• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Čaute pred týždňom som menil olej a dával som tento preplach motora od comma x-flow. Olej som vypustil a nalial 5 l preplachu samozrejme aj nový filter. Ako píšu v návode nechať 10 min na volnobech. Ten preplach je taký doruzova a keď som ho vypustil tak bol ako uhlie čierny. Potom som tam nalial ten čo doporučil shr3k esp formula 0w-40. 5489fff71724c02e0588612d8d18c111.jpgc38fa06e6e5075f390218aeb7204cc95.jpgb361dc3c1ea6edeef447c6d010032932.jpg

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Zdravím, nedávno sem koupil M6 gh a chtěl bych si tam vyměnit olej. Sice je tam psáno až ve 110000, ale chtěl bych to udělat teď jak bude teplo. Na štítku je tam psané 10w40, ale myslím si že raději bych dal aspoň 5w40 a za rok třebas 0w40. Co by n to? A ještě bych poprosil o váš návrh na dobrou značku.
M6 gh 2012 benzín 114kW.
Děkuji.
 
@FERO77 Já bych použil spíš BG EPR 109 a pak aspoň nějákej lacinej olej ve stejné viskozitě jako novej olej. Tím bys udělal proplach vlastně 2x. Protože tohle když vypustíš a dáš hned novej tak tam zůstane furt dost toho proplachu s bordelem který nasledující olej kontaminuje + ten olej rozpustí zbytek. V podstatě to je jak proplach popsanem mým způsobem bez nalití novýho čístýho oleje.
Kde jsi ten flush vůbec sehnal, viděl jsem ho jen na eBay a Amazon?

@qvadro Ohledně 0W-40 můžeš uvažovat, pokud jezdíš krátký trasy nebo často startuješ studenej motor. Problém je, že aditiva v této viskozní třídě musí udržet velký "rozpětí" viskozity (stejně jako ve všech SAE s velkým rozpětím) a proto aditiva vydrží značně míň , počítej 5-7tkm podle množství jízd se studeným motorem. Takže pokud najedeš max těch 7tkm ročně nebo měníš olej několikrát za rok a najedeš přes zimu max těch 7tkm, tak o této třídě můžeš pouvažovat. Výborný oleje jsou Mobil FS nebo Ravenol SSO. V ostatních příapadech pro tebe nemá tato SAE smysl.
Ohledně přesnějšího výběru ve viskózní třídě je potřeba znát několik parametrů, který jako nový majitel nemůžeš vědět (co se používalo dosud, únik oleje za 10tkm atd....) Proto bych Ti doporučil Proplach BG EPR 109 a zkusit třeba výbornej bohatě aditivovanej Ravenol VST. Pokud auto nebude olej žrát , můžeš zvolit i nějakou řidší 5W-40 např Amsoil European Car Formula EFM. Pokud bude nějákej úbytek, tak Elf Evolution 900 SXR případně levnější míň aditivovanej Total Quartz 9000 Energy.
První výměna po proplachové proceduře bude zřejmě dřív (jak olej výrazně zčerná), Další výměny po 10tkm, případně kdybys jezdil hlavně dlouhý trasy klidnějším tempem tak až 12tkm, ale zůstal bych u těch 10tkm. ;-)

Já osobně dávám na zimu 0W-40 a na léto 5W-40 (jezdím hlavně krátký trasy po městě cca 16tkm za rok)
 
Čau no-hits po vyplachu som tam lial asi 0,5l oleja pre istotu či ten bordel je preč.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Drobná vsuvka/info;
No jelikož běžná výměna náplň u Sky-D ke v rozmezí 5,1-5,5 litru (podle toho kolik se podaří vypustit) ale suchý motor (to je motor po GO nebo z fabriky) má nějakých 6 litrů tak to prolínání vany je jen "malý bezvýznamný plus". Dost oleje totiž zůstane v rozvodů pro turbo,VVT a kanálkách na ventily. Ale s tím výrobci olejů/motorů počítají takže je to OK.
 
