• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Pokud tam predchozi majitel nedaval neco podradneho, tak se vetsinou nic nezkazi pokracovanim pouzivani shodneho oleje, minimalne shodneho ratingu (specifikace ACEA apod. + oznaceni viskozity xWxx). U vyssiho najezdu bych se bal davat tam neco ridsiho, prave protoze uz ma motor nejak vytvoreny provozni vule, potencialne taky uz muze mit vetsi mnozstvi usazenin. Takze to je takova moje rada-nerada. Fakt bych zkusil zjistit, co tam bylo doted, a od toho se nejak odpichnout. A jednim dechem dodam, ze u sestileteho ojeteho uz bych resil i ekonomickou stranku veci = prislo by mi asi zbytecny lejt tam ten Mazda original, byt je "jen" o litr za vymenu drazsi.

Jestli se nepletu, vic lidi tady na ty benzinaky pouziva Castrol Titanium FST, ja mel Castroly u svych starsich ojetych aut rad, takze ja sam bych asi koukal hlavne tim smerem, ale to uz je asi hodne osobni preference :)
 
Castrol je asi najviac falsovany vyrobca olejov, ktory kvalitou nijako nevycnieva nad inymi (napr PAO olej Ravenol s USVO viskozity 0w-30, 5w-30 pripadne 5w-40 by som urcite uprednostnil). Do benzinaku optimalne davat ACEA A3, taky Castrol Edge Titanium robi iba 0w-40.

“Mazda Original” je podla mna hlupost a 0w-20 by som do toho motora nedal, ani keby mi za to platili.
 
Poslední úprava:
ďakujem za odpoveď, zabudol som dodať podstatnú vec, motor bol pri 118 000 km komplet menený v rámci záruky. Auto chodilo pravidelne na servis do mazdy, čiže majiteľ neriešil svoj olej, ale všetko nechal na mazdu. Musím pozrieť do servisnej knihy a budem asi pokračovať v doteraz používanom oleji. Poprípade ak je niečo lepšie bez ohľadu na cenu, sem s tým :)
 
Já jsem ještě prohledal faktury od své GJ 2015 2.5 a zjistil jsem, že předposlední výměna oleje při 25 tkm byl dán ULTRA 5W30 a poslední servis při 37 tkm byl dán SUPRA 0W20. To jsem z toho jelen. Čekal bych, že když už tam byl jednou 5W30, nepůjde Mazda servis zpět na 0W20. Já měl v plánu dát zase 5W30, tak te jsem z toho lehce zmatený.
 
Asi si o nej nekdo vyslovne rekl?
 
Vela ludi, ktori menia 2x rocne, davaju viskoznejsi olej na teple mesiace. Nie je ziadny problem prechod medzi mineralnym, polosyntetickym a syntetickym olejom oboma smermi a to iste plati o viskozitach.
 
Jiný olej na každé roční období mě nenapadl. Díky.
Jinak moje teorie, kterou jsem zatím s nikým doposud nekonzultoval je, že když jezdím hodně krátké trasy po městě a olej měním po 10 tkm, je lepší tam nelít úplně nejřidší možný olej i když by to logicky mělo být nejoptimálnější řešení, protože častými studenými starty se olej lehce naředí benzínem a proto je tedy lepší při takovém provozu 5W30 než 0W20. Myslíte že je to OK, nebo blbost?
 
Zaujimava teoria. Rozdiel v studenom oleji medzi 0w a 5w bebude velky, riedenie benzinom im neurobi dobre. Ale na rozdiel od nafty staci olej prehriat a benzin sa odtial odpari.
 
Našel jsem tabulku jednoho poláka co dělá testy olejů na třecím zařízení. Já osobně používám několik let v benzínových atmosférách Mobil 5W-50 peak life - motory i po letech čistý, olej nežerou, jdou ochotně do otáček a ve srovnání má 2. nejlepší hodnotu u pracovních teplot.

Srovnání při zatížení 1Kg/5min

a kompletní shrnutí různých zátěžových testů olejů je zde

Kompletní srovnání

První sloupec odpovídá studenýmu startu, druhej sloupec je pro porovnání opotřebení za běžných provozních podmínek (olej 100°C)

Má na YouTube videa k jednotlivým testům - uživatel Piotr Tester

Třeba to někomu pomůže při výběru ;) Je tam vidět že je plno dobrých olejů i plno slušných. Testuje tam i rozdílný distribuce např z ČR nebo PL. Takže je z čeho vybírat
 
Trecie testy su max na prevodove oleje. Pre motorove oleje nehovoria o kvalite oleja vobec nic.
 
Co si myslíte, jaký olej je lepší
Millers oils XF Longlife C1 5W-30 (5 l) nebo
MAZDA ORIGINAL ULTRA DPF 5W-30 5L ?
 
No v motoru hlavně na válcích je podle mě problémový místo, to samý palce na vačkách když mlátí do ovládání ventilů

Pokud tě zajímá teplotní namáhání jednotlivých olejů tak koukni sem
https://bmwservice.livejournal.com/27699.html
 
Začíná mi z toho lehce hrabat, poslední dobou tohle téma hodně studuju ( čeká mě demontáž vany,kontrola koše a výměna oleje)
Po přečtění několik témat zde a článků na oleje.cz jsem došel k závěru: (2.2 MZR-CD 136 kW) : Dle manuálu byl dřív doporučovaný C1 5W30 kvůli nízkým SAPS, ted už údajně "aktualizace" na C1/C2.. C3 nelze použít kvůli vyššímu obsahu SAPS dle toho servisního letáku.. Nicméně pokud mě zajímá to nejlepší pro motor z hlediska mazání (spotřeba/emise mě nezajímají) vychází nejlépe C3 např 0W40 kvůli lepší vyskozitě za tepla, protože jezdím docela v zátěži.. takže co teď? Vzít radši C2,kde je bohužel HTHS > 2,9 ale splnuje to požadavky na popel..nebo řadši ignorovat SAPS a vzít C3 kvůli lepší vyskozitě HTHS > 3,5? Snad to někdo pochopí,díky za rady :)
 
Za mna C3, toho sa aj menej spali, takze vyssi obsah SAPS sa do DPF nedostane.
 
Díky, taky mě to právě táhne spíš k těm C3.. rozmýšlím nad Castrol Edge Titanium FST 0W-40. Pokud jsem vše pochopil správně tak "0" nemůže vadit ani u motoru co má 200 000 km protože to viskozitu ovliňuje pouze při nízkých teplotách? Nebo by byl lepší 5W40?
 
Spíš při studených startech když motor není zahřátej
 
Back
Top