• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

@no_hits ja som si to chcel nechať vymeniť u nich (aj keď je to drahšie), ale zdá sa mi škoda meniť to v takom blbom intervale.. teraz mám cca 12tis, takže by sa menil po 13 a potom po cca 18 keď pôjdem po roku na prehliadku. Asi to bude musieť vydržať :)

No jasně že ti ho vymění znova, bez toho by ti neuznali záruku.

S tim teda nesouhlasim. Pokud budou predchozi vymeny oleje zanesene regulerne v elektronicke servisni knizce, tak je znovu v "kratsim" intervalu provadet pri 20k km/roce delat nebudou. Nebo minimalne nemusi.

Me se takhle i sami ptali jak v Bosine, tak v CarStar - videli, ze jsem mel meneny olej driv, tak bud rovnou pocitali, ze se menit nebude, nebo se zeptali, zda chci.

Samozrejme pokud v servisni knizce nebudou, budou menit automaticky.
 
No vidíš, a mně dělali první výměnu oleje na mojí žádost ve 4 500km a rovnou mi řekli, že na roční garančce mi ho musí stejně vyměnit. A světe div se, obě výměny mám zapsané v servisce. :cool:
 
Dnes jsem měnil olej a filtry. Použil jsem olej Millers EE Semi Synthetic 10w40 tak snad nebude špatný. Kupoval jsem v Pemě tak budu doufat, že to byl originál když jsem si teď přečetl zkušenost no_hits. Musím říct, že motor běží trošku klidněji než před výměnou tak uvidíme jak to bude časem. 10w40 používali předchozí majitelé takže specifikaci jsem neměnil, protože během mého vlastnictví a 7000 km ubyla v motoru tak decka či dvě což je pěkné. Jen jsem nevěděl jakou značku používali, olej měnili v Palkovicích a na fakturách je vždy psaná jen specifikace a cena, ale značka ne
 
Tak uvidíš jak dlouho vydrží než zčerná. Pokud jezdíš jen delší trasy a máš málo studenych startu tak 10w-40 může být
 
A co sa da zistit z toho, ze zcerna? Ze je to olej, ktory kvalitne uvolnuje spinu z motora z predchadzajucej prevadzky? Radsej pouzijem taky co zcerna a vycisti motor.
 
No pokud zčerná rychle a majitel ví, že motor je čistej (nemá se tam moc co rozpouštět), znamená to , že je ten olej špatnej, má nízkou tepelnou odolnost,. tím pádem se olej přepálil a rychle ztratil svoje vlastnosti
 
S tym by som suhlasil, ale to by snad mohlo byt aj citit cuchom, ak sa olej prepali. Pokial dava 10w-40, nebude to novy motor a tazko zisti, ci je vnutri cisty.
 
U nemalé části aut jde nahlidnout skrz nalívací otvor na vačky. Na šroubech co drží profily s vačkou se tvoří usady jako první, stejně jako v rozích hlavy. Jistě, člověk nevidí do celyho motoru ale pokud je v těchto místech černota, lze ji očekávat v podobné míře v celým motoru. Vačka a okolí mají mít zlatavou barvu od olejovyho povlaku, musí to být zkrátka na pohled čistý. Dalším takovým indikátorem je olejová měrka, pokud je černá od přepálenýho oleje tak to bude i v motoru

Rozdíl mezi 5w a 10w je jen při studených startech kde 5w má lepší čerpatelnost a 10w diky vyšší hustotě líp vymezuje vůle. Ale při zahřívání a ohřátí na provozní /pracovní teplotu oleje, by měly být až na drobný odchylky v řádu jednotek stejný co se vizkozity týká
 
Viskozita je mi jasna, ale ked dava 10w asi nema Skyactiv motor, teda ma starsi, asi pouzivany a asi nie uplne cisty.
 
nebo se drží jednoho z rozšířených mýtů , že se viskozita měnit nemá. Motor má MZR což je v podstatě to samý až na nějáký drobný rozdíly , co je v GH
 
No motor mám 2.0 MZR 108 kW 13 let starý s téměř 180 tkm najeto a co jsem tak pozoroval tak nějak moc zanesený nebude - zkoumal jsem včera starý olej a nebyl černý (výměna po roce a asi 9000 km), taky jsem kontroloval pravidelně na měrce a díval se skrz nalévací hrdlo jak píše no_hits a všude jen takový hnědozlatavý povlak. 10w40 jsem zvolil proto, že už na něj auto jezdí snad deset let a nikdy nemělo problém s jeho úbytkem.
 
Pokud ti to nežere olej, dal bych proplach oleje BG a některej z těchto olejů 5w-40 (do oleje nic nepřidávat!)

- ELF Evolution 900 SXR
- Gulf Formula G
- Liqui Moly Synthoil High Tech
- Petro-Canada synthetic
- Amsoil Car Formul
- (Mobil Super 3000 X1) v nejhorším případě


V podstate tyhle oleje co pises maji podobne udavane hodnoty, jako viskozita atd, nejvic me ale prekvapila cena jednotlivych oleju, kde je sakra rozdil na 5l

Elf - 585kc
Gulf - 560kc
Liqui - 1500kc
PetroCanada - 1000kc
 
Ve tvým případě jednoznačně jinej motor :D protože ti jezdí na olej. Takovou spotřebu nemá ani snad 2 takt :D
 
Znám 2.3i s podobně katastrofální spotřebou oleje a po výměně pístních kroužků a gufera kliky si nevezme nic.
 
Ahoj,
potreboval by som poradit, mam mazda 6 2,5L GH 2009 nabehanych 165 000 km a potrebujem vymenit olej. Auto som kupil v lete takze netusim aky olej tam je a nikde ziadna nalepka. Viete mi niekto povedat aky olej tam mam dat?
 
ano ja viem, cital som, a trosku som dufal ze sa ozve znalec ze "daj tam konkretne toto" ja sa v tom extra nevyznam. V mazde som sa informoval tak povedali ze mam priniest a vymenia Tak tolko co oni pytaju nedam, to si vymenim aj sam
 
@zolisvk To je ten nejhorší případ. Vzhledem k tomu že nemáš žádný info o autě zkusil bych proplach oleje BG EPR a zlatou střední cestu 5W-40 Ravenol VST, případně Valvoline Synpower nebo Amsoil European Car Formula EFM.
Zjisti během třeba 5tkm ať se to dobře počítá jestli a případně kolik to žere oleje a pak se přijď poradit. A taky hlidej po 1tkm jestli ten olej naráz rychle nezmění barvu to by znamenalo že rychle rozpustil velký množství bordelu a další podobnou vlnu očisty by už nemusel pojmout. ;)

P. S. Pěkný jak většina 2.5 GH má najeto okolo 165tkm :D
 
Back
Top