podmínkách by i v -30°C měl být dostatečně tekutej olej 5W. Samozřejmě v takové teplotě bych auto nechal třeba cca půl minuty až minutu jet na volnoběh ať se olej promíchá a trochu ohřeje o pár stupňů kvůli lepší čerpatelnosti.

Nevýhoda 0W-40 je zase ve větším tepelným rozsahu kterej musí zvládnout. Tím padem rychleji degradují aditiva a olej vydrží míň. Ideální rozpětí pro tepelnou odolnost a velkej rozsah snadné čerpatelnosti by bylo 0W-60. Pro aditivní stabilitu a dlouhou výdrž oleje zas jen 40, 50 nebo 60, prostě uzoučkej rozsah. V praxi se proto volí kompromis podle provozních podmínek
 
No údajně
@jackson8800 ještě doplním že 0W by teoreticky vadit nemělo pokud bude splňovat potřebný normy. Problém může nastat jen ve chvíli kdy (pouze) za studena jsou na motoru větší vůle např na dříkách ventilů. Ten olej je za ,,studena,, tekutější než 5W a těma vůlema prolne. Většinou se toto děje jen chvíli protože příslušný místa se rychle zahřívají a vule se třeba během prvních 300-500m jízdy vymezí tepelnou roztažností. V našich podmínkách by i v -30°C měl být dostatečně tekutej olej 5W. Samozřejmě v takové teplotě bych auto nechal třeba cca půl minuty až minutu jet na volnoběh ať se olej promíchá a trochu ohřeje o pár stupňů kvůli lepší čerpatelnosti.

Nevýhoda 0W-40 je zase ve větším tepelným rozsahu kterej musí zvládnout. Tím padem rychleji degradují aditiva a olej vydrží míň. Ideální rozpětí pro tepelnou odolnost a velkej rozsah snadné čerpatelnosti by bylo 0W-60. Pro aditivní stabilitu a dlouhou výdrž oleje zas jen 40, 50 nebo 60, prostě uzoučkej rozsah. V praxi se proto volí kompromis podle provozních podmínek
Díky za info, ještě zvážím teda jestli 0W40 nebo 5W40.. bohužel studených startů mám víc než bych si přál..Jinak olej měním po 10k km,takže to by na degradaci čehokoliv mělo stačit.
 
V našich podmínkách dostačuje 5W, pokud nepřijde opravdu hluboká zima třeba pod - 25°C a i tak by stačilo nechat motor nějakou minutu brblat a pak vyjet, stejně než to člověk oškrabe, nehledě na to že v takové zimě se zas tak často nejezdí ;)
 
Ahojte,

měl bych na vás dotaz ohledně dostupnosti oleje Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Objednal jsem si tento olej v eshopu "jaknaauto.cz" a dneska mi přišel olej Mobil 1 ESP 5W-30 - bez označení "Formula". Vznesl jsem tedy dotaz na eshop, že mi dodali jiný olej, ale dostalo se mi odpovědi, že olej je správný. Mobil prý přejmenoval ESP Formula 5W-30 na ESP 5W-30 a vyrábí již pouze tento typ. Když se ale podívám na technické listy, tak se jedná o dva odlišné oleje.
Každopádně jim olej stejně pošlu zpátky. Jen by mě zajímalo, jak to tedy je s výrobou a dostupností oleje Mobil 1 ESP Formula 5W-30?
 
On zrovna tento koknrétní produkt od Mobilu není žádnej zázrak.

Tady máš porovnání z teplotního testu (odolnost proti přepálení oleje vlivem vysoké teploty)
compare.jpg
 
Tento konkrétny olej mi skoro poriesil motor. Minulé leto cestujem zo slovenska do uk a keď som dorazil tak mi z oleja chýbalo asi 4 deci. Regenerácia dpf sa skrátila z 305-325 na 160-180. Hneď som ho menil. Olej smrdel spaleninou. Spravil som na ňom asi 4000 km. Ale je pravda že som na aute išiel čotodalo.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
jak říkám je to šmejd
 
Vela ludi, ktori menia 2x rocne, davaju viskoznejsi olej na teple mesiace. Nie je ziadny problem prechod medzi mineralnym, polosyntetickym a syntetickym olejom oboma smermi a to iste plati o viskozitach.
To nebude letní a zimní. Setkal jsem se v roce 2018 s případem, kdy Mazda servis olej 5W-30 vůbec neměl (prý se dávají jen 0W-20), tak jsem si musel koupit a přinést svůj originál Mazda 5W-30 (a levněji). Takže bych to viděl podobně. Uvědomte si, že je zde zcela rozdílný přistup: Ty chceš, aby ti auto vydrželo, a servis chce dostat zaplaceno a mít to rychle hotové. Když ti auto nevydrží, příjdeš zase a zase jim zaplatíš, oni s tím problém nemají.
 
