• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

9t-10t km cca najeto.. takže ho vyměním co nejdřív.. Jen pro info, olej jsem tam chtěl nejlepší co dokázali v servisu sehnat a za ten Petronas, který se do auta nehodí mě stál 2100kč / 5L. ps. Proč ho na Kelyně nabízejí jako vhodný do auta ?
Ubylo cca 3/4 mezi Max a Min na rysce oleje. (Ale olej na 3/4 rysce byl průhledný, takže bych se přikláněl spíše k Minimu..).

Abychom to uzavřeli:
5W-30
Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30

5W-40
Ravenol VST 5W-40 ( Dle tvého podpisu )

Pokud spotřeba oleje je za tebe ok, Je ten Mobil dobrou volbou?

Můj jízdní styl:
Držení otáček kolem 2000rpm, po zahřátí v případě potřeby vytáčení na 3000-4000rpm.
Denní cesta město + mimo města ( Dlouhodobka cca 8,3l pro představu ).
Výmečně dálnice... Zatím jsem neměl nutkání jet nějakou ostrou jízdu delší dobu na vytočený motor.
 
Jo tolik, tak to ho už vyměň. Vzhledem k tomu, kolik ti ubylo za těch cca 10tkm, by to hustší 5W-30 už nepobrala, budeš teda muset přejít do 5W-40 a tam v takovém případě je to VST ideální.
Nečekej od první náplně VST zázraky, částečně se znehodnotí starým olejem (který je dost jiný), a taky rozpustí skryté úsady a jiný bordel (nemusí se jednat pouze o karbon) takže třeba snížení hlučnosti motoru se většinou dostaví až od druhé náplně, kdy je to VST "čisté" . Počítej taky že diky těmto jevům bude zřejmě potřeba vyměnit olej dříve. Poznáš podle toho, že buď olej zčerná, nebo začne být motor hlučnější. Znamená to, že čistící aditiva odvedla svoji práci a více už nezvládnou. Další náplň bude už ok a motor po výměně pěkně utichne. Např u mého GH, když zastavím na semaforech ve městě, tak není můj motor slyšet na rozdíl od okolních aut. Pár lidí se mě už ptalo jestli to má stop-start. Jeden kamarád se divil, když nastoupil a já se s ním rozjel, nevšiml si že už je nastartováno. :)
Interval výměny při daném stylu jízdy ideálně 10tkm max 12tkm. Pokud bys začal občas jezdit ostřeji tak max 10tkm max.

Ještě se vrátím k tomu co tam teď máš. Petronas jsou velice dobré oleje (pod ně spadá i Selenia nebo Tutela), jen tento nebyl vhodně zvolen pro tvůj motor (emisní systém) a i vzhledem ke spotřebě oleje. ;-)
 
Poslední úprava:
Čisto pre info netusis koľko je na GH 2.5 rozdiel medzi min - max v dcl oleja? Ja som nalial 5l ravenol Vst z alzy a olej nešiel na Max rysku. Zo zaujimavosti či je tá náplň presne 5l do Max alebo je tam nejaká odchýlka ako olej vo filtri atď. , alebo ma Alza okradla o olej
 
Patří tam 5,5L včetně filtru. Posledně když jsem dal 5L bylo to na min. Po dolití 0,5L to bylo na max (po nastartování a zaplnění filtru)
 
Leju 5L a mam to tak 1mm pod riskou max, měním vždy s vložkou filtru
 
Ahoj zeptám se jaký olej by jste doporučili pro Mazda 6 143kw teď jsem to tu procházel a zkouším i mazací plány,ale bohužel většina znich nenabízí možnost GL nebo GJ/GL,ale pouze GJ kde nejni možnost zvolit motor 2,5 143kw ale jen 141kw. jak moc velký vliv má na výber oleje vypínání válců?
Děkuji moc
 
Kolik oleje lijete do GJ/GL G 2.5? Manuál říká 4.5l, já mám hladinu 2-3 mm pod horní ryskou/dírkou a v 5-ti litrovém kanystru mi po nalití zbyl 1l.
 
Asi zalezi, kolko toho stareho oleja odtial dostanes. Ja mavam prednu cast auta o par cm pri vypustani zdvihnutu a ked davam novy olej, musim dat skoro celych 5l, aby som bol pri hornej ryske.
 
Podle vypuštění starýho oleje ale do Sky-G 2.5 většinou dávám cca 4,7-4,8 a vychází to na cca 1mm pod rysku FULL.

Každopádně určitě je lepší nalejt míň a následně postupně odměřovat. Já dám u 2.5ky třeba 4,3 litru a potom postupně dolívám a kontroluju měrku.

Jinak úplně suchý motor (to je z fabriky nebo po generálce) má psáno 5,4 litru
 
Poslední úprava:
Takže tam pokaždý něco zbyde, u mne teda trochu víc. Když mi to měnili, auto měl zvednutý na pojízdnym zvedáku a odsál to nejdřív vrchem. Pak vlezl pod auto, měnil filtr a údajně i vypustil zbytek oleje. Každopádně je tam jen 4 litry novýho, takže někde se stala chyba.
 
