• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Zdravím, určitě se to tu už řešilo, ale jako Mazdí panně mi ten dotaz snad odpustite. Mám cca rok M3 2003 2.0 110kw a řeším výměnu oleje. Ten při koupi byl krásnej tak nebyl důvod měnit. Co jsem si nacetl doporuceni je 5w30, problém je, že nevím co se tam dlouhodobě dávalo předtím. Poslední záznam je Castrol 10w40, ale v servisu, takže kdo ví co tam nalili za brecku. Tak se chci zeptat jestli má cenu dávat 5w40, abych toho spíš víc nezkazil než napravil, ale samozřejmě si radši za olej připlatí, než jezdit v netahlu nebo mít jiný problémy. Zkušenosti s nějakým proplachovanim moc nemám a nevím jestli by mělo smysl. PS. celou dobu co jí mám jezdím jen na Vervu100, což má snad taky význam. Díky za odpovědi.
 
Ahojte blíži sa mi výmena oleja pri cca 168K Km.
Chcel by som sa vás spýtať aký typ oleja by ste mi odporučili vrátane všetkých filtrov a hlavne čo je potrebné popri tomto vymeniť /skontrolovať pri tomto nabehu.

Ďakujem :)

Mazda 3 Hb , 2014 110kW 150 k automat
 
Zdravim vas.
Mam Mazdu 6 GJ 2015 2.5 A/T
Najazd ma 266k
Byvaly majitel tam lial eneos sustina 0w50
Chcem sa spytat, ci odporucate v tom pokracovat a ci to nema nejake neblahe ucinky?
Pripadne by som presiel na 5w40
Styl jazdy: velmi spektralny, v lete dialnice, celorocne okresky a mesto, zaujem aj o sportovu jazdu aj o ekonomicku.
Vdaka za odpoved
 
@Wesker Ten Eneos Sustina 0W-50 olej nemá obecně dlouhodobou stabilitu (vzhledem k rozpětí) a s hodnotou TBN 6,4 j(dobrý olej má 10-13) je ta životnost ještě kratší. Navíc i přes očividně mizernou aditivaci stojí skoro 400Kč/litr. Nevidím jediný důvod tam dávat takto tuhý olej. Bohužel při nájezdu 266tkm je riziko že při přechodu na 5W-40 bude žrát , ale to nezjistíš jinak než že to zkusíš. Zkusil bych Ravenol RCS , kterej stojí cca 260Kč/litr (5L balení), když nebude mizet, můžeš pak další výměnu zkusit klasickej Ravenol VST.

Před výměnou oleje doporučuju použít čištění BG 109 EPR a možná by nebylo zlý to před finální náplní propláchnout ještě třeba tím VST 5L na třeba 20-30minut , aby se to dočistilo, uvidíš že i ta proplachová náplň bude dost tmavá, Samozřejmost je s každou náplní čistej filtr (takže dva, ten první na proplach může být klidně nejlevnější co najdeš).

Je to na Tobě jak moc se tomu chceš pověnovat ;)
 
Neublizi, ale neviem si predstavit, ze by ten motor vyuzil take vysoke letne cislo a kvoli vysokemu rozsahu tam bude viac modifikatorov viskozity, ktore dlho nevydrzia. 0w-40 alebo 5w-40 bude lepsie, hlavne menit casto, idealne po 10 tisic km. Tie 40kove oleje su vsetky s normalnou HTHS, takze lubovolny 0/5w-40 s ACEA A3 bude ok.
 
Chlapi dakujem vam za podrobnejsie odpovede.
Vazim si to.
Rozmyslal som ze zostanem pri ES a len to zmenim na 5w40, ale ak odporucas ten Ravenol, mozem skusit aj ten.
Co sa tyka toho BG pripravku, ma to bezat na volnobeh alebo prejst cca 20km a tak vymenit olej?
Dakujem Vam :)
Chcem svojej cervenej kraske dopriat co najlepsiu starostlivost.
 