@no_hits dikes za radu. Ještě snad jen kolik se vejde oleje:)?(asi pro jistotu koupím těch 10l ) :) Vyzkouším tedy ten proplach a pak Ravenol VST. S viskozitou těch 5w40. A uvidíme kolik teda bude papat. ohledně filtru máte nějaký tip?
Dekuji
 
Poslední úprava:
@no_hits dikes za radu. Ještě snad jen kolik se vejde oleje:)? Vyzkouším tedy ten proplach a Ravenol VST. S viskozitou těch 5w40. A uvidíme kolik teda bude papat.
Ahoj. Do GH 2.0 DISI 114kW se vejde předpisově 4,3 litru, ale pokud si s tím pohraješ (třeba při vypouštění až bude olej jen kapat zvedneš předek auta aby vyteklo víc) tak tam dostaneš klidně i 4,5 litru. Kup 5 litrů a po nalití cca 4 litrů (a nastartování motoru = zalití olejového filtru) to kontroluj přes měrku a dolívej dle potřeby.:)
 
@qvadro pokud chceš kupovat 10L, vem na dufy 10L balení, vyjde na 1730Kč, když koupíš 2x 5) balení, vyjde to přes 2000
 
Kup 5 litrů a po nalití cca 4 litrů (a nastartování motoru = zalití olejového filtru) to kontroluj přes měrku a dolívej dle potřeby.:)

Je nejaky dovod pri zospodu srobovanych olejovych filtroch nenaliat do nich par krat olej pred ich namontovanim? Ja vzdy pri vymene nalejem do filtra olej asi tri krat, kym prestane pit, a az potom ho namontujem. Prinajhorsom to nicomu neublizi, prinajlepsom usetri nejaky cas do zaolejovania motora po prvom starte.
 
Duvod není je to jen na tobě
 
Dívám se že není nikde a je problém sehnat i 5L kanystr
 
Tak 5l sem jak stala našel. Ale málem sem koupil vsi. Je v tom nějaký rozdíl? Vsi x vst
 
Jsou podobný ale VST má lepší aditivační balíček
 
Ahoj, vlastním BL 2.0disi najeto 90tkm, bohužel jezdím krátké trasy po městě se studeným motorem, po ujetí cca 5tkm od výměny oleje se bohužel olej naředil benzínem až po horní rysku, proto jsem okamžitě olej vyměnil. Chci se zeptat jaké jiné problémy mohu čekat v tomto jízdním režimu? karbon??

Nebo raději přejít na starší motory MZR nepřímovstřik?
Nebo měnit olej po 5tkm a neřešit?

Pro info tankuji pouze Verva100 + VIF. Když jsem teď měsíc jezdil jen dlouhé trasy (cca 1tkm) tak se měrka ani nehla.

díky za odpovědi a za názory.
 
Ked sa olej zohreje, benzin sa z neho na rozdiel od nafty vypari. Takze robit aspon raz za cas dlhsiu trasu by dost pomohlo. Proti karbonu pomoze to povytacat poriadne, idealne spojit s tou dlhsou jazdou (vytacat po zahriati).
 
Ked sa olej zohreje, benzin sa z neho na rozdiel od nafty vypari. Takze robit aspon raz za cas dlhsiu trasu by dost pomohlo. Proti karbonu pomoze to povytacat poriadne, idealne spojit s tou dlhsou jazdou (vytacat po zahriati).
Každý víkend ujedu 80+80km sportovní jízdou, bohužel se toho moc neodpařilo.
 
Ahoj, vlastním BL 2.0disi najeto 90tkm, bohužel jezdím krátké trasy po městě se studeným motorem, po ujetí cca 5tkm od výměny oleje se bohužel olej naředil benzínem až po horní rysku, proto jsem okamžitě olej vyměnil.
Jaký tam byl/je olej? Některé jsou bůhvíproč víc odolnější než jiné (zkušenost autorizovaného servisu s léta používaným Castrolem, bohužel nevím kterým, vs. Original Ultra, který rozhodně nemá problém nalít do motoru to, co si zákazník přinese) - vyskytl se jeden zákazník s neustálým ředěním snad u motoru P5, pomohl jen přechod na Original Ultra 5W-30.
 
Jaký tam byl/je olej? Některé jsou bůhvíproč víc odolnější než jiné (zkušenost autorizovaného servisu s léta používaným Castrolem, bohužel nevím kterým, vs. Original Ultra, který rozhodně nemá problém nalít do motoru to, co si zákazník přinese) - vyskytl se jeden zákazník s neustálým ředěním snad u motoru P5, pomohl jen přechod na Original Ultra 5W-30.
Auto mám od 7/2019 jaký tam byl olej z německého autorizáku nevím. 10/2019 mi autorizovaný servis v ČR dal Total 5w40 classic, a proto jsem při výměně 3/2020 použil také Total 5w40 classic.
 
Některé jsou bůhvíproč víc odolnější než jiné (zkušenost autorizovaného servisu s léta používaným Castrolem...)

No ked to nemaze, tak je vyssie trenie, viac sa to zohreje a potom odpari. Takze cim horsi olej, tym viac odolny :D
 
Back
Top