Jedině v postupu výměny nastala ta chyba
Ale nechápu proč to odsával vrchem ?
Já ho měním klasicky:
1) otevřu víčko na dolejvání oleje
2) vyndám výpustný šroub na vaně
3) povolím olejový filtr
4) když už olej jen lehce kape tak zvednu auto za přední nápravu cca 10cm do vzduchu a tím vyteče dalších cca 1-2 deci
5) když už nejde ani kapka tak dám auto do roviny na zem, dám nový měděný těsnění na výpušťák a utáhnu na 38Nm (tenhle moment má většina Mazd)
6) když to konstrukce dovolí, tak zaleju olejový filtr a našroubuju (moment může být ruční a nebo podle danýho auta)
7) naleju cca 4,3 litru (teď se bavím o Sky-G 2.5) a potom postupně dolívám a přitom pokaždý přeměřuju až se dostanu k rysce FULL
8) auto nastartuju, nechám blafat pár vteřin na volnoběh, potom výročím na cca 1500-2000ot. na cca 3-5 vteřin a pak volnoběh a vypnu motor
9) cca po 10 minutách udělám finální přeměření hladiny a doladím na cca 1mm pod rysku FULL

Ale je mnoho způsobů/tipů/triků jak to udělat a pokud člověk vymění aspoň to co uvádí výrobce, tak to udělal správně.

Jinak olej tam třeba zůstává v prohlubních u ventilů atd... Ale výrobci motorů i olejů s drobným zbytkem samozřejmě počítají.
 
Poslední úprava:
@FERO77 Já bych použil spíš BG EPR 109 a pak aspoň nějákej lacinej olej ve stejné viskozitě jako novej olej. Tím bys udělal proplach vlastně 2x. Protože tohle když vypustíš a dáš hned novej tak tam zůstane furt dost toho proplachu s bordelem který nasledující olej kontaminuje + ten olej rozpustí zbytek. V podstatě to je jak proplach popsanem mým způsobem bez nalití novýho čístýho oleje.
Kde jsi ten flush vůbec sehnal, viděl jsem ho jen na eBay a Amazon?

@qvadro Ohledně 0W-40 můžeš uvažovat, pokud jezdíš krátký trasy nebo často startuješ studenej motor. Problém je, že aditiva v této viskozní třídě musí udržet velký "rozpětí" viskozity (stejně jako ve všech SAE s velkým rozpětím) a proto aditiva vydrží značně míň , počítej 5-7tkm podle množství jízd se studeným motorem. Takže pokud najedeš max těch 7tkm ročně nebo měníš olej několikrát za rok a najedeš přes zimu max těch 7tkm, tak o této třídě můžeš pouvažovat. Výborný oleje jsou Mobil FS nebo Ravenol SSO. V ostatních příapadech pro tebe nemá tato SAE smysl.
Ohledně přesnějšího výběru ve viskózní třídě je potřeba znát několik parametrů, který jako nový majitel nemůžeš vědět (co se používalo dosud, únik oleje za 10tkm atd....) Proto bych Ti doporučil Proplach BG EPR 109 a zkusit třeba výbornej bohatě aditivovanej Ravenol VST. Pokud auto nebude olej žrát , můžeš zvolit i nějakou řidší 5W-40 např Amsoil European Car Formula EFM. Pokud bude nějákej úbytek, tak Elf Evolution 900 SXR případně levnější míň aditivovanej Total Quartz 9000 Energy.
První výměna po proplachové proceduře bude zřejmě dřív (jak olej výrazně zčerná), Další výměny po 10tkm, případně kdybys jezdil hlavně dlouhý trasy klidnějším tempem tak až 12tkm, ale zůstal bych u těch 10tkm. ;-)

Já osobně dávám na zimu 0W-40 a na léto 5W-40 (jezdím hlavně krátký trasy po městě cca 16tkm za rok)

A proč ne Ravenol VMO 5W40? Pro 2,0 DISI se podle mazacích plánů různých výrobců shodují na normě od Fordu, Motul, Mobil, Elf, Total - podle mě všechno kvalitní značky použitelné a pokud měníš po 10ti tisících km, tak není třeba úplně hrotit značku, sae atd. VWčkový 1,0 TSI motor vydrží v klidu nájezd 120 tis. km a to se mění olej po 30ti tisících km. Takže 2,0 benzín bez turba musí vydržet 300 tis. km úplně v klidu s výměnou oleje po 10 tis.
 
Abychom tu neskončili u výměn spojovacích tyček stabilizátoru co 3 měsíce... ;)

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
VMO je pro motory s DPF (ACEA C3), má středně snížené hodnoty SAPS kvůli životnosti DPF. U benzínu bez DPF není rozumný důvod takový "oškubaný" olej použít.
 
Zdravíčko,
byť mám zatím na svém batmobilu najeto lehce přes 4tkm, od data výroby to bude pomalu rok. Proto jsem se rozhodl, vyměnit olej. Jelikož 0w-20 máme v autech výhradně z důvodu EU, předpokládám správně, že informace v tomto vláknu lze aplikovat rovněž na Skyactive-X, a mohu pořídit Castrol EDGE Titanium Professional A3 0W-30?
Druhý dotaz: kde koupit filtr? BP jsem našel zalistovanou jen na Autokelly. Nebo mám po dobu záruky měnit olej přímo v Mazda servisu?
Díky za radu
 
Jelikož 0w-20 máme v autech výhradně z důvodu EU
tak do slavné eko srágory Sky-x pouze předepsaný 0W-20, není tam výhradně z důvodu EU , ale z důvodu mazání kompresoru, který tam je už z důvodu EU, kvůli razítku eko "motor"
 
Zdravím, dočetl jsem se n a japonském serveru Mazdy, že bych měl při špatném terénu a krátkých pravidelných trasách měnit olej častěji a to už po 7500 najetých km anebo 6 měsíců. Měl bych to dodržet, když mám pocit že už těch 7000 mám najetých a opět to hltá olej po litrech?
 
tak do slavné eko srágory Sky-x pouze předepsaný 0W-20, není tam výhradně z důvodu EU , ale z důvodu mazání kompresoru, který tam je už z důvodu EU, kvůli razítku eko "motor"
HF motor má normálně i 5W30...
 
Back
Top