Poslední úprava:
BG má v návodu tuším 15-20 minut / 1500otáček. Já to dělám jinak - projedu auto aby se prohřálo, dám BG nechám to těch 20 minut jet na volnoběh a párkrát to při těch 1500 podržím třeba 15 vteřin, zatím to vždy stačilo. Jako dobrej nápad se ukázalo po vypuštění BG dát právě novej filtr, novou náplň a zas to těch 20 minut nechat bublat a na konec chvíli podržet třeba ve 2000, vyteče opět dost tmavý olej, pak měním znovu filtr a dávám finální náplň (když je auto nově pořízené a pak každou 4. výměnu) ;)
 
A nehrozí pri aplikácii tej chémie nejaké poškodenie tesnenia alebo nejaké iné komplikácie?
A čo sa týka preplachu olejom, budu postačovať tych 20 min na volnobehu?
Co napr. dat olej, filter, pojazdiť cca 50-100km a potom dat finálnu náplň a ďalší filter?
Pripadne to takto spraviť bez BG?
Ďakujem znovu vopred za odpoveď, radšej sa poinformujem toľko koľko sa da predtým než to objednám.
 
A nehrozí pri aplikácii tej chémie nejaké poškodenie tesnenia alebo nejaké iné komplikácie?
A čo sa týka preplachu olejom, budu postačovať tych 20 min na volnobehu?
Co napr. dat olej, filter, pojazdiť cca 50-100km a potom dat finálnu náplň a ďalší filter?
Pripadne to takto spraviť bez BG?
Ďakujem znovu vopred za odpoveď, radšej sa poinformujem toľko koľko sa da predtým než to objednám.


https://aditiva.heureka.cz/liqui-mo...lejovych-usazenin-300-ml/specifikace/#section
Ja daval tohle po koupi plus pak najel neco na "propachovaci" olej a pak dal finalni. Pred kazdou vymenou davam tohle.
https://aditiva.heureka.cz/wynn-s-motor-cleaner-325-ml/specifikace/#section

U obojeho vyhoda, ze s tim muzes jezdit a nemusis bublat a cmudit nekde nekomu pod oknama. Dojedes tam kde menis nebo zajedes do garaze.
Hlavne vymen ojel v automatu. Pokud nemas tu vycucavacku tak na nekolikrat vypustit, dolit, najet, vypustit, dolit, najet...dokud nebude cisty jako cervene vino.
https://maziva.heureka.cz/mannol-o-e-m-multivehicle-jws-3309-10-l/specifikace/#section
Ted koukam ze mas GJ, ja cetl GH, tak v AT uz mozna bude olej jine specifikace. Ten co jsem posilal splnuje Mazda M-V.
 
BG 109 EPR je základ co čistí, je na toto přímo určen a tím prvním olejem vypláchneš zbytky, on to na sebe naváže. S BG se jet nesmí a u toho vyplachovyho oleje to není třeba, těch 20 min stačí
 
Stejnou službu jako "drahý" BG 109 EPR, udělá terpentýnový olej, který koupíš v každém obchodě barvy-laky. Nalij deci-dvě do motoru před výměnou, několikrát ohřej s nájezdem několika desítek km a pak vypusť.
 
Čau lidi, po přečtení celého vlákna jsem usoudil, že ideální volba je Ravenol konkrétně: Ravenol HCL 5W-30
Mazda CX-5, 2,5G 141kw. Interval výměny 8-10tis/km. Spíše město, občas dálnice.
Díky.
 
API SL, a 5W-30 na krátké trasy/poskakování do města? Podle čeho? :neutral:
 
Robíte z toho už vedu, keď menis do 10tisic km olej a auto nemá zvýšenú spotrebu oleja a jazdis aj mesto aj mimo tak daj hociktorý 5w-40 nejakej lepšej značky, ktorý spĺňa ten predpis Acea atď. pre skyactive.
 
Ja som pri poslednej výmene dal Ravenol VST 5W40 a spotreba mi išla o možno pol liter a viac hore oproti predchádzajúcej zime. Takže ešte nejaké 2-3k km a pôjde tam naspäť 5W30, asi Ravenol HPS. Ani na 5W30 mi auto nezožralo ani kvapku, takže pre mňa nemá význam viskóznejší olej. Niečo iné na odporučenie ako HPS?
 
Není špatný, ještě o trochu lepší je VST, má hlavně lepší čerpatelnost za studena
 
Kluci, motor MZR-CD 105 kw s DPF. Převážně okresky a menší cukačky po městě. Přemýšlím nad Ravenolem, který bude lepší? Ravenol HDS nebo FLJ? Jeden C4, druhý C1.
Teď je tam Mazda Original Ultra DPF, což není zrovna top olej, podle toho co jsem pochopil. ?

 
C1 aj C4 su low SAPS, ale C1 ma aj znizenu HTHS, C4 normalnu, takze C4 bude pre motor lepsi, ak sa nejazdia iba kratke trasy. Je nejaky dovod preco nevybrat radsej nieco s C3?
 
Back
Top