• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

To nevím. Já ji mám z Německa a byla servisovana v Mazdě, tak si nemyslím, že by to někdo předělával. Ale je možné, že pro Německo tam vložka nebyla.
 
Jop, ja dávam celý závitový filter Mann 712/73
 
Hodně zjednodušeně řečeno GH 2.5 před FL má vložku GH 2.5 po FL má patronový olejový filtr. Spíš ale platí že ty první verze 2007 a 2008 mají vložku.
Ale nejlepší je otevřít kapotu a kouknout mezi chladič a motor dolů co tam je.
Nebo zadat VIN třeba sem a kouknout:
 
Doraz: Ahoj, mam mazdu 6 GH 2.0 benzin 114kW. A jako spravnej trouba jsem si tam nalil celych 5l oleje, misto 4.3l. Takze to je slusne prelite. :-/ Mel bych to radeji upustit? Nebo to prezije? Dekuji!
 
Dnes mi přišel z eshopu dufy motorový olej (Valvoline Synpower 5W-30, A3/B4) v láhvích 4l a 1l. Čtyřlitr má datum výroby 2.11.2017, litrovka má 29.10.2019. Je to v pohodě, použít přes tři roky starý olej? Nebo byste to radši vrátili?
 
Dnes mi přišel z eshopu dufy motorový olej (Valvoline Synpower 5W-30, A3/B4) v láhvích 4l a 1l. Čtyřlitr má datum výroby 2.11.2017, litrovka má 29.10.2019. Je to v pohodě, použít přes tři roky starý olej? Nebo byste to radši vrátili?
Myslím že neotevřený olej má životnost nějak 5+ let.
 
Pokud není otevřenej tak bez problémů
 
to je dobrý. doporučuju taky test s použitím sádla jako motorového maziva ;-)
 
Zdar chalani. Jestli se to tu probíralo, tak se omlouvám. Prosím vás, předpokládám, že ano, ale je v normě spotřeba oleje půl měrky na 7500 km ? Na mojem 2.5 jsem měnil olej ve 45500 km (autorizák, olej Mazda 5W-30) a teď v 53000 km mám olej na půlce. Jen se chci ujistit pro klid duše ;) Styl jízdy normální, denně jezdím 100 km, sem tam se otáčkoměr samozřejmě do červeného pole podívá :) Děkuju

IMG20210211190313.jpg
 
Myslim, ze ked je na hornej ryske, mizne olej viac a ustali sa zhruba na tej urovni, ako u teba. Mozno este ak mas A5 olej, byva jeho spotreba trochu vyssia.
 
Zdar chalani. Jestli se to tu probíralo, tak se omlouvám. Prosím vás, předpokládám, že ano, ale je v normě spotřeba oleje půl měrky na 7500 km ? Na mojem 2.5 jsem měnil olej ve 45500 km (autorizák, olej Mazda 5W-30) a teď v 53000 km mám olej na půlce. Jen se chci ujistit pro klid duše ;) Styl jízdy normální, denně jezdím 100 km, sem tam se otáčkoměr samozřejmě do červeného pole podívá :) Děkuju

Zobrazit přílohu 32841
Zatim asi ok, ale kontroloval bych to a pak měň olej po 12 000km, dej olej 5w-40 ACEA A3. A bude to ok.
 
Poslední úprava:
Zatim asi ok, ale kontroloval bych to a pak měň olej po 12 000km, dej olej 5w-40 ACEA A3. A bude to ok.
Někde jsem viděl graf degradace olejů a třeba 5W-40 degradoval rychleji než 5W-30. Tak třeba osobně radši dávám 5W-30. Ale možná to tak není? I když má 5W-40 větší teplotní rozsah.
 
Někde jsem viděl graf degradace olejů a třeba 5W-40 degradoval rychleji než 5W-30. Tak třeba osobně radši dávám 5W-30. Ale možná to tak není? I když má 5W-40 větší teplotní rozsah.
To je možné, ale záleží jakou degradaci máš na mysli. Jestli oxidací, či nečistotami ze sazí.
Ja jsem cetl, odbornej clánek a tam psali, ze olej mnohem dřiv degraduje sazemi a celkově bordelem z motoru, než oxidací.
Taky tam psali, že kvality olejů napříč značkami jsou v podstatě stejný, protože zakladové oleje stejně nakupujou od pár rafinérek a ty maj olej stejné kvality a pak do něj přimíchavaj aditiva, které taky kupujou od stejných dodavatelů. Takže olej je od všech velkejch výrobců totožné kvality, akorát je třeba si zvolit správné SAE podle toho, jak jezdíš(krátké/dlouhé trasy, časté studené starty a pod.) a ACEU podle výrobce vozu.
 
@Theodorek pokud je to ta lehkoběžná ultra 5w30 (A5 /B5) tak je to ještě slušný
 
Ano souhlasí s @no_hits že pokud se tam leje A5 olej obzvláš u Sky-G 2.5 tak takhle malý úbytek je ještě super. Co se do těhle motorů začalo lejt EKO A5 (ať Sky-G 2.0 nebo 2.5) tak ty motory začali žrát, s tím že 2.5 je na to žraní razantně náchylnější. Už jsem zaznamenal dost aut,který dřív jezdily na A3 nebo C3 a během 10000km/1 roku úbytek v podstatě 0 nebo minimální a po tom co začali používat tuhle A5, tak najednou museli během 10000km dolít i přes 1 litr. Stačilo se vrátit znovu na A3/C3 a úbytek ustal nebo se razatně zmírnil.
 
Back
Top