- 4 227
@jackson8800 ještě doplním že 0W by teoreticky vadit nemělo pokud bude splňovat potřebný normy. Problém může nastat jen ve chvíli kdy (pouze) za studena jsou na motoru větší vůle např na dříkách ventilů. Ten olej je za ,,studena,, tekutější než 5W a těma vůlema prolne. Většinou se toto děje jen chvíli protože příslušný místa se rychle zahřívají a vule se třeba během prvních 300-500m jízdy vymezí tepelnou roztažností. V našich podmínkách by i v -30°C měl být dostatečně tekutej olej 5W. Samozřejmě v takové teplotě bych auto nechal třeba cca půl minuty až minutu jet na volnoběh ať se olej promíchá a trochu ohřeje o pár stupňů kvůli lepší čerpatelnosti.
Nevýhoda 0W-40 je zase ve větším tepelným rozsahu kterej musí zvládnout. Tím padem rychleji degradují aditiva a olej vydrží míň. Ideální rozpětí pro tepelnou odolnost a velkej rozsah snadné čerpatelnosti by bylo 0W-60. Pro aditivní stabilitu a dlouhou výdrž oleje zas jen 40, 50 nebo 60, prostě uzoučkej rozsah. V praxi se proto volí kompromis podle provozních podmínek
Nevýhoda 0W-40 je zase ve větším tepelným rozsahu kterej musí zvládnout. Tím padem rychleji degradují aditiva a olej vydrží míň. Ideální rozpětí pro tepelnou odolnost a velkej rozsah snadné čerpatelnosti by bylo 0W-60. Pro aditivní stabilitu a dlouhou výdrž oleje zas jen 40, 50 nebo 60, prostě uzoučkej rozsah. V praxi se proto volí kompromis podle provozních podmínek