@FERO77 Já bych použil spíš BG EPR 109 a pak aspoň nějákej lacinej olej ve stejné viskozitě jako novej olej. Tím bys udělal proplach vlastně 2x. Protože tohle když vypustíš a dáš hned novej tak tam zůstane furt dost toho proplachu s bordelem který nasledující olej kontaminuje + ten olej rozpustí zbytek. V podstatě to je jak proplach popsanem mým způsobem bez nalití novýho čístýho oleje.
Kde jsi ten flush vůbec sehnal, viděl jsem ho jen na eBay a Amazon?
@qvadro Ohledně 0W-40 můžeš uvažovat, pokud jezdíš krátký trasy nebo často startuješ studenej motor. Problém je, že aditiva v této viskozní třídě musí udržet velký "rozpětí" viskozity (stejně jako ve všech SAE s velkým rozpětím) a proto aditiva vydrží značně míň , počítej 5-7tkm podle množství jízd se studeným motorem. Takže pokud najedeš max těch 7tkm ročně nebo měníš olej několikrát za rok a najedeš přes zimu max těch 7tkm, tak o této třídě můžeš pouvažovat. Výborný oleje jsou Mobil FS nebo Ravenol SSO. V ostatních příapadech pro tebe nemá tato SAE smysl.
Ohledně přesnějšího výběru ve viskózní třídě je potřeba znát několik parametrů, který jako nový majitel nemůžeš vědět (co se používalo dosud, únik oleje za 10tkm atd....) Proto bych Ti doporučil Proplach BG EPR 109 a zkusit třeba výbornej bohatě aditivovanej Ravenol VST. Pokud auto nebude olej žrát , můžeš zvolit i nějakou řidší 5W-40 např Amsoil European Car Formula EFM. Pokud bude nějákej úbytek, tak Elf Evolution 900 SXR případně levnější míň aditivovanej Total Quartz 9000 Energy.
První výměna po proplachové proceduře bude zřejmě dřív (jak olej výrazně zčerná), Další výměny po 10tkm, případně kdybys jezdil hlavně dlouhý trasy klidnějším tempem tak až 12tkm, ale zůstal bych u těch 10tkm.
Já osobně dávám na zimu 0W-40 a na léto 5W-40 (jezdím hlavně krátký trasy po městě cca 16tkm za rok)