Ahojte, svoju cx 5 s motorom 2,5 mam uz par mesiacov, momentalne mam najazdenych cca 4000 km a rad by som si v auticku nechal takto po zabehu vymenit olej.
Avsak, priznam sa, ze nevidim dovod preplacat zbytocne drahy autorizovany servis a preto by som si to rad vymenil sam (samozrejme ze potom tie rocne intervaly dodrzim a pojdem do autorizaku).
Mam origo Mazda olej aj olejovy filter so sroubou a podlozkou lenze kdesi som pocul, ze Mazda si to na autach nejako znaci (priamo niekde na olejovej vani a vraj to vidno iba pod ultrafialovym svetlom), ze ak to vymenim ja svojpomocne tak na to mozu prist a ja mozem mat problem so zarukou.
Viete mi niekto povedat kde je pravda???
K oleju este tolko, ze budem menit povodny 0W20 za 5W30. Na castejsie vytacanie motora pri sportovom style jazdy sa mi o nieco hustejsi olej zda vhodnejsi.
vdaka vopred za akukolvek radu.
 
To s tym znacenim som nikde nepocul/necital. Ja uz mam za sebou jednu svojpomocnu vymenu a jednu v autorizaku. Takze teraz ma caka zase svojpomocna uz po prvej garacke. Pouzijem tiez origo filter a origo olej (v mojom 2.0i je 5w30). Nechce sa mi verit ze by take znacenie u nas robili. 20000km interval sa mi zda vela takze menim kazdych 10000km. Raz ja, raz oni. Akurat mi to tak vychadza. Najazdim tych 20000 rocne. A nemen srob. Bohate staci podlozka, ale aj to by som zvazil.
 
Mňa by zaujímalo, koľko € ušetríte za tú jednu výmenu?

Odoslané z S61 pomocou Tapatalku
 
@kyblik Výměna oleje svépomocí výjde v Čechách při použítí orig. Mazda oleje + filtru třeba Mann caa 35Euro. :D:D A ještě ti zbyde půl litru oleje na dolití...
 
U nas ked kupim orig mazda filter a orig mazda olej tak je to cca do 50e. V autorizaku by to asi pod 100e neurobili. Plus ten dobry pocit ze som pre auto urobil nieco na viac. To samozrejme pre pripad ze si ho chces nechat velmi dlho ako ja a chces aby spolahlivo sluzilo.. ;)
 
@misom ja si ho chcem nechať nejakých 10 rokov určite. Mám komplet vystriekaný podvozok aj dutiny a prehľadnú fóliu na kapote plus voskujem aspoň 2 krát ročne. Umývam výlučne sám dvojvedrovou metódou s profi kozmetikou. Tak si myslím, že robím pre to auto tak akurát... Pri mojom nájazde km však nevidím pridanú hodnotu v svojpomocnej výmene oleja. Aspoň zatiaľ. Zarábam celkom slušne, tak to nechávam na Mazda servis.

Odoslané z S61 pomocou Tapatalku
 
@misom ja si ho chcem nechať nejakých 10 rokov určite. Mám komplet vystriekaný podvozok aj dutiny a prehľadnú fóliu na kapote plus voskujem aspoň 2 krát ročne. Umývam výlučne sám dvojvedrovou metódou s profi kozmetikou. Tak si myslím, že robím pre to auto tak akurát... Pri mojom nájazde km však nevidím pridanú hodnotu v svojpomocnej výmene oleja. Aspoň zatiaľ. Zarábam celkom slušne, tak to nechávam na Mazda servis.

Odoslané z S61 pomocou Tapatalku
Pekne.. Starostlivost o exterier na vybornu. Ale dnes sa tu bavime o motore. A kedze chceme co najviac oddialit problemy s karbonom na sacich ventiloch, tak jedna z veci je castejsia vymena oleja. Co pri tvojom rocnom najazde ale nema zmysel, to je jasne.
 
Jasné. Ďakujem za pochvalu aj ochotu odpovedať. Len som chcel vedieť, či sa to oplatí a prečo to vlastne ľudia robia. Pekný víkend prajem všetkým...

Odoslané z S61 pomocou Tapatalku
 
Back